شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

مقدمه آیت الله حسن زاده آملی بر کتاب خزائن ملا احمد

مدتی است که کاربران محترم کرارا از این حقیر درخواست دارند در خصوص صحت و سقم  ملا هادی دلیجانی و پیرامون کنگره ای که چند وقت پیش برایش گرفتد اعلام نظر کرده و مطلبی را در وبلاگ قرار دهم . راستش را بخواهید این حقیر فعلا صلاح نمی بینم بحثی پیرامون ایشان طرح گردد تنها به این نکته بسنده می کنم که در کنگره ایشان سخنرانان ازهرچیزی حرف زدند الا ملا هادی و تبیین شخصیت او!!! باور کنید از سد کمال صالح و آلودگی هوای اراک هم سخن به میان آمد . توصیه می کنم که اگر اطلاعات بیشتری می خواهید حتما به جزوه تهیه شده توسط ستاد برگزاری  مراسم مراجعه کنید برخی از حقایق در آن مستتر می باشد . .

اما برای اینکه دل کاربران محترم را به دست آورم و به قول معروف آبی بر آتش آنها فرو نشانم مصلحت دیدم متنی را که حضرت علامه استاد  حسن زاده آملی ((حفظه الله سبحانه)) در ابتدای کتاب خزائن ملا احمد دارند را  عینا نقل کنم تا از زبان این عجوبه دوران بیشتر با افتخارات شهرمان آشنا گردیم و بدانیم  در این مقطع از تاریخ که با زر و زور از کاه  کوه می سازند و در روز روشن منکر کوه می شوند چه وظیفه  خطیری بر عهده داریم .

 بسم الله الرحمن الرحیم – الحمد لله رب العالمین . کتاب مستطاب بسیار گرانقدر و ارزشمند ((خزائن )) مادبه ای مشحون به الوان اطعمه معنوی از انواع مطالب علمی متعالی است که از قلم علامه ذوالفنون ، جامع علوم عقلی و نقلی ، طود علم و تحقیق ، مولف کتب قیمه ، جناب مولی احمد نراقی کاشانی – رضوان الله تعالی علیه به منصه ظهور رسیده است .

آن بزرگوار و والد ماجدش حضرت مولی مهدی نراقی – علیه شئابیب رحمه الله – که این را نراقی اول و آن را نراقی ثانی گویند هر دو از اعاظم علمای اسلام و در جامعیت رشته های معارف از نوادر دهرند، و حقا در شخصیت علمی و عملی هر یک باید از چندین بعد سخن به میان آورد.

کتاب مشکلات العلوم نراقی اول و خزائن نراقی دوم نموداری از جامعیت آن دو آیت و اعجوبه دهر میباشد ،و هر یک سفینه ای حامل مثقلات از مطالب متنوعه و امتعه ممتعه در هر باب است . مشکلات امتن از خزائن و خزائن املح از آنست ، راقم اگر چه وجیزه ای نفیس در بیوگرافی نراقی اول نگاشته است که در مقدمه کتابی از آن بزرگوار و در مجموعه مقالات این کمترین مکرر به طبع رسیده ولکن برای تقریر و تحریر ابعاد علمی هر یک از آن ابر مرد علم ووقلم فرصتی وسیع باید ، به امید این که لعل الله یحدث بعد ذالک امرا.

صاحب خزائن در شب یکشنبه 23 ع 2 سنه 1245 ه .ق  در نراق ندای حق را لبیک گفته است ، و جنازه شریفش به نجف اشرف حمل شده است ، و در جوار آدم اولیاء الله حضرت وصی امام امیر المومنین علی اعلی (ع) به روضه رضوان آرمید .

این بار دوم است که خزائن حاضر به اهتمام این خدیم و ندیم علوم معارف با دقت شایسته و بایسته تصحیح شده است، و تعلیقاتی که امید است مورد قبول صاحبان کمال بوده باشد بر آن نگاشته شده است ،و به همت مدیر محترم انتشارات قیام قم جناب آقای حاج محمد حسن اصلانی – حفظه الله سبحانه – باطبعی مرغوب و اسلوبی مطلوب باسمه شده است و در اختیار ارباب دانش و اصحاب بینش قرار گرفته است ، قوله سبحانه (( انا لا نضیع اجر من احسن عملا.

9 ج 1 سنه 1419 هـ . ق 10/6/1377 هـ ش قم – حسن زاده آملی

 

نظرات 5 + ارسال نظر
چندر پته پنج‌شنبه 4 بهمن 1386 ساعت 11:58 ق.ظ http://www.chondarpata.blogfa.com

آخرین اخبار انتخاباتی چندرپته ای دلیجان و محلات در چندر پته...

یه بچه ملاتی پنج‌شنبه 4 بهمن 1386 ساعت 02:31 ق.ظ http://gezeroo.blogfa.com

وبلاگ خوبی دارید ،شما هم در وب من لینک شدید.
برایتان آرزوی موفقیت می کنم

محلات نیوز چهارشنبه 3 بهمن 1386 ساعت 09:53 ب.ظ http://mahallatnews.com

با سلام
خبرگزاری شهرستان محلات
منتظرتان هستم

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 بهمن 1386 ساعت 12:53 ق.ظ

سلام ... التماس دعا
خدایی اومده بودم از شما بپرسم که دلیجانی ها این ملا هادیشونو از کجا آوردن که شما جلو جلو جوابمو دادین !!!
ایول

چندر پته سه‌شنبه 2 بهمن 1386 ساعت 09:09 ب.ظ http://www.chondarpata.blogfa.com

اخبار انتخاباتی چندر پته ای دلیجان ومحلات در چندر پته...به ما هم سر بزنین!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد