شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

اگه به من رای بدید قول میدم .....!!!

براتون به جای حرف حسابی دیگه شعر نخونم .

رفیق گرمابه وگلستان خودم را فرماندار نکنم .

دو کلام حرف حسابی یاد بگیرم که در نطق پیش از دستور مجلس اینهمه سوتی ندم .

باجناق های خودم را یک شبه مدیر و معاون فرماندار نکنم .

حس ناسیونالیستی خود را در دفاع از علامه .... به این تابلویی در مقابل شخصیت های محلاتی و نراقی بروز ندهم .

در سفر دوم ریاست جمهوری به استان تنها به فکر دلیجان نباشم و کمی هم به محلات ، نیمور و نراق فکر بکنم .  

در مقابل دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و محلات دانشگاه علم نکنم .

یه کم درس بخونم که اگه قرار شد یه جا تو یه مجلسی تو جایگاه یک نماینده مجلس شورای اسلامی  دو کلام حرف بزنم آسمان ریسمان نبافم .

قول میدم به همان خدایی که همین نزدیکی ها است اگه به من رای بدید نماینده خوبی براتون باشم .

فقط یک بار دیگه به من رای بدید تا ثابت کنم که مردم و پای حرفهام ایستادم . 

گذشته گذشته به آینده ای که قراره براتون بسازم فکر کنید.

 

 

 

نقدی بر جامعه زنان شهر نراق

 

مدتها است که به این می اندیشم که چرا زنان و به ویژه  دختران شهر نراق هیچگونه مطالبه و درخواستی ندارند . چرا با توجه به اینکه سطح تحصیلات بانوان شهر مطلوب و در بعضی موارد از آقایون بالاتر است هیچ گروه ، انجمن و تشکلی برای پیگیری خواسته های خود تشکیل نمی دهند و در عرصه فعالیت های اجتماعی بسیار کم رنگ ظاهر می شوند .

آیا جامعه نراق هنوز جامعه ای سنتی است که در آن زنان در پس پرده هستند و یا اینکه زمینه بروز و ظهور آنها توسط مسئولین در جامعه فراهم نمی شود . اگر از کوچه پس کوچه های نراق عبور کنی زن هایی را می بینی که گرد هم آمده و در درب خانه های خود کمیسیون های امور بانوان محله خود را به صورت غیر رسمی تشکیل داده و سیر تا پیاز مردم و رفتارشان را تحلیل می کنند و همزمان سبزی هم پاک می کنند بچه هم شیر می دهند و ....  

شما در این خصوص چه نظری دارید و چه راهکارهایی را برای سازماندهی این کمیسیون ها  ارائه می دهدید ؟

البته برنامه ریزی برای این مسائل به شورای شهر ربطی ندارد به غیر از شورای شهر هر راهکاری که دارید ارائه نمائید .

خوشا بحال کسانیکه از دنیا محروم و بی نصیب اند

 

مرحوم نراقی در بیان مذمت مال در کتاب اخلاقی خود ( معراج السعاده) می نویسد  : خداوند عالم می فرماید ای کسانیکه ایمان آورده اید مشغول نسازد مالها و اولاد شما ، شما را از یاد خدا و کسانیکه چنین کنند ایشان زیانکارند و در جایی دیگر می فرماید : جز این نیست که اموال و اولاد شما فتنه اند از برای شما که با آنها شما را امتحان می نمائیم . پیامبر فرمود : بدترین امت من مالدارانند و دوستداران فرزند آدم سه چیز است یکی تا وقت مردن با اوست و آن مال است و یکی دیگر تا لب گور همراه او می آید و آن اهل و عیال است و سوم تا عرصه محشر همراهی او می کند و آن اعمال است .

مرحوم نراقی در ادامه این بحث بعد از  آوردن چند حدیث دیگر از پیامبر (ص)  به این روایت اشاره می نماید که پیامبر فرمودند : در روز قیامت مردی را بیاورند که از حرام در دنیا مال جمع نموده بود و در حرام صرف کرده بود پس امر شود که او را در جهنم افکنند و دیگری را بیاورند که مال از حلال جمع کرده و در حرام مصرف نموده خطاب رسد که او را به جهنم برند و مردی دیگر را بیاورند که مال از حرام کسب کرده و در مصرف حلال خرج نموده  خطاب رسد که او را هم در جهنم برند و مردی دیگر بیاورند که مال از حلال جمع نموده و بحلال خرج نموده خطاب رسد که او را بازدارید شاید در طلب این مال ضرر به یکی از اموریکه بر او واجب بوده است رسیده باشد ، مثل اینکه نمازی را از وقتش تاخیر انداخته یا کوتاهی در رکوع یا سجود یا وضوی آن نموده . جواب دهد که پروردگارا مال از حالا به دست آوردم و به حلال خرج کردم و یکی از واجبات خود را ضایع نکردم ، خطاب رسد شاید به جهت این مال بر اقران ( نزدیکان ) و امثال ( مردم ) فخر کرده و به مرکبی یا لباسی مباهات نموده باشی . عرض نماید پروردگارا چنین چیزی را نکرده ام ، خطاب رسد که شاید کوتاهی و منع نموده باشی حق کسانی را که من امر کردم که به آنها بدهی ( زکات و خمس ) بسادات و یتیمان و مساکین و راه گذران ، عرض کند که پروردگارا هیچ حقی را که فرموده بودی ضایع نکردم در این موقع این جماعت ( یتیمان ، فقرا، سادات، در راه ماندگان ، مساکین ) حاضر می شوند و در مقام مخاصمه( جنگ و جدل )  در می آیند اگر توانست جواب آنها را بدهد ومعلوم شد که حق آنان را داده  و هیچ فخری و مباهاتی  نکرده و واجبی از او ضایع نشده خطاب می رسد بایست و بیار شکر نعمتی که به تو عطا فرمودم از آنچه خورده و آشامیده و لذتیکه یافته .

فاضل نراقی بد از ذکر این روایت آه می کشد و می گوید کسی که مال از حلال به دست آورده و به حلال خرج کرده و همه واجبات خود را به جا آورده و حقوق الهی را به جا آورده به این دقت محاسبه او را می کنند  پس حال امثال  ما چگونه خواهد بود که غرق فتنه دنیا گشته ایم و خود را به حال و حرام آغشته ایم و نه از شبهات اجتناب می کنیم و نه از شهواتش و شکم های گرسنه در جوار ما سر بر بالین می نهند و ما انواع غذا ها را می خوریم و به شکر آن نمی پردازیم آه چه بزرگ خواهد بود مصیبت ما و چه عظیم خواهد بود گرفتاری ما و چقدر اندوه و ماتمها که از برای ما باشد .

نمی دانم که دنیا با ما چه خواهد کرد و فردا در حضور پادشاه قهار از عهده جواب چگونه بر خواهیم آمد و در پایان این بحث بیان می کند خوشا بحال کسانیکه از دنیا محروم و بی نصیب اند .

  کاربران محترم ضمن مطالعه و فهم دقیق این بحث اخلاقی خواهشمند است در خصوص کسب مال حرام و خرج کردن آن در راه حلال  و موارد این نوع خرج کردن ها اعلام نظر فرمائید برای مثال خوردن غذای امام حسین که مقدمات تهیه اسباب آن از راه حرام است یا مسجدی که با پول حرام فردی ساخته شده است  به نظر شما چه حکمی دارد ؟

در ضمن به مثل معروف انشاء الله که گربه بود هم توجه داشته !!!

 

کمر بندی نراق مغضوب علیهم!!!

 

همانطور که می دانید اجرای کمربندی نراق در پی حادثه سال 84 و کشته و زخمی شدن بیش از 27 نفر سرنشینان یک مینی بوس به اداره کل راه و ترابری استان تحمیل شد .

شورای اسلامی شهر دوم هم از هول حلیم افتاد تو دیگ و بدون اینکه ریالی اعتبار در اختیار داشته باشد متعهد شد آزاد سازی زمین های در  طرح را انجام دهد و انصافا هم در این خصوص تلاش خوبی از خود نشان داد ولی جهت آزاد سازی چند باغ با مشکل مواجه شد و این میراث را به شورای سوم هدیه کرد .

شورای سوم هم که ..........!!!

 راه و ترابری استان هم بهانه خوبی برای تعطیل کردن پروژه پیدا کرده و به قول معروف تا تقی به توقی می خوره تو سر شورا می کوبه که خودتون گفتید آزاد سازی می کنیم ،حال آزاد کنید تا ما هم کار کنیم و گرنه .....!!!

این در حالی است که اعتبار مورد نیاز کمربندی رقمی بالغ بر 2 میلیارد تومان است و برای آزاد سازی کل مسیر در بد ترین شرایط  100 میلیون تومان بیشتر اعتبار نیاز نمی باشد .

جالب است که بدانید وقتی می خواستند اعتبار کمربندی نراق را در شهرستان هپل هپو کنند شاخص جمعیت را بهانه کردند ولی همین حضرات با زد و بند های سیاسی 180 میلیون تومان در سال 86 به کمر بندی روستای کروگان جاسب اختصاص دادند که نه جمعیت داره نه ترافیک و در هفته یک تریلی هم از آن عبور نمیکنه ولی چیزی که داره و خیلی از جون مردم با ارزش تر است رجل سیاسی است که یه پایه این مملکت است و با رئیس جمهور هم کل میندازه چه برسه با ما !!!! و در عوض به برادران ..... مجوز احداث دانشگاه میده زیر گوش دانشگاه آزاد نـــــــراق با فاصله 15 کیلومتر!!!

از همه اینها که بگذریم پروژه کمربندی نراق مغضوب یه مشت آدم متعصب است که اعتقاد دارند پول این مملکت هر جایی خرج بشه الا نراق چون نراقیها به ما باج نمیدن و ما را داخل آدم حساب نمیکنن .

خلاصه  مشکل کمربندی هم حل شد . ((تعطیل شد ))   

به نظر شما چرا نراقیها برای گذارن امورات خود باج نمیدن ؟