شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

اولین درخواست از نماینده منتخب

جدای از تبریک به مردم ایران برای حضور64 درصدی  در انتخابات مجلس نهم باید یک تبریک ویژه به مردم شهر نراق گفت برای حضور 95 درصدی پای صندوق های رای . البته معمولا این نوع از تبریک ها را باید دیگران  ارسال کنند ولی در این بازار بی تبریکی گفتیم یه کم خودمون را تحویل بگیریم خیلی هم بد نباشد .

 تبریک سوم هم تقدیم به  تمامی نامزد های محترمی  که رای نیاوردن . این عزیزان  با حضور خود در عرصه انتخابات تنوع آراء و گرایش ها را بالا برده وتنور انتخابات را گرم نگاه داشتند .

در پایان از تمامی نامزد های انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان های محلات و دلیجان استدعا داریم اتاق فکری جهت کمک به نماینده فعلی جناب حجت الاسلام سلیمی تشکیل داده و اطلاعات وتجربیات خود را در اختیار ایشان قرار دهند و از این ایشان هم درخواست داریم زمینه و مقدمات تشکیل این اتاق فکر را در دو شهرستان دلیجان و  محلات فراهم نمایند .

نامزد های فعلی نشان دادند که از جان ومال و آبرو برای توسعه نظام و منطقه مایه گذاشته اند، لذا از هر کس دیگری برای تشکیل این اتاق فکر  لیاقت بیشتری دارند .

 تبریک آخر هم به نماینده برگزیده این دوره به خاطر اینکه توفیق خدمت به نظام را به مدت چهار سال دیگر در جایگاه نمایندگی مردم شهرستان های محلات و دلیجان درمجلس  شورای اسلامی کسب نمودند .

نتایج قطعی آرای حوزه انتخابی محلات و دلیجان

1

علیرضا سلیمی

17525 رای

2

مهدی قاسمی زما

5414

3

غلام حسین صمدی

4314

4

فضل ا.. کریمی

3424

5

دکتر مهدی قاسمی

1689

6

حسین امیری

1290

7

ابوالقاسم آقایی

1102

8

حسن شمس

1031

9

حسین حسینی

902

10

حسن فیروزی

504

11

سید ناصر موسوی

402

12

خانم اشرف کرمانی

376

13

گودرز گودرزی

285

14

مجید منصوری

270

هیچ تضمینی برای آینده بهتر از گذشته افراد نیست

 مقام معظم رهبری

((ایشان خاطرنشان کردند: حضور اول وقت در پای صندوق‌های رای مثل نماز هرچه به اول وقت نزدیک‌تر باشد فضیلت بیشتری دارد. البته این امر به لحاظ شرعی مطرح نیست، بلکه بر اساس نگاه عقلایی وقتی انسان جمعه اول وقت این کار را انجا دهد دغدغه حضور در ساعات پایانی و شلوغی پای صندوق‌های رای را نخواد داشت.))




در این ایام  نامزد های انتخابات مجلس نهم برای رسیدن به صحن بهارستان هر کدام  به نوعی در حال تبلیغ برای جذب آراء خلق ا... هستند .  هیچ کس هم  جز خدا وند متعال از درون  و نیت افراد اطلاع درستی ندارد که با چه انگیزه ای وارد این گود شده اند .  انشا ا... که همه نیت ها خیر است .

اما عقل سلیم باید بتواند در این شرایط حساس تصمیم گیری به داد انسان برسد . چون فردای قیامت قرار است به نفع یا ضرر ما شهادت بدهد .

فردای قیامت هر عمل مثبت یا منفی که نماینده مجلس انجام دهد ما در ثواب و عقاب  آن شریک خواهیم بود .

یوم الحساب از ما سوال می کنند چرا به فلانی رای دادی که بتواند بخشی از قدرت یک نهاد تاثیر گذار را در کشور اسلامی به دست بگیرد؟

 قطعا  پاسخ  های از این دست در محکمه عدل الهی قابل قبول نخواهد بود .

 رای دادم چون دوستم بود ، استادم بود ،  همشهریم  بود ، همکارم بود ،هم حزبیم بود ،  سید بود  و ......

این جواب ها از نظر عقل انسان هم قابل پذیرش نیست . روز محشر عقل  بر علیه ما شهادت میدهد که  من به تو گفتم  فلانی اصلح است ولی تو بر اساس هوای نفس به هم حزبی و یا هم شهری  ویا فامیل  و ....  رای دادی!!!

لایکلف الله نفسا الا وسعها... از این آیه شریفه این استنباط می شود که  خداوند هیچ کس را جز به اندازه توانایى‏ اش تکلیف نمى‏ کند. وسع در لغت به معنى گشایش و قدرت است،

 یعنی  اینکه فردای قیامت  از هر کس بیشتر از عقل و فهمش سوال نمی کنند. و عقل می شود میزانی برای سنجش عمل .

مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه مورخ 14 بهمن فرمودند :

(( فضای انتخابات باید سالم باشد. مردم اگر  خودشان نامزدهای انتخاباتی را می‌شناسند طبق تشخیص خود حتما عمل کنند و اگر نمی شناسند از افراد بصیر استفاده کنن))

طبق فرمایش مقام معظم رهبری دو راه عقلی  برای شناخت اصلح وجود دارد .

راه اول این  است که انسان خودش تحقیق کند و اصلح را شناسایی کند که این مسیر احتیاج به علم ، دانایی و توانایی  خاص خود دارد .

راه دوم این است که انسان با یک واسطه شناسایی اصلح را به فردی واگذار کند که اوقابل اعتماد باشد .  

دقیقا مانند احکام شرع مقدس که انسان ها همگی ذاتا این لیاقت و شایستگی را دارند که خود به درجه اجتهاد برسند و احکام دین را بر اساس استنباط خود از قران ، سنت و اجماع علما دریابند ولی اگر این توان بالقوه در فرد تبدیل به  بالفعل نشد باید از عالمی که به درجه اجتهاد رسیده است تقلید کند و در مرحله تقلید هر حکمی که مجتهد صادر کند نافذ است و حجت شرعی برای مکلف همان حکم مجتهد خواهد بود .  

اما واقعیت جامعه ما این است که در مسائل سیاسی همه افراد به نوعی خود را مجتهد و صاحب فتوا می دانند و درصد کمی از افراد هستند که  به افراد مطلع و بصیر مراجعه می کنند . در این حالت باید حتمابه این موضوع توجه داشته باشند که هیچ تضمینی  برای تحقق وعده هایی که  نامزد ها می دهند وجود ندارد .

یعنی در واقع  مکانیزمی  وجود ندارد که در حال حاضر شعار های تبلیغاتی نامزد ها را رصد و بعد از چهار سال ارزیابی دقیقی از میزان تحقق برنامه های آنها را برای مردم ارائه کند و اگر برنامه ها محقق نشد بتوان از نماینده حقی را مطالبه کرد .

در این حالت انسان عاقل نقد را رها نمی کند و دل به نسیه افراد خوش نخواهد کرد . انسان عاقل سعی می کند گذشته افراد را به دقت مورد مطالعه و تحقیق قرار دهد .

معمولا کاندیداها نکات مثبت گذشته خود را بزرگ  نمایی می کنند  ونکات منفی را از دید مخاطبان خود پنهان می دارند . موضوع  می شود همان مثل معروف هیچ کس نمی گوید ماست من ترش است .

انسان عاقل کسی است که با نگاه به گذشته افراد  تضمینی برای آینده برنامه های کاندید خود  پیدا  کند .