شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

پس من اینجا چه کاره ام؟

 

روزی فردی در حالی که به سختی بر اثر نیاز به رفع حاجت به خود می پیچید  با سرعت وارد آبریزگاه مسجدی شد . در کنار این مبال(توالت ) چند آفتابه پر از آب قرار داشت . یکی از آنها را برداشت که با خود ببرد . فردی که وظیفه پر کردن آفتابه ها را داشت و  در کنار توالت ها نشسته بود ناگهان مچ دست او را گرفت و گفت این آفتابه را زمین بگذار و آن یکی را بردار ! 

 فرد نیازمند که فرصتی برای جدال کردن نداشت تنها پرسید چه فرقی می کند؟ 

 نگهبان توالت ها گفت : اگر هر کس بیاید و خودش هر آفتابه که دلش می خواهد را بردارد و ببرید پس من اینجا چه کاره ام؟!  

حکایت کار کردن ما در این شهر شده دقیقا مثال بالا .   

افرادی  که همیشه منافع شخصی خود را بر منافع شهر ترجیح داده و در کارنامه خود هیچ قدم خیری در زندگی  بدون هدف و منظور دنیایی  بر نداشته اند  برای اینکه ثابت کنند هنوز هم در شهر کاره ای هستند و دیده شوند حاضرند در نقش همان نگهبان آفتابه ها هم که شده شان خود را پائین بیاورند !  

این افراد قصد دارند عقده حقارت کارهای نکرده خود را با نقد ناجوانمردانه کارهای کرده دیگران جبران کنند .  

 این کمترین و کوچکترین خدمتگذار مردم شریف شهر نراق  برای ارائه خدمت در شان  شهروندان فرصتی برای جدال کردن بااین گروه اندک فرصت طلب را ندارم و متاسفانه این افراد معلوم الحال از این موضوع نهایت سوء استفاده را می کنند .  

تنها به این نکته اشاره می کنم که در کتاب خاطرات سالهای خدمت من تمامی رفتار ها و کردارهای آنها برای نسل آینده در قالب گزارشات روزانه  ثبت وضبط خواهد شد .  

باشد تا نسل های آینده  بخوانند و قضاوت کنند وقتی که ما نیستیم ولی تاریخ ما هست .

 

گرکانی سریال زاینده رودو نراقی برنامه اقتصادی...!

این روز ها سریالی از  سیما  به کارگردانی حسن فتحی  پخش می شود که داستان فیلم  قتل یک جوان اصفهانی است به دست یک بازیکن ملی پوش و مابقی داستان ...  در این سریال در هر قسمت چندین بار از فردی نام برده می شود به اسم آقای گر کانی  که در این داستان  دلال  خرید و فروش بازیکنان به تیم ها است . گر کانی شخصت متقلبی است که در معرفی افراد به تیم ملی نقش دارد ُ حرف های او اساسا دروغ است و این بازیکن را به اصفهان برده و از او سوء استفاده کرده است . در یکی از قسمت ها قرار بود  آقای گر کانی در برنامه 90 از این بازیکن قاتل حمایت کند که آنهم  دروغ از آب درآمد .بازیکنانی چون کریم باقری و آرش برهانی هم مرتب خطر گرکانی را به مهران سارنگ و خانواده اش متذکر می شوند .  تابحال هیچ تصویری از این شخصیت پخش نشده است که این خود از شگرد های کار تبلیغات و  رسانه است . 

 اما نکته ای که باعث شد این مطلب را بنویسم  انتخاب  فامیلی گرکانی برای این شخصیت است .  خوب است بدانید گر کان نام روستایی است در استان مرکزی  از توابع شهرستان  آشتیان . روستایی  که بعضا سابقه  و قدمت  آن از خود آشتیان  هم در طول تاریخ بیشتر است و شخصیت های علمی ادبی  بسیاری داشته و در حال حاضر هم دارد  مانند آیت الله  محسنی گرکانی رئیس دیوان عالی کشور . ما در فوتبال کشور شخصیتی داریم به اسم  امیر رضا واعظ آشتیانی به نظر حقیر انتخاب نام گرکانی برای این شخصیت منفی کاملا با هدف و منظور صورت گرفته است .  عدم دقت در نظارت بر تولیدات ملی  می تواند چنین  خسارت های معنوی را بر جای  گذارد . مخاطبان این سریال برای همیشه  با فامیل گرکانی و کلمه گرکان مشکل خواهند داشت . این تاثیر لایه  های پنهان کارهای تبلیغاتی است که فقط کارشناسان رسانه و تبلیغات اهمیت آن را درک می کنند  .

اما طبق روال معمول این وبلاگ که قرار نیست چیزی در آن  بنویسیم که به نراق ربطی نداشته باشد شما را آشنا می کنم با کاری مشابه از این دست که متاسفانه دو سال پیش با اسم نراقی از سیما و به منظور تخریب چهره  فرهنگی نراق پخش شد . داستان از این قرار بود که فردی تازه به دوران رسیده وسرشار از عقده های روانی خود کم بینی متولد یکی از شهر های مجاور  چندی پیش پایش به صدا و سیما باز شد و چندین برنامه به سفارش این سازمان ساخت . در یکی از این برنامه ها که موضوع  آن  اقتصادی  و پرداخت مالیات و راه ها و آثار فرار از آن بود شخصیت منفی داستان فردی بود به اسم آقای نراقی . حتی در یکی از قسمت ها نشان داد که این فرد وارد ساختمان اداره دارایی شهرستان نراق می شود این در حالی است که اصلا شهر نراق  تا بحال اداره دارایی نداشته و ندارد !!!

در زمان پخش این سریال چندین نفر از دوستان که حتی نراقی هم نبودند تماس گرفته و به نوعی این نامگذاری قبیحانه را نقد کردند و حتی در  نشست هایی که با نراقی های مقیم مرکز داشتیم به شدت پیگیر برخورد قاطع از طریق مراجع قضایی با فرد مورد نظر بودند ولی در شرایط آن روز  مصلحت ندیدیم که این بحث به سطح عوام کشیده شود .

ذکر این  داستان نشان می دهد که اگر افراد متعهد و سالم به لحاظ فکری در رسانه ملی نباشند این ابزار تبلیغاتی مهم که قاعدتا می بایست وفاق ملی ایجاد کند بر عکس چه آسیب هایی می تواند واردکند. آسیبی که جبران آن به این راحتی ها برای نظام میسر نیست .