شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

به مناسب سالروز آزادی آزادگان شهر نراق

خوانندگان محترم  وبلاگ پیشنهاد دادند به مناسبت سالروز آزاد شدن تعدادی از آزداگان شهرمان مطلبی در یکی از پست ها درج گردد . ضمن تقدیراز ارائه این پیشنها د با کمال میل این پست را تقدیم می کنم به تمامی آزادگان بخصوص آزادگان شهر نراق .

گرمی آغوش هایتان از بوی آواز چلچله های مست، پر شد. خانه، بی صبرانه چشم انتظار آمدنتان، سراپا شوق ایستاده بود با آغوش هایی گشوده و منتظر. کوچه کوچه انتظار،  شهر نراق  را لبریز قدم های مبارکتان کرده بود.

تمام خاک، پر از بوی بی صبری بود و ایران، یک پارچه آغوش بود برای فشردن مهربانی بی نهایت شما.

ایران، یعقوبی بود که اشک شوق آمدن یوسفش، چشم هایش را با طراوت رودهای ناتمام می شست.

. اسامی هشت نفر از آزادگان شهر نراق به شرح ذیل می باشد

+ بسیجیان عباس باقری فرزند حسینعلی و قدرت الله ایزدی فرزند عباس و احمد ابوالحسنی فرزند عزت الله در تاریخ 2/1/1361 در عملیات فتح المبین پس از مجروحیت به اسارت ارتشیان عراق درآمدند و پس از هشت سال و چهار ماه در تاریخ 29/5/1369 آزاد و به شهر نراق بازگشتند .

+ سرباز ارتش علیرضا کاظمی فرزند سلطانعلی درتاریخ ./5/1362 در محور میرآباد سردشت به اسارت حزب منحله دمکرات کردستان درآمده و پس از پنج ماه تحمل اذیت و آزار در زندان دولتو در تاریخ ./10/1362 آزاد می گردد .

+ سرباز وظیفه سپاه پاسداران  علی اکبر حیدری فرزند رضا در تاریخ 5/4/1367 در جاده اهواز به خرمشهر پس از مجروحیت به اسارت نیروهای متجاوز عراق درآمده و پس از دو سال و دو ماه به میهن اسلامی بازگشت .

+ سرباز ارتش مرتضی عابدینی فرزند علی اصغر در تاریخ... در منطقه ....به اسارت نیروهای عراق درآمد و پس از .... اسارت سرانجام در مورخ.... آزاد و به شهر نراق بازگشت .
+ سرباز وظیفه سعید سلیمانی فرزند علی در منطقه... در سال 1365 به اسارت نیروهای عراقی گرفتار گردید و پس از سی ماه اسارت در شهریور 1368 آزاد و به آغوش خانواده و کشور اسلامی بازگشت .
+ بسیجی حسین اکبری فرزند اکبر اهل جاسب و ساکن نراق در تاریخ 17/11/1361 در عملیات والفجر مقدماتی پس از مجروحیت زیاد به اسارت نیروهای ارتش متجاوز عراق گرفتار شد و پس از بیست و هشت ماه به دلیل وخامت مجروحیتش به همراه تعدادی اسیر معلول دیگر با اسرای عراقی در خرداد 1364 مبادله و به کشور بازگشته است . ایشان با جانبازی هفتاد درصدی پس از ازدواج با یکی از نیروهای ستاد پشتیبانی جنگ  در نراق سکونت یافته است .
نظرات 4 + ارسال نظر
قجری.ب سه‌شنبه 1 شهریور 1390 ساعت 09:37 ب.ظ

سلام .آقای مرادی از ارائه اطلاعات شما در خصوص شهید آقا علی نراقی متشکرم. عاقبت به خیر باشی.

قجری.ب سه‌شنبه 1 شهریور 1390 ساعت 08:06 ق.ظ

سلام. آقای مرادی فعلا به جزء شما به کسی دسترسی نداشتم . اعتراض نکنی. از لطف شما متشکرم . با توجه به نوشته ذیل شهید آقا علی نراقی در زمان کدام حکومت می زیسته و مبارزه می کرده است. و آیا زمان و نحوه شهادتش معلوم است :

پس از رحلت ملا محمد مهدی نراقی چهار فرزند برومند به نامهای : ملا احمد، ملا ابوالحسن ، ملا اباذر و ملا مهدی از وی به یادگار ماندند و هر کدام از آنها با تحصیل علم و حکمت راه پدر را در پیش گرفتند. بزرگترین و دانشمندترین آنان ملا احمد نراقی ، صاحب کتابهای ارزشمند: ((مستندالشیعه و معراج السعاده )) است که که هنوز مطالب آنها مورد استفاده و اعتماد علمای شیعه می باشد.
همچنین بیشتر نوادگان و فرزندانی که از نسل این عالم فرزانه به دنیا آمدند همه از عالمان و دانشمندان بارز عصر خود شمرده می شوند و هر کدام در ابعاد گوناگون دارای نقش قابل توجهی در جامعه اسلامی بوده اند از جمله آنها روحانی مبارز و شهید: آقا علی نراقی است که به طرفداری از محرومان منطقه ، بر ضد خانها و سر سپرده های حکومت قیام می کند و در نهایت در راه همین هدف مقدس مظلومانه به درجه رفیع شهادت نائل می آید.

سلام.شهید حجت السلام آقا علی نراقی نوه مرحوم فاضل نراقی است که در عهد قاجار مقطع حکومت محمد شاه و احمد شاه زندگی می کرده است . ایشان یکی از مجاهدان و مبارزان دوران مشروطه در کاشان می باشد .بعد از روی کار آمدن نایب حسین خان کاشی چون در حق مردم ظلم می کرده آقا علی نراقی در مقابل او ایستادگی کرده و مردم را بر علیه او تحریک می کند که در نهایت به دست نایب حسین خان و پسرانش مسموم و به شهادت می رسد و جنازه او را در مزرعه دوک در حوالی کاشان در چاهی می اندازند و بعد ها با پیگیری مادرش قاتل او قصاص می شود و جنازه به مقبره خانوادگی نراقی ها در کاشان منتقل می گردد . اگر اطلاعات بیشتری در این خصوص می خواهید می توانید به کتاب تاریخ اشرار کاشان مراجعه کنید . شرح ماجرا مفصل بیان شده است .
با تشکر . م. م.

رمضانی جمعه 28 مرداد 1390 ساعت 11:35 ب.ظ

سلام .ما هم سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و شهر نراق را تبریک عرض می کنیم . یادش به خیر چه روزهای شادی در تراق ایجاد شده بود.اسرا مخصوصا اسرای عملیات فتح المبین شور و حال خاصی بود.بندگان خدا آنقدر زجر و اذیت شده بودند زمانی که قلم دوش می شدند احساس می شد چهل کیلوگرم بیشتر نیستند.
ار اطلاع رسانی وبلاک شما تشکر می کنیم . مطالب در ارتباط با دفاع مقدس را بیشتر انعکاس فرمایید.

سلام . سوژه ازشما مطلب از ما . سوژ ه کلی نباشد .
موفق باشید

رضا قجری چهارشنبه 26 مرداد 1390 ساعت 11:44 ب.ظ

سلام. لطفا برای اینکه در سرچ جستجوگر گوگل آزادگان نراق نمایش داده شود پیشنهاد می گردد سرتیتر نوشته شود :
؛به مناسبت سالروز آزادی آزادگان شهر نراق؛
پیشنهاد می شود در موارد مشابه نیز اینگونه اقدام فرمایید و نام شهر نراق سرتیتر باشد تا دسترسی ما کاربران راحتر باشد .
ضمنا ما هم سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و شهر نراق را تبریک می گوییم.

سلام . ضمن تشکر از دقت حضرتعالی مورد پیشنهادی انجام شد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد