شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

تبلیغات رنگین و متنوع ملاک نیست!

۲۴ اسفند روزی سرنوشت ساز برای ملت است و هر کسی  دلش برای نظام و انقلاب و خون شهدا می سوزد باید با قلم بیان و هر ابزاری که می تواند افکار عمومی جامعه را روشن نموده و بستر یک انتخابات سالم و پویا را فراهم نماید . این وبلاگ هم قصد دارد با رسالتی که بر دوش خود می بیند کاربران خود را در جریان برخی مسائل و حقایق قرار دهد به همین دلیل قسمتی از بیانات مقام معظم رهبری که در جمع مردم یزد مطرح نمودند جهت تدبر حضورتان تقدیم می گردد . امید است مورد استفاده تمامی کاربران بخصوص وبلاگ نویسان  محترم قرار گیرد .

 بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در اجتماع بزرگ مردم یزد

مسئله‏ى انتخابات، مسئله‏ى مهم امسالِ ملت ایران است. البته مسائل مهم داشته‏ایم، این آخر سالى شاید مهمترین مسئله‏ى کشور که در سال جارى ما اتفاق مى‏افتد، انتخابات مجلس است. البته هنوز تا آن وقت فاصله داریم و زمان براى حرف زدن و گفتن هنوز باقى است، بنده هم عرایضى دارم که ان‏شاءاللَّه در وقت خود خواهم گفت. آنچه که امروز میخواهم به شما بگویم، این است که ملت ایران انتخابات را قدر بدانند. انتخابات یک نمایشگاه است براى نشان دادن عزم و رشد ملى ملت ایران، استقامت ملت ایران، دانائى و هوشیارى ملت ایران، پایبندى ملت ایران به نظام مردم‏سالارى دینى.

آنچه که بنده در همه‏ى انتخاباتها تأکید کرده‏ام، امروز هم همان را در درجه‏ى اول تأکید میکنم، حضور مردمى و قدردانى مردمى است از انتخابات. من به شما عرض بکنم - البته حالا سربسته میگویم - سعى شد در این کشور، باب انتخابات بسته شود تا دشمنان بتوانند بگویند نظام جمهورى اسلامى نظام مردمى نیست؛ تلاش شد براى این کار، خداى متعال نگذاشت؛ اراده‏ى الهى بر اراده‏ى بدخواهان فائق آمد، دلهاى مردم به سمت انتخابات جذب شد در دوره‏هاى متعدد و بخشهاى مختلف؛ على‏رغم دشمن، مردم در انتخابات شرکت کردند. این انتخابات هم همانجور است.

آنچه که من عرض مى‏کنم، در درجه‏ى اول حضور مردمى است. در درجه‏ى بعد که البته حائز اهمیت بسیارى است این هم، پیدا کردن نماینده‏ى اصلح است. آن کسانى که به وسیله‏ى شوراى نگهبان صلاحیت آنها اعلام میشود، معنایش این است که این از حداقل صلاحیت مورد نیاز برخوردار است. در بین این کسانى که اعلام میشوند، افرادى هستند با صلاحیتهاى بالاتر، افرادى هستند در سطح پایین‏تر. هنر ملت ایران و مردم شهرها و حوزه‏هاى انتخابیه این است که دقت کنند، نگاه کنند، بشناسند اصلح را، بهترین را انتخاب کنند؛ بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین از لحاظ دیندارى و آمادگى براى حضور در میدانهاى انقلاب؛ دردشناس‏ترین و دردمندترین نسبت به نیازهاى مردم را انتخاب کنند. اینها فرصتهائى هست، بایستى مردم عزیز ما در همه جاى کشور - این دیگر مخصوص استان یزد نیست - هوشیارانه، با بصیرتِ تمام تلاش کنند، پیدا کنند و با رأى خود مسجل کنند و مجلس را - آن مجلسى را که مورد نیاز جامعه‏ى کنونى ماست - تشکیل بدهند.

البته مردم توجه باید داشته باشند که تبلیغات رنگین و متنوع ملاک نیست؛ وعده‏هاى غیر عملى ملاک نیست. من با خودِ نماینده‏هاى محترم در دوره‏هاى مختلف وقتى مواجه شدم، به اینها گفتم: آقایان و خانمهاى نماینده! وظیفه‏ى نماینده این نیست که وعده‏ى عمرانى و فلان پروژه، فلان کار را در منطقه‏ى انتخابى خود به مردم بدهد؛ اینها کار اجرائى است، کار دولت است. وظیفه‏ى نماینده این است که بتواند قانون مورد نیاز کشور را پیدا کند، آن قانون را جعل کند. وقتى قانون شد - یعنى قاعده‏اى گذاشته میشود - دستگاههاى اجرائى و قضائى مجبورند برطبق قانون عمل بکنند و عمل میکنند. وعده‏هاى غیر عملى دادن، وعده‏هاى بزرگ دادن، اینها ملاک نیست؛ باید مردم توجه کنند؛ گاهى علامت منفى هم هست. از طرف علاقه‏مندان به نامزدهاى انتخاباتى گوناگون، بداخلاقیهاى انتخاباتى، شایسته‏ى ملت ما نیست؛ تهمت زدن آدمهاى مؤمن را، مصونیت‏دار از لحاظ اسلامى و شرعى را؛ در معرض هتک آبرو قرار دادن در شبنامه‏ها، در مطبوعات، در پایگاههاى اینترنتى و غیره، اینها اصلاً مصلحت نیست. من به طور جد از همه‏ى کسانى که نسبت به نامزدهاى مختلف علاقه‏مندى‏اى دارند، درخواست میکنم، اصرار میکنم که این علاقه‏مندى خودتان را از راه تخریب دیگران، اهانت به دیگران، متهم کردن دیگران نشان ندهید. هرچه میخواهید، از نامزد مورد علاقه‏ى خودتان تمجید کنید، تعریف کنید؛ اما دیگران را تخریب نکنید. این علامت بدى است. بعضى جاها در دنیا معمول است اسرار خانوادگى یکدیگر را برملا میکنند، عکسهاى پنهانى از هم میگیرند، افشا میکنند. خوب، همانهائى هستند که وقتى هم رفتند مجلس - دیده‏اید در تلویزیون - سر یک مسئله‏اى مى‏افتد به جان هم، با مشت و لگد با هم رفتار میکنند! اینکه امتیاز براى نماینده نیست.آنچه که در مورد انتخابات باید به یاد مردم عزیز ما باشد، آماده شدن براى حضور همه‏جانبه و گسترده در انتخابات و کوشش کردن براى شناسائىِ اصلح و مراعات کردن رفتارهاى انتخاباتى است، که این را عرض کردیم.

نظرات 8 + ارسال نظر
ح.ک سه‌شنبه 16 بهمن 1386 ساعت 08:46 ق.ظ

باسلام.درمطالعه مطلب دوستان متوجه شدم میتوانم شما را اقای مرادی خطاب کنم
برادر عزیزم .مرادی جان .فرض کنیم پاسخ شما در مورد عباسی فرد و صدها نفر مثل ایشان درست باشد به تعبیری مثلا حاج کویت جانباز است شمر قاتل امام حسین هم جانباز بودهاست.و...... خوب شما این پاسخ را به من بدهید که پس به که اعتماد کنیم .از کجا معلوم که همین اقایان که نمایندگان را رد صلاحیت میکنند فردا مثل اقای عباسی فرد و اقای مرحوم زواره ای که یک روز عضو شورای نگهبان بود ندو تایید صلاحیت دیگران را بر عهد ه داشتند
وحالا خود رد صلاحیت میشود تکلیف ما چیست به جه کسی اعتماد کنیم جدا دلم برای اینده انقلا ب می سوزد ونگرانم
امیدوارم جناب مرادی مرا از این نگرانی باپاسخ مستدل برهانی

سلام دوست عزیز
اگه به آدرس وبلاگ توجه می نمودید حتما به این موضوع زودتر از اینها پی می بردید .
برادر یا خواهر محترم در مطلب قبلی فرموده بودید که فلانی امام جماعت بوده و فلان فعالیت را داشته من خواستم با آوردن این مثال ها قطعیت این امتیازات را رد کنم . این دلیل نمی شود اگه روزی فردی در گذشته از هر جهت مورد قبول بوده الان هم باید باشد . و اصلا منظورم تخریب افراد نبود . خیلی کلی موضوع را نگاه کردم . ولی اینکه شما فرموده اید با این اوصاف چگونه می توان اطمینان و اعتماد کرد باید بگویم که خداوند قدرت فکر کردن و اندیشیدن را به ما داده تا نسبت به هر موضوع همان لحظه تصمیم بگیریم . برای مثال چراغ قرمز در سر چهار راه علامت عبور و مرور پیاده و سواره است و قاعدتا یک فرد پیاده وقتی چراغ سبز می شود عبور می کند ولی همین فرد وقتی متوجه می شود که امروز چراغ متعادل نیست و طبق زمان بندی لازم عمل نمی کند خود رابه خطر نمی اندازد و در عبور از خیابان دقت بیشتری می کند .
ما به ناچار باید کلیات را قبول داشته باشیم شاید در جزئیات اتفاقاتی خلافی هم رخ بدهد .
ذات و ماهیت اصلی هیات های اجرای و نظارت شورای نگهبان چیز بدی نیست و باید این کنترل ها باشد و در تمامی نظام های سیاسی رایج دنیا هم وجود دارد برای مثال در آمریکا امکان ندارد کاندیدی خارج از دو حزب جمهور خواه و دموکرات رئیس جمهور شود و در درون این احزاب محدودیت ها و کنترل های شدیدی صورت می گیرد تا یک فرد از طرف حزب نماینده شود. با این اوصاف شاید هم به قول شما اشتباهاتی صورت گیرد شکی در آن نیست . متاسفانه بعضا مشاهده می شود چون نماینده مورد علاقه آنها رد صلاحیت شده تیشه را به اصل می زنند که به نظر می رسد این کار اشتباهی باشد.. شاید فرد یا افرادی هم در این هیات ها نفوذ کرده باشند و با قصد قبلی سعی در مخدوش جلوه دادن ارکان نظام را دارند که به نظر بنده تمامی اندیشمندان جامعه در هر سطحی وظیفه دارند در مقابل هر گونه تند روی با هر وسیله ممکن اقدام نمایند و این در بلند مدت به نفع حاکمیت و حکومت خواهد بود .
متاسفانه بعضا مشاهده می شود افراد یا گروهی شان خود را با شان نظام یکسان می دانند و چنانچه کسی به آنها بگوید بالای چشمتان ابرو این تصور ایجاد می شود که با نظام مشکل دارد این در حالی است که اصلا اینگونه نیست و هیچ کس هم حق ندارد مخالفت دیگران با خود یا گروه خود را به پای مخالفت با نظام بنویسد .
بنده نگرانی شما را درک و برای اینکه طرح سوال می فرمائید تشکر فراوان دارم ولی از شما و دیگر کاربران محترم عاجزانه درخواست می کنم عملکرد افراد و گروه ها را به پای نظام ننویسید .
نظام ما در بین تمامی نظام های رایج دنیا بیشترین ظرفیت برقراری دموکراسی دینی را در خود دارد و به جرات می توان گفت که آمریکا وحشتی از موشک شهاب ۳ و زیر دریایی و ..... ما ندارد بلکه تمامی ترس آنها این است که الگوی سیاسی این نظام که مخالف لیبرال دموکراسی غرب است به دنیا صادر گردد و ملت های آزادی بخش از آن الگو و الهام بگیرند . به همین دلیل است که تمامی جهان غرب و کشورهایی که مبنای سیاسی انها سرمایه داری است با ایران مخالف هستند.
در فرهنگ سیاسی با مقوله ای طرف هستیم به اسم هژمونی و امروز جهان غرب با تمامی ابزار و امکانات خود به ویژه ابزار رسانه ای که در اختیار دارد هژمونی خود را در ایران به چالش کشیده شده می بیند . لذا نباید در جامعه این حس ایجاد گردد که فضای بم بست سیاسی ایجاد شده است . این همان چیزی است که غرب می خواهد . دعوای ما دعوای دو برادر است که اگر نفر سومی وارد شود هر دو بر علیه او خواهند شورید و مرز اختلاف های ما تا مرحله ای است که به امنیت ملی و استقلال ارضی کشور خدشه ای وارد نگردد .
اما سخن آخر وقتی باید از آینده ترسید که من و شما قلم را به هر بهانه ای به زمین گذاشته و مثل خیلی ها مصلحت شخصی را بر منافع عمومی ترجیح دهیم .
م. م

ح.ک یکشنبه 14 بهمن 1386 ساعت 04:19 ب.ظ

به عنوان یک ایرانی بسیار متعجب هستم که چرا فردی مانند آقای عباسی فرد که در تمام دوران انقلاب مسئول بوده (نماینده مجلس- قائم مقام قوه قضائیه - عضو شورای نگهبان - عضو مجلس خبرگان رهبری ) یک روحانی هم هست و سالها مردم پشت سر او نماز خوانده اند و به اسلام دعوت شده اند رد صلاحیت می شود آنهم به اتهام عدم التزام به اسلام نمی دانم باید انتظار داشته باشم کسانی مثل اصغر امینی - حاج کویت و .. تایید شوند . قطعاَ نه . اما تکلیف مردم چیست که افرادی مثل عباسی فرد - کیان ارثی - منتجب نیا و ... رد صلاحیت می شوند پس به چه کسی می توان اعتماد نمود ؟ در صورت امکان نظرتان را بگوئید.

پدر بیامرز خودمون تو شهرستان کم غصه داریم که حالا باید غصه عباسی فرد و منتجب نیا و کیان ارثی را هم بخوریم .
شوخی کردم چون اطلاعات درستی نداشتم اینها را نوشتم .
ولی داشتن فلان پست و نماز خوندن مردم ملاک نیست عمر سعد که امام حسین را شهید کرد اونم با اون درجه از قصاوت قلب یکی از شیوخ و از فرماندهان سپاه امیر المومنین بود .
نبود ؟
شریعتمداری که یادت نرفته مرجع تقلید بود ولی چه کرد ؟‌
بگذریم .

شهروند یکشنبه 14 بهمن 1386 ساعت 07:53 ق.ظ

خواهش میکنم آقا
ما را شرمنده نکنید .

فقط اگر ممکنه و از نظر سیاسی منعی نداره لیستی از کاندیداها با یکی دو خط توضیح برا هر کدوم را برای تجزیه و تحلیل بذاری ممنون می شم .
البته اگه از اونا شناختی دارید .

اینطوری کم کم که به انتخابات نزدیک می شیم می تونیم یه پیش بینی نزدیک به واقعیت داشته باشیم .
ممنونم .

شهروند جان سلام
باورت شده که بنده علم غیب دارم؟ بابا اجازه بده این کاندید ها صلاحیتشون احراز بشه مواضعشون را طرح کنند تا بر اساس دیدگاه های آنها تحلیل ارائه بدیم . آقای علیرضا مهدی هم وبلاگ زده با توجه به کامنتی که گذاشته بد نیست یه سری بهش بزنی .

شهروند پنج‌شنبه 11 بهمن 1386 ساعت 01:19 ب.ظ

من فقط می تونم خیلی خلاصه بگم که نماینده یعنی کسی که که به نمایندگی از شخص یا اشخاصی جهت موضوع خاصی و برای مدت مشخصی مأمور می شود.
پس نماینده باید در آن موضوع خاص وکالت موکل خود را به عهده داشته باشد .
پس اول به موضوع فکر کنید .
بعد به دایره اختیاراتی که نماینده مجلس دارد و همچنین محدودیتهایی که خواهد داشت.
حالا ببینید از بین کاندیداها کدامیک می توانند با استفاده از اختیارات و در چارچوب قانون ، با طرح موضوعات مجاز شما را به اهدافتان برسانند .
انتخاب خیلی سخت نیست.
شما در یک امتحان چهار گزینه ای که شک دارید اول سراغ جوابهایی می روید که به غلط بودن آنها اطمینان دارید و به این ترتیب می توانید گزینه صحیح را انتخاب کنید .
در اینجا هم همینطور است . برخی سابقه درخشانی ندارند و باید حذف شوند .
بعضی قدرت بیان ندارند و کنار می روند .
چند نفر می بینند قبل از انتخابات کسی تحویلشان نمی گیرد و منصرف می شوند .
شاید بعضی ها هم برای دست گرمی آمده باشند و برای اینکه در بازی سیاسی نقش کاتالیزور ( تسهیل کننده واکنش شیمیایی ) را ایفا کنند .
و شایدهای دیگری که خود شما بهتر خبر دارید .
بنابراین خیلی راحت می توان به گزینه اصلح رسید .
توصیه نهایی :
چشمان خود را باز کنید و رأی بدهید
دور از جون شما مثل بعضی نباشید که دنبال بقیه از سر جوی آب می پرند بدون اینکه خبر داشته باشند .
( در مثل مناقشه نیست )
این از جوی پریدنها اگر در این اینطرف هم هزینه ای نداشته باشه ، اون ور آب هزینه زیادی باید داد .

متشکرم
بازهم از این دست مطالب بنویس .
به شخصه استفاده بردم .

دور از وطن سه‌شنبه 9 بهمن 1386 ساعت 03:27 ب.ظ

سلام آقای مرادی واقعا خسته نباشید من چند وقتی هست که مطالب وبلاگ شما را دنبال می کنم کار تون خیلی جالبه فقط نمی دونم چرا همیشه سعی بر این دارید که جوابهای جالبتون خصوصی باشه خوب مگه چه اشکالی داره که همه بتونن از جوابهای شما بهره ببرن .
در مورد انتخابات هم تا جایی که براتون مقدوره اطلاع رسانی کنید تا با کمک خدا مردم اشتباهات گذشته رو مرتکب نشن ( الااقل تو شهر خودمون )

سلام دور از وطن
به بنده و وبلاگ لطف دارید .
کم پیش آمده که جواب ها خصوصی بوده. شاید در طول یک سال از راه اندازی ۲ یا ۳ مورد جواب خصوصی نداشته ایم ولی بعضی مواقع نه برای حفظ خودم بلکه برای شکسته نشدن قداست کار مجبور هستم که نظرات کاربران را به نمایش نگذارم . چون بعضا در بیان نظرات حب و بغض دارند لذا در این مواقع جواب را به ایمیل افراد ارسال شده است البته اگر ایمیل بدهند .
به کررات از کاربران درخواست نموده ام سوژه و بهانه نوشتن را شما بدهید که کم لطفی می کنند ولی به چشم در زمان مناسب در خصوص انتخابات اطلاع رسانی خواهم کرد. البته این کار را با همین مطلب شروع کردم تا برای خودم و دیگر کاربران و وبلاگ نویسان فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب باشد .
بازهم به ما سر بزن هم در وبلاگ هم در وطن .

م. م سه‌شنبه 9 بهمن 1386 ساعت 12:29 ب.ظ

دوست عزیز سلام
من به عنوان یک شهروند مجموعه شهرستان دلیجان و محلات از شما که با راه اندازی این وبلاگ زمینه تبادل نظر و افکار را فراهم نموده اید تشکر می کنم . شما از قدیمی ترین وبلاگ های شهرستان هستید و ای کاش در شهر دلیجان و محلات هم افرادی پیدا می شدند که با این روش نوین اطلاعات لازم را در اختیار کاربران اینترنت قرار دهند . باز هم متشکرم و موفق باشید .

م .م
علیک سلام
به بنده و وبلاگ لطف دارید .
ارتباط یک جریان دو سویه است اگر مخاطب در مقابل ارسال پیام جواب ندهد این ارتباط کامل نمی شود ارسال کنند پیام با توجه به بازخورد پیام است که پیام مناسب بعدی را ارسال می کند پس از شما و تمامی کاربران محترم تقاضا دارم در خصوص مطالب اعلام نظر بفرمائید اگر چه این نظر مخالف پیام ارسالی باشد .
در خصوص وبلاگ هم باید به عرضتون برسونم که در دلیجان و محلات وبلاگ های خوبی اخیرا راه اندازی شده است و این فرهنگ وبلاگ نویسی دارد جای خود را در عرصه رسانه اینترنت باز می کند .
موفق و پیروز باشید .

سعید دوشنبه 8 بهمن 1386 ساعت 05:20 ب.ظ

حاجی سلام
قرار بود در خصوص آقای فروغی و نقشی که در انتخابات این دوره بازی می کنن مطلب بنویسی پس چی شد . وبلاگ از حالت جنجالی بودن خارج شده نمی دونم چرا . البته شما بهتر از ما میدونی نظرم را اعلام کردم .

سعید جان سلام
دقیقا درست حدس زدی . انتخابات به خودی خود جنجال به همراه دارد برای همین قصد این حقیر ایجاد فضایی است آرام که بتوان در آن تصمیمی منطقی گرفت . احساساتی شدن بماند برای بعد . اما در خصوص نقش آقای فروغی در یکی از جواب ها به این نکته اشاره کردم که ایشان در حال حاضر همان نقشی را ایفا می کند که شیخ علی حیدری ۸ سال پیش آنرا بازی کرد و هادی زاده را به سلام و صلوات فرستاد مجلس .
مطلبی در این خصوص تهیه کردم در فرصت مناسب آنرا بالا خواهم برد . فعلا باید نشست و دید ترکیب کاندید ها چگونه در سطح دو شهرستان شکل می گیرد .

محلات نیوز یکشنبه 7 بهمن 1386 ساعت 09:46 ب.ظ http://mahallatnews.com

با سلام
موفق و پیروز باشید
وبلاگ زیبایی دارید به شما تبریک می گوییم
از همه مهمتر مطالب بسیار پر محتوا گذاشته اید .
با تشکر فراوان
مدیریت محلات نیوز

من هم از شما به خاطر اینکه به وبلاگ سر زدید و پغام گذاشتید تشکر می کنم . برایتان بهترین لحظات را آرزو دارم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد