شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

بابام گفت بچه مواظب باش پهلوان مادرت نشی!!!

  

اواخر دهه شصت عبد الله احمدی معروف به عبد الله بهار که چند سال پیش در جاده نراق دلیجان بر اثر تصادف به رحمت خدا رفت اومد توی سالن دبیرستان معصومی یه تیم کشتی راه انداخت. اون موقع تقریباً هفده سال بیشتر نداشتم و به خاطر علاقه زیادی که به کشتی از دوران کودکی در من وجود داشت زود جذب این ورزش شدم و انصافاً پیشرفت خوبی هم کردم تا جایی که بعد از شش ماه تمرین نایب قهرمان استان شدم. ولی متأسفانه اختلافات و نبودن افراد دلسوز در شهر باعث شد استعداد های بچه های نراق یکجا ذبح شود (کلمه ذبح را تعمداً نوشتم چون منظور خاصی دارم).

خوب یادم هست تشک کشتی نداشتیم، یک دست تشک پنبه ای قدیمی از دلیجان گرفته بودیم که بعد از تمرین کلی پنبه کثیف از حلقمون در می اومد.

 همون اوایل کار یه شب که از تمرین برگشتم بابام تا چشمش به من خورد با لحنی تمسخرآمیز گفت بچه بالاخره بعد از این همه تلاش پهلوان مادرت نشی آبرمون بره. این واژه پهلوان مادر اونم با این لحن برام خیلی گران تموم شد . ازش پرسیدم پهلوان مادر دیگه چه نوع پهلوانی است ؟  

ایشان  تعریف کرد :قدیما یه بچه مثل تو میرفته کشتی، وقتی که از تمرین بر می‌گشته مادرش را سر دست بلند می‌کرده و می‌زده زمین که زور بازوش را نشون بده. یه روز باباش میگه مخفیانه بریم ببینیم این پهلون توی تمرین چه می کنه. باباهه با تعجب می بینه بچه‌اش به هرحریفی که میرسه ازش می خوره و به قول معروف هیچ پخی نیست. اون شب که پهلون از تمرین میاد تا مادره را از زمین بلند میکنه باباهه بهش میگه بگذارش زمین مثل اینکه تو فقط پهلون مادرتی!

بابام اون شب با تعریف این داستان کوتاه درس بزرگی توی زندگی به من داد. از اون به بعد همیشه سعی می کردم با حریفی تمرین کنم که چند کیلو وزنش از من بیشتر باشه.

اما هدفم از نوشتن این متن و خاطره این بود که احساس می‌کنم متأسفانه برخی از جوانان شهر کارورفتارشون دقیقاً مصداق واقعی پهلوان مادر شده !!!

توی شهر خودمون به هر بهانه ای که دستشون بیاد خادمان خود را سر دست بلند کرده ومی کوبن زمین ولی بیرون از شهر برای مطالبه حقوق شهروندیشون لکنت زبان میگیرن.

خواهشا شما ما را راهنمایی کنید کجای کار اشکال دارد؟

 آیا باباهاشون مقصر اند که داستان پهلوان مادررا براشون تعریف نکردن؟

مادره مقصر که دلش میخواد بچه اش پهلوان بشه حتی اگه به قیمت خورد شدن استخون های خودش تموم شه ؟

و آیا ..................

 

 

نظرات 18 + ارسال نظر
سردار خیبر یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 05:10 ق.ظ http://roozbeh-bakhtiari.blogfa.com/

برای رد شدن از سیم خاردار باید یک نفر روی سیم خاردار می خوابید تا بقیه از روش رد بشن.
داوطلب زیاد بود قرعه انداختند افتاد بنام یک جوان!
همه اعتراض کردند الا یک پیرمرد.
گفت چکار دارید بنامش افتاده دیگه.
عجب پیرمرد سنگدلی!
دوباره قرعه انداختند بازم افتاد بنام همون جوان!
جوان بدون درنگ خودش رو انداخت روی سیم خاردار در دلها غوغائی شد.
بچه ها گریان و با اکراه شروع کردند به رد شدن از روی بدن جوان همه رفتند الا پیرمرد!
گفتند بیا.
گفت:نه شما برید من باید بدن پسرم رو ببرم برای مادرش!
مادرش منتظره...!!!

نماز،روزتون قبول باشه انشاالله.......

قجری 2 شنبه 3 اسفند 1392 ساعت 05:02 ب.ظ

این جملتون خیلی قشنگ بود که:شهر را می سازیم نه با سنگ و سیمان بلکه با خون دل . برای آبادی این پاره تن رو ما جوونا هم حساب کنین.هممون هم اینقدرا بد نیستم.همیشه کوشیدیم در حد توان به نراق کمک کنیم.الحمدلله می بینیم تاکنون به لطف خدا وکمکهای شما شهر در راه روشن آبادی ست.اسم مارو به عنوان ((آچارفرانسه))بچسبونین رو میزتون که اگر توفیقی باشه کمک حال شما باشیم،اول برای خدا و بعد برای نراق.
خدا قوت شهردار.

سلام جناب قجری 2
خدا را شاهد و گواه می گیرم که اگر ایمان نداشتم که نراق را با کمک جوانانش می شود ساخت بهتر از گذشته لحظه ای در شهر نمی ماندم .
تا حالا هم هر کاری که کردیم بحمد الله یه پایه اساسی اون جوان ها بودن و مطمئن باشید در اینده هم همینطور خواهد بود .
اگر از مکتب امام یک درس آموخته باشیم همین است که باید به جوانان فرصت داد و به آنها اعتماد کرد .
بازم تشکر می کنم
از ابراز لطفتان به این کمترین

شریفی شنبه 19 بهمن 1392 ساعت 09:07 ب.ظ

جهت اطلاع - خصوصی
سلام خدمت اقای شهردار
اقا مرادی بر اساس تجربه و درخواستی مشابه که قبلا داشته ام اعلام میدارد جهت خونگیری علاوه بر وسایل و تجهیزات ثابت خونگیری تجهیزات نگهداری و فراوری خون و فراورد ه ها بهمراه پرسنل مجرب و حتما دکتر مخصوص کشیک می خواهد که بعید است موافقت شود اما انتقال خون استان مرکزی جدا و مستقل از شبکه بهداشت و درمان است و سایتبروز در استان مرکزیدارد که می توانید در اینترنت جستجو کنید اما هفته ای 2 روز در دلیجان خونگیری در بیمارستان امام صادق (ع) شهرستان انجام میشود و لازم بذکر است قبل از مراجعه حتما دوستان تماس بگیرند و وقت برای خون دهی بگیرند تا مبادا انجا الاف شوند 44224114 - در ضمن روزهای یکشنبه و دوشنبه هر هفته به شرط عدم تعطیلی رسمی روز خون دهی بوده و همراه داشتن کارت ملی الزامی است

سلام دوست عزیز
اطلاعات خوب دقیق و مورد نیازی ارسال کردید .
موفق و موید باشید .

حسینی پنج‌شنبه 17 بهمن 1392 ساعت 12:35 ق.ظ

سلام و عرض خسته نباشید خدمت شهردار گل
یه پیشنهاد براتون داشتم میخاستم اگه توی نراق یه اکیپ برای خون گیری هفته ای یک بار یا حتی ماهی یک بار بیان خیلی خوب اگه پیگیری کنید ممنون میشم
تشکر میکنم از زحمات شما

سلام جناب حسینی . تا جایی که بنده اطلاع دارم برای گرفتن خون احتیاج به وسایل و امکانات مورد نیاز است که فعلا درمانگاه نراق آنها را ندارد . باز هم به روی چشم این موضوع را با مسئول شبکه بهداشت و درمان دلیجان طرح می کنیم . امیدواریم مقدمات آن در شهر فراهم گردد .

رفیعی سه‌شنبه 15 بهمن 1392 ساعت 08:53 ق.ظ

سلام...
مطلب بسیار قشنگ و تاثیر گذاری بود.
اما جناب مرادی، مرحوم «عبدالله بهار» یعنی همان «عبدالله احمدی» هستند که جزء پیشکسوتان کشتی دلیجان محسوب می شدند. و «عبدالله خراسانی» از پیشکسوتانی هستند که در قید حیات بوده و مقام سوم کشتی پیشکسوتان جهان را نیز کسب کرده اند

سلام جناب رفیعی عزیز . سپاسگزارم از دقت نظر شما . بله عبد الله احمدی درست است نه خراسانی . متن اصلاح شد . بازم ممنون

قجری چهارشنبه 25 دی 1392 ساعت 11:38 ق.ظ

سلام آقا
چه رنگ سبز شاد و جذابی برای وبلاگ انتخاب کردید از این که برای دید بصری مخاطبان ارزش قائلیدممنون هستیم فکری برای رنگ مشکی وبلاگ شهر من نراق ندارید؟با این وبلاگ پر محتواو مدیر آگاه ورنگهای شاد وجذاب دیگه چی میخوان مخاطبان که گاهی کم لطفی و جوسازی میکنن؟!!! حیف که این قالب برای رایانه ما تعریف نشده و نظر ارسال نمیشه!!!!یه نفس راحت نمیکشید؟ مخاطبان سریش این جوری حذف میشن!!!ولی باور کنید بنده که مخاطب پرو پا قرص وبلاگتون هستم.و مطالبش هم همیشه برام جذابیت دارد.

سلام سرکار خانم قجری
1 - به احترام حضرتعالی قالب وبلاگ تغییر کرد .
2 - خوشحالم از اینکه می بینم وبلاگ شهر من نراق و توسعه پایدار نراق مخاطبان جدی و پیگیری مانند جنابعالی دارد و این قطعا کار مرا سخت تر می کند ؟
3 - وبلاگ شهر من نراق حاصل 7 سال زحمت فرهنگ سازی در فضای مجازی بخصوص برای مخاطبان شهرمان نراق عزیز است امیدوارم روزی بتوانم مطالب آن را در قالب یک کتاب به مخطبان بیشتری ارائه کنم .

mohammad سه‌شنبه 10 دی 1392 ساعت 03:50 ب.ظ

سلام
خیلی یرای من جالبه 1 شهردار علاوه بر کار زیاد خودش باز هم میاد و توی فضای مجازی فعالیت میکنه شاید توی ایران کمتر مسولی باشه که اینطور عمل کند
خسته نباشید
مرسی بابات مطلب آموزندتون
___________________________________
برای دوره های آموزشی هم با فنی حرفه ای مذاکره شده است اگر تعداد افراد علاقه مند به حد نصاب مورد نیاز برسد کلاس تشکیل می گردد .

میشه بدونم چه دوره هایی اخه جدید بود برام تا الان چیزی درموردش نشنیده بودم
_____________________________________
البته مردم شهر ما تا یاد نگیرن برای کارها بامسول همون کار باید مذاکره کرد نه با یکی دیگه همین موضوع صدق خواهد کرد و درجا زدن ادامه داره

سلام محمد . تشکر از ارسال نظر ت . منظور شما کدام دوره آموزشی است ؟

سعید سه‌شنبه 12 آذر 1392 ساعت 10:44 ق.ظ

سلام بر جناب مرادی
اگر تیتر می زدی پهلوان نه نه بهتر نبود[:S017:]
مطلب جالبی بود لذت بردم . تازه این رو من اضافه می کنم این پهلوانان نه نه این روز ها فقط توی فضای مجازی ادعای پهلوانی می کنن نه توی فضای واقعی بازم پهلوان داستان شما کارش شرف داره به خدا .

سلام آقا سعید . شما بخوان پهلوان ننه
تشکر از اینکه به ما سر می زنید .

مریم. ق شنبه 9 آذر 1392 ساعت 09:38 ق.ظ

سلام به آقای مرادی شهرار محترم
چند تا خواهش دارم
1 - وبلاگ خود را زودتر به روز کنید
2 - از شورا بخواهید که به مردم در خصوص کارهاشون توضیح بدهند
3- ساخت پارک بانوان را که قول داده بودید اجرایی کنید
4 - گروه مشاوران جوان شهردار را فعال کنید
5 - برای تولید صنایع دستی توسط بانوان مثل جوقند برنامه ریزی کنید
6 - برای جوانان و نوجوانان طبق سنوات قبل اردو های سیاحتی برگزار کنید .
7 - مشکل بسته بدون درب کتابخانه را به خاطر رفتن خانم لطفعلی حل کنید .

سلام . شهروند محترم ضمن تشکر از ارسال دلسوزانه پیشنهادات و نظرات خوبتان که قطعا باعث رشد و توسعه شهر خواهد شد موارد را به شرح ذیل پاسخ می دهم
1 - منبعد سعی می کنم وبلاگ شهر من را زودتر به روز کنم البته اگر حرفی برای گفتن داشته باشم .
2 - ارائه گزارش عملکرد شورا را لطفا از خودشان بخواهید شاید گفتن حقیر باعث سوء تفاهم گردد .
3 - برای تبدیل فاز دوم بوستان لاله به پارک بانوان دچار کمبود آب فضای سبز هستیم که با گرفتن مجوز حفر یک حلقه چاه قرار است این مشکل مرتفع گردد در صورت تامین آب حتما به قول داده شده عمل خواهیم کرد . پارک مخصوص بانوان در دستور کار جدی شهرداری است .
4 - به روی چشم گروه مشاوران جوان را هم فعال تر از گذشته خواهیم کرد این ایراد وارد است .
5 - در خصوص تولید صنایع دستی هر خانمی که علاقه مند باشد ما کمک می کنیم مثل خانم یوسفی و رزاقی و ....
برای دوره های آموزشی هم با فنی حرفه ای مذاکره شده است اگر تعداد افراد علاقه مند به حد نصاب مورد نیاز برسد کلاس تشکیل می گردد .
6 - اردو ها در حال حاضر هم برگزار می گردد ولی به روی چشم اقدام می کنیم
7 - در خصوص کتابخانه قرار است خانم قجری به جای خانم لطفعلی از دلیجان به نراق تشریف بیارن قطعا این مشکل در آینده نزدید حل خواهد شد .

شریفی پنج‌شنبه 7 آذر 1392 ساعت 06:43 ب.ظ

سلام خدمت همه دوستان

در ارتباط با حادثه نراق و جاده به اداره راه دلیجان رفتم و با مدیر آنجا آقای مهندس طاهری در این مورد و جاده دلیجان به نراق و کاشان مفصل صحبت کردیم ( البته از زمان ریاست ایشان بر اداره راه دلیجان باید یک خدا قوت به ایشان و همکارانشان بابت کمربندی نراق گفت ) و در کل سر تون را درد نیاورم ایشان می فرمایند تمام صحبتها و کم و کسری را قبول دارند اما مشگل احداث جاده دو بانده و تعطیلی کار ، مانند مابقی مسائل همان مشگلی است که همیشه عنوان شده که بودجه نیست
اداره دلیجان و استان سهمیه ای از منابع بودجه سالیانه دارند و به جاده نراق از این محل بودجه ای که این جاده را تکمیل کند تخصیص ندارد که بخواهد کار خاصی شود
ایشان عملکرد خودشان را در حیطه راهداری بطور مستند دارند که با توجه به منطقه راهداری شهرستان دلیجان ،منطقه پر رفت و امدی را در بر می گیرد و فرمودند اماده هر گونه همکاری در راستای استفاده از منابع و امکانات موجود در اداره دلیجان جهت بهبود وضعیت راهها در شهرستان با همفکری مردم می باشند چه حضوری و چه تلفنی 08644226030 اداره راه دلیجان

اما نتیجه تا کنون این شد که پول (بودجه ) جهت این جاده نیست به آقای سلیمی هم که در مجلس مراجعه شود ایشان تا کنون چندین بار در صحن مجلس حتی در نطق پیش از دستور این مطلب را ذکر نموده اند و از نظر ایشان هم پیگیری شده و دیگر من که عقلم به جایی راه نمی دهد شما بفرمایید به کجا و یا کدام مسئول مراجعه کنیم و خواسته خود را مطرح کنیم

در ضمن نکته مهم : ریس اداره راه این مطلب مهم را هشدار دادند و با مستندات به این جانب نشان دادند که متاسفانه تعدادی از رانندگان در مسیر دلیجان به نراق حد فاصل پمپ بنزین و ابتدای جاده کمربندی بخاطر دست انداز موجود از سمت دلیجان این قسمت از مسیر را بخاطر اینکه از سرعت خود نکاهند خلاف می روند و شاید علت حادثه ای که برای حسین عزیز مان و دوستانش پیش امد هم خلاف انسانی در همان معبر بوده باشد .


یا حق

سلام . به شخصه از پیگیری های شما شهروند محترم سپاسگزارم .
آقای مهندس طاهری در این مدت مسئولیت خود به نظر حقیر هیچ کوتاهی نکرده اند .عامل این تصادف هم طبق بررسی های بعمل آمده و گواهی شاهدان حادثه صرفا سرعت زیاد خودروی پراید بوده و هیچ وسیله ای از طرف مقابل باعث بروز این تصادف نشده است .
دو بانده شدن جاده نراق به دلیجان از اولویت های اداره راه و شهرسازی شهرستان است ولی طی دو سال گذشته به دلیل مشکلات مالی دولت متوقف شده است .
ما هم به سهم خود از هیچ تلاشی برای رفع این مشکل دریغ نخواهیم کرد و به هر کسی که لازم باشد و احساس کنیم مفید است متوسل خواهیم شد .
موفق و موید باشید

قجری پنج‌شنبه 7 آذر 1392 ساعت 11:51 ق.ظ

سلام
جناب مرادی بزرگوار

به نظرم مشکل اصلی آدما اینه که همیشه بدون علم به شناخت دیگران آنها را قضاوت میکنند .با پیشداوری و تعصب و قضاوت دیگران آنها را در عمل انجام شده میگذارند و با قیافه حق به جانب گرفتن از هر نوع بدی اخلاق خود را تبرئه میکنند و کاملا خود را استاد اخلاق اسلامی نشان میدهند !!شاید اشتبا هاتشان را هم نپذیرند به نظرم اگر نگاه به قول شما منصفانه تر اخلاقی تر روشن بینا نه تر نسبت به زندگی نسبت به هم داشته باشیم قضاوت و پیشداوریمان نسبت به هم کاملا متفاوت تر و قاطعانه تر و درست ترباشد . آن هم در تلمذ کردن در کلاس منظومه اخلاقی بزرگ مرحوم نراقی بزرگوار(ره)آن وقت شاید احتیاجی به این نباشد که خود به قول شما پهلوان مادرمان باشیم!!! بعدم آقا شما از آیینه شکسته انتظا ر معجزه دازید؟؟ به نظرم هر چند تفاوت مواضع حقوق قراردادی داریم تفاوت دیدگاه و نظریات مختلف و گاها متضاد داریم!!چیزی که هست اینه که با تفاوت در همه آراء باید همه نتیجه یکسان از دیدگاهمون بگیریم و اونم خود سازی شناختی و معرفتی آگاهانه و ساختن نراق عزیز است و گرنه با به قول شما به زمین زدن هم و به قول من با پیشداوری منفی و بد جلوه دادن یکدیگر به هیج جا نخواهیم رسید در غیر این صورت اگر نگاهمان در آرمان و اندیشه و ایمان به هم مثبت و درست باشه قطعا داوریمان در باره زیستن و انسانیت و اخلاق و زندگی متفاوت تر و قشنگ تر خواهد بود به نظرم کسانی حتی دور از جون هم خوانندگان وبلاگ مردنی سزاوار دارند که زیستنی شایسته داشته باشند این طور نیست؟

سلام. انسانها ذاتا دارای تبع مدنی هستند . یعنی اینکه به صورت فطری در اجتماع به تکامل می رسند . شرط لازم برای موفقیت یک اجتماع رعایت بدیهیات اخلاق است . جوامع لا مذهب و لائیک هم اعتقاد به اخلاق دارند .
می گویند بومیان جنگل های آمازون که هنوز بدوی زندگی می کنند وقتی می خواهند درختی را قطع کنند ابتدا مراسمی در اطراف درخت گرفته و شروع می کنند به درخت فحش و ناسزا گفتن بعد از مدتی این درخت خشک شده و آنها اقدام به قطع آن می کنند .
من ریشه این نوع رفتار ها را بعد از خانواده نظام آموزشی بخصوص دوران ابتدایی می دانم .
شاید روزی مطلبی نوشتم و این موضوع را بیشتر شرح دادم که چه اتفاقی در گذشته نراق افتاده که ما امروز نتیجه و ثمره آن را مشاهده می کنیم .

غریب آشنا سه‌شنبه 5 آذر 1392 ساعت 08:52 ب.ظ

جناب آقای مرادی سلام
من اهل نراقم ولی متاسفانه از دیارم دور افتاده ام. در سفر هایی که به نراق دارم زحمات شما را که در رابطه با این شهر میکشید شاهد بوده ام.تو را به خدا برای بهتر شدن وضعیت دارو ودرمان این شهر کاری بکنید. مردم در این مورد خیلی مشکل دارندومجبورند شب ونصف شب به شهرهای دیگر بروند.شما تلاش خودت را بکن ان شاا... اجرآن را از خدا بگیری

سلام. خدا را شاهد میگیرم که هر کاری در توان داشتم تابحال برای رفع مشکلات بهداشت و درمان انجام داده ام ولی اعتقاد دارم این مهم با مساعدت خیرین مرتفع خواهد شد.

لطفعلی سه‌شنبه 5 آذر 1392 ساعت 01:10 ب.ظ

سلام- واقعأ جای تأمل داره که شما به یک همچنین معضلی درشهر نراق انقدر جذاب و واقع بینانه نگاه میکنید و باآوردن یک همچین تعبیر به جایی ذهن انسان را متحول میسازید . کاش جوانان شهر ما ارزش این نگاه قیمتی را بفهمند وازش استفاده کنند.

سپاسگزارم. شهر را می سازیم نه با سنگ و سیمان بلکه با خون دل .

حمید سه‌شنبه 5 آذر 1392 ساعت 09:17 ق.ظ

به این میگن آسیب شناسی اجتماعی
امیدوارم شما بتوانید با این وبلاگ پل های خراب شده ذهن جوانان را هم باز سازی کنید . در جلسه کار آفرینان گفتید جوانان 50 سال پیش نراق گروهی میرفتن برای درو گری در کاشان تا معاش خانواده خود را تامین کنند خیلی روی من تاثیر گذاشت
دعات میکنم برادر

سلام حمید جان به نکته خوبی اشاره کردی . شهرداری یک نهاد اجتماعی است نه نهاد صرفا خدماتی
شهرداری طبق قانون یک نهاد عمومی غیر دولتی است .
ما اعتقاد داریم در کنار توسعه کابدی شهر باید توسعه فکر و اندیشه هم رخ دهد . اگر نراق در 200 سال گذشته به هند ایران معروف بوده این نتیجه تلاش مردمان با فرهنگش بوده نه حکومت مرکزی و دولت ها
در ایام محرم دوستان نراقی ما که بحمد الله از تمکن مالی و نفوذ اجتماعی خوبی هم برخوردار هستند تشریف آورند چند روزی میهمان بودند . کلی ایراد گرفتند ، بخته کوری گفتند ، نصیحت کردند و در نهایت هم رفتند تا محرم سال دیگر .
دوباره ما ماندیم تنها و مشکلات شهر

رضا . ر دوشنبه 4 آذر 1392 ساعت 09:47 ب.ظ

سلام
خدا را شکر بالاخره به روز شدید. داشتیم ناامید میشدیم با وجود این تار عنکبوتهای موجود در وبلاگ!!!!!

جانا سخن از زبان ما میگویی. در نراق تنها چیزی که به وفور یافت میشود ادعا است ادعا

سلام آقا رضا
البته نباید از حق گذشت و از مدار انصاف دور شد .
شهیدان ما نمونه های کاملی از بچه های ادعا دار شهر بودن که در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ، ولایت مطلقه فقیه و آرمان های امام راحل از جان شیرین خود که بهترین سرمایه بود مایه گذاشتند لذا باید امروز این جوانان پر ادعا برای ما الگو باشند که متاسفانه نیستند .
درد اصلی اینجاست برادر

نراقی یکشنبه 3 آذر 1392 ساعت 04:57 ب.ظ

شهردار پر تلاش .خداوند بهت صبر و قوت بده .

سلام . سپاسگزارم . انشا الله خداوند به شما هم سلامت و عاقبت بخیری دهد .

هادی یکشنبه 3 آذر 1392 ساعت 08:52 ق.ظ http://https://www.facebook.com/CaveChalnakhjirNaragh

سلام.
خسته نباشید.مطلب جالب و آموزنده ای بود.
به نظر من اشکال از اینجاست که برخی از دوستان بر این باورند که کلید همه مشکلات دست مسئولین شهر است،غافل از اینکه هر مشکلی باید از طریق ارگان خاصی برطرف شود و چون دیواری کوتاه تر از دیوار مسئولین شهر پیدا نمیکنند؛به ناچار گله هاشون را اینگونه منتقل میکنند.
پیشنهاد:
شاید هر چندوقت یک بار؛برگزاری جلسه ای با حضور مسئولین شهر و شهرستان وشهروندان جهت دریافت خیلی از سوالهای بی جواب مردم بد نباشد.

سلام هادی جان . مردم به ویژه جوانان باید مطالبه حق کنند . از هر کسی که مسئول است . هر کسی که اختیار قانونی دارد .
این شهرستان فرماندار دارد که نماینده عالی دولت است . نماینده ولی فقیه دارد که نماینده مقام معظم رهبری است . نماینده مجلس دارد . رئیس دادگستری و دادستان دارد و صد ها مسئول دیگر .....
اما حرف ما این است که بعضا افرادی برای مطالبه حق خود حتی حاضر نیستند یک ساعت از وقت شخصی خود را اختصاص دهند .
روز های دوشنبه فرماندار ملاقات عمومی دارد من هنوز در این مدت 18 سال کار در شهرداری ندیدم شهروند نراقی را که ملاقات عمومی گرفته باشد برای طرح مشکلات شهر نراق
به هر حال اگر نیازی به برگزاری جلسه هم باشد باید به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح گردد .
بنده به شخصه در حوزه مسئولیت های قانونی حاضر به پاسخگویی هستم . در فضای واقعی یا حتی فضای مجازی به شرط اینکه هویت افراد سوال کننده مشخص باشد .

غفاری شنبه 2 آذر 1392 ساعت 06:54 ب.ظ

جناب مرادی.بااهدائ سلام وعرض تبریک بمناسبت انتخاب مجدد شما به سمت شهردار شهرمان نراق . دقیقا متوجه شدم چه میگوئید و درد دلتان چیست . این مشگل را در نراق تجربه کرده ایم .فقط امیدتان به خداوند و به گفتار و کردار کوتاه نظران بی تفاوت باشید . اطمینان داشته باشید قاطبه اهالی نراق دعاگویتان هستند. خداوند یار و نگهدارتان .

سلام جناب غفاری. درد این است که ما نراقیها مدعی داشتن بزرگترین عالم علم اخلاق و بزرگترین سند اخلاقی مکتوب هستیم . از ما انتظار بیشتری می رود که بدیهیات اخلاق اسلامی را رعایت کنیم .
خود بهتر می دانید که اگر شهر به بهترین شکل هم ساخته شود چنانچه در آن اخلاق ، انسانیت و انصاف وجود نداشته باشد یک شهر سالم و توسعه یافته نیست .
به هر حال متقابلا برایتان آرزوی موفقیت دارم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد