شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

به قول و تعبیر حاج آقا نوروزی مشکل مرکز درمانی حل شد !!!

نفر جلویی آقای شنتیایی است

 

 

حدود 35 سال پیش حاج روح الله شنتیایی خیر بزرگ شهر نراق با هزینه شخصی خود درمانگاهی را ساخته و آن را جهت رفاه حال مردم در اختیار مرکز بهداشت قرار داد . 5 سال پیش هم حاج ماشا الله بیابانگرد یک دستگاه آمبولانس مزدا با تجهیزات کامل به این مرکز اهدا نمود . در مقابل این مساعدت ها انتظار می رفت که دولت هم جهت رفاه مردم این مرکز را مجهز و پزشک آن را تامین می نمود . امروز با خبر شدم مرکز درمانی نراق به علت نبودن اعتبار از یک درمانگاه شبانه روزی به یک مرکز درمانی تا ساعت اداری تبدیل شده است و متاسفانه چنانچه شهروندان خارج از ساعت اداری نیاز به درمان داشته باشد باید خود را به دلیجان یا کاشان برساند .

این پیشرفت را ابتدا به شورا ی شهر ، و بعد به همگی مسئولینی که موجبات آن را فراهم نمودند تبریک عرض نموده امید داریم که یکی دو سال دیگه همین  مرکز پاره وقت را هم جمع کرده و خیال مردم را از بابت بهداشت و درمان راحت کنند تا دل کنده برای هر درد سری راهی دلیجان گردند .

خداوکیلی ما هیچی اگه آقای شنتیایی یکی دو سال دیگه بیاد نراق ببینه تو درمانگاهش گوسفند جا کردن چه حالی میشه ؟!!!

  

نظرات 15 + ارسال نظر
نراقی مقیم تهران چهارشنبه 9 آبان 1386 ساعت 02:55 ق.ظ

سلام مجدد شرمنده یادمون رفت خودمون معرفی کنم - نراقی مقیم تهران هستم - برای موضوع کمربندی کامنت گذاشتم .
( به اون نشون که آخرشم خواستم واسه درمانگاه بگم که نگفتم)
تا به زودی

نراقی مقیم تهران
به فضای مجازی وبلاگ خوش آمدی
منتظر نظرات و دیدگاه های شما هستم .

بهروز دوشنبه 7 آبان 1386 ساعت 10:28 ق.ظ

من فکر کنم خود آقا یا خانم م.ه تا حالا کلی خجالت کشیده از این حرف بی منطق و بی جا( جای مطرح کردن این حرف اینجا چی بود ؟؟؟ فکر کنم هدف خاصی داشت ولی امیدوارم دفعات بعد با دقت نظر بیشتر اولا حرفاش را با منطق و با بررسی بزنه دوما فکر گرفتن ماهی از آب گل آلود نباشه . )
ما هیچ موقع ادعا نمی کنیم که هیچ آدم مشکل داری در شهرمون نداریم . داریم و جز این اگه کسی بگه (فکر کنم م.ه شما گفتی که دلیجانیها اینطور نیستن و ... )دروغی بزرگ است .
مگه می شه یک شهر - شهرستان - استان -کشور یه طرز فکر و یک سطح فرهنگ داشته باشن .
همین تلویزیون خودمون را نگاه کنید ببینید چطور با گزارشهای آبکی و یکجانبه هر چیزی را بخواد هر طوری جلوه بده جلوه می ده .
پرانتز باز : یه تصویر خیلی جالب دیدم همین آقای مراتی توی 20:30 از یکی گزارش می کرد یه متن با حروف درشت جلوی مصاحبه کننده جایی که توی دوربین دیده نمی شد گرفته بودن و از روی اون متن می خوند . پرانتز بسته .
واقعا ظاهر با باطن چقدر می تونه تفاوت داشته باشه .
پس به ظواهر ننگرید .
جامعه ای که منتقد نداشته باشه مطمئنا در رکود و رخوت غوطه ور می شه . فکر می کنید اینکه همه با یه غلطی که کسی می کنه موافق باشن حسن حساب می شه ؟ نه عزیز مملکتی که مثل گوسفند سرشون را بندازن پایین و هر کی هر چی بگه بگن چشم از خودشون قدرت تفکر و تعقل ندارن . بر عکس مملکت و اجتماعی که دارای منتقدین واقع گرا باشه پیشرفت خواهد کرد . چشمها را باید شست . جور دیگر باید دید .
این حرکتهای آگاهانه نراقیها و تشکیل این جور اجتماعات حتی مجازی نیز برای شما ناخوشاینده . پس زور نزنید که تفرقه بیاندازید . به کوری چشم شما حتی اونایی هم که با هم خط فکری یکسانی ندارد با هم متحد می شن . تا کور شود هر انکه نتواند دید .
مشکل شهر ما قابل حله . ان شاء الله هم حل خواهد شد . فقط باید جوونهای ما بخوان و بدونن که کسی جز خودشون دلش برای اونا نمی سوزه .
در مورد بیسوادی هم فکر کنم اگه یه ذره مطالعه بیشتری می کردی هیچ وقت همچین حرفی را نمی زدی . بهتره کهnaraghi را در اینترنت سرچ کنی و ببینی جامعه شناس - نویسنده - دکتر - مهندس - پروفسور دانشگاه های امریکا و اروپا و خواننده و ... را که برات می آره .
پس خواهشا اگه انتقادی داری محکم و استوار با پشتوانه علمی و منطقی حرف را بزن و گرنه منم می تونم به همون راحتی بگم که دلیجان زمانی ایجاد شد که هفت تا کچل معروف به هفت کچلون اومدن و اونجا مستقر شدنو دلیجان شد این دلیجون . می بینی به چه راحتی می شه توهین کرد ولی این کار درستی نیست . امیدوارم در مراجعات بعدیت با منطق بیایی عزیز .

بهروز جان سلام
م. ه هر کی که باشه نماینده تفکر حاکم بر برخی همسایگان ما است که حالا که به دوران رسیده اند باورشون شده که باسواد و پولدار هستن .نمی خواستم این مطلب را به این شکل بازگو کنم ولی چاره ای ندارم در برخی جلساتی که بنده حضور دارم و برخی این آدمهای گنده دماغ حضور دارند چنان حرف می زنند که انگار هر کی از هر جا غیر دلیجان اومده نفهم و بیسواد است و دهاتی در حالی که من در حاشیه این جلسات بعضا به جهل و نادانی اونها می خندم .
بزرگ و استاد تاریخشون که همه قبولش دارن و وقتی اسمش را می برند دهانشون را آب می کشن تو کتابش( تاریخ و فرهنگ دلیجان ) دلیل اینکه نراقیها اغلب زمین های دلیجان و مزارع اطراف را تا آب گرم در مالکیت داشته اند را اینگونه تشریح می کند که در سالهای گذشته قحطی آمده و چون نراق گردو و بادام داشته و آب داشته نراقیها پوسته بادام به دلیجانی ها داده و زمین هاشون را گرفته اندو اونها برای گرسنه نمودن زمین های خود را به دلیجانی ها فروخته اند حال با این اوصاف چه انتظاری می شود از م ه داشت که نراقیها را بیسواد نداند .
انتظار من به عنوان یک نراقی از دوستان دلیجانی این است که ما نباید جواب م . ه یا مهسا یا دیگران رابدهیم بلکه این خود دلیجانی ها هستند که باید با رد یا تایید نظرات همشهریانشان کدورت ایجاد شده را بر طرف نمایند . تابحال کامنت های زیادی که اغلب آنها فحش و حرف های رکیک بوده به وبلاگ ارسال شده است و من سعی نموده ام که تا حد امکان به آنها جواب ندهم و خاموش باشم ولی آیا یک آدم با انصاف در این همسایگی ما یافت نمی شود ؟

ستاره یکشنبه 6 آبان 1386 ساعت 06:45 ب.ظ

خطاب به م.ه
دقیقا با حرفات موافقم
دیدیم چطوری از عباسی حمایت کردید
فقط کم مونده بود یه پس کتک مفصل بهش بزنید
البته خدا را چه دیدی
شاید بهش زدید


گل یکشنبه 6 آبان 1386 ساعت 11:45 ق.ظ

من هم به عنوان یه نراقی برای آقا یا خانوم ( م.ه ) متاسفم
واقعا هم متاسفم که فرق انتقاد را با اختلاف تشخیص نمیدهند
ما نراقیها که اصلا با دلیجانیها مشکلی نداریم
اگر مشکلی هم وجود داره خود دلیحانیها باعثش شدن
ما نراقیعا اینقدر با فرهنگ هستیم که زود از کوره در نریم و هرچی از دهنمون در میاد را بیرون نریزیم
شکر خدا ما نراقیها برای هم میمیریم
من خودم با اینکه الان تهران ساکن هستم ولی اگه یه زمانی بفهمم مشکلی برای یه همشهری خودم پیش اومده تمام تلاشمو برای رفع اون میکنم

م.ه شنبه 5 آبان 1386 ساعت 07:53 ب.ظ

در نراق یک مشت آدم بیسواد وجود دارند که چون نمی توانند پیشرفت کنند دنبال مقصر آن در جای دیگری می گردند و همه مشکلات و کمبود های خود را به دلیجان نسبت می دهند .
شما که ادعای روشن فکری دارید چرا اینقدر با هم مشکل دارید .
کافی است که یک نفر به نراق بیاید و بخواهد در خصوص کسی اطلاعات پیدا کند تا هفت جد آباد بابا را کف دستش نگذارند ول کن نیستن . من به حال شما تاسفم می خورم ما دلیجانی ها نه تنها همدیگر را تخریب نمی کنیم بلکه هر کاری هم که بکند او را حمایت می کنیم .

جواب ... خاموشی است !!!!

[ بدون نام ] شنبه 5 آبان 1386 ساعت 07:46 ب.ظ

بهروز جان چرا اینقدر زود جوش میاری
فلان لق همشون

راستش را بخواهی مردم بخصوص جوانان ترمستات چسبانده اند و هر چه که حرارت بیشتر می شود عمل نمی کنند. حالا یه بابایی پپدا شده ترمستاتش خوب کار میکنه به شما برخورده ؟

بهروز پنج‌شنبه 3 آبان 1386 ساعت 01:18 ب.ظ

متاسفم.
متاسفم و متاسفم .
می خوام یه چیزهایی بگم ولی باز جلوی خودمو می گیرم .
جوونهای عزیز نراقی . مشکل از فلان مسئول و فلان مدیر نیست .
ایرانی جماعت ( و اکثرهم... ) کلا اگه زور بالا سرش نباشه و زیر ذره بین نباشه کار نمی کنه .
مدیران و مسولین شهر هم از این قاعده مستثنی نیستند .
من نمی دونم این مسئولینی که می گین مگه کی هستن . ...... از کجا اومدن . چرا کسی بهشون چیزی نمی گه . چرا به چالش نمی کشنشون .
من تو ماه رمضونی از یکی از اقوام شنیدم که فلانی هم عضو شورا است ........... ماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
تعجم از فلانی نبود . تعجم از خود مردم نراق بود که به فلانی رای داده اند . آخه یه ذره مغز را هم به کار انداختن خوب چیزیه واقعا . ( اونایی که به اون رای دادن ) .
اگه به همین وضع پیش بره نه شهر پیشرفتی می کنه و نه جوونها .
شهروندی که از مسئولین شورا و مدیرانش کار نخواد همون بهتر که پیشرفت هم نکنه .
شاید حرفام تند باشه ولی من احساس می کنم جونهای ترسویی داریم یا شایدم کسی از جوونها نمونده .
مطمئنا تموم جوونهای نراق همونهایی که می آن مسجد و راهپیمایی و ... نیستند . توی تیکه فیلمی که از حضور فرماندار دیدم جوونهای فعلی نراق که این موضوعات را دنبال می کنن دیدم . خب همه این عزیزان زحمت می کشن . دستشون درد نکنه که حداقل با حضور خودشون کمک کرده اند ولی توی اون جمع اگه اومدین حق بگیرین و حقتون را اعاده کنید این تعداد جوون کافی نیست . اونایی که هم سن و سال و بزرگتر از ما هم هستن حتما جوون حساب می شن .باید اتحاد داشت . باید از تعداد زیاد جوونها اون فرماندار ............ لرزه به تنش بیافته .
بقیه جوونها کجان ؟ جوون دیگه نداره نراق ؟ این جوونها چی می خوان ؟ یا می خواستن ؟ فقط جاده کمربندی ؟
بقیه چیزا پس چی ؟ یا بقیه جوونها چی می خوان ؟ همه خواسته ها با هم جمع بشن تعداد جوونها هم زیاد تر می شه . هر کسی برای خواسته خودش ولی با اتحاد و احترام به خواسته دیگران .
البته شاید بگین شعاره . آره شعاره ولی جمهوری اسلامی هم با شعار پیروز شد . حالا هم فقط با شعار داره پیش می ره . سیاسی نیستم ولی همه فقط شعار می دن .
جوونهای نراق فقط یه عده خاص نیستند .
جوونهای دیگری هم هستند که شاید دیگه زدن به رگ بی خیالی . شایدم مسئولین ترسی که ندارن به خاطر همین عدم اتحاد جوونها است . هر کسی ساز خودشو می زنه . با یه سری شعار .
پیشنهاد من اینه که از همین حالا نماینده ای را به عنوان نماینده جوانان نراق در نظر بگیرید که نزد همه محبوبیت داشته باشه و همه با هم به اون رای بدهید . تا حداقل نفراتی که با شما هم عقیده و دلسوز هستند به شورا راه پیدا کنند . یعنی از فلانی هم کمترند ؟ یعنی نمی تونن رای بیارن .
مشکل ما نراقیها که خودمون هم بهش اذعان داریم عدم اتحاده .
من فکر می کنم ما نراقیها روی این موضوع باید بیشتر کار کنیم . هر کسی برای خودش یه سازی نزنه .
توی حرکات اجتماعی ناچار به بعضی چیزها که مطابق میل و ذائقه ما نیست هم باید تن بدهیم ولی اون اتحادی که از این گذشت کسب می شه خیلی ارزش بیشتری داره .
به نظر من مشکل ما فقط به دست جوونها اونم با اتحاد حل می شه .
شایدم به قول بعضی دوستان اینترنت جای این اتحاد نباشه ولی ...
یه نکته مهم دیگه برای رای آوردن و همسو کردن خواسته ها خانم ها هستند . نیمی از رای هم ماله اوناست . پس خانم ها هم مثله آقایون مهم هستند .
همانطور که توی راهپیمایی ها حاضر می شن توی این جور مسایل نیز باید حاضر باشن .
برای اتحاد بین افراد ( چه خانم و چه آقا ) وجود سرشاخه و رابط مهمه . این که در تجمعات فقط یه گروه خاص نباشن خیلی مهمه . مطمئنا از دیگران افرادی هم که در این جامعه زندگی می کنند باید استفاده کرد . به تکاپویشانن انداخت .
کاش . کاش . کاش ................

زندگی یعنی تکاپو
زندگی یعنی هیاهو
زندگی یعنی شب نو
روز نو
اندیشه نو
زندگی یعنی غم نو
حسرت نو
پیشه نو


بهروز جان از اینکه با درج اخبار مایوس کننده شما و دیگران را ناراحت می کنم پوزش می طلبم . چاره ای نیست اینها واقعیت های شهر نراق است و واقعیت هم همیشه تلخ است . متاسفانه در این مدت چند سال گذشته چنان جوانان نراق را از واقعیت های پیرامون خود دور نگاه داشته اند که آدم احساس می کند در بین یک جامعه فریز شده زندگی می کند ولی احساس می شود که زمزمه هایی از مطالبات در بین نسل جوان شروع شده است و آنها هم خواستار سهم هستند.
نکته ای که مهم است این است که جوانان نمی خواهد برای رسیدن به خواسته های خود هزینه کنند و این هزینه می تواند وقت ، آبرو و جوانی باشد .

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 3 آبان 1386 ساعت 12:50 ب.ظ

این موضوعات که خیلی دور از ذهن نیست و برای اولین بار هم نیست که برای مردم نراق مسکن تجویز میکنند تا درد را مقطعی درمان کنند کی دیده ای که مسئولین به دنبال علت باشند .مسئولین که اصلا مریض نمیشوند تا به درمانگاه مراجعه کنند و ببینند یک پیر مرد و یا زن وبچه مردم با چه مشکلی مواجه هستند.یه چیز دیگر- سیاست خذف گام به گام ُرا نشنیده ای و یا ندیده ای موضوع درمانگاه نیز یکی از بندهای آن منشور است حالا نوبت به درمانگاه رسیده . بابا کجایی! مراکز دولتی که هیچ ! باید ترسید از آنروزی که مراکز خصوصی شامل سیاست خذف شود. یکی از مراجعه کنندگان به سایت در قسمت نظرات حرف از سیل بند دلیجان به میان آمد و خوب است این مطلب گفته شود که این سیل بند چند منظوره ساخته شده ۱- سیل بر گردان برای شهر دلیجان۲- بودجه برگردان برای شهر نراق۳- به دلیل موقعیت جغرافیایی نراق و بالا بودن آن نسبت به دلیجان خود به خود امکاناتی هم که در نراق هست به خاطر قانون نیوتن(قانون جاذبه زمین) به سمت دلیجان میرود!!!؟؟؟

سلام پنج‌شنبه 3 آبان 1386 ساعت 12:38 ب.ظ

یه سوال دارم
این قضیه زمینهای ۹۹ ساله دولتی و وام و این حرفا به کجا رسید آقای مرادی
اصلا صحت داره یا همش سر کاریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قانون زمین های اجاره ای ۹۹ ساله برای کلان شهر ها است و در شهر هایی مثل نراق اجاره ۵ ساله وجود دارد .
اگر شرکت تعاونی مسکن تشکیل شود امیدی به خانه دار شدن ۵ سال آینده است.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 3 آبان 1386 ساعت 12:32 ب.ظ

این موضوعات که خیلی دور از ذهن نیست و برای اولین بار هم نیست که برای مردم نراق مسکن تجویز میکنند تا درد را مقطعی درمان کنند کی دیده ای که مسئولینبه دنبال علت باشند . سیاست خذف که پله به پله پیش میرود حالا به

دلداده چهارشنبه 2 آبان 1386 ساعت 05:20 ب.ظ

منم با نظر گل موافقم
به نظر من فقط یه راه وجود داره که میشه به آینده ایران و ایرانی امیدوار بود
اونم اینه که بیان و این مملکتا زیرشا به روش بیارن
بعد دوباره از صفر شروع کنن بسازنش
اونم نه با الگوبرداری بلکه بر مبنای فرهنگ ایرانی و اسلامی ما
البته شاید بدتر هم بشه
ولی خوب تجربه هم چیز خوبیه
یه عمر اومدیم راههای مختلفی را رفتیم
یه بارم این کارا بکنیم
به نظر من همون اوایل انقلاب بهترین فرصت برای این کار بود تا ساختارهای اساسی دولت قبل را نابود کنیم
ولی ما بنا را گذاشتیم روی یک جای سست
ولی من امیدوارم که خوب بشه
و میشه
بشینیم تا بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به نظر من الان وقتشه که جوونا این مملکتا بترکونن
تا کی فساد و بدبختی
تا کی بیچارگی یه ملت
هیچ کس هم جرات جیک زدن نداره
چون مجبوره که سر و کارش با زندان باشه
بگذریمممممممممممم

دلداده (گل ) آدم خودش با خودش موافق باشه خیلی جالب میشه نه؟

گل چهارشنبه 2 آبان 1386 ساعت 02:20 ب.ظ

من بازم میگم تو این مملکت بی در و پیکر که اصلا فردای خودتا نمیتونی پیشبینی کنی هیچ چیز قابل برنامه ریزی دقیق نیست
آخه عزیز من ما توی مسئله توریست کشور با اون همه جاذبه موندیم چه برسه به اینکه بخواهیم توریست بیاریم نراق-
من یه نظر دارم
نمیدونم چقدر درسته
ولی بهش اعتقاد دارم که........
همیشه باید با چوب بالای سر ما ایرانیها وایسن تا آدم بشیم
ضمن اینکه
ما باید و بایئ مقوله دین و سیاست را به طور کل از هم جدا کنیم
به نظر من دین یه امر شخصیع و درونی نه بازیچه دست چهارتا سیاستباز......
البته .....لق هر چی سیاستمداره بی غیرت
بچسبیم به نراق که باید چیکارش کرد
من شخصا حاضرم هر کاری بکنم در صورتی که مطمین بشم جواب میده
مخلص بر و بچ

نظریه جدایی دین از سیاست نظریه ای است که در بین نظریات سیاسی منسوخ شده است . لیبرال دموکراسی غرب به عنوان سکولار ترین جوامع به این نتیجه رسیده اند که باید بین دین و سیاست ارتباط برقرار نماید و به همین دلیل صهیونیزم بین الملل را طراحی کرده اند تا پایه دین به جای اسلام یهودیت باشد .

سلام آقای مرادی دوشنبه 30 مهر 1386 ساعت 10:22 ب.ظ

سلام
شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان مسجد جامع نراق مراسم احیا بود آخر مراسم حاج آقا حیدری داشت دعامی کرد ومی گفت حوائج خودتان را از خدا بخواهید یکی از همشهریان رو کرد به یکی از اعضای شورا وگفت با شما است مشکل کمربندی یادتون نره
مثل اینکه اون همشهری فراموش کرده بود این مساله ومابقی را از اون عضو شورا خواهش کند که اون از خدا بخواهد .
(( تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ))!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نقل قول از آقای صادقی

کامنت قشنگی است من جای اون بابا بودم از خدا می خواستم سایه ام را سر مردمی که نمی تونم یا حال ندارم یا عصاب ندارم براشون کار کنم کوتاه کند .

یاور دوشنبه 30 مهر 1386 ساعت 09:02 ب.ظ

در مورد مساعدت دولت می خواهم بگویم بقول آن سفیر خارجی که چند سال قبل به ایران آمده بود و می گفت( کشور شما ایران نمی دانم چگونه سر pa است ولی فکر کنم دست نهان همان منجی ای که به آن اعتقاد دارید کشور شما را نگه داشته) این از دولت و در مورد شورای شهرمان نیز همیار(در قسمت نظرات ) خوب چیزی گفته بود و از اون pایین(سیل بند به pایین) هم نمی دانم چه وقت مساعدت میرسد انشاا... همان منجی بیاید

منظورت سیل بند به بالا است ؟
اگه درست فهمیدم باید بدونی که هیچ وقت آب سربالا نمیره !!!!
مگر اینکه زورپشت سرش باشه ما الان زوری پشت سر او پائینی ها نداریم همه چیز به زبان راجی تنظیم میشه .

گل دوشنبه 30 مهر 1386 ساعت 06:32 ب.ظ

با وضع کنونی بدتر نشه جای شکرش باقیه
اگهما بتونیم همین امکانات و وضع موجود را حفظش کنیم باید کلامنا بندازیم آسمون هفتم
به نظر من تا چند سال دیگه که متقاضیان دانشگاه کم بشه، قاعدا نراق هم خلوت میشه
باید یه فکر اساسی کرد
میدونید بهترین چیز برای پیشرفت نراق چیه
یه شهرک صنعتی که چند تا کارخونه توش باشه
که اینقدر جوونا کجبور نشن بری بیرون نراق دنبال کار
راستی آقای مرادی من ازتون شماره تلفنی چیزی خواسته بودم
اگه میشه واسم بفرستید
باییییییییییی

از کجا می دونی که مشکل نراق با شهرک صنعتی حل میشه دولت با اون همه کارشناسش به این نتیجه رسیده که صنعت توریسم و جذب گردشکر به عنوان بزرگترین صنعت درآمد زا بعد از نفت و خودرو سازی مشکل درامد های غیر نفتی را حل می کنه و بیشترین اشتغال را به همراه داره و نراق هم که خدا الزامات این صنعت را در حقش تمام کرده چرا ما به چیرهایی که داریم توجه نمی کنیم .
تحلیل ما مثالش این است که چون گردو و بادم همیشه دم دست ما بوده برای آن ارزش قائل نیستیم ولی خارجی ها دانه ای گردو بادم می خرند.
یک برنامه ریز موفق کسی است که با امکانات موجود بتواند تحولی ایجاد کند وگرنه با دادن پیشنهاد هایی که امکان تحقق آن نیست که نمی شود یک شهر را مدیریت کرد .
کاربر محترم کسی که دنبال ایجاد یک کارخانه است دلش به حال من و تو نسوخته که اگه سوخته بود کارخانه دار نمی شد اون دنبال سود زیاد با هزینه کم است وقتی تو شهرک صنعتی دلیجان به راحتی صاحب کارخانه میشه و هیچ مشکلی هم براش ایجاد نمی کنند معذرت می خواهم مگر مخ .... خورده که بیاد نراق سرمایه گذاری کند .
از کاربران محترم تقاضا دارم در این خصوص نظر بدهند فکر کنم این بحث نتیجه خوبی در پی داشته باشد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد