شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

وبلاگ نویسی یا کپی پست

بعضی ها وبلاگ نویسی را برای کلاس گذاشتن پیش دیگران انتخاب می کنن  و برای اینکه وبلاگشون خالی از مطلب نباشه توی اینترنت مطلب پیدا کرده و به اسم خودشون می برن بالا و یا با  یک عمل کپی پست مثلا به خیال خودشون وبلاگ نویس می شن . شما خواننده محترم از کدام دسته هستید .آیا کسی هست تعریف دقیقی از وبلاگ نویسی ارائه بده ؟

به نظر من وبلاگ یعنی جایی که انسان تراوشات فکری  خودش را بنویسه و اونا را به تیغ نقد دیگران بسپاره تا درباره آنها کاربران   نظر بدهند و این عمل در طولانی مدت  باعث رشد افراد  بشه نه اینکه از روی یه کتاب شعری بنویسه و یا مطلبی را نقل کنه و اسمش را هم بگذاره وبلاگ .

خیلی خوبه اگه ما هر چه می نویسیم با هر ادبیاتی ۱۰۰٪ مال خودمون باشه و سرقت ادبی نداشته باشیم .   

ایجاد ستاد تسهیلات نوروزی در شهرداری

شهرداری نراق جهت معرفی جاذبه های گردشگری شهر در ایام تعطیلات نوروزی اقدام به ایجاد ستاد تسهیلات نوروزی نموده و از این طریق به مسافران و گردشگران خدمات رسانی می کند . در این ستاد بیش از ۱۰ نفر از جوانان شهر به عنوان راهنما ساماندهی  شده  و به معرفی استعداد های گردشگری شهر خواهند پرداخت. اگر شما قصد مسافرت به شهر  تاریخی نراق را در ایام تعطیل دارید می توانید از طریق شماره تلفن های ذیل اطلاعات لازم را دریافت نمائید .

۰۸۶۶۴۴۶۳۲۳۰

۰۸۶۶۴۴۶۲۳۹۹

 

از اربعین سال 75 تا اربعین سال 85

 

ده سال پیش تازه از خدمت سربازی اومده بودم که خدا قسمت کرد و با بروبچه ها ی شهر هیات خادمین بنت الجواد(ع)  را تشکیل دادیم .( البته این هیات به 30 مهدی هم مشهور بود و این به خاطر این بود که در هیات30 نفر به اسم مهدی داشتیم ) و هرشب جمعه پیاده مسیر جاده خاکی 7 کیلومتری امامزاده را طی کرده و در طول مسیر عزاداری می کردیم و شب های جمعه با هدایت و راهنمایی حاج آقا مهدیزاده قسمتی از شب را شب زنده داری کرده و صبح هم بعد از طلوع آفتاب دعای ندبه می خوندیم ، شام بچه ها یه عدد سیب زمینی بود با یه تخم مرغ  و صبحانه هم کمی نان و پنیر ، چه صفایی داشت یادش به خیر بی بی هم خیلی به ما لطف داشت و بچه ها هم  اوج گرفته بودن . روز اربعین هیات عاشقان روح الله به همت علی کمره ای و مرحوم سلطانعلی مرادی از زائرین بی بی با غذای گوشت و لوبیا پذیرایی می کردن. من در اون سالها کارگر امامزاده بودم و زیر دست استاد قنبر علی عابدی کار می کردم . ظرف این ده سال من از کارگری امامزاده به عضویت هیات امناء امامزاده رسیدم  و ضمن تحصیل و ازدواج خدا دو تا بچه هم بهم  داد.

اربعین سال 85 به دلایل مختلف  خیلی از بچه های هیات خادمین بنت الجواد (ع) سال 75 نبودن  ولی به جای آنها جوانانی   پا به عرصه خدمت گذاشته بودند که به جرات می توان گفت هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت از ما بهتر هستند و من به عنوان عضو هیا امناء در خدمت زائرین و این بچه های جدید بی بی بودم و همه این الطاف را از دختر شهیده امام جواد (ع) می دانم . امروز به کمک همین بچه ها  نزدیک به 5000 نفر را غذا دادیم و کمتر کسی بود که غدا نخورده منطقه را ترک کند ، وقتی که زائرین سینه می زدند و توی سالنها جای سوزن انداختن نبود با خودم فکر می کردم که اربعین سال 75 کجا و اربعین سال 85 کجا و 10 سال دیگه اینجا چه خبر است . خدا وکیلی نوشته های فوق را حمل بر تعریف  از خود نکنید اینها را نوشتم تا شما را  با واقعیت های زندگی یکی از خادمان بی بی زبیده خاتون (س)   آشنا کنم و بگم من هرچه دارم به برکت همین  دختر 9 ساله امام جواد (ع ) است و چه کرامتی از این بزرگتر می توان نقل کرد  که ظرف 10سال این همه تغییردر منطقه  ایجاد کرده باشد .

امروز رسما از ضریح مرقد مطهر پرده برداری شد که خبرش را با تصویر در اولین فرصت در پایگاه اینترنتی شهردرج خواهیم کرد منتظرآن باشید .  

بعضی ها فکر می کنن ، پس هستند . بعضی ها هم فکر می کنن که هستند.

 

فاضلین نراقی( ملا احمد و مهدی نراقی )  از دسته آدم هایی بودند که  فکر کردند پس همیشه هستند و تاریخ هیچ وقت آنها رافراموش نخواهد کرد  ولی هستند آدمهایی که باورشون شده که هستند ولی گذشت زمان به آنها مهر فراموشی خواهد زد   خوبه بدونید این دو عالم بزرگوار بیش از 80 جلد تالیف در موضوعات مختلف از جمله فقه ، فلسفه، ریاضیات ، هندسه ، نجوم ، اخلاق از خود به جای گذاشته اند  و هر دوی آنها 200 سال پیش به زبان عبری و لاتین مسلط بوده اند. مستند الشیعه ملا احمد نراقی از جمله چهار کتاب معروف فقهی است که نزد امام راحل ازدرجه  اعتبار ویژه ای بر خوردار بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری: ایشان تنها فقیهی است که در خصوص نظریه ولایت فقیه نظر قاطع ، صریح و روشنی را بیان کرده است  .

چندی پیش شاهد بودیم که رجال شهر همسایه  نام این دو شخصیت بزرگ را از روی خیابان های شهرشون حذف  و به جاش نام علامه ------------ را گذاشتند .

علامه شدن به همین راحتی است ، اگه اسم یه نفر را رو یه خیابون بذاریم علامه میشه ؟

اگه اسم یه نفر رو مثل فاضلین نراقی از یه خیابون حذف کنیم از شخصیت اون کم میشه ؟

اینها و هزاران سوال دیگه بمونه برای تاریخ ، آیندگان قضاوت خواهند کرد .

 

فاضلاب دانشگاه بر سر سفره های مردم

در آینده نزدیک         

فاضلاب دانشگاه بر سر سفره های مردم 

                                                         به همین راحتی

((هر چه کردم از چندش تیتر کم کنم نشد واقعیت تلخه می دونم چاره ای نیست منو ببخشید ))  

 

مدتی است دانشگاه آزاد اسلامی فاضلاب تمامی ساختمانهای خود را با فاصله نزدیک به ۳۰۰ متری چاه آب شرب نراق به زمین تزریق می کنه و آب تو دل هیچ مسئولی  هم تکون نخورده ونمی خوره  . دانشگاه هم که از هفت دولت آزاد است  و از اسمش هم  همین اثبات میشه برای همه چیز  پول داره  الا اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب .یکی نیست بگه با چه مجوزی پولای دانشگاه آزاد اسلامی نراق را می برید جاسب ساختمان بلا استفاده می سازید بعد التماس می کنید تور خدا یه نفر پیدا بشه بره اونجا ثبت نام کنه گندش در نیاد  .

مسئولین ذی ربط شهرستان هم نشسته اند تا آب گوارای نراق به برکت سهل انگاری دانشگاه آزاد تبدیل بشه به فاضلاب و نراقیها  آب خوردنشون را هم از دلیجان تهیه کنند و این تنها امتیاز را هم از ما بگیرن  و بگن دیدید خدا چه به سرتون آورد، تو آب خوردن هم به ما محتاج شدید .

یه چیز جالب دیگه اینکه وقتی آدم تو دانشگاه نراق می ره می بینه بچه نراقیها هم با ته لهجه کاشی صحبت می کنن ،شما فکر می کنید چرا؟

 

 

دختر 9 ساله امام جواد(ع) با قلب ها ی زائرینش چه می کنه ؟!!

 

امشب مهندس گلستانی پیکر تراش و حجار  چیره دست کرجی بعد از نصب سنگ زیر ضریح مرقد مطهر بی بی زبیده خاتون (س) در حالی که اشک در چشم داشت به من گفت آقای مرادی لذتی که در این کار دیدم در کار ساخت مجسمه های هتل داریوش  کیش با آن عظمت ندیدم . با توجه به اینکه حجم کار و هنر نمایی ما در آنجا بسیار زیادتر از این کار بود ولی فکر می کنم خدا توفیق خاصی به ما داده است که قسمتی از هنر خود را وقف اهل بیت عصمت و طهارت نمائیم . استاد گلستانی  همچون دیگر زائرین آن دردانه امام جواد (ع ) دیگر نمی تواند خاطره امامزاده بی بی زبیده خاتون (س)  را از دلش خارج کند .

به راستی دختر 9 ساله امام جواد (ع) با قلب های زائرینش چه می کند که اینگونه شیفته  آن حضرت می شوند  ؟

شما خاطره ای از زیارت بی بی دارید؟

  

با سوادان دیروز، کم سوادان امروز و بیسوادان فردا

 

آدمی را می شناسم که به قول خودش اون وقت که کمتر کسی سواد داشت اون تحصیلکرده بود و  با سواد به حساب می اومد و هنوز هم با گذشت 30 سال از اون سالها هنوز خودش رو  از با سواد های شهر  به حساب می آره و فکر می کنه مردم در مقابل او بیسواد هستند در صورتی که کار کردن با تلفن همراهش را بلد نیست . آیا علم و دانش که جمعش میشه سواد به نظر شما با گذشت زمان ارزش خودش رو از دست نمی ده ؟

 بعضا ما با گرفتن یک مدرک فکر می کنیم خیلی با سواد هستیم و دیگه دنبال به روز کردن اطلاعات خود نمی ریم  ارزش علمی مدرک ما با پیشرفت علم هر روز رو به کاهشه .مثلا اگه لیسانس بگیریم و 5 سال مطالعه نکنیم چه بخواهیم وچه نخواهیم ارزش علمی مدرک ما باسطح دیپلم برابر می شه و با گذشت 20 سال با سیکل و کم کم با گذشت چند دهه در جامعه کم سواد میشیم و شاید هم بیسواد.

 نمی دونم شما گیر اینجور  آدمها افتادید یا نه و لی من افتادم اونم زیاد  راهی ندارید به جز اینکه به اونها بفهمونید چه قدر غرور کاذب علمی اونها موجب شده از دنیا عقب بمونن و این هم به ضرر خودشون است و هم به ضرر اجتماع مخصوصا اگه پست و سمتی هم داشته باشن .اونا می خوان همه قد خودشون بفهمن و اگه کسی بیشتر از اونها فهمید نه تنها اعتراف به این توانایی نمی کنن بلکه با زدن برچسب سعی خواهند کرد با سوادهای امروز  را زمین زده روی اونها بایستند  تا قدشون بلند بشه و همچون گذشته  در بین جمعیت  دیده بشن خیلی سخته آدم روز به روز از قد علمیش در جامعه کوتاه بشه .

وقتی می خواستیم سایت شهر نراق را راه اندازی کنیم دقیقا با این مشکل مواجه شده بودم . چقدر  توضیح دادیم که سایت چیه و چه مزایایی داره و از ملزومات دنیای امروزه ولی جوابی که شنیدیم این بود که خدا آقات را بیامرزه که می ره تو اینترنت . بعدش که سایت را با بد بختی راه اندازی کردیم  و تاثیرش را  در بین نسل جوان و نراقیهای خارج از کشور مشاهده کردن اومدن  برای ما تعیین تکلیف کنن که اینجاش کج و اونجاش کوره و ما هم مبهوت از اینکه تا دیروز پدر ما را درآوردید تا بفهمید پایگاه اینترنتی چیه و امروز کارشناس امور ICT شدید .    

خوب  با توضیحات فوق شما در کدام دسته جای می گیرید؟

باسواد

کم سواد

بیسواد

توضیح : منظور از سواد توانایی خواندن و نوشتن نیست

 من خودم کم سواد هستم شما چی!نظربدین؟