شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

میهمانی که به صاحب خانه زور شده است !!!

 

تا چند ماه پیش شهر نراق از معدود شهر های کشور بود که هیچ خانواده افغانی مهاجری در آن ساکن نبود ولی ظاهرا به لطف وجود یک کانون فعال افغانی نشین در مجاورت ما نراق  هم چند ماهی است از این فیض بی بهره نمانده لذا دیده و شنیده می شود تعدادی خانواده افغانی در شهر ساکن شده اند . علت را که جویا شدیم به این نتیجه رسیدیم که محلاتی های زرنگ شهرستان محلات و شهر نیمور  را برای سکونت افغانی های ممنوع کرده اند و آنها مجبور شده اند به شهرستان دلیجان مهاجرت کنند چون ظاهرا در استان مرکزی ساوه و دلیجان مراکز سکونت این میهمانان ناخواسته در استان تعریف شده است .از زبان دوستی دلیجانی شنیدم که می گفت از یک افغانی پرسیدند دلیجان برای زندگی کردن چگونه جایی است؟ جواب داد خیلی جای خوبی است تنها عیبش این است که دلیجانی زیاد دارد . من قصد ندارم در این مطلب خود خیلی وارد مباحث اجتماعی حضور این گروه از اتباع خارجی شوم ولی تنها به گفتن این نکته بسنده می کنم که سیاست های غلط امروز تبعاتی برای مجموعه شهرستان دارد که در  چند سال آتی نتایج آن  بروز خواهد کرد.  

نخبگان شهرستان  تا دیر نشده باید برای رفع این مشکل کاری بکنند !  

حواستان باشد گفتم نخبگان نگفتم  مسئولین !!!  

نظرات 5 + ارسال نظر
یک دلیجانی چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 04:31 ب.ظ

کاملا موافقم ما که دیگه خسته شدیم از این وضع.این افغانی ها تو کشور خودمون بهمون زور میگن وبه ناموسمون تجاوز میکنن واقعا غیرتتون کجا رفته؟

... پنج‌شنبه 19 آذر 1388 ساعت 09:26 ب.ظ

سلام به نظر من نخبه ها هیچ ابزاری دردست ندارند این مسولین هستند که باید کاری انجام دهند

سلام ح . م
نخبه ها اگر نتوانند در وضعیت موجود تغییری ایجاد کنند نخبه نیستند !
ایمیل شما هم رسید
ممنون
امیدوارم در درس ها موفق باشی

سلمان قجری شنبه 28 شهریور 1388 ساعت 01:56 ب.ظ

باسلام و ممنون از حسن توجه شما.
بله تا نراق به هرات و کابل تبدیل نشده باید ورود انها را به شهر ممنوع کرد که اگر این کار را نکنیم نراق نیز به مانند شهری چون پاکدشت ورامین می شود که افغانیهای عزیز ان شهر را قبضه کرده اند.
در ضمن باید بگویم که وضع زندگی این عزیزان از ما ایرانی ها بهتر شده است.به طوری که برای کارهای ساختمانی باید هزینه روزی 18000تومان بعلاوه صبحانه و نهار و کرایه ازانس برگشت به دلیجان را برای یک کارگر افغانی متحمل شویم تازه ناز انها را هم خریدار باشیم.کجای ایران همچین چیزی را سراغ دارید.

سعید سه‌شنبه 30 تیر 1388 ساعت 02:06 ب.ظ

سلام حاجی هان چی شده گیر دادی به افغانی ها بیچاره ؟
بنده خدا ها برای اینکه بتواند زندگی کنند از صبح تا شب باید دم خیلی ها را ببینند نکنه شما هم برای این بندگان خدا جیبی دوخته ای ؟
نظرات ما را که درج نمی کنی ولی ما خیلی مخلصیم .

سلام
سعید عزیز تو حرف حسابی بزن من مخلصم شما هستم و همه نظرات شما را هم درج می کنم . تو فقط بلدی .... بدی !!!
به نکته جالبی اشاره کردی شاید ما هم برای آنها جیبی دوخته باشیم !!!
اگه پورسانت ما را هم به موقع بدهند کلی به نفعشان مطلب می نویسیم !!!

... یکشنبه 28 تیر 1388 ساعت 03:10 ب.ظ

من اخرش نفهمیدم شما که نمی خواستید وارد مباحث اجتماعی شوید اصلا چرا موضوع را طرح کردید؟ البته اقدام محلاتی ها در پاک سازی اقوام غیرایرانی و ایرانی قابل تقدیر است،از طرف دیگر هم اقدام دلیجانی ها در پذیرش برادران مسلمان افغانی نیز قابل تقدیر است؟ سوال دیگر که اینجا مطرح است این مسله کاملا به سیاستهای مسئو لان نظام مرتیط هست و نخبگان جامعه فقط طرح ونظر خود را بیان می کند و مسئو لان در صورت موافقت ان را اجرا می کنند؟ سوال دیگر این که ایا در شهرستان دلیجان ،ما مسئولان نخبه نداریم یا نخبگان ما مسئول نیستند؟ اگر این دو اصطلاح را برای ما روشن می کردید من بهتر می توانستم نظرات خودم را بیان کنم؟ و سخن اخر اینکه تا زمانی که مسئولان نظام ما به یمن وجود افراد ( افغانی و عراقی ) از سازمان ملل وجوهات دلاری دریافت می کنند امیدی به برطرف شدن این معظل نیست؟

سلام دوست بی نام و نشان
طرح موضوع برای این بود که در ذهن دوستان عزیز بابی بگشایم با این مضمون که به اثرات مفید و منفی حضور اتباع افغانی فکر کنند و مانند شما از تراشات ذهنیشان سولاتی طرح نمایند .
برای مثال شما خیلی زیبا هر دو طرف داستان را خوب و قشنگ دیدید هم اقدام محلاتی ها و هم اقدام دلیجانی ها این مصداق واقعی دیدن نیمه پر لیوان است .
دوست عزیز بر پایه نظریات بسیاری از دانشمندان جنگ قدرت در جامعه جنگ نخبگان است و توده به عنوان سیاهی لشکر عمل می کنند . اگر نخبگان بخواهند می توانند برای تحقق آرمان های خود راهی پیدا کنند و این راه اگر لازمه آن کسب قدرت سیاسی یا اجتماعی باشد برای آن تلاش خواهند کرد . پس با این پیش فرض تمامی مسئولین به نوعی نخبه هستند که توانسته اند مسئولیت بگیرند . ولی شاید منافع آنها با منافع نخبگان در تضاد باشد لذا اینجا است که نخبگان باید برای رسیدن به اهداف خود تلاش کرده یا خود را بر مسئولین تحمیل و یا اینکه خود مسئول می شوند تا دیدگاه های خود را محقق کنند .
در پایان هم به این نکته اشاره می کنم که با اطلاعاتی که بنده دارم حرف شما در خصوص وجوهات دلاری صحیح نیست و اگر وجوهاتی هم باشد ارزش ریسک کردن را ندارد که این هجم از اتباع خارجی وارد کشور شوند .
موفق و سربلند باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد