شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

هشدارجدی به بدخواهان

ظاهرا خدمت های ناچیز این بیمقدار در نگاه شهروندان و همشهریها مطلوب افتاده  و همین موضوع باعث گردیده تعدادی گرگ انسان نما که نمی توانند موفقیت هیچ کس به جز خود را در شهر بیبنند حسادت تاریخیشان گل کرده و  دست به فتنه و نیرنگ بزنند و با تدابیر شیطانی خود سدی بسازند  در را ه پیشرفت نراق این افراد سعی دارند با فشارهای  خود تخم یاس و نامیدی را در دل خدمتگذاران مردم بکارند ولی غافل از اینکه به لطف الهی آنها به قول معروف آبروی خود می برندو زحمت ما می دارند . اینجانب از این طریق اعلام می دارم چنانچه  این افراد کم مایه دست از اعمال پلید و کارشکنی های  خود برندارند در نوشته های آتی خود  بدون هیچگونه ملاحضه کاری پرده از رخ منحوس آنها برخواهم داشت و رفتار آنها را برای ثبت در حافظه تاریخی نراق به نگارش در خواهم آورد . روزی در بین نوشته های مرحوم شریف بیان الحق که موسس اولین دبستان 80 سال پیش در نراق بوده است دیدم که چگونه از خانواده هایی در نراق به نیکی نام برده و چه خانواده هایی را مانع  کار سواد آموزی بچه های نراق می دانسته است و امروز این نوشته ها  مایه افتخار جمعی و مایه ننگ جمعی دیگر است، لذا از همان روز سعی کردم رفتار و کردار افراد را در شهر در قالب دفتر خاطرات  به رشته تحریر در آورم و قضاوت آنرا به تاریخ و نسل آینده بسپارم.

 

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
طوطی یکشنبه 21 مرداد 1386 ساعت 02:16 ب.ظ

(هر جاشا دوست داشتی پاک کن بعد بزار روی وبلاگ) سلام. دیدی گفتم الگوی فکریت را اصلاح کن. من یه کلام فقط یاداوری کردم ولی شما با چندین خط جواب به من پاسخ دادی .اولین انتقادی که میتوان کرد اینه که با یک ایده و تفکر و نگرش قبلی به تذکر من نگاه کردی واین در حالی است که من آن را برای سنجش جنابعالی بیان کردم واگرنه میدانستم که شما خودت این صحبتها را از حفظی.برای امروز کافیه.فقط یه ضرب المثل نراقی میزنم : مواظب باش از آنور خر نیفتی.
مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک
چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم

منظور شما را درک نمی کنم !!!!!
چه تفکر قبلی ؟
کدام صحبت ها را حفظم ؟
مرغ باغ ملکوت چه ربطی به اینور و آنور خر دارد ؟
در ضمن اسم مستعار طوطی که نماد تقلید کورکورانه است به نظر من مساعد و معرف شخصیت شما نیست در آن تجدید نظر بفرمائید.

طوطی چهارشنبه 17 مرداد 1386 ساعت 12:20 ب.ظ

اقاس مرادی سلام.مواظب باش از این همه تعاریف مغرور نشی چون اگه مغرور بشی آن روز را روز وفات خود بدان. سپس این که این همه مباحث را کمتر مطرح کن و بیشتر سعی کن تا این اختلافات را به صورتی نشان بدی که جوری جلوه کند که خوانندگان برداشت بهتری داشته باشند.نکته دیگر آنکه تاآخر عمر در نراق بودن ؛نه به نفع خودت است نه به نفع نراق.چون اگه در نراق فعلی با این شرایط بخواهی بمانی روزی خواهد رسید که اشباع شده ای چون من این تجارب را دیه ام .بیشتر فکر کن و الگوی فکریت را عوض کن.

طوطی سلام . ازپندی که دادی نهایت تشکر را دارم . معمولا وقتی کسی مغرور میشه صاحب ادعا میشه و برا کاری که انجام می دهد سهم خواهی مینکه این در حالی است که این حقیر خود را مدیون خون شهدا می دانم و ارزش کارهای خود را به هیچ وجه با کار بزرگی که آنها انجام داده اند مقایسه نمی کنم و هیچ سهمی هم نمی خواهم . سال سوم شروع به کار پیشنهاد خوبی از طرف فرمانداری دلیجان داشتم و آنرا به لحاظ اینکه خود را در آن حد و اندازه نمی دیدم قبول نکردم و سعی دارم که اگه روزی قرار باشد نراق را ترک کنم آن روز زمانی باشد که شهر زادگاهم از این حالت رکود خارج شده باشد . در خصوص نوع نگاه و الگوی فکر بیشتر برایم توضیح بده و مطالب را ریز به ریز نقد کن و از کلی گویی بپرهیز دقیقا بنویس کجای مطالب من از نگاه شما ایراد دارد . منتظر کامنت بعدی شما هستم .

مهدی دوشنبه 15 مرداد 1386 ساعت 03:06 ب.ظ

سلام
واقعا خوشحالم از اینکه شخص دلسوزی مثل شما در نراق وجود داره
من به شخصه کاری از دستم بر نمی یاد ولی مطمئنا پشتیبان شما و افرادی مثل شما هستم
به امید نراقی آبادتر

مهدی جان متشکرم
به امید نراقی آباد با سعی و تلاش همگی حتی شما.

بهروز چهارشنبه 10 مرداد 1386 ساعت 02:02 ب.ظ

با سلام و تشکر از توضیحات شفافتان .
انصافا من خودم با توجه به اینکه امکان اومدن به نراق طی این دو سال برایم مهیا نشده ولی همیشه با مراجعه به سایت و بازدید از تصاویر جالبی از نراق که دسترنج شما و آقای صادقی است روحی تازه گرفته ام . مخصوصا عکسهایی که از بعد از مرمت و احیاء بافت تاریخی شهر گرفته شده من را بر آن داشته که حتما همه آنها را از نزدیک ببینم . تصاویر خود گویای زحماتی که در این زمینه کشیده شده است می باشد و به شما و همکارانتان خدا قوت می گویم و ان شاء الله در کارتان موفق باشید .

بهروز جان به امید روزی که شما را در نراق زیارت کنیم . خداوند بچه های مثل شما را از نراق نگید که هر کجا که هستید مایه افتخار شهر و نراقیها خواهید بود بنده هم کاری جزء تکلیف انجام نداده ام و لایق مطلبی که عنوان نمودید نیستم .

یه بیکار چهارشنبه 10 مرداد 1386 ساعت 12:54 ب.ظ

آقای مرادی یادته اعلام کردم کارت گرفته ..... پرسیدی تو خوشحالی یا ناراحت......جوابم اینه که من چون شمار ار دوست دارم آنم به دلیل زحماتتان برای این شهر از این کار شما بگیرد وشما خوشحال شوی خوشحال می شوم و امید دارم در تمام لحظات زندگیتون موفق باشی وکارت بگیره پس کارت گرفته.....با امید ساخت نراقی آباد و زیبا در دنیا ......... راستی من از همه همشهری هام می خواهم در هر جای دنیا هستند و یاد این شهر هستند برای سرمایه گذاری در این شهر اقدام کنند.

خدا را شاکرم از اینکه موجبات خوشحالی شما را فراهم نموده ام برای ادامه این راه ما را از دعای خیرتان محروم نفرمائید.

بهروز سه‌شنبه 9 مرداد 1386 ساعت 11:06 ق.ظ

مگه می شه کسی از پیشرفت بدش بیاد ؟
مگه می شه کسی نسبت به وطن خودش بدخواهی داشته باشه ؟
تفاوت سلیقه ها که مد نظرتون نیست ؟
می شه یه کم واضح تر بگی کارشکنی ها در چه موردهایی هست . ما دور افتاده ایم از وطن از هیچی هم خبر نداریم .
بدخواه مدخواه خودی هم که باشه باید ادب شه . ولی تفاوت سلایق و نظرات چیز دیگری است .
یه کم شفاف تر بنویسید لطفا .
با تشکر

بهروز جان سلام
نه کسی از پیشرفت بدش نمیاد ولی افرادی هستن که تعریف دقیقی از پیشرفت ندارن من در مطلبم به سخن شریف بیان الحق اشاره کردم ایشان یک جوان تحصیلکرده اصفهانی بوده که ۸۰ سال پیش اتفاقی به نراق میاد و وقتی استعداد بچه های نراق را می بینه با هزینه خودش مدرسه در نراق تاسیس میگنه و بیش از ۲۰ سال برای نراقیها زحمت میکشه ایشان می نویسد خانواده هایی در نراق بودن که از نفوذ خاصی برخوردار بودن و وقتی دیدن که کم کم محبوبیت آنها کم میشه با اساس دبستان ملی مخالفت کردن و با نامه نگاری و ایراد اتهامات واهی دبستان را مروج فرهنگ غرب می دانستند و می گفتن بیان الحق می خواهد بچه های ما را گمراه کند .
نزدیک به سه سال است که با زجر و زحمت فراوان مقداری اعتبار ملی برای بازسازی بافت تاریخی شهر و حفظ آثار آن جذب کردیم و امسال نراق با ۲۰۰۰۰ هزار گردشگر مواجه شد و پیش بینی می شود که در سال ۸۷ بیش از ۱۰۰۰۰۰ هزار نفر از نراق بازدید کنن و امید به زندگی در بین خانواده های بافت تاریخی در این مدت بالا رفته است ولی افرادی چون منافع مادی خود را در خطر می بینند سعی دارن این بازسازی ها را زیر سوال برده و با ساخت خرابه و طویله ها مقایسه کنند و مرتب به این نکته اشاره می کنند که طویله ها را بازسازی می کنند این در حالی است که این دسته از افراد نه متخصص هستند و نه منتقد واقعی که اختلاف نظر داشته باشند فقط سعی دارن کم کاری های گذشته خود را با تخریب دیگران جبران کنند تا همان محبوبیت مد نظر بیان الحق از دست نرود ولی غافل از اینکه ما بیدی نیستیم که از این بادها بلرزیم .
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد