شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

میهمانی که به صاحب خانه زور شده است !!!

 

تا چند ماه پیش شهر نراق از معدود شهر های کشور بود که هیچ خانواده افغانی مهاجری در آن ساکن نبود ولی ظاهرا به لطف وجود یک کانون فعال افغانی نشین در مجاورت ما نراق  هم چند ماهی است از این فیض بی بهره نمانده لذا دیده و شنیده می شود تعدادی خانواده افغانی در شهر ساکن شده اند . علت را که جویا شدیم به این نتیجه رسیدیم که محلاتی های زرنگ شهرستان محلات و شهر نیمور  را برای سکونت افغانی های ممنوع کرده اند و آنها مجبور شده اند به شهرستان دلیجان مهاجرت کنند چون ظاهرا در استان مرکزی ساوه و دلیجان مراکز سکونت این میهمانان ناخواسته در استان تعریف شده است .از زبان دوستی دلیجانی شنیدم که می گفت از یک افغانی پرسیدند دلیجان برای زندگی کردن چگونه جایی است؟ جواب داد خیلی جای خوبی است تنها عیبش این است که دلیجانی زیاد دارد . من قصد ندارم در این مطلب خود خیلی وارد مباحث اجتماعی حضور این گروه از اتباع خارجی شوم ولی تنها به گفتن این نکته بسنده می کنم که سیاست های غلط امروز تبعاتی برای مجموعه شهرستان دارد که در  چند سال آتی نتایج آن  بروز خواهد کرد.  

نخبگان شهرستان  تا دیر نشده باید برای رفع این مشکل کاری بکنند !  

حواستان باشد گفتم نخبگان نگفتم  مسئولین !!!