شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

انسان های کوتوله همیشه به دنبال گالیور می گردند


همه شما به نوعی با داستان  سفر های گالیور نوشته  جاناتان سویفت  نویسنده انگلیسی آشنا هستید .

این داستان نوعی هزل اجتماعی است . گالیور شخصیتی است کاملا معمولی که در طوفانی در دریا گشتی او به سرزمین لی لی پوت می رسد و به خاطر اینکه در این سرزمین آدم کوتوله ها زندگی می کنند به ناگاه تبدیل به یک قهرمان می گردد . بعد از مدتی از این جزیره خارج شده و در سفری دیگر به جزیره ای متفاوت می رسد که انسان های غول پیکردر آن  زندگی می کنند. گالیور در دست این انسان ها مانند یک انسان کوتوله می ماند و از او برای بازی بچه های خود و پادشاه استفاده می کنند .

  گالیور شخصیت داستانی جاناتان سویفت  در دو محیط  متفاوت دو نقش کاملا متفاوت راایفا می کند .

در جزیره آدم کوتوله ها  قهرمان آنها می شود و در جزیره برابدینگ‌نگ (غول ها )  یک موجود کاملا آسیب  پذیر می گردد .

این مقدمه را نوشتم برای مطلب زیر

 بعضا در اجتماع به انسان هایی بر می خوریم که در هیبت انسان های  معمولی هستند ولی  عقلشان در حد یک بچه دوازده ساله  کار می کند .  در واقع هیبتی برابدینگی دارند ولی عقلشان  لی لی پوتی است . اینها همیشه  در زندگی خود آیه یاس می خوانند ، از نداشته های خود صحبت می کنند و از صبح تا غروب منفی بافی می کنند . به قول معرف فکر می کنند  جا های دیگر بهشت و مکانی که او در آن زندگی می کند جهنم روی زمین است .

این دسته از انسان ها دائما در حال ارسال سیگنال های  منفی برای  خود و اجتماع پیرامونی  هستند .

به محض اینکه فردی غریبه را می بینند حال چه مسئول باشد و چه نباشد چه کاری برایشان بکند یا نکند او را گالیور  حل مشکلات خود می دانند و از او می خواهند تمامی مشکلات آنها را یک شبه حل کند .

اما عکس این افراد در  اجتماع هم وجود دارد . شاید به ظاهر جثه ای کوچک داشته باشند ولی صاحبان خرد و دانائی هستند .  این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند . همیشه مثبت اندیش هستند . اگر فردی به آنها برسد به خاطر عزت نفی که دارند در مقابل آنها متواضع می شود .  دقیقا مانند  گالیور جزیره برابدینگنگ ها که در نزد افراد  آن جزیره  کوتوله ای بیش نیست. پس لزومی ندارد که برای حل  مشکلاتشان  از او کمک بخواهند . 

و اما نتیجه گیری !!!

دوستان و عزیزان همشهری شاید شهر ما صد ها مشکل و کمبود داشته باشد که دارد ! ولی قطعا هزاران امتیاز مثبت هم  دارد که باید به آنها توجه کرد پس بیایید در این روزها که بازار رفت و آمد به شهرمان  گرم است ارزش  های انسانی و توانایی های ذاتی خود را لگدمال برخی کوتاه نظری ها نکنیم .