شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

معرفی فرماندار از رسانه ملی !!!


عصر جمعه پای برنامه تلویزیون نشسته بودم ،برنامه کودکی پخش شد به اسم زورو  . البته زورو به سبک جدید نه آن زوروی قدیمی ، زوروی  قرن 21 به جای اسب ماشین پرنده داشت .اما با همان مفهوم کلی داستان که به دنبال افراد شرور می رفت و در پایان هر داستان رد پای فرماندار را در انتهای باند های جنایت  و مافیا می یافت .  به یاد دوران کودکی خود افتادم که سریال زوروی با اسب و شمشیر معروفش قبل از انقلاب پخش می شد .  اما نکته ای که قصد دارم با این مقدمه در این مطلب برایتان عنوان کنم تحلیل پیام های ارتباطی  نهفته در این برنامه  رسانه ملی است  . در ذهن کودکی من با توجه به تاثیرات سریال زورو شخصیت فرماندار همیشه یک شخصیت منفی بود. نمی دانم سهم خودم از این برداشت  نا صواب چه میزان است ولی این یک واقعیت بود که  آن را انکار نمی کنم . در داستان زورو  کسی که پشت پرده در تمامی فساد ها و مشکلات دست  داشت  فرماندار منطقه بود و زرو این شخصیت افسانه ای سعی می کرد دست این شخص را برای مردم و قانون  رو کند . کمی که بزرگتر شدیم  و عقلمان رسید و توفیق مطالعه پیدا کردیم متوجه شدیم که مالک اشتر نخعی  هم  با آنهمه معرفت و بزرگواری فرماندار بوده آنهم فرماندار حکومت عدل علی . (ع)بین این دو تصویر که در ذهن از شخصیت فرماندارداشتیم و یکی از آن ماحصل رسانه ملی  و در دوران کودکی که آموخته ها  گفته می شود به مانند کنده شدن بر سنگ است و دیگری ماحصل مطالعه و تحقیق خودمان بود  کلی کلنجار رفتیم تا اینکه تصویر منفی حک  شده در ذهنمان را از کلمه فرماندار که مساوی شده بود با تبانی و خیانت  و دزدی و هزار پدر سوختگی پاک کنیم  !!!

ولی  اکنون می بینم که دوباره فرزند من با دیدن این  زوروی جدید  دچار این پاردوکس  شده است چون در سریال جدید هم فرماندار یک شخص شرور، خود خواه ، خود رای و خائن است که تمام دزدی ها به او بر می گردد .

آیا به نظر شما رسانه ملی در معرفی  شخصیت فرماندار به نسل کودک و نوجوان درست عمل می کند  ؟

 اگر فرزند من چنین تصویری از فرماندار در ذهن خود بسازد چه کس یا کسانی مقصر هستند ؟

آیا به نظر شما اندیشه ای پشت انتخاب و پخش این نوع برنامه ها در رسانه ملی وجود دارد ؟

  و هزاران ......آیای دیگر