شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

مراسم کلنگ زنی حوزه علمیه

جمعه ۲۸/۲/۸۶ در شهر نراق حوزه علمیه کلنگ زنی خواهد شد تصور کنید در آینده چه پارادکسی بین دانشگاه آزاد و حوزه علمیه به وجود خواهد آمد . فکر کنم آینده نراق سرشار از سوژه است و بشود تصاویر جالبی از این پارادکس تهیه کرد . شما چه فکر می کنید تعامل برقرار خواهد شد یا تقابل . هر چی که باشد مهم این است که نراق شهری است مذهبی و حوزه علمیه خاطره تدریس فاضلین نراقی و حوزه فعال آنها را تداعی می کند .

شورای دوم خواب بودُ شورای سوم نیامده خودش را به خواب زد

عملکرد برخی مسئولین شهرستان دلیجان در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی این شائبه  را ایجاد می نماید که به راستی آنها در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری گام بر می دارند  ؟

برای مثال  در ایام تعطیلات نوروزی  بروشوری را به چاپ رساندند که  طاوس ساخته شده به وسیله ریسه شلنگی را در دو جای آن به عنوان جاذبه گردشگری شهرستان یاد کردند و دریغ از اینکه نامی از منطقه زیبای جاسب ، آثار تاریخی متعدد شهر نراق و دیگر روستا های اطراف برده باشند. در این به اصطلاح بروشور معرفی جاذبه های گردشگری  در بخش  معرفی عالمان منطقه نامی از فاضلین نراقی برده نشده است !!!

در مراسم همایش روز جهانی بافت های تاریخی در تاریخ 29/1/86 خیلی کم رنگ ظاهر شدند .

و اخیرا هم اطلاع حاصل کردیم اعتبار  آسفالت امامزاده بی بی زبیده خاتون را از مسیری غیر از مسیر عبوری از شهر نراق مصوب کرده اند تا زائران شهر نراق را نبینند .  

با توجه به مطالب فوق آیا به نظر شما با این نوع عملکرد  بین ساکنان دو شهر نراق و دلیجان  در سال 86 اتحاد و انسجامی برقرار خواهد شد ؟ !!

خدایا ریشه باعث و بانی تفرقه بین مردم را بکن حتی اگر خود ما باشیم .

این خبر را داشته باشید تا بعد

نام غار " نخجیر" به تصویب هیات وزیران رسید

خمین،خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۰۲/۰۳‬

داخلی. اجتماعی. هیات‌دولت. غارنخجیر
نام " غار نخجیر " واقع در حد فاصل شهرهای دلیجان و نراق در استان مرکزی به تصویب هیات وزیران رسید.

"غلامحسین صمدی" روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: وزرای عضو کمیسیون سیاسی، دفاعی هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده ‪ ۱۳‬قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ، اقدام به نامگذاری این غار کرده است.

وی با بیان اینکه، این تصویب نامه به تایید مقام محترم ریاست جمهوری نیز رسیده است، اظهار داشت : در چند سال گذشته برسر نام غار نخجیر بین اهالی شهرهای دلیجان و نراق کشمکشهایی صورت گرفته است که منجر به تهیه تومارهای متعدد و ارسال آن به مسوولان و مدیران کشوری شد.

صمدی افزود: در گذشته نام این غار، "چاله نخجیر " بوده که اهالی شهر دلیجان آن را غار "چاله نخجیر دلیجان " و اهالی شهر نراق " چاله نخجیر نراق " می‌نامیدند.

غار " نخجیر" در جنوب شرقی استان مرکزی با‪ ۷۰‬میلیون سال قدمت یکی از زیباترین غارهای طبیعی جهان و از عجایب خلقت به شمار می‌آید.

این غار در هشت کیلومتری شهرستان دلیجان و در منطقه‌ای به نام " چال نخجیر" واقع شده‌است که درسال ‪ ۱۳۶۶‬توسط شهرداری وقت شناسایی و گروههای کوهنوردی تاکنون تا عمق دو هزار متری آن پیشروی کرده‌اند.

غار "نخجیر" سال ‪ ۱۳۸۱‬به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

غار نخجیر یکی از غارهای شکفت انگیز جهان محسوب می‌شود منشورهاو اسفنج‌های بلورین کلسیت ، باغهای مرجانی ، دالانها ، دهلیزها، تراسهاو حوضچه‌های متعدد جلوه‌ای انحصاری به این غار داده‌ااست .

بافتهای کلسیتی ، قندیلهای مخروطی ، بلورهای شیشه‌ای و توده‌های گل کلمی شکل که در اثر رسوبات کربنات کلسیم ایجاد شده ، هر ببینده‌ای را به حیرت وا می‌دارد.

یه خبر داغ داغ برای نراقیها

برای درک بیشتر این خبر مجبورم یک پیش خبر برایتان ذکر کنم تا درک خبر اصلی آسانتر گردد .

مشکل نام خلیج فارس حل شد از این به بعد با تصویب سازمان ملل  قرار شد چون  سر نام خلیج فارس و عربی دعوا و اختلاف بود به آن ((خلیـــــــج)) تنها بگویند تا این مشکل حل گردد .

 تعجب نکنید با خواندن متن زیر متوجه قضیه خواهید شد .

امروزمورخ 4/2/86 در صفحه 20 روزنامه ایران خبری را تیر زده بودند به شرح ذیل .

پایان اختلاف بر سر نامگذاری یک غار شگفت انگیز

در لید این خبر آمده است : اراک _ خبرگزاری ((ایران)): به منظور رفع اختلاف اهالی دلیجان و نراق درباره یک غار پر جاذبه نام این غار تغییر یافت .

فتح  آبادی مدیر کل امور اجتماعی استان مرکزی در این باره گفت : در حالی که مردم دلیجان به این غار چالنخجیر دلیجان می گفتند اهالی نراق اصرار داشتند این غار به غار چاله نخجیر نراق نامگذاری شود از این رو با پیشنهاد وزارت کشور و مصوبه دولت محترم نام این غار شگفت انگیز به نخجیر تغییر یافت .

 

اولا با اطلاعاتی که ما از مصوبه هیات دولت داریم چنین خبری صحت ندارد و در این مصوبه ضمن نامگذاری غار به اسم چالنخجیر آنرا در منطقه نراق دلیجان شناسایی کرده است و خواسته مردم نراق هم همین موضوع بود که غار در اراضی ثبتی و حقوق ارتفاعی شهر نراق وجود دارد که ذکر این مصوبه به این شکل نه تنها مشکلی را  حل نمی کند بلکه به اختلافات موجود دامن زده و سرمایه گذاری  در این منطقه را با مشکل  مواجه خواهد کرد .

 

ثانیا ، راه حل کردن یک مسئله  پاک کردن صورت مسئله نیست هر فرزندی را یا با نام پدر می شناسند یا نام مادر مگر می شود کسی بی پدر و مادر دارای هویت باشد.

 

ثالثا ، بهتر نیست نام تمامی  استانها ، شهر ستان ها ، شهر ها و روستا ها را   برای رفع اختلافات مرزی و موارد مشابه حذف کنیم تا خیال همه راحت بشود ومثلا شهر ها را  با کد و عدد  بشناسیم .

 

رابعا ،غار چالنخجیر در اراضی شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان قرار دارد و هر آدرسی  به غیر از این برای معرفی غار وجاهت قانونی ندارد .

کتک خوردن به خاطر کار کردن چه حالی میده !!!!

همایش روز جهانی بافت تاریخی امسال عید یک ساعت تعطیلی نداشتم و مجبور شدم پسر شش ساله ام  را دو روز با خود به سر کار ببرم تا بهانه مسافرت رفتن  نگیره. واقعا عید سال 86 خیلی متفاوت از سالهای دیگه بود و خیلی سخت گذشت ولی لذت خدمت به مردم بخصوص گردشگران شهر خستگی را از تن ما بیرون می کرد و هر روز با انگیزه بیشتر سر کار میرفتیم ولی نکته جالب اینجا است که برخی مسئولین شهرستان چون اجازه خدمت کردن به مردم را از آنها کسب نکرده بودیم  نوع خدمت ما به مذاقشان خوش نیامده و  سعی کردند شیرینی این عملکرد را در کام ما تلخ کنند ولی غافل از اینکه اگه کار برای رضای خدا باشه  کتک خوردنش هم حال میده.

شما چه فکر می کنید اینطور نیست ؟