شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

یادداشت مهسا کاربر محترم دلیجانی در بخش نظرات

پیرو مطلب دانشگاه آزاد اسلامی دلیجان دانشجو می پذیرد، کاربر محترمی به نام  مهسا مطلبی را در بخش نظرات نوشت که لازم دانستم آنرا به این شکل در معرض دید کاربران محترم  قرار دهم. چیزی که انتظار آن می رود این است که کاربران  وبلاگ بخش نظرها را مطالعه و در خصوص نظرات افراد مختلف نقد  و دیدگاه خود را جهت روشن شدن افکار عمومی یاد داشت نمایند.در واقع فضای  وبلاگ برای تبادل اندیشه و نظرات مخالف کاربران طراحی شده است نه تنها برای تبادل اندیشه وبلاگ نویس و کاربر .

مطلب مهسا:   

 

آقای مرادی
شما سعی داری با این مطالب چهره آقای عباسی نماینده محترم مجلس را خراب کنی ولی مطمئن باش که موفق نخواهی شد چون ما از او حمایت می کنیم و ایشان هیچ نیازی به رای و حمایت شما ندارد تمامی نمایندگان مجلس سعی می کنند در طول نمایندگی خود برای شهرستان خودشان امتیازاتی بگیرند ایشان هم این کار را کرده است و جای تشکر دارد محلاتی ها هم در زمان هادی زاده همین کار را می کردند و شهرستان دلیجان را عقب نگه داشته بودند حالا هم نوبت ما است شاید هم روزی نوبت به شما برسد شما اگر عرضه دارید از شهر نراق یک نماینده راهی مجلس کنید تا جایی که من سراغ دارم نراقیها نه تنها یکدیگر را حمایت نمی کنند بلکه همیشه از دست هم می زنند و تا موقعی که چنین اخلاقی دارید به هیچ کجا نخواهید رسید شما هم سعی نکن اخلاق آنها را عوض کنی  بخدا اگر روزی برسد اولین کسی که قربانی کنند خود شما خواهید بود که اینقدر مسائل نراق را پیگیری می نمائید اگر یک صدم کارهایی که شما برای نراق می کنید یک دلیجانی برای دلیجان کرده بود ما تمام هیکل او را طلا می گرفتیم ولی نراقی ها چی ؟ من سراغ دارم بعضی هاشان به خون شما تشنه هستند .
ببخشید اگر رک حرف زدم ولی با همه این حرفها من برای شما احترام خاصی قائل هستم و دلم برایتان می سوزد حیف نیست وقت و انرژی خود را صرف یک شهر کوچک و خراب  می کنید .


پاسخ :
مهسا از ارتباطی که برقرار کردی نهایت تشکر را  دارم
نظر شما درخصوص آقای عباسی را قبول ندارم یک نماینده مجلس نباید ناسیونالیستی عمل کند یعنی حق چنین رفتاری را ندارد مگر دو روز تکیه بر صندلی مجلس چقدر ارزش دارد که به خاطر آن انسان آخرت خود را خراب کند . ضربه ای که ایشان به شهرستان زد چند سال دیگر صدای آن بلند خواهد شد و من به عنوان یک نراقی نه برای نراق بلکه برای شهرستان دلم می سوزد .
مثال معروفی است که دشمن دانا بهتر از دوست نادان است .
در خصوص کارهایم در شهر نراق هم باید بگویم که به همان خدایی که شما از آن نام بردید درست است که نراق زادگاه من است و من به آن تعلق خاطر دارم ولی همه هدفی که در ذهن خود دارم آباد کردن نراق به تنهایی نیست من اعتقاد دارم در هر شهر و روستایی اگر افرادی از منافع شخصی خود به نفع منافع عمومی بگذرند ایران اسلامی آباد خواهد شد و اگر ما نراق ُشما دلیجان و محلاتی محلات و .... را آباد کند در یک کلام کشور رشد خواهد کرد و دقیقا اگر نسبت به مسائل نراق حساس هستیم دلیلش این است که مسئولین نباید کاری کنند که این روحیه تخریب شود بلکه باید با تقویت روحیه های محلی و بومی و رقابت بین آنها موجب آبادانی روستا ها و شهر ها شوند .وقتی که یک نراقی مقیم خارج یا دلیجانی فرق نمیکند به خاطر رونق زادگاهش حاضر می شود میلیون ها دلار سرمایه خود را به زادگاهش بیاورد نباید کاری کرد که این روحیه تعلق خاطر از بین برود چون اگر به خاطر زادگاهش نباشد به ایران هم نخواهد آمد
نکته آخر اینکه شاید قسمتی از نظرات شما در خصوص اخلاق برخی نراقیها درست باشد ولی تعمیم دادن آن به کل نراقیها کار درستی نیست و اگر کار کردن برای رضای خدا باشد نتیجه مهم نیست
موفق باشید

 

نظر شما چیست ؟

نظرات 7 + ارسال نظر
مرتضی موسویان پنج‌شنبه 23 آبان 1387 ساعت 03:32 ب.ظ http://www.iranporoje.com

سلام . امید وارم که خوب و سالم باشین.
من نظرم اینه که آدم عاقل کسیه که با عقلش تصمیم بگیره نه با چشم و گوشش
یه جاهایی نباید جمع را فدای یک یا چند نفر کرد .
درسته ؟؟؟ !!!

سلام دوست عزیز. عاقل در جمع دیوانگان دیوانه ای بیش نیست .
بعضی مواقع تصمیم یک فرد می تواند در سرنوشت جمع تاثیر بگذارد نباید از این موضوع غافل شد . تاریخ نمونه های زیادی از این اشتباهات را که موجب نابودی دیگران شده است در دل خود دارد .
جالب است بدانید چنگیز چند بار برای ابراز دوستی با ایرانیان پیک به همراه هدایا فرستاده است ولی حاکم نفهم آن زمان نه تنها جواب او را نداده بلکه سفیران او را به بدترین شکل ممکن کشته است . بقیه داستان را شما بهتر از من می دانید .

س-ه پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 06:03 ب.ظ

شما باید مطلبی بنویسید که موجب اتحاد بین مردم دو شهر بشود نه اختلاف . از شما انتظار می رود که احساسی با مسائل برخورد نکنید . من به عنوان یک دلیجانی حرف های مهسا را قبول ندارم و عباسی در بین ما هم محبوبیتی ندارد و شاید اگر نراق هم ۳۰ هزار جمعیت داشت می توانست در مجلس نماینده داشته باشد . متاسفانه هر چه هم که ادعا کنیم مردم در رای دادن ناسیونالیست هستند و به همشهری خود رای می دهند .
منتظر نوشته های جدید شما در خصوص وجوه مشترک نراقیها و دلیجانی ها هستم .

از ارتباطی که برقرار نمودید متشکرم . موضوع مشترک را شما مشخص بفرمائید تا در خصوص آن مطلب بنویسم من که هر چه گشتم موضوع مشترکی پیدا نکردم .

شکری هاشم مرحوم پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 05:51 ب.ظ

حاجی شنیدی قراره درمانگاه نراق را جمع کنن خداوکیلی تو یه کاری بکن اگه این موضوع صحت داشته باشد مردم بدبخت میشن شورا که باکش نیست .
نگی به من ربطی نداره و دیگران باید پیگیری نمایند نمیشه دست روی دست گذاشت.

اسم مستعار خوبی انتخاب کردی این درمانگاهی که من می بینم جمع بشه بهتره درمانگاهی که هیچ امکاناتی ندارد به چه دردی می خورد
نه دکتر داره نه دارو و نه وسایل و تجهیزات پزشکی فقط اسمش که درمانگاه شبانه روزیه . ما کی گفتیم مشکلات نراق به ما ربط ندارد که این بار دوم باشد.
با اینهمه حال اگر مردم بخواهند و پیگیر باشن کسی جرات این کار را نخواهد کرد.

م. اسماعیلی پنج‌شنبه 4 مرداد 1386 ساعت 05:44 ب.ظ

آقای مرادی من دختر نراقی هستم که عید امسال برای دیدن مادربزرگم به نراق آمدیم و مرتب سایت شما و وبلاگ را مطالعه می نمایم امسال بعد از بازگشت وقتی فیلم نراق را برای فامیل ها گذاشتیم همه تعجب کرده بودن و فکر نمی کردن که فیلم از نراق باشد من نمی توانم کار خاصی برای شما و نراق انجام دهم ولی خواستم با نوشتن این مطلب به مهسا بگویم که نراق شهری خراب نیست و ما به زادگاه پدریمان که اینقدر آثار تاریخی دارد افتخار می کنیم و از تمامی کسانی که در بازسازی آن تلاش می کنند از جمله شما متشکریم . شاید سالهای قبل خیلی انگیزه آمدن به نراق نداشتیم ولی حالا دنبال فرصت می گردیم تا به نراق بیاییم و شاهد موفقیت شما باشیم . پدرم همیشه برای شما دعا می کند بخصوص از وقتی که آب را در بازارو مسجد جامع جریان داده اید .

خانم اسماعیلی از کامنتی که گذاشتید نهایت تشکر را دارم خدا را شاکرم از اینکه نراقیها به شهر زادگاه خودشون افتخار میکنن و انگیزه دیدن نراق در دل آنها زنده شده است این شروع خوبی است .

موسوی چهارشنبه 3 مرداد 1386 ساعت 09:44 ب.ظ

شهر ما در حال حاضر در اختیار چند انسان محافظه کار است که نه تنها خودشان عرضه کار کردن ندارند بلکه اگر کسی بخواهد کار کند او را نیز تخریب می نمایند . در این چند سالی که آقای مرادی در نراق خدمت می کند شاهد تحول جدی در نراق هستیم و با شناختی که ما از روحیات ایشان داریم او کار نکرده که هیکلش را طلا بگیرند . روزی از قول ایشان شنیدم که می گفت تمامی کارهای ما در مقابل خون شهدا زره ای ارزش ندارد و کار بزرگ را آنها کردند و متاسفانه حالا مردم ارزش کار آنها را فراموش کرده اند . کسی که نوع نگاهش این باشد با پول خریدنی نیست و او همیشه از حمایت جوانان برخوردار بوده و هست و کسانی که با او دشمنی می کنند همه افراد معلوم الحال نراق هستند که منافع خود را در خطر می بینند . دعای خیر مردم نراق بخصوص خانواده شهدا همراه ایشان است و ما به آینده درخشانی که در پیش دارند اعتقاد راسخ داریم و می دانیم که پیشنهاد های خوبی از جمله معاونت میراث فرهنگی استان و شهرداری چند شهر استان را به ایشان داده اند ولی به خاطر نراق تابحال قبول نکرده و همیشه می گویند باید کارهای نراق به نقطه غیر قابل بازگشت برسد تا خیالم راحت شود .
برای تمامی خدمتگذاران نظام بخصوص ایشان آرزوی موفقیت می نمائیم .

موسوی عزیز .قرار نبود فضای وبلاگ به تعریف و تمجد از عملکرد بنده تبدیل شود باید سعی شود مطالب مطرح شده توسط کاربران نقد گردد.
اگر نکته ای درست است باید تائید و اگر نکته از دیدگاه شما صحیح نیست نظر خودتان را بنویسید .
با اینحال از لطفی که به بنده دارید نهایت تشکر را دارم ولی استدعا دارم اگر عملکرد ما روزی مشکلی داشت شما اولین کسی باشید که تذکر دهید و مصداق واقعی یک دوست خوب باشید . انشا الله

یه دوست نراقی چهارشنبه 3 مرداد 1386 ساعت 04:35 ب.ظ

با سلام
وظیفه هر مسئول خدمت کردن در جایگاه خود است و باید بررسی نمود جناب عباسی در دوره نمایندگی خود چه خدمتی به شهرستانهای تابعه خود وشهر ها و روستاها نموده است . در این کنار حس شهر دوستی وناسیونالیستی حس بدی نیست و احادیث نیز در مورد دوست داشتن وطن داریم ولی این نباید همراه با تضییع حقوق دیگران باشد. د ر ادامه مباحث باید اعلام دارم با توجه به جمعیت کم شهر نراق ویک سری از کینه های موجود در شهر دلیجان با نراق و بالعکس این شهر نتوانسته نماینده ای را به مجلس بفرستد ولی نراقیهایی داشته ایم که در حوزه های دیگر کاندید شده ورای اورده اند.
گرفتن امتیاز برای هر شهر نیز عرضه می خواهد واگر آقای عباسی دارند که باید تبریک گفت. زیرا مسئولینی را می شناسم که به صورت رابطه ای در آبادانی شهر خودشان کمک می کنند.
در مورد آقای مرادی باید بگوییم ایشان یکی از چهر های محبوب شهر به خصوص در نسل جوان هستند وهر چهره معروفی حتی رئیس جمهور هم موافق دارد و هم مخالف و این درباره آقای عباسی هم صدق می کند.ولی در مورد زحمات آقای مرادی باید گفت خیلیها قدردان ایشان هستند ومی دانند که اگر آبادانی در این شهر هست همه از الطاف و زحمات شایان ایشان هست که موجب رونق این شهر به خصوص در امور میراث فرهنگی گشته که این مقو له را در نراق راه اندازی نموده اند. مردم شهر نراق نیز افراد متنوع تشکیل می دهند واین تنوع از این نظر است که اخلاقهای خاصی بر این شهر حاکم است و این که اتحاد ملی در این شهر نیست حقیقتی است که با توجه به نحوه برخورد ووجود بعضی از فرهنگهای موجود در شهر ایجاد شده وامید است با روی کار آمدن دوره جدید واقشار جدید به جای اقشار قبل که اینک به صورت بازنشسته در شهر هستند وبا استفاده از تجربه اساتید و ریش سفیدان همه مسئولین شهر از جمله آقای مرادی وتمام مردم این شهر پیش به سوی آبادی این شهر که نقطه ای از ایران اسلامی است گام بردارند.
واسلام علی عبادا...الصالحین

یه دوست . بنده را شرمنده نمودید و اگر کاری صورت گرفته است تماما وظیفه بوده و مردم شریف نراق لیاقت کارهای بزرگتری را دارند و اعتقاد راسخ دارم که می توان نراق را به اتکای نراقیها همچون گذشته پر رونق خود بازسازی نمود و این نیاز به فداکاری و گذشت جوانان دلسوز دارد و باور دارم شهری که هر خانواده اش یک عزیزش را در راه ارزش ها و اسلام داده است مورد الطاف ویژه الهی قرار دارد .

حوال یعنی دوست سه‌شنبه 2 مرداد 1386 ساعت 10:44 ب.ظ http://haval.blogsky.com

سلام. خوبه که اخبار شهرتان را منعکس می کنی. برایت آرزوی موفقیت دارم. تولد امام جواد علیه السلام را نیز تبریک می گم:--)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد