شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

دور خیز کانون های قدرت و ثروت برای کسب کرسی های مجلس

 

اگر علم سیاست را علم کسب قدرت و ماندن در قدرت تعریف کنیم لذا می بینیم  کسانی که در قدرت هستند  همچنان  تلاش می کنند  در قدرت باقی بمانند  و این یک امر طبیعی است  و اما تضمین ثروت  هم بستگی به ارتباط با کانون قدرت  سیاسی دارد  و آنهم یک امرپذیرفته شده عقلانی است  که صاحبان ثروت برای کسب منافع مادی خود تلاش می کنند صاحبان قدرت را وامدار خود نمایند تا بتوانند در فرصت و زمان مناسب استفاده لازم را از آنها   ببرند . این ادبیات در جامعه سکولار و با اندیشه لیبرالیسم یک امر کاملا طبیعی است . صاحبان ثروت میلیارد ها دلار هزینه می کنند تا فرد مورد نظر خود را به قدرت برسانند و صاحبان سیاست هم سعی دارند بتوانند با ترفند  های مختلف حمایت بنگاه های  اقتصادی بزرگ را  جلب  نمایند .

 اما نکته اساسی این است که نظام جمهوری اسلامی یک نظام ارزشی و اساسا خدا محور است  لذا پایه های مبانی تئوری آن با نظام های رایج دنیا کاملا  متفاوت است .سیاست ، قدرت و ثروت  در این نظام دارای بار ارزشی است . اما متاسفانه با گذشت بیش از 30 سال از انقلاب هنوز تعریف  صحیح این واژگان   برای خیلی ها مبهم است . مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس سفارش کردند نمایندگان نباید به کانون های قدرت و ثروت وابسته باشند .

در واقع نماینده مجلس نماینده ملت  است اگر بخواهد به کانون های قدرت و ثروت وابسته گردد دیگر نمی توان آن را نماینده ملت نام نهاد .

شنیده ها حکایت از این دارد که کانون های قدرت و ثروت در حال یار گیری و معرفی نماینده  مورد نظر خود به مجلس شورای اسلامی هستند، لذا در این مقطع از زمان  وظیفه تمامی اصحاب قلم است که با رصد دقیق  این تحرکات زمینه ای را فراهم نماینده تا نماینده مجلس آینده  منطقه طبق فرمایش مقام معظم رهبری نماینده ملت باشد نه نماینده کانون های قدرت و ثروت .  

نظرات 6 + ارسال نظر
۵ دوشنبه 30 خرداد 1390 ساعت 03:21 ب.ظ

اعتراض شدید سلیمی به تعطیلی کارخانه الیاف پلی پروپلین چاپ ارسال به دوست

علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه بعضی از مسئولان به جای این‌که به مسئله بیکاری و معیشت مردم توجه کنند دعوا راه می‌اندازند. اولویت مردم همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ و مسائل اقتصادی است. برخی از نمایندگان و به‌ویژه مجریان برای این‌که ضعف‌های خود را بپوشانند مسائلی مانند اختلاف سران قوا و ادغام وزارتخانه‌ها را مشکل اصلی کشور اعلام می‌کنند.

وی درباره این‌که چرا حمایت رهبری از دولت جای خود را به نگرانی داده است؟ گفت: رهبری از خط کار حمایت می‌کند. ایشان هیچ‌گاه از قانون گریزی حمایت نکرده و نمی‌کنند. حتی فرمودند ضعف‌هایی در کار دولت وجود دارد که برای برطرف کردن آن باید دولت تلاش کرده و برای پیشرفت و هم‌افزایی گام ‌بردارند.
وی درباره اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه دمحلات و دلیجان گفت: یکی از اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه در بحث گاز تبدیل اقلیم این حوزه از 3 به 2 بود. همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش در شهرستان‌های محلات و دلیجان کلنگ احداث 2 سالن ورزشی شامل سالن، استخر، زمین چمن بر زمین زده شد.
سلیمی عمده‌ترین مشکل حال حاضر حوزه انتخابیه خود را تعطیلی تنها کارخانه شهر نراق دانست و افزود: کارخانه الیاف پروپلین نراق متعلق به بنیاد مستضعفان است که حال مالک می‌خواهد آن را تعطیل کند. حدود 30 کارگر سالیان سال در آن کار کرده‌اند. به‌عنوان نماینده مردم این موضوع را به هیچ وجه صحیح نمی‌دانم و نسبت به این تعطیلی و انحلال معترضم.

وی یادآوری کرد حتی جلسه‌ای با آقای فروزنده ریاست بنیاد مستضعفان داشتم که ایشان استدلالهایی داشت که من آن را قانع‌کننده نمی‌دانم و معتقدم حق با مردم است وایشان نیز باید در تصمیم‌گیری شان تغییر سریع و صریحی داشته باشند

به نقل از وبلاگ : www.majlesnews.blogfa.com



سلام . نوش دارو بعد از مرگ سهراب !!!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 خرداد 1390 ساعت 07:13 ق.ظ

الاغ ملانصرالدین و تعمیر پشت بام خانه
یک روز ملا نصر الدین برای تعمیر بام خانه خود مجبور شد، مصالح ساختمانی را بر پشت الاغ بگذارد و به بالای پشت بام ببرد. الاغ هم به سختی از پله ها بالا رفت . ملا مصالح ساختمانی را از دوش الاغ برداشت و سپس الاغ را بطرف پایین هدایت کرد.
ملا نمی دانست که خر از پله بالا می رود، ولی به هیچ وجه از پله پایین نمی آید. هر کاری کرد الاغ از پله پایین نیآمد. ملا الاغ را رها کرد و به خانه آمد که استراحت کند. در همین موقع دید الاغ دارد روی پشت بام بالا و پایین می پرد. وقتی که دوباره به پشت بام رفت، می خواست الاغ را آرام کند که دید الاغ به هیچ وجه آرام نمی شود. برگشت.
بعد از مدتی متوجه شد که سقف اتاق خراب شده و پاهای الاغ از سقف چوبی آویزان شده، و سرانجام الاغ از سقف به زمین افتاد و مرد!
ملا نصر الدین با خود گفت لعنت بر من که نمی دانستم اگر خر به جایگاه رفیع و بالایی برسد هم آنجا را خراب می کند و هم خودش را از بین می برد.

م.م دوشنبه 23 خرداد 1390 ساعت 08:43 ق.ظ

سلام . اخبار دقیقی از حمایت برخی از سیاسیون از یک چهره خاص در سطح شهرستان دلیجان دارم که اگر نیاز باشد حاضرم در اختیار شما قرار دهم .

سلام . اخبار تایید نشده ای در اختیار است که گذشت زمان صحت یا کذب بودن آن را مشخص می کند . ولی در اینکه دو کانون قدرت و ثروت در حال برنامه ریزی هستند شکی نیست .

ایراندوست دوشنبه 23 خرداد 1390 ساعت 07:15 ق.ظ

شما که خوب می دانید فاصله حرف تا عمل هزاران کیلومتر است. تا حالا کی حسابرسی کرده که فلان چقدر شعار داد و چقدر به شعارهایش عمل کرد.
برخی میگویند افراد حافظه تاریخی ندارند و بارها فریب سیاستمداران دغل باز را می خورند

سلام . در فرهنگ دینی ما دو نوع سیاست وجود دارد . ۱ - سیاست علوی ۲ - سیاست اموی
آن چیزی که در نظام ما هدف اصلی است رسیدن به سیاست علوی است در این نوع سیاست عمل و حرف با هم هیچ فاصله ای ندارد . هیچ تضادی شما مشاهده نمی کنید . در این نوع سیاست دست برادر با آتش داغ می شود تا بیت المال مسلمین به آن خدشه ای وارد نگردد .
اما نکته اساسی در اینجا است که رای دهندگان و رای گیرندگان مبانی این نوع از سیاست را نمی دانند . هر دو طرف مقصر هستند .
وقتی انتخابات بخصوص انتخابات مجلس از روی تمایلات قومی ًمنطقه ای و حتی مذهبی است شما نباید انتظار داشته باشید سیاستمداران به اصول سیاست علوی پایبند باشند .
خدا وکیلی اگر کسی امروز از طرف کانون های مورد نظر حمایت نشود چند درصد احتمال موفقیت دارد ؟

پایگاه تحلیلی خبری انتخابات استان مرکزی آماده دریافت و اخبار هم استانیهای عزیز در زمینه انتخابات می باشدمطلب شما در مورد انتخابات جهت استفاده بینندگان درج خواهد شد
entekhabatemarkazi@gmail.com
www.entekhabatemarkazi.blogfa.com

سلام . ضمن تشکر از توجه به این وبلاگ شما مجاز به استفاده از مطلب مورد نظر هستید . امیدوارم بتوانید سهمی در بالا بردن سطح بینش سیاسی رای دهندگان استان داشته باشید .
مرادی نراقی

یاسین شنبه 21 خرداد 1390 ساعت 01:12 ب.ظ

سلام آقای مرادی و خسته نباشید
آیا سایت شهر نراق دوباره راه اندازی میشه ؟

سلام . ممنون . بله در آینده نزدیک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد