شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

گرکانی سریال زاینده رودو نراقی برنامه اقتصادی...!

این روز ها سریالی از  سیما  به کارگردانی حسن فتحی  پخش می شود که داستان فیلم  قتل یک جوان اصفهانی است به دست یک بازیکن ملی پوش و مابقی داستان ...  در این سریال در هر قسمت چندین بار از فردی نام برده می شود به اسم آقای گر کانی  که در این داستان  دلال  خرید و فروش بازیکنان به تیم ها است . گر کانی شخصت متقلبی است که در معرفی افراد به تیم ملی نقش دارد ُ حرف های او اساسا دروغ است و این بازیکن را به اصفهان برده و از او سوء استفاده کرده است . در یکی از قسمت ها قرار بود  آقای گر کانی در برنامه 90 از این بازیکن قاتل حمایت کند که آنهم  دروغ از آب درآمد .بازیکنانی چون کریم باقری و آرش برهانی هم مرتب خطر گرکانی را به مهران سارنگ و خانواده اش متذکر می شوند .  تابحال هیچ تصویری از این شخصیت پخش نشده است که این خود از شگرد های کار تبلیغات و  رسانه است . 

 اما نکته ای که باعث شد این مطلب را بنویسم  انتخاب  فامیلی گرکانی برای این شخصیت است .  خوب است بدانید گر کان نام روستایی است در استان مرکزی  از توابع شهرستان  آشتیان . روستایی  که بعضا سابقه  و قدمت  آن از خود آشتیان  هم در طول تاریخ بیشتر است و شخصیت های علمی ادبی  بسیاری داشته و در حال حاضر هم دارد  مانند آیت الله  محسنی گرکانی رئیس دیوان عالی کشور . ما در فوتبال کشور شخصیتی داریم به اسم  امیر رضا واعظ آشتیانی به نظر حقیر انتخاب نام گرکانی برای این شخصیت منفی کاملا با هدف و منظور صورت گرفته است .  عدم دقت در نظارت بر تولیدات ملی  می تواند چنین  خسارت های معنوی را بر جای  گذارد . مخاطبان این سریال برای همیشه  با فامیل گرکانی و کلمه گرکان مشکل خواهند داشت . این تاثیر لایه  های پنهان کارهای تبلیغاتی است که فقط کارشناسان رسانه و تبلیغات اهمیت آن را درک می کنند  .

اما طبق روال معمول این وبلاگ که قرار نیست چیزی در آن  بنویسیم که به نراق ربطی نداشته باشد شما را آشنا می کنم با کاری مشابه از این دست که متاسفانه دو سال پیش با اسم نراقی از سیما و به منظور تخریب چهره  فرهنگی نراق پخش شد . داستان از این قرار بود که فردی تازه به دوران رسیده وسرشار از عقده های روانی خود کم بینی متولد یکی از شهر های مجاور  چندی پیش پایش به صدا و سیما باز شد و چندین برنامه به سفارش این سازمان ساخت . در یکی از این برنامه ها که موضوع  آن  اقتصادی  و پرداخت مالیات و راه ها و آثار فرار از آن بود شخصیت منفی داستان فردی بود به اسم آقای نراقی . حتی در یکی از قسمت ها نشان داد که این فرد وارد ساختمان اداره دارایی شهرستان نراق می شود این در حالی است که اصلا شهر نراق  تا بحال اداره دارایی نداشته و ندارد !!!

در زمان پخش این سریال چندین نفر از دوستان که حتی نراقی هم نبودند تماس گرفته و به نوعی این نامگذاری قبیحانه را نقد کردند و حتی در  نشست هایی که با نراقی های مقیم مرکز داشتیم به شدت پیگیر برخورد قاطع از طریق مراجع قضایی با فرد مورد نظر بودند ولی در شرایط آن روز  مصلحت ندیدیم که این بحث به سطح عوام کشیده شود .

ذکر این  داستان نشان می دهد که اگر افراد متعهد و سالم به لحاظ فکری در رسانه ملی نباشند این ابزار تبلیغاتی مهم که قاعدتا می بایست وفاق ملی ایجاد کند بر عکس چه آسیب هایی می تواند واردکند. آسیبی که جبران آن به این راحتی ها برای نظام میسر نیست .

 

نظرات 12 + ارسال نظر
!!! دوشنبه 15 شهریور 1389 ساعت 03:02 ب.ظ

سلام اقای مرادی
هر چند شیطنت هایی در فیلم شده و با یک جریان غیر مستقیم فرد و شهری خاصی را مورد
حمله قرار داده اما باید در نظر داشت اصل موضوع فیلم یک واقیعتی است که در ورزش ما وجود دارد وبه نظر کارشناسان یکی از عوامل رکود ورزش ما بخصوص فوتبال در کشور در چند سال اخیر میباشد.
من خودم در یه روزنامه ورزشی خوندم استفاده از نام گرکان هم به دلیل اینه که یکی از این افراد(شخص گرکانی ) از همون منطقه جغرافیا یست
ولی در کل. موضوع بحث شما جالب و حاکی از فکر باز شما در مورد موضوعاتی از این قبیل داره که چگونه این افراد با جنگی نرم و حرفه ای موضوعی خاص را مورد حمله قرار میدن .......

موفق و سر بلند باشید

مهدی یکشنبه 14 شهریور 1389 ساعت 12:43 ب.ظ http://www.naraghphoto.blogfa.com

غار چالنخجیر نیازمند مدیریت حرفه ای

کار بران محترم مطلب درج شده در وبلاگ مورد نظر ارزش یک بار خواندن را دارد .

یه بچه یکشنبه 14 شهریور 1389 ساعت 12:41 ب.ظ

(((((تابحال هیچ تصویری از این شخصیت پخش نشده است که این خود از شگرد های کار تبلیغات و رسانه است .)))))

تا اون جا که من فیلم رو دنبال کردم تو چند قسمت از فیلم گرکانی نشون داده شد
این رو هم که شما گذاشتن اسم گرکان رو برای این شخصیت فیلم سیاسی میدونید و به قصد تخریب گرکان قبول ندارم چون بالاخره شخصیت منفی در فیلم هم باید دارای اسم باشه
اگه قرار باشه با گذاشتن هر اسمی رو شخصیت های منفی فیلم ها عده ای جبهه گیری کن و اون رو با اهداف سیاسی دنبال کنن فکر کنم در آینده نزدیک باید شخصیت های منفی فیلم ها بدون اسم باشن تا به کسی یا جایی بر نخوره
به نظر من بهتره افراد یک مقدار ظرفیت خودشون رو بالا ببرن و هر چیزی رو همراه با قصد و قرض ندونن
در مورد فیلم نراق هم اگر این اداره در نراق وجود داشت ما باید ناراحت میشدیم و جبهه گیری می کردیم اما وقتی چیزی وجود نداره دلیلی بر اثبات حقانیت اون نیست
البته منکر این هم نیستم که مردمان شهر کنار دستی گاهی شیطنت هایی می کنن برای تخریب نراق
الته شاید هم من دارم اشتباه فکر می کنم و همه اینها با قصد قرض قبلی هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این هم یک نظر کاملا متفاوت !!!
که قابل احترام هم هست حتی اگر از دهان بچه ای بیرون آمده باشد.
از قدیم هم گفتن: حرف راست را از بچه بشنو.
بچه ها یک خوبی که دارن هیچ وقت رنگ سیاست به خودشون نمیگیرن .
خیلی خوبه آدم بتونه تو عالم بچگی خودش باقی بمونه و بزرگ نشه !!!

هادى یکشنبه 14 شهریور 1389 ساعت 09:35 ق.ظ

سلام
ممنونم از ابراز همدردى شما.انشاءالله تو شادى ها جبران کنیم.

هادی شنبه 13 شهریور 1389 ساعت 11:36 ب.ظ http://naragh-hadi.blogfa.com

سلام
آقا سعید کی میگه این همه آدم تو نراق به این چیزها فکر نمیکنه؟؟؟؟!!!!
در مورد زبان راجی دلیگون بد نیست یه سری به این سایت بزنی که توسط یک جوان نراقی ساکن دلیجان مدیریت میشود..
www.edelijan.com

هادی جان سلام
بدینوسیله مصیبت وارده را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض می نمایم .
م. مرادی

سعید پنج‌شنبه 11 شهریور 1389 ساعت 01:11 ب.ظ

سلام حاجی محمود
خدا وکیلی تو این موضوعات را چگونه و از کجای ذهنت پیدا می کنی . اینهمه آدم تو نراق چرا کسی به این چیزها فکر نمیکنه ؟
جوان های نراقی چرا چرت میزنن..
راستی قرار بود نقدی بر کتاب صفری دلیجانی بنویسی پس چی شد؟
یادم هست توی یک جلسه گفتی خواستگاه زبان راجی دلیجان نیست و اسناد و مدارکی برای این موضوع داری خدا خیرت بده زودتر اینها را در قالب مطالب همین وبلاگ منتشر کن .

سلام آقا سعید مودب شدی !!!‌
تو هم اگه کمی به این مغزت فشار مضاعف وارد کنی و ازش کار مضاعف بکشی حتما چیز های جدیدی به ذهن مبارکت خواهد رسید
نقد بر کتاب اقای صفری در کتاب در حال تدوین آمده است فرصت اتمام و چاپ آن به دلیل مشغله کاری تابحال فارهم نشده است.
اما در خصوص زبان راجی بله باز هم تکرار می کنم این زبان خاص دلیجان نیست . در حال حاضر شهر دلیجان یکی از کانون های فعال آن از نظر نقطه شهری است . در روستا های کاشان مانند تجره ُ پنداس ُ آزران ُ ورکان ُ جوشقان و .... نسخه کامل تری از آن میتوان دید .
این زبان در نراق و محلات هم رایج بوده ولی به دلیل رشد زبانی حاصل از تعامل با شهر های دیگر بخصوص مرکز حکومت اصفهان و تهران از بین رفته است .

محلاتی چهارشنبه 10 شهریور 1389 ساعت 03:39 ق.ظ

این روزها یک سری نمایش های کارتونی هم با عنوان کذایی انجمن گویندگان نراقی تهیه و پخش شده که سراپا دری وری منفی با ادبیات ناخوشایند است. بهتر است بروبچه های نراق بهوش باشند و از لایه های پنهان این آشغالها بشتر مطلع شوند.
به اسم لهجه نراقی یک مشت مزخرفات روی فیلمهای کارتونی گذاشته اند که باید آگاهان سازندگان واقعی آنها را شناسایی کنند و به هدفهای پنهان آنها پی ببرند
هیچ نراقی آگاه در اینگونه کارتونها و گفتگوها و تقلید لهجه ها شرکت نمی کند

سلام دوست عزیز
کاملا با نظر شما موافق هستم
متاسفانه ما از ابزار ها همیشه از بدترین شکل آن استفاده می کنیم .
بلوتوث در دنیای ارتباطات و رسانه نقش و جایگاه خوبی پیدا کرده است . می توان از این ابزار استفاده های زیادی جهت انتقال فرهنگ و تاریخ برد ولی در نهایت تاسف باید بگویم بد ترین کار ممکن رابا آن جهت تخریب فرهنگ بومی انجام می دهیم .
چنین انجمنی در شهر نراق وجود ندارد ولی باید اذعان کنم که این صدا گذاری ها توسط غیر نراقی ها هم صورت نگرفته است!!!
احساس بنده این است که افراد تهیه کننده از عواقب آن مطلع نیستند وگرنه کارهایی در این سطح بسیار پائین وسخیف را انجام نمی دادند .
ممنون از تذکری که دادید .

مجید نراقی یکشنبه 7 شهریور 1389 ساعت 08:22 ق.ظ

آقای مرادی
من تهیه کننده صدا و سیما هستم اگر لازم باشد می توانم فیلم مورد نظر را برایتان پیدا کنم . شما می توانید این موضوع را از طریق حراست سازمان پیگیری کنید . اگر ادعای شما درست باشد منبعد برای کارهای تولیدی ایشان محدودیت هایی در نظر گرفته می شود که کارشان را بسیار سخت می کند .
ارادتمند شما نراقی

سلام دوست عزیز جناب آقای نراقی
ممنون که به وبلاگ سر می زنید. لطفا به ایمیل من یک شماره تماس ارسال فرمایید .

م.خ جمعه 5 شهریور 1389 ساعت 12:06 ب.ظ

سلام آقای مرادی
من یکی از کسانی هستم که دو سال پیش به شما در این خصوص زنگ زدم و شما اون موقع گفتی که طرح این بحث الان به مصلحت نیست . اون موقع من خیلی از دست شما ناراحت شدم و فکر کردم که نمی خواهید پیگیر باشید ولی الان که می بینم واکنش نشان داده اید می بینم که در این سالها دنبال فرصت مناسب بوده اید .
این تازه به دوران رسیده شهر همسایه در کارنامه خود تنها این یک مورد را ندارد چندین مورد است که امیدور مسئولین پیگیر آن باشند . آیا می شود بر علیه ایشان طرح شکایت کرد ؟ چه کسی باید شاکی باشد ؟ آیا شورا در این زمینه اقدامی انجام داده است . به چه بخشی از سازمان صدا و سیما برای پیگیری موضوع باید مراجعه کرد ؟ آیا موسسه سروش فیلم اقتصادی مورد نظر را دارد ؟
ممنون میشم اگه به سوالاتم جواب بدید .

سلام
لطفا برای دریافت پاسخ سوالات خود ایمیل ارسال کنید .

یه دوست جمعه 5 شهریور 1389 ساعت 11:58 ق.ظ

سلام حاجی . مطلب جالبی نوشتی البته کمی دیر . خوب بود دو سال پیش موضع می گرفتی . این فرد معلوم الحال از شهر همسایه را چرا نام نبردی ؟ ملاحظه چی را کردی؟ نکنه قصد دارای خدای ناکرده شهردار اون شهر بشی که ملاحظه می کنی . تو که اهل ملاحظه کاری نبودی ؟
حداقل نام حرف اول اسم و فامیلش را که می نوشتی !
با همه اینها دعا می کنم خدا این جرات و جسارت را از تو نگیرد .
پاینده باشی البته نه پاینده .....
اینم یه شوخی

سلام
نه دوست عزیز من موضع نگرفتم تو خودت چکار کردی ؟
مگه قراره تمامی این مسائل را من پیگیر باشم .
شما هم خوب خودتون را راحت کردید و کنار گود داد میزنید لنگش کن .
تشخیص ما این بود که در اون موقع باز کردن این مطلب باعث سوء تفاهم هایی بین عوام دو شهر می شود .
البته برای طرف پیغام فرستاندیم و بهش حالی کردیم که متوجه شگرد هایش کثیفش هستیم . از اون موقع هم تابحال هم خطایی نکرده طفلی .

سمرقندی پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 03:13 ب.ظ

سلام. صحبت های شما متین !

من البته این آقایی که گفتید رو نمی شناسم و فیلم را دنبال نمی کنم... چون صحنه ها و قسمت هایی دیدم و منزجر شدم...

جالبه بدونید نسبت به موارد دیگری هم از قبیل لهجه ی اصفهانی و اصلا انتخاب اصفهان برای این منظورهای خاص و یک سری موارد دیگه هم نه تنها اصفهانی ها که بسیاری منتقدین دست به نقد شده اند و در بعضی سایت ها این موضوع چندین روز جزو موارد داغ روز بود... !

جدا این فیلم تمامش سیاست مخرب بوده به نظرم و واقعا نمی دونم چه فکری کرده اند که اجازه ی پخش داده اند !!

و اصلا حال و روز کارگردان این مجموعه هم که پرواضح هست !!

هادى پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 09:51 ق.ظ http://naragh-hadi.blogfa.com

سلام!
دقیقا همینطوره که شما میگید.به نظر من
هم نقش اصلى را افراد متعهد وسالم از لحاظ فکرى دارند که متاسفانه اشخاص متعهد تو این زمونه کم پیدا میشه،شاید دلیلش همین پارتى بازی کردنها باشه که این روزها زیاد از حد باب شده!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد