شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

چرا مردم بخصوص جوانان از این حق قانونی خود استفاده نمی کنند؟

 

ایجاد و تاسیس شورا های شهر در قانون اساسی بیانگر حق مشارکت مردم در سرنوشت اجتماعی خودشان است . در واقع با ایجاد شورا های شهر حکومت مرکزی حق حاکمیت محلی را به این شورا ها واگذار می کند . هدف اساسی از ایجاد شورا ها این است که شهر ها با مشارکت مردم اداره شوند . شورا مکانیزمی که امکان مشارکت مردم در سرنوشت اجتماعی خود شان در شهر ها و حکومت  های محلی را فراهم می کند . همانطور که مردم با انتخاب رئیس جمهور در سرنوشت ملی خود سهیم می شوند با انتخاب اعضای شورای شهر ها  هم در سرنوشت محلی خود دخالت می نمایند .  

اگر بخواهیم بزرگترین آسیب شورا های اسلامی شهر ها بخصوص شهر های کوچک مانند شهر خودمان را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم شاید بتوان به این نکته اشاره کرد که تابحال هچ  اقدام جدی برای مشارکت فعال شهروندان در تصمیمات شورا ها با توجه به اینکه قانون این موضوع را پیش بینی کرده انجام نگرفته است . در قانون شور اها  ُ شورای زیر دستی دیده شده است به گونه ای که شورای شهر های بزرگ شورای محله و شورای منطقه را تشکیل و ازطریق این فرایند شهرندان را در تصمیم گیری ها دخیل می کنند .  

نزدیک چهار سال و نیم از  شورای سوم می گذرد . یعنی اینکه ماتابحال  بیش از ۱۲ سال است شورا ها را بعد از انقلاب تجربه کرده ایم و متاسفانه من تا این لحظه به لحاظ شرایط کاری حتی یک بار حضور جدی شهروندان و پیگیری مطالبات اجتماعی خود را در شورای شهر ندیده ام . بعضا شهروندانی برای پیگری مطالبات شخصی خود مراجعه می کنند ولی ...... برای پیگیری مطالبات اجتماعی و عمومی  هرگز !!!و حتی در کمترین شکل ممکن از مشارکتُ شاهد مذاکرات و تصمیمات اعضاء شورا از نزدیک هم نیستند . 

 قانون به صراحت اعلام کرده است که جلسات شورای شهر باید علنی برگزار گردد و شورا موظف است زمینه حضور شهروندان و خبرنگاران را در جلسات علنی فراهم کند .  

به همه شهروندان  فهیم بخصوص جوانان عزیز شهر در جایگاه یک برادر کوچک توصیه می کنم از این حق قانونی خود استفاده لازم را ببرید و تنها به هر چهار سال رفتن پای صندوق رای و انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر برای دخالت در سرنوشت محلی خود اکتفا ننمایید .  

  

نظرات 21 + ارسال نظر
دوستار نراق شنبه 9 مهر 1390 ساعت 11:42 ب.ظ

جناب آقای مهندس مرادی چرا با وجود اینکه می دانید هر هفته حداقل 30 نفر برای استخر ورزشی مجبورند به دلیجان بروند فکری برای اینکه از وجود چنین استخری در شهر خودمان بهره ببریم کاری نمی کنید
آقای مرادی لطفا قلعه ی قدیمی شهر که در حال از بین رفتن است که در مسیر زبیده خاتون هست را هم برایش فکری کنید
ضمنا از پاسخ های قبلی شما تا حدودی توجیه شدم بنده را برای آنچه که در مورد موضوعات قبلی نمی دانستم و شاید گاهی پشت سر شما حرفی زدم حلال کنید

سلام . ساخت استخر از وظایف تربیت بدنی وبخش خصوصی است . بعضا شهرداری های بزرگ هم دست به ساخت استخر می زنند .
هزینه ساخت یک استخر حداقل یک میلیارد تومان است .. برای مثال استخر آزادی دلیجان 2 میلیارد تومان هزینه صرف آن شده است . شما بفرمایید وقتی تمامی اعتبار عمرانی شهر نراق در یک سال زیر 300 میلیون تومان است که دولت فقط 100 میلیون آن را کمک کرده من از کدام منبع و با چه اعتباری و در طول چند سال می توانم یک استخر بسازم .
در سفر سوم قرار شد 15 استخر با اعتبارات سفر در استان ساخته شود با توجه به اینکه دلیجان 4 استخر دارد باز هم ساخت استخر را در دلیجان در اولویت قرار دادند . بعد هم ادعا می کنند ما نراق ر ا ویژه می بینیم !!!
به بخش خصوصی هم اعلام کرده ایم اگر بخواهد در نراق استخر بسازد زمین رایگان و مجوز رایگان واگذار می کنیم این حد اکثر کاری است که می توان انجام داد ولی تابحال بخش خصوصی و یا خیری پا پیش نگذاشته است .
اما در خصوص برج تاریخی حاج رئیس هم باید به عرض برسانم مشکل کمبود اعتبارات مرمت ملی و استانی است .
شهرداری که خود پولی برای مرمت ندارد همه سعی ما در این سالها جذب اعتبارات استانی و ملی بوده که از این جهت در کل کشور نمونه هستیم . اما بازهم جای کار و تلاش فراوان دارد به شرطی که همه با هم تلاش کنیم .
نامه تعدادی از نراقی ها را دارم که به استان اعلام کرده اند چرا وقتی نراق داروخانه ندارد شهرداری آب انبار ها و بافت تاریخی را مرمت می کند و هزاران تهمت و افترای دیگر . نویسندگان این نامه به خود اجازه پرسیدن حتی یک سوال را هم نداده اند که مرمت این بنا ها از کدام سازمان تامین اعتبار می گردد .
بعضی از حرف ها بماند برای آیندگان . فعلا باید صبور بود و کار کرد .
من شما و تمامی کسانی که انتقادتی بدون اطلاعات دارید را حلال می کنم ولی اگر این انتقادات بدون اطلاعات باعث شود روند توسعه شهر دچار رکود گردد حق دیگران پایمال می گردد و حلالیت گرفتن از دیگران به این راحتی ها نیست .
البته افرادی چون منافع شخصی خود را در خطر می بینند آگاهانه دست به تخریب می زنند و این کار آنها کاملا طبیعی است .

دوستار نراق جمعه 8 مهر 1390 ساعت 11:03 ب.ظ

جناب آقای مهندس محمود مرادی
با عرض سلام و احترام
بنده را کاری برای دارو خانه شهر دارم
دارو خانه ای را در شهر احداث کنید و به او علاوه بر مغازه رایگان و مسکن حقوق مبنایای را برای او در نظر بگیرید تا بتواند در شرایط مختلف نیاز خود را برآورده کند و دیگر مثل دارو خانه دکتر تقوی به خاطر مراجعه کم بسته نشود
راستی به سوالات قبلی بنده هم پاسخ دهید لطفا

سلام . احداث داروخانه جزو وظایف شهرداری نیست ولی شهرداری آماده هرگونه همکاری با دکتر دارو ساز می باشد . سعی کنید مطالبات خود را از مراجع قانونی آن پیگیری کنید .حالا ما وبلاگ داریم گناه که نکردیم . خدا رحمت کند خیرین نراقی از جمله مرحوم شنتیایی رااگر 40 سال پیش درمانگاه نراق را نساخته بود الان همین درمانگاه را هم نداشتیم . من توی شکم مادرم علم غیب نداشتم که روزی شهردارنراق میشم !! اگه داشتم شاید به جای این سه سال از 30 سال پیش به دنبال حل مشکلات نراق بودم که الان نخواهم سوال و جواب پس بدم .
ولی به هر حال از توجه شما سپاسگذارم .

دوستار نراق پنج‌شنبه 7 مهر 1390 ساعت 12:43 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید جناب آقای مهندس مرادی
چند سوال از شما شهردار محترم شهر مان دارم
۱.چرا تپه اول نراق را با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیون تومان چمن کردید؟مزیت آن چیست؟
۲.چرا با وجود اینکه دو رستوران در نراق موجود بود سفره خانه ای با هزینه هایی گزاف و بالغ بر حداقل ۵۰ میلیون تومانچه توجیهی برای آن دارید؟
۳.چرا هر جایی را سنگ فرش می کنید در حالی که در زمستان و تابستان دچار انبساط و انقباض از بین میرود
۴. چرا مراکز آموزشی شهر آنقدر ضعیف است که بچه های خودتان را به مدارس دلیجان می برید؟
چرا و چرا
لطفا ژاسخ دهید تا رفع ابهامات شود؟
ممنون

سلام . دوستار نراق
1 - ساماندهی ورودی شهر ها از وظایف ذاتی شهرداریها است . 30 هتکار از اراضی پائین دست تپه در حال طراحی باغ گردو و بادام می باشد . خیانتی که به آب شرب نراق شد باعث گردید ما آبدهی چمن را متوقف و امکانات خود را صرف نگهداری درختان نماییم . مجددا تپه شهدای نراق به کوری چشم برخی ها گل کاری خواهد شد تا شما دوست عزیز و دیگر دوستاران نراق از دیدن آن لذت ببرید .هزینه چمن کاری این تپه دومیلیون تومان است نه 30 میلیون
2 - رستوران سنتی شهروند با هزینه ای بالغ بر70 میلیون تومان احداث گردیده وحتی یک ریال از هزینه آن از درآمده های شهرداری نیست .
در این محل قرار است یک کمپ گردشگری با 40 سوئت همراه با معماری سنتی نراق شکل بگیرد. در حال پیگیری جذب اعتبارات سفر دوم ریاست جمهوری از بخش گردشگری هستیم چون نراق در سفر دوم منطقه نمونه گردشگری بین المللی انتخاب گردید و دولت موظف است هزینه آماده کردن زیر ساخت ها را تامین کند . در خصوص دو رستوران موجود در شهر که فعلا چهار تا هستند هم ترجیح می دهم هیچ حرفی نزنم .
3 - در خصوص کف سازی معابر باید بدانید که ما هر جایی را سنگ نمی کنیم . بافت تاریخی نراق طرح مصوب ملی دارد و کلیه اقدامات انجام شده زیر نظر وزارت راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی است . نراق بعد از ماسوله تنها شهری است که دارای طرح ویژه است . هزینه اجرای آن به مراتب کمتر از آسفالت است و هزینه مرمت و بازسازی هم نصف اسفالت می باشد .
4 - وجود ضعف در مراکز آموزشی نراق را قبول ندارم . اگر هم باشد باید علت آنرا از مسئولین مربوطه در دلیجان بپرسید اما در خصوص فرزند خودم باید به عرض برسانم ایشان در مدرسه غیر انتفاعی تحصیل می کنند و بنده دارم هزینه تحصیل او را از جیب پرداخت می کنم. فکر نکنم هزینه کردن من برای فرزندانم به کسی ارتباط داشته باشد . همه تلاش ما برای آینده بهتر فرزندانمان است .
امیدوارم پاسخ های مورد نظر خود را گرفته باشید هر کجا ابهام دارد حاضرم مجددا پاسخگو باشم . البته شما تمایل دارید دیگران از سوال و جواب مطلع باشند من هم از این کار بدم نمی آید .
موفق و موید باشید

naraghboy جمعه 25 شهریور 1390 ساعت 03:10 ب.ظ http://shohadayenaragh.ir

برادر مرادی سلام
و باتشکر از اینکه هرز گاهی مسائلی را مطرح می کنی که با آن تعدادی را به چالش می کشی.
دوست عزیز اینکه همچون من جوانی مایل نیستم مطالباتم را از این آقایان طلب کنم چند دلیل دارد .
اول اینکه این آقایان برای خود ساحت مقدسی را ساخته اند که ورود و و تذکر دادن را کمی مشکل میکند.
دوم اینکه همگی خود را پشت چیزی مخفی کرده اند که گفتنش را امروز صلاح نمی دانم.
سوم اینکه در سنوات گذشته همین آقایان طوری برخورد کردند که نشان میداد دیگران صلاحیت حضور در این زمینه ها را ندارند.
چهارم اینکه همچون من کم سوادی فقط معیار انتخاب را وجاهت ظاهری این فراد میدانست و متاسفانه گروهی هنوز هم به این مسئله پایبند هستند.
پنجم انکه قحط الرجال است این نراق هرکه اعتراض میکند قصدش سالم نیست هرکه موافق است منافعش در خطر است هر که ساکت است شریک است .در هر صورت من به کلیه جوانان شهر پیشنهاد می کنم باصراحت و البته صداقت و دوری از هرگونه بی احترامی نسبت به هیچ کدام از این عزیزان در مورد هر مسئله ای که در خصوص آن مسئله تاریکی را می بینند از آقایان بپرسند. و به این آقایان پیشنهاد می کنم تنها راه خدمت است و پاسخگویی در غیر اینصورت به هر شخص ِ گروه یا هر چیزی که منتصب باشند باید از صحنه بیرون بروند.
و من الله توفیق

سلام . قصدم به چالش کشیدن کسی نیست چون خوب می دانم که ته این مباحث اتلاف وقت است . خدا می داند که هدف من بالا بردن سطح مشارکت شهروندان بخصوص جوانان در مسائل شهر است . ما باید برای ساختن ایرانی آباد از خانه و بعد از شهر خود شروع کنیم . کسی که نتواند خانه خودرا بسازد قطعا شهر خود را نمی تواند و کسی که شهر خود را نسازد نمی تواندادعای ساختن کشور را داشته باشد .
ما راهی جز جدی گرفتن فرمایش مقام معظم رهبری در جدی کردن جهاد اقتصادی نداریم و مقدمه جهاد اقتصادی جهاد فرهنگی است .
موفق باشید .

http://mahallatcity.blogfa.com/ دوشنبه 21 شهریور 1390 ساعت 03:52 ب.ظ http://mahallatcity.blogfa.com/http://

http://mahallatcity.blogfa.com/

سلام مدیر محترم وبلاگ اجتماعی محلات سیتی
از اینکه مطالب این حقیر را قابل انتشار تشخیص دادید بی نهایت خرسندم . امیدوارم در همه امور موفق و موید باشید .
با تشکر م. مرادی

جلالی یکشنبه 20 شهریور 1390 ساعت 02:27 ب.ظ

خدا را شکر که نماینده باب میلتان روی کارآمده و فرماندار هم غیر بومی شده تا شما هفته ای یک بار در وبلاگتان به نماینده و فرماندار را باد اعتراض نکشانید.چقدر جالب است که بعد از روی کار آمدن نماینده و فرماندار غیربومی رویه شما هم کاملا تغییر کرد.اینجاست که مغرضانه برخورد کردن مشخص می شود.خیلی راحت علامه دلیجانی را زاییده افکار یک شبه مردم دلیجان می دانید.
و ....
بهرحال خدا را شکر گذشت زمان خیلی چیزها را ثابت می کند

سلام .مطلب چرا کسی مرا نقد نمی کند پاسخ شما است .
اما در خصوص علامه دلیجانی باید به عرض مبارک برسانم که هنوز هم تغییر نام خیابان فاضل نراقی را یک توهین بزرگ به نراقی ها و فاضلین می دانم و اثر این اقدام نا مبارک در حافظه تاریخی مردم منطقه ثبت و ضبط شد . من هم خدا را شکر می کنم از اینکه با گذشت زمان خیلی چیز ها ثابت خواهد شد .
با احترام . م. مرادی

مهدی شریفی شنبه 19 شهریور 1390 ساعت 08:46 ب.ظ

سلام به آقای مرادی و همه همشهریان عزیز
۱-آقای مرادی نسبت ارای کسب شده توسط شورا را در دوره مدیریت رو به اتمام شورا را به جمعیت در آنزمان نراق لطفا اعلام کنید اگر اطلاعات دارید
۲- جناب آقای مرادی لطف کنید به اطلاع مردم برسانید با ۳۹۶ میلیون تومان که اینجانب تلاش زیادی کردم که به شهر نراق برسد و از بابت آن خیلی ضرر کردم طبق صرتجلسه تفاهم اسفند در فرمانداری چه شد
۳- آقای مرادی عزیز اگر خواستید نامه شورای شهر خطاب به اینجانب را که در جواب درخواست حضور در شورا جهت ارائه گزارش عملکرد و همفکری بوده را به نمایش بگذارید که در جواب فرموده بودند آقای شریفی نیاز ی به حضورو توضیح شما در جلسه شورا وجود ندارد را نشان دهید تا مردم بفهمند که در صورت درخواست و صحبت کردن هم گوش شنوایی وجود نداشته و نیست

سلام جناب شریفی
اعضاء شورا منتخبین مردم هستند مطابق قانون جدید دو سال هم به دوره سوم اضافه شد تا باانتخابات رئیس جمهوری مرحله چهارم برگزار گردد . یعنی از شهریور 90 تابحال به حکم قانون اعضاء دور سوم عضو شورا می باشند نه به حکم انتخاب از طرف مردم .
نقد این قانون بماند برای بعد ولی نکته اساسی این است که هیچ فرقی نمی کند. ما که قرار نیست عضو شورا از کره مریخ بیاریم . قطعا در دوره چهارم هم پنج نفر از همین بچه های نراق با انتخاب از طرف مردم این سکان را به دست خواهند گرفت .
هدف از نگارش این مطلب این بود که ما بایدیاد بگیریم از ظرفیت های قانونی برای دریافت مطالبات شهروندی خود استفاده کنیم.
شورا هم مانند شهرداری دستگاه ناظر دارد. اگر تخلفی بکند یا برخلاف قانون حرکت کند در همان قانون شورا ها سیستمی برای اصلاح دیده شده است . شهری را دراستان خودمان سراغ دارم که شورای شهرش منحل شد.
اما در خصوص عوارض کارخانه الیاف قرار است این میزان با زمین کارخانه تهاتر گردد . مقدمات کار فراهم شده و در آینده نزدیک نهایی می گردد . البته دست های ناپاکی برای ضایع کردن حقوق شهرداری وجود داشت که بحمد الله تااین لحظه همگی قلم شده اند . تشریح جزئیات آن بماند برای بعد.

فامیل دوشنبه 14 شهریور 1390 ساعت 11:32 ق.ظ

سلام
اره حق با شماست. خداییش هیچکس تا حالا نرفته تو این جلسات شرکت کنه. همه اش فکر میکنیم کل وظیفه مون همونه که تو انتخاباتش شرکت کنیم.ما باید خودمون هم تکونی بخوریم. هیچکس نمیره ببینه تو جلسات شورا چی میگذره. من حدس میزنم از روی عملکرد این آقایون که یا با موبایل بازی میکنن یا نقاشی میکشن. به قول یه بنده خدایی اگه راست میگم بگو دروغ میگی.


سلام فامیل .
اگر مردم در جلسات حضور داشته باشند روند پیگیری و توان نمایندگان خود را در حل مسائل شهر ارزیابی می کنند .
مردم حق دارند از تمامی مصوبات شورا مطلع باشند . به نظر بنده باید هر هفته مصوبات شورا جهت اطلاع افکار عمومی شهر منتشر گردد .
در ضمن راست و دروغ مطالبت پای خودت!

نراقی یکشنبه 13 شهریور 1390 ساعت 09:52 ب.ظ

سلام
به نظر من این شهر کم کم روستا میشه با این طرز فکزها با این همه زحمت که خیلی ها می کشند حیف خیلی ها به خاطر این شهر خون دلها خورده اند و خیلی ها با این رفتارهایشون و طرز فکرشون زحمات انها را نیز ضایع کزده اند و در اخر بهترین های شهر همه میروند این را در اینده نزدیک می بینید حتی شما؟!!!!!!!

سلام دوست عزیز
شهر هیچ وقت روستا نخواهد شد . شاید یک روزی به یک شهر سوخته تبدیل شود ولی باز هم به آن مکان شهر می گویند .
ولی روستا روزی امکان تبدیل شدن به شهر را دارد .
اگر ملاک شما در تعریف شهر و روستا جمعیت است این با تعریف علم شهرسازی از شهر مطابقت ندارد . مکان هایی هستند که چند برابر یک شهر جمعیت دارند ولی مدنیت در آنها شکل نگرفته است .
لطفا مصادیق طرز فکر ها و افراد زحمت کش و خون دل خورده را ذکر بفرمایید .

ایزدی یکشنبه 13 شهریور 1390 ساعت 07:25 ب.ظ

جناب مهندس مرادی سلام
در خصوص حق خواهی به نظر من اهالی محترم شهر نراق بسیار ضعیف هستیم و مطالبات خودمان را عموما با گفتگو با یکدیگر مطرح می کنیم و هیچ نتیجه ای نیز در بر ندارد.اگر مجال باشد چند نمونه را بیان کنم :
غار چال نخجیر نراق را از مجاری اداری و قانونی کمتر تعقیب کردیم .یکی دو طومار را به فردی در تهران در بیت تحویل دادند که اصلا نتیجه ای در بر نداشت و راه درستی طی نشد.و اگر همان طومارها از مبادی قانونی ارسال شده بود قطعا موثر تر بود.
دوم اینکه طی یکی دو سال و شاید بیشتر دزدی های زیادی خصوصا از دامداران زحمتکش صورت گرفت و با بررسی که صورت گرفت کمتر شکایتی به کلانتری نراق و یا مافوق آنها در دلیجان و اراک صورت گرفت.به یقین بعد از هر دزدی کلانتری واهمه داشت که نکند اهالی شکایت کنند و آنها به دردسر بیافتند .
کامیون های ساخت چین که چندین بار در نراق حادثه آفریدند در شهرهای ایران بالغ بر هفتاد شکایت منجر به غرامت برایشان شده است. آیا از نراق نیز شکایتی صورت گرفته ؟
مشکل قطع آب مشروب اخیرا آبرو از شهر نراق برد و اهالی چه سخت زندگی کردند و مثل کپر نشینان با تانگر برایشان آب آورده شد و شهرستان از خدایشان بود این جو را طولانی تر ببینند و پرستیژ شهر را زیر سوال ببرند و...ولیکن به جز شما آیا شهروندی مکتوبا شکایتی نمود.
مجموعا ما اهالی در حرف زدن و انتقاد شفاهی نمره بیست ولی در نوشتن حقایق برای پی گیری نمره صفر داریم .
به نظر بنده یکی از مشکلات ما نراقی ها این است که زیاد حرف می زنیم و در نوشتن قدمی بر نمی داریم.
و شما نقطه جالبی را مطرح کردید که همگان خصوصا جوانان نیاز است مطالبات حقوق شهروندی را مطالبه داشته باشند و این مطالبات را به صورت مکتوب درخواست نمایند .

سلام همه درد ما همین مطلبی است که شما هم اشاره کردید .
چرا مردم برای کسب حقوق شهروندی خود تلاش نمی کنند .
اگر نمایندگانی به اسم شورا دارند چرا مطالبات خود را از طریق این مجرای قانونی پیگیری نمی کنند ؟
چرا نشسته اند تا دیگران به تنهایی با یک دست صدها هندوانه روی زمین ماده در شهررا بردارند .
شما را ارجاع می دهم به مطلبی که پنج سال قبل نوشتم به یاد مرحوم شکری هاشم .

ترابی یکشنبه 13 شهریور 1390 ساعت 02:08 ب.ظ http://www.amrebemaruf.blogfa.com

سلام و عرض خسته نباشید
آقای مرادی مطلب خوب ،جالب و به موقعی نوشتید
اما مطلبی که باعث عدم این اتفاق توسط جوانان و غیره در مسائل مربوط به شهر می شه همان هزینه های سنگسنی است که فرد اعتراض کننده باید بپردازد
شما اطلاع دارید که چند تن از جوانان نراقی به دلیل اعتراض و خواستن حق خود و شهرشان از طرف افراد خاص به حاشیه رانده شده اند و در حال حاضر توانی و یا بهتر بگم انگیزه ای برای پیگیری مسائل ندارند
نمونه بارز و جدید این مسئله اعتراض خود بنده بعد از درگیری معروف امسال بود که به دلیل اینکه به نیروی انتظامی بابت نبود امنیت در نراق اعتراض کردم 2 ماه هست دادگاهی شدم و اتهام تشویق افراد به درگیری را نسبت داده اند وجوانان دیگر شهر هم به همین طریق از گردونه خارج شده اند
این دلیل عدم حضور جوانان است
امیدوارم منظورم رو خوب رسونده باشم

سلام بر آقا مهدی
برای هرپیشرفتی در شهر باید هزینه آن را پرداخت کرد.یادم هست درایام اصلاحات به دلیل اختلاف سلیقه سیاسی که ما با فرماندار شهرستان دلیجان ( سرآبادانی ) داشتیم به بهانه پیگیری مطالبات غار چه گزارش هایی که بر علیه ماتنظیم و به مراکز اطلاعاتی و قضایی ارسال نکردند !! مسئول قبلی من بعد از دو سال از رفتن فرماندار اذعان داشت فرد مورد نظر از من خواسته بود تا تو را از نراق بیرون کنم . با توجه به حمایت نماینده شما تصور کنید من چه رنجی را تحمل کردم . مسئولم در اداره و استانداری . فرماندار . نماینده و بعضی از خودی ها در شهر سعی داشتند بنده را مجاب کنند که برای ادامه همکاری باید دست از مواضع سیاسی خود و مطالبات نراقی ها در خصوص غار بردارم . دفتر خاطرات من پر است از این رنج ها .
اگر روزی این دفتر در معرض دید افکار عمومی قرار گیرد ماهیت پلید خیلی ها رو خواهد شد .
در خصوص درگیری ایجاد شده هم نقد هایی دارم که مصلحت نیست آنها در این فضا منتشر گردد . شاید در جلسات خصوصی به عرض مبارک رساندم . تابحال هم سعی کردم در این خصوص سکوت کنم . ولی فقط به همین اندازه بسنده می کنم که نقش جوانان بسیجی نراق در این جریان بسیار ضعیف و قابل نقد بود .
بسیجی که نتواند در امنیت شهر نقش مثبت ایفا کند به چه دردی میخورد ؟
شایدبه درد پوشیدن لباس و ایستادن درب مسجدجامع آنهم فقط در مراسم یادواره شهدا !!!

... شنبه 12 شهریور 1390 ساعت 12:45 ب.ظ

به به!!! می بینم به دست و پا زدن افتادی تا این چند ماه مونده به انتخاب شورا، هر طور شده شورای شهر را خراب کنی تا شاید شورای بعدی شما را شهردار کنند ؟ بابا چرا اینقدر دیر ! بعد از این همه مدت یادت افتاد گزارش عملکرد بگیری ؟ تازه چرا حرف دلت را از زبان مردم میزنی؟ بگو خودم میخوام شورا را ضایع کنم و انتقام خراب شدنم را از انها بگیرم این ایده را مطرح کردم ؟ اشکالی نداره ما از این ایده استقبال می کنیم خوب اول از همه از خود شما شروع می کنیم . میشه عملکرد این مدت شهردار شدنت را برای آگاهی مردم و روشن شدن اذهان روی سایت بذاری بعد میرسیم به شورای شهر و امام جمعه و ... و در بعد وسیعتر نماینده مجلس ( چرا که این شخص اصلح برای دور دوم حتما سری به شهر ما می زنه؟ ) ما منتظره گزارش عملکرد هستیم .

علیک سلام در جواب سلامی که نکردی!
بدبختی تو و بعضی از آدم های مثل تو این است که فکر می کنید داشتن مسئولیت در نراق مساوی است با آینده خوب ، ثروت و پیشرفت .
منتی بر سر مردم نراق ندارم چون خدمت به آنها را بر حسب تکلیف و رضایت خدا قبول کرده ام .
خوب است بدانی که دو سال به انتخابات شورا مانده نه چند ماه .
خوب است بدانی که بنده چند ماه پش گزارش عملکرد خود را در سایت نراق درج کردم.
http://www.naragh.ir/news_interview1.htm
و در انتها خوب است بدانی که اگر تو و امثال تو در گرفتن حق خود حتی جرات نوشتن یک اسم مستعار را هم می کردید حالا وضع نراق از اینی که هست بهتر بود !!!
مرد باش و پای حرفی که زدی بمان .

هادی شنبه 12 شهریور 1390 ساعت 10:12 ق.ظ

سلام
فرمایش شما را کاملاً قبول دارم که جوانان هم مقصر هستند! اما از قدیم گفتن: یه دست صدا نداره! به نظر من اتحاد و همبستگی در وحله ی اول لازمه ی این امر است که متاسفانه تو شهر ما به چشم نمیخوره یا اگر هم باشه خیلی کمرنگ و بی رمق هست!!!!!!!!!
"منظورتان از هزینه های اجتماعی چیه؟"

شاید ما مردم,راه و روش درخواست حقوق شهروندی خود را بلد نباشیم!
اینو به جرات میتونم بگم که تو این دوره و زمونه شرایط طوری شده که برای رسیدن به حقت باید هفت خان رستم را بگذرونی,بعد هم کاری میکنن که خودت از حقت بگذری و بیخیال بشی! این رو دیدم که میگم! با این وجود خیلی ها چون میدونن هیچوقت به حقشون نمیرسن,از اول بی خیال میشن و وقتشونو هدر نمیدن!


سلام هادی . روزی یکی از اقوام همین مطلب یک دست صدا ندارد را در حضور من گفت من هم به شوخی زدم تو گوشش . بعد بهش گفتم حالا صدا داشت یا نه . بنده خدا که دردش اومده بود گفت داشت بدجوری هم داشت .
اما واقعیت این است که همه تصور می کننددر این راه تنها هستند این درحالی است که اگر یک نفر از این خط عبور کند دیگران هم به دنبال او حرکت می کنند . امام خمینی(ره) مصداق واقعی این جریان در تاریخ معاصر است . امام برای اصلاح اجتماع پیرامون خود دقیقا از همین خط عبور کرد و دیدید که چه سیلی از نیرو های اجتماعی را به راه انداخت .
هفت خان که چیزی نیز اگر هفتاد خان هم سر راه انسان باشد نباید در او ایجاد یاس و ناامیدی کند . حضرت علی (ع) مطلبی دارد قریب به این مضمون . بعضی از مردم قبل ازاینکه به مرگ طبیعی از دنیا بروندبا یاس از دنیا می روند .
هر کاری می خواهی انجام بده و هر فکری می خواهی درزندگیت بکن ولی از هیچ چیز مایوس نشو.
آینده متعلق به تو و نسل تواست . از الان آینده پیش روی خودت را بساز . حداقل به فکر آینده فرزندات باش.
اما در خصوص هزینه های اجتماعی شما را ارجاع می دهم به شهادت بزرگ مرد تاریخ(( امیر کبیر)) .برای اصلاح فساد حاکم بر کشور حاضر شد شاه رگش در راه آبادنی ایران عزیز زده شود.
حالا من نمیگم همه امیر کبیر بشن ولی میشه از او ن مرد بزرگ درس گرفت و کمی آبرو هزینه کرد و از حرف مفت بعضی از مردم نادان نترسید .

فامیل شنبه 12 شهریور 1390 ساعت 09:40 ق.ظ

سلام جناب آقای مرادی بنده میخوام منبعد ححححضور(به لهجه شیرین عربی بخوانید) فعال داشته باشم.
درمورد شورای عععععزیز باید عرض کنم که شما برو یه نون بخور صد تا شکر کن که همیچین شورایی داریم.مشتی حاجی اینا خرابکاری نکنن کار و همت و دلسوزی بماند. بنده خدا شما چه توقعهایی از اینا دارید.من نمیدونم که آیا نظرات رو کامل درج میکنید یا نه. ولی مشتی جریان نوشابه و آب معدنی که حتما به گوشتون خورده که..... شما بیشتر از این از اینا توقع دارید؟؟؟؟؟

سلام فامیل . بابا حرف من در این پست این است که چرا مردم از حقوق اجتماعی خود استفاده نمی کنند .
چرا فقط هر چهار سال یک بار میرن پای صندوق رای ؟
چرا از ظرفیت های تعیین شده در قانون فقط به همین اندازه استفاده می کنند ؟
خواهش میکنم بحث را منحرف نکنید . قصد ندارم در این پست عملکرد شورا را نقد کنم . این بماند برای بعد .
نقد من به مردم بخصوص جوانان است که چرا نشسته اند یک کارت دعوت بیاددر خونشون تشریف بیارن جلسه شورا .
اگر مردم در جلسه شورا حضور داشته باشند می توانند ارزیابی درستی از عملکرد منتخبان خود داشته باشند .

م.ش شنبه 12 شهریور 1390 ساعت 08:41 ق.ظ

سلام . چرا پیگیری نمی کنید امام جمعه شهر زودتر بیاید . اگر وضع به همین شکل ادامه پیدا کند چند وقت دیگه شاهد دعواهای اول انقلاب در شهر خواهیم بود .

سلام .م.ش
طبق شنیده ها قرار است این هفته معرفی شود

ح.ص شنبه 12 شهریور 1390 ساعت 08:39 ق.ظ

5 تا هفت میلیون تومان یا ریال ؟

سلام . تومان

موسوی جمعه 11 شهریور 1390 ساعت 08:57 ب.ظ

مثلا این هفته هفته دولت بود . به جای اینکه مسئولین بیایند در نماز جمعه گزارش بدهند در طول سال گذشته چه اقداماتی انجام دادن خطیب نماز جمعه به استناد به نامه امیر المومنین به مالک مسئولین را به باد نصیحت گرفت . انگار گوش تا گوش مسجد مسئولین نشسته اند . یکی نیست به این بنده خدا بگه نصیحت کردن مسئولین در حضور مردم چه معنایی جز تبلیغات دارد .
مخاطب در نماز جمعه مردم هستند پس خطیب باید عملکرد دولت را نقد کند و در خصوص وظایف مردم نسبت به حکومت و مسئولین سخن بگوید . دقیقا در شهر ما عکس آن عمل می شود .
خدا به داد برسد اگر بخواهد این وضع ادامه داشته باشد .

سلام . مطمئن باشید این وضع ادامه نخواهد داشت .

ح. ص جمعه 11 شهریور 1390 ساعت 08:36 ب.ظ

سلام . ممنونم از اینکه نظر من را با جواب نمایش دادید .
اگر امکان دارد بفرمایید یک عضو شورا در نراق متوسط در یک دوره چهار ساله چه میزان حق جلسه از بیت المال شهر دریافت می کند .

سلام . بین 5 تا 7 میلیون

ح.ص جمعه 11 شهریور 1390 ساعت 11:47 ق.ظ

سلام بر جناب مرادی
بعد از مدتها مطلب خوب و قابل تاملی نوشتید . وبلاگ داشت از حالت قبل خودش خارج میشد .
موضوعی که برای من جای سوال دارد این است که اعضای شورا برای خدماتی که می کنند و وقتی که می گذارند هزینه ای هم دریافت می کنند . من با یکی از آنها صحبتی داشتم جوری حرف می زد که انگار دارد عمر خود را برای شهر نراق بدون هیچ انگیزه مادی تلف می کند و مردم هم قدرشان را نمی دانند .
واقعا اگر اینها هزینه ای دریافت نمی کنند نباید خیلی انتظار داشت که پاسخگو هم باشند .
اما به هر حال ندادن گزارش عملکرد توسط شورا یک ضعف اساسی است . دریکی از جلساتی که شما در کتابخانه برگزار کرده بودید به وضوح ناراحتی را میشد در چهره آنها مشاهده کرد .

سلام . اعضاء شورا بر اساس دستور العملی حق جلسات خود را از اعتبارات شهرداری دریافت می کنند .
حرف ما در این پست این نیست که چرا اعضاء شورا گزارش عملکرد ارائه نمی دهند این موضوع به خودشان ربط دارد . حرف اصلی این است که چرا مردم مطالبه چنین حقی را نمی کنند . شاید پاسخ این باشد که اطمینان 100 درصد دارند اگر چنین باشد که جای شکر دارد .

ایراندوست جمعه 11 شهریور 1390 ساعت 08:45 ق.ظ


سلام علیکم

جناب آقای مرادی
فعال بودن یا انفعالی بودن شوراها بیش از هرچیز به تدبیر نمایندگان اصلح مردم در شوراها وابسته است. اگر مردم آنقدر جدی باشند که در هر دوره نمایندگان فعال و باصلاحیت انتخاب کنند باید کلاهمان را بالا بیندازیم که خیلی وقتها این اتفاق هم نمی افتد و لزوماً انتخاب اصلح صورت نمیگیرد.
در هیچ جای دنیا نمی شود انتظار داشت مردم عادی بروند در جلسات شورای شهر شرکت کنند و مثل یک نماینده آشنا با مسائل اجتماعی و شهری مشارکت کنند. اگر هم کسی این کار را بکند احتمالاً نماینده دوره بعد خواهد بود.
ضمناً این موضوع سوختن موتور آب و بی آبی مردم روشن نیست و انگار یک جایی از قضیه می لنگد. اگر موتور پس از چند سال استفاده مستهلک شده و سوخته که چیز عجیبی نیست. هر دستگاه و موتوری دوره مصرف مشخصی دارد و باید بدون معطلی از محل بودجه مشخص تعمیر یا جایگزین شود. اولین تجربه تاریخ که نیست. هست؟
اصلاً بحث مچ گیری و مقصریابی نیست اما بی عملی و تأخیر در راه اندازی کار خلق الله و در عین حال حرفها و شعارهای بی نتیجه موجب شرمندگی هر همشهری و هر هموطنی است.
امیدواریم خداوند متعال به ما صداقت و عمل صالح عنایت فرماید تا کارها را بموقع انجام بدهیم

سلام دوست عزیز.
ظاهرا مطلب را خوب مطالعه نکردی .نراق در این دو سال گذشته اصلا مشکل کمبود آب نداشته است . به علت نقص فنی عمدی یا سهوی موتور آب به جای 22 لیتر بر ثانیه 8 لیتر بر ثانیه آب از چاه خارج می کرده است و به همین دلیل در ایام گرم سال بعضی از مناطق شهر تا سه روز متوالی قطع آب داشتند . 60 درصد فضای سبز نراق با قطع آب دچار بحران شد و ما تمامی سعی خود را کردیم تا بتوانیم درختان را از این کم آبی نجات دهیم .
واقعیت این است که با سوختن موتور آب و تعمیر آن مشخص شد چاه را دستکاری کرده بودند.

هادی پنج‌شنبه 10 شهریور 1390 ساعت 04:01 ب.ظ

سلام
خیلی وقته درگیر این موضوع بودم که یه بهانه ای پیدا شه تا بتونم از شورای شهر گله کنم! شورای شهری که به خاطر زدن یه مهر پشت دفترچه ی روستاییت باید کلی تحقیر بشی
مگه یه مهر زدن چند ثانیه وقت لازم داره؟؟؟؟که مردم باید اینگونه پاسخ بشنوند:
یکی از اعضای شورا درحال چای خوردن؛حالا نمیشه,برو بعد از ظهر ساعت 5و6 بیا اگه کسی اینجا نبود دفترچه ات را از زیر در اتاق بنداز تو و برو ما هرموقع اومدیم برات مهر میزنیم!!!!
متاسفانه ما تو شهرمون هیچوقت نتونستیم مشکلاتمون رو بیان کنیم,بعضاً گاهی از ماها که به این فضا(مجازی) دسترسی داریم فقط یه چیزایی میگیم و دلمون خوشه که مشکلمونو مطرح کردیم و به خیال خودمون یه کم دلمونو خالی کردیم! اما چه فایده؟؟؟؟وقتی فریادرسی نیست,وقتی واسه جوونهای شهر کاری نمیکنن,وقتی یه جلسه یا همایش برگزار نمیکنن تا مردم درددلاشونو به مسئولین بگن,وقتی هزارتا درد نگفته تو دل مردمه و نمیتونن بروزش بدن و اگه لب به سخن باز کنن طوری بهت نگاه میکنن که مجبور شی خفقان بگیری و حتی پشیمون بشی یه پیشنهاد کوچولو بدی, انتظار داری وضع مردم از این بهتر باشه؟!
خیلی دلامون پره,اما کو گوش شنوا؟
شورای شهر اگر دلسوز شهر و مردم باشه,میتونه خیلی راحت این فضاها رو ایجاد کنه و به جوانان فرصت بده تا تو سرنوشت و آینده ی شهرشون سهیم باشن,ولی...!!!!
متاسفانه ما از عملکرد شورای شهر نراق هیچ اطلاعی نداریم, درحالی که شورای شهر دلیجان با ایجاد یک پایگاه اطلاع رسانی این امکان را ایجاد نموده تا خیلی ها از این امکانات و عملکردهای شورای شهر مطلع باشند.

http://www.delijanshora.ir/

با تشکر.

سلام هادی جان . ضمن تشکر از اعلام نظر باید به عرض مبارک برسانم . در خصوص مسائل فوق مردم هم بخصوص جوانان به سهم خود مقصر هستند . چرا انتظار دارید حتما باید همایش یا جلسه ای باشد تا نظرات خود را بیان کنید ؟
چرا باید تنها به اعلام نظر در فضای مجازی آنهم با اسم مستعار اکتفا کرد ؟
چرا دست به قلم نمی شوید و از منتخبین خود گزارش کار نمی خواهید ؟
چرا فکر می کنید گفتن و نوشتن شما بی تاثیر است ؟
چرا حقوق شهروندی خود را مطالبه نمی کنید ؟
شاید دلیلش این باشد که مطالبه این حقوق هزینه های اجتماعی دارد و کسی حاضر نیست این هزینه ها را پرداخت کند !!!
خدا رحمت کند مرحوم حاج نعمت آعلی را تنها کسی بود در نراق که نه تنها حقوق خود بلکه حقوق دیگر شهروندان را هم طلب می کرد .
به امید روزی که هر شهروند بتواند بدون لکنت زبان حقوق خود را از حاکمیت مطالبه کند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد