شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

آیت الله موسوی همدانی کار در نراق را بر تفسیر المیزان ترجیح داد



 سال 59 هشت سال بیشتر نداشتم که می‌دیدم سیدی لاغر اندام با جنب و جوشی خاص پیگیر ساخت حمامی است در محله پایین نراق معماری اهل قم به اسم حاج حسین بهی پیمانکار ساخت این بنا بود ،به لحاظ دوستی  ایشان با  پدرم  من خیلی وقت‌ها می‌رفتم پیش دستش   و از نزدیک شاهد فعالیت های او بودم . بچه های دیگه   را دعوا می کرد تا  به کارگاه نزدیک نشوند  و من خوشحال بودم از اینکه   معمار  مار را تحویل می گیرد .  بعضی وقت‌ها هم معمار و آن سید روحانی برای حساب و کتاب می‌آمدند مغازه ما در میدان شهر. سال‌های بعد متوجه شدم اون آقا سید یکی از بزرگان علمای شیعه بوده،خدا رحمت کرده  در روز عید فطر سال 1379 دعوت حق را لبیک گفت و در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد.

 آیت الله سید محمد باقر موسوی همدانی نماینده امام و اولین امام جمعه شهر نراق در سال 1359 بود. چند وقت پیش به صورت اتفاقی دست خطی از ایشان یافتم که برایم خیلی پند آموز و جالب بود. این مرد خدا در این مرقومه خود اشاره کرده است که کارش نویسندگی است و برای رضای خدا ترجمه تفسیر المیزان را که برایش خیلی اهمیت داشته را  رها کرده و به نراق برای انجام کارهای عمرانی آمده است.

این سید جلیل‌القدر تألیفات  متعددی دارد ولی یکی از مهم‌ترین آن‌ها ترجمه تفسیر المیزان علامه طباطبایی است. در جایی خواندم که ایشان اشاره کرده‌اند من ترجمه تفسیر المیزان را به درخواست خود علامه شروع کردم.

 آیت الله موسوی همدانی در دست خط خود اشاره می‌کنند که حضرت آیت الله بها الدینی عارف نامی جهان تشیع برای ساخت حمام نراق مرحوم حاج حسین بهی معمار معروف اهل قم را معرفی کرد ه اند. این موضوع نشان می‌دهد که این مرد بزرگ حتی بعد از سال‌ها دوری از نراق  و نراقیها توجه خاصی به آبادانی این شهر داشته است. خواستم با نوشتن این مطلب ضمن یاد کردن از حضرت آیت الله محمد باقر موسوی همدانی و مرحوم حاج حسین بهی رحمت الله علیه پیام مورد نظر خود را به همه نراقی‌ها در سراسر دنیا برسانم که ((ما  هر کاری هم که داشته باشیم مهمتر و با ارزش‌تر از کار ترجمه تفسیر المیزان نیست )) فروردین 92