شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

به نظر شما این جای تاسف نداره؟!!

  

 کاربری  با اسم مستعار مرد بزرگ از من خواسته تا در خصوص اشکال دو ماهه در اینترنت شهر نراق مطلب بنویسم  تا بلکه یه پدر بیامرزی این مطلب را بخونه و دلش به حال نراقیها بسوزه و این مشکل را رفع کنه .

راست میگه الان حدود دو ماه است اینترنت شهر نراق خرابه و بجز کافی نت ها که از طریق ارتباط بیسیم کار می کنند امکان برقراری ارتباط از منزل میسر نیست . من خودم حداقل 10 با ر در این مدت دو ماه با مسئولین شهر و شهرستان تماس گرفتم ولی کسی جوابگو نبود و تنها با گفتن این مطلب که کارت شبکه  مخابرات نراق خراب است سر  ما را شیره مالیدن .

نکته جالب اینجا است که اگر مثلا یک هفته سبوس دامداران  شهر به تاخیر بیفتد  تا استاندار را برای پیگیری کارشون خبر نکنن دست بردار نیستن ولی متاسفانه جوانان شهر نراق آنقدر با اینترنت غریبه اند  یا برایشان اهمیت ندارد که اگر 10 ماه دیگر هم  وضع به همین منوال بگذرد صدای هیچکدامشون در نمی آد به نظر شما این جای تاسف نداره ؟!!

دروغ های بـــــــــزرگ جهت دل خوشی مردم شهرم !!!

 

بر اساس پیگیری های شبانه روزی مسئولین شهر و شهرستان پروژه های زیر در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید و مردم ستمدیده نراق بعد از سالها  بیمهری دولتمردان طعم عدالت دولت نهم را خواهند چشید!!!!!!!!

1 – افتتاح پروژه کمربندی

2 – افتتاح پروژه سپتینگ فاضلاب دانشگاه آزاد اسلامی جهت رفع آلودگی آب شرب نراق

3 –  تاسیس دانشگاه پیام نور جهت خلاصی خلق الله از شهریه های نجومی دانشگاه آزاد اسلامی

4 -  افتتاح یک سالن ورزشی چند منظوره به مساحت 2000 متر مربع از اعتبارات سفر ریاست جمهوری جهت ورزش بانوان .

5- ارتقاء درمانگاه خالی از امکانات شهر به بیمارستان با ظرفیت 20 تخت و امکانات  کامل اورژانس

6 – افتتاح  داروخانه  شبانه روزی

7 – واگذاری 40 واحد مسکونی اجاره به شرط تملیک به اقشار کم درآمدتوسط مسکن و شهر سازی

8 – واگذاری 20 واحد مسکونی از طریق بنیاد مسکن

9 – افتتاح شهرک صنعتی نراق به مساحت 50 هکتار و استقرار چند واحد صنعتی در آن  جهت رفع مشکل بیکاری جوانان .

10- افتتاح سالن آمفی تاتر کتابخانه عمومی امیر المومنین .

11- افتتاح جاده دو بانده نراق دلیجان

12 – افتتاح ادارات  و نمایندگی های فعال  برق، گاز، آب و فاضلاب،راهنمایی و رانندگی ،اوقاف و امورخیریه ، تربیت بدنی و از همه مهمتربخشداری .

13 – افتتاح قطب دامداری در زمینی به مساحت 20 هکتار

 به راستی تحقق خواسته های فوق حق  طبیعی مردم نراق نیست؟

 شما فکر می کنید چند سال دیگر این حداقل نیاز مردم نراق  تحقق پیدا خواهد کرد؟

 

معراج السعاده همراه با قران هدیه به عروس و دادماد ها

چند وقت است که قصد دارم بخش هایی از کتاب معراج السعاده ملا احمد را جهت مطالعه کاربران محترم در وبلاگ قرار دههم به نظراین حقیرفاضلین نراقی در بین نراقیها خیلی ناشناخته هستند و همین عدم شناخت موجب گردیده ما قدر آنها را ندانیم و در طول سال حتی یک مراسم هم برای آنها نگیریم . معراج السعاده کتابی است که سالها قبل خانواده های متدین و مذهبی در کنار قرآن به زوج های جوان خود هدیه می دادند تا با مطالعه آن اخلاق اسلامی را آموخته و کانون خانواده را مستحکم سازند . ولی متاسفانه این روز ها این سنت حسنه به فراموشی سپرده شده است. سمینار های متعدد می گذاریم که چرا آمار طلاق افزایش یافته است ولی غافل از اینکه همه این مسائل ریشه در عدم توجه به آموزه های دینی دارد و معراج السعاده به عنوان یکی از بزرگترین کتب اخلاقی مکتب شیعه برای نسل جوان امروز کتابی ناشناخته وگمنام است.

در این بخش آداب انفاق از نگاه ملا احمد نراقی که بیش از چهارده بند آنرا ذکر کرده است  حضورتان تقدیم می گرددخواهشمند است برای شادی روح این عالم وارسته و مرحوم پدرشان و تمامی اندیشمندانی که عمر خود را وقف ترویج دین نمودند فاتحه ای مرحمت فرمائید .

آداب انفاق

1-هر وقت که به دل انسان خطور می کند که صدقه بدهد باید بداند که در آن موقع شیطان از او غافل شده است و خداوند به دل او راه پیدا کرده است، پس باید در انجام آن عجله کند تا شیطان وارد عمل نشده است .

2 – وقتی انسان متوجه شد که کسی نیاز دارد قبل از اینکه نیاز خود را اعلام کند به رفع آن بپردازید که در غیر اینصورت قیمت آبروی ریخته شده را پرداخته است

3 –  صدقه را باید در وقت های مبارک مثل روز عید غدیر خم ، دهه اول ماه ذیحجه ، و ماه مبارک رمضان  پرداخت .

4– زکات واجب را آشکارا پرداخت نمائید چون صواب آشکار دادن آن از مخفی دادن آن بیشتر است .

5 – در موقع صدقه دادن بر گیرنده صدقه منت نگذارید وکار خود را فراموش کنید و همیشه به این فکر کنید که فقیر بر شما منت نهاده است که صدقه شما را قبول کرده است و این راه علاج خلاصی از منت گذاشتن است .

6 – در موقع صدقه دادن در مقابل فقیر تواضع کنید .

7 – به گونه ای صدقه بدهید که موجب خفت و خاری فقیر نشود واین عمل را در قالب دادن هدیه یا فرستادن از طریق واسطه انجام دهید .

8 آنچه را که در راه خدا می بخشید بزرگ به حساب نیاورید .

9 آنچه که انسان در راه خدا بذل می کند باید بهترین اموال و پاکترین و حلال ترین آنها باشد

10 اگر توان داشته باشید به میزانی صدقه بدهید که رفع فقر فقیر بشود و او را بی نیاز کنید .  

11- بعد از صدقه دادن دست خود را ببوسید زیرا بر اساس قول معصوم صدقه قبل از رسیدن به دست صاحبش به دست خدا می رسد .

12- بعد از دادن  صدقه از فقیر بخواهید که برایتان دعا کند زیرا فقیر مستجاب می شود .

13- در موقع صدقه دادن مستحق را پیدا کنید و به هر کسی صدقه ندهید.

14 در بین افراد مستحق سعی کنید به بهترین و صالح ترین آنها توجه کنید و چنانچه در فامیل خود مستحق صدقه دارید به او بدهید چون روایت است که صدقه کسی که فایل او محتاج است و به غیر می دهد قبول نیست و بهترین شکل صدقه، صدقه ای است که انسان به فامیلی بدهد که با او دشمنی دارد .

((توضیح : به علت سهولت درک مطلب نثر اصلی با اندکی تغییر ساده نویسی شده است ))

هشدارجدی به بدخواهان

ظاهرا خدمت های ناچیز این بیمقدار در نگاه شهروندان و همشهریها مطلوب افتاده  و همین موضوع باعث گردیده تعدادی گرگ انسان نما که نمی توانند موفقیت هیچ کس به جز خود را در شهر بیبنند حسادت تاریخیشان گل کرده و  دست به فتنه و نیرنگ بزنند و با تدابیر شیطانی خود سدی بسازند  در را ه پیشرفت نراق این افراد سعی دارند با فشارهای  خود تخم یاس و نامیدی را در دل خدمتگذاران مردم بکارند ولی غافل از اینکه به لطف الهی آنها به قول معروف آبروی خود می برندو زحمت ما می دارند . اینجانب از این طریق اعلام می دارم چنانچه  این افراد کم مایه دست از اعمال پلید و کارشکنی های  خود برندارند در نوشته های آتی خود  بدون هیچگونه ملاحضه کاری پرده از رخ منحوس آنها برخواهم داشت و رفتار آنها را برای ثبت در حافظه تاریخی نراق به نگارش در خواهم آورد . روزی در بین نوشته های مرحوم شریف بیان الحق که موسس اولین دبستان 80 سال پیش در نراق بوده است دیدم که چگونه از خانواده هایی در نراق به نیکی نام برده و چه خانواده هایی را مانع  کار سواد آموزی بچه های نراق می دانسته است و امروز این نوشته ها  مایه افتخار جمعی و مایه ننگ جمعی دیگر است، لذا از همان روز سعی کردم رفتار و کردار افراد را در شهر در قالب دفتر خاطرات  به رشته تحریر در آورم و قضاوت آنرا به تاریخ و نسل آینده بسپارم.

 

 

 

مسیحی ها از ما بهتر علی(ع) را شناختن

ضمن تبریک  ایام ولادت مولی الموحدین علی ابن ابیطالب(ع) قصد داشتم  امشب براتون در حد بضاعت اندکی که داشتم از آقا بگم  ولی به مطلب جالبی در مقدمه کتاب امام علی صدای عدالت انسانی نوشته جرج جرداق مسیحی از محقق وارسته جناب حجت الاسلام والامسلمین سید هادی خسرو شاهی برخوردم و دلم نیامد که این متن زیبا راکم و زیاد کنم و عین آن خدمت شما تقدیم می گردد امید واسع دارم همگی ما مورد الطاف آن امام همام قرار بگیریم .

به امام ، علی بن ابیطالب ، قهرمان بت شکن و عدالتخواه تاریخ که سراسر زندگی خود ، حق گفت و در راه حق کوشید، سر انجام در اجرای حق و عدل ، به شهادت رسید.

به امام علی و همه هوادران او که در طول چهارده قرن ، با الهام از مکتب وی ، در راه رهائی و آزادی توده های محروم ، پرچم مبارزات اجتماعی آشتی ناپذیری را بدوش کشیده اند.

به امام علی و همه پیروان مجاهد او که در پهنای تاریخ اسلام ، از هزار و چهارصد سال پیش ، تا به امروز ، در راه آزادی و استقلال و آسایش ملتها ، بپا خواسته و همچون پیشوای قهرمان خود به شهادت رسیده اند .

به امام علی ، پیشوای آزادگان، و به همه انسانهای حق گو و عدالتخواه و آزاد اندیش و انسان دوست در سراسر روی زمین که براستی و در عمل ، علی را راهبر و پیشوای بحق خود می دانند .

به جوانانی که می خواهند سرنوشت خود و همه سرزمینهای اسلامی را ، بدون وابستگی به قدرت های شرق و غرب ، خود تعیین نموده و عدالت اجتماعی و اقتصادی را در میان همه آحاد امت ، طبق دستور قران و فرمان اسلام ، اجرا کنند .  

 

یادداشت مهسا کاربر محترم دلیجانی در بخش نظرات

پیرو مطلب دانشگاه آزاد اسلامی دلیجان دانشجو می پذیرد، کاربر محترمی به نام  مهسا مطلبی را در بخش نظرات نوشت که لازم دانستم آنرا به این شکل در معرض دید کاربران محترم  قرار دهم. چیزی که انتظار آن می رود این است که کاربران  وبلاگ بخش نظرها را مطالعه و در خصوص نظرات افراد مختلف نقد  و دیدگاه خود را جهت روشن شدن افکار عمومی یاد داشت نمایند.در واقع فضای  وبلاگ برای تبادل اندیشه و نظرات مخالف کاربران طراحی شده است نه تنها برای تبادل اندیشه وبلاگ نویس و کاربر .

مطلب مهسا:   

 

آقای مرادی
شما سعی داری با این مطالب چهره آقای عباسی نماینده محترم مجلس را خراب کنی ولی مطمئن باش که موفق نخواهی شد چون ما از او حمایت می کنیم و ایشان هیچ نیازی به رای و حمایت شما ندارد تمامی نمایندگان مجلس سعی می کنند در طول نمایندگی خود برای شهرستان خودشان امتیازاتی بگیرند ایشان هم این کار را کرده است و جای تشکر دارد محلاتی ها هم در زمان هادی زاده همین کار را می کردند و شهرستان دلیجان را عقب نگه داشته بودند حالا هم نوبت ما است شاید هم روزی نوبت به شما برسد شما اگر عرضه دارید از شهر نراق یک نماینده راهی مجلس کنید تا جایی که من سراغ دارم نراقیها نه تنها یکدیگر را حمایت نمی کنند بلکه همیشه از دست هم می زنند و تا موقعی که چنین اخلاقی دارید به هیچ کجا نخواهید رسید شما هم سعی نکن اخلاق آنها را عوض کنی  بخدا اگر روزی برسد اولین کسی که قربانی کنند خود شما خواهید بود که اینقدر مسائل نراق را پیگیری می نمائید اگر یک صدم کارهایی که شما برای نراق می کنید یک دلیجانی برای دلیجان کرده بود ما تمام هیکل او را طلا می گرفتیم ولی نراقی ها چی ؟ من سراغ دارم بعضی هاشان به خون شما تشنه هستند .
ببخشید اگر رک حرف زدم ولی با همه این حرفها من برای شما احترام خاصی قائل هستم و دلم برایتان می سوزد حیف نیست وقت و انرژی خود را صرف یک شهر کوچک و خراب  می کنید .


پاسخ :
مهسا از ارتباطی که برقرار کردی نهایت تشکر را  دارم
نظر شما درخصوص آقای عباسی را قبول ندارم یک نماینده مجلس نباید ناسیونالیستی عمل کند یعنی حق چنین رفتاری را ندارد مگر دو روز تکیه بر صندلی مجلس چقدر ارزش دارد که به خاطر آن انسان آخرت خود را خراب کند . ضربه ای که ایشان به شهرستان زد چند سال دیگر صدای آن بلند خواهد شد و من به عنوان یک نراقی نه برای نراق بلکه برای شهرستان دلم می سوزد .
مثال معروفی است که دشمن دانا بهتر از دوست نادان است .
در خصوص کارهایم در شهر نراق هم باید بگویم که به همان خدایی که شما از آن نام بردید درست است که نراق زادگاه من است و من به آن تعلق خاطر دارم ولی همه هدفی که در ذهن خود دارم آباد کردن نراق به تنهایی نیست من اعتقاد دارم در هر شهر و روستایی اگر افرادی از منافع شخصی خود به نفع منافع عمومی بگذرند ایران اسلامی آباد خواهد شد و اگر ما نراق ُشما دلیجان و محلاتی محلات و .... را آباد کند در یک کلام کشور رشد خواهد کرد و دقیقا اگر نسبت به مسائل نراق حساس هستیم دلیلش این است که مسئولین نباید کاری کنند که این روحیه تخریب شود بلکه باید با تقویت روحیه های محلی و بومی و رقابت بین آنها موجب آبادانی روستا ها و شهر ها شوند .وقتی که یک نراقی مقیم خارج یا دلیجانی فرق نمیکند به خاطر رونق زادگاهش حاضر می شود میلیون ها دلار سرمایه خود را به زادگاهش بیاورد نباید کاری کرد که این روحیه تعلق خاطر از بین برود چون اگر به خاطر زادگاهش نباشد به ایران هم نخواهد آمد
نکته آخر اینکه شاید قسمتی از نظرات شما در خصوص اخلاق برخی نراقیها درست باشد ولی تعمیم دادن آن به کل نراقیها کار درستی نیست و اگر کار کردن برای رضای خدا باشد نتیجه مهم نیست
موفق باشید

 

نظر شما چیست ؟