شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

سهم شهر نراق از 1642 پروژه قابل افتتاح در استان !

استاندار محترم مرکزی در اعلام برنامه های دهه مبارک فجر از افتتاح 1642 پروژه در سطح استان خبر داد. اما دریغ از  افتتاح یکی از این پروژه های حیاتی  در نراق !‌

البته پنهان نماند که برای تابلو نشدن و خالی  نبودن عریضه و بیکار نماندن  قیچی ،رومان ، اسفند دود ، گلاب و ذبح گوسفند  ،پروژه  گلزار شهدا که نزدیک به یک سال است از سازماندهی آن می گذرد  جهت دلخوشی مردم صبور نراق و اینکه فعلا مسکنی با درصد تسکین بالا دریافت نمایند  و این مسکن  تا سال آینده تاثیر خود را حفظ نماید  افتتاح شد .حالا این پروژه چه مقدار از درصد بیکاری و مشکلات و نابسامانی های نراق را کم می کند بماند تحلیل آن در این مجال نمی گنجد اما وقتی به آمار نگاه می کنیم و انصاف را شرط قضاوت می بینیم  به این نتیجه می رسیم، آماده کردن این تعداد  پروژه کار آسانی  نیست  پس معلوم می شود نه تنها  دولت محترم و مسئولین استان در ارائه خدمت به مردم کم کاری  و کوتاهی نکرده بلکه  تمامی توان و تلاش خود را به کار بسته اند که جای تقدریر و تشکر دارد  .

اما نکته  حائز اهمیت این است که  مردم هر منطقه  با پیگیری ها  و پشت کاری که از خود نشان می دهند  سهم  و درصد خود را  از این پیشرفت و آبادانی  به وجود آمده درکل کشور و استان کسب می کنند  ولی ظاهرا  مانراقیها جز‌ بیخیالی و خفه کردن صدای افرادی که خواستار این سهم هستند به بهانه های مختلف و زدن برچسب .... به فعالان این عرصه کاری نکرده ایم . با این اوصاف شما چه کس یا کسانی را در شهر برای سهم خواهی حقوق  قانونی مردم مقصر می دانید .

آخرین  اخبار حاکی از افتتاح سیستم BTSدر مرکز مخابرات نراق است که به لحاظ ارتفاع نراق در منطقه و سهولت آنتن دهی تلفن همراه قرار است نصب و افتتاح گردد . مثل قرار گرفتن دکل صدا و سیما که اگر نراق از نظر ارتفاع مناسب نبود هرگز به نراق آورده نمی شد .

نظرات 9 + ارسال نظر
باقری نراقی یکشنبه 18 فروردین 1387 ساعت 06:55 ب.ظ

واقعا نراق از نظر زیربنایی خیلی ضعیف است

همین !!!

شهروند پنج‌شنبه 25 بهمن 1386 ساعت 03:03 ب.ظ

باشه
جواب منو نده
تا سر به بیابون بذارم

فکر می کنی اگه سر به نراق بگذاری خیلی بیشتر از بیابون گیرت میاد !!!

شهروند چهارشنبه 24 بهمن 1386 ساعت 05:18 ب.ظ

برای شادی روح شهدا صلوات
اگر همه این ۱۶۴۲ طرح مثل گلزار نراق باشند که باید دور این آمار را خیط کشید .
به این دوستمونم می گم که اگه نراق را با جاهای دیگه مقایسه می کنه بهتره نراق و دلیجان را از قبل از انقلاب تا به حال بیاره روی نمودار تا اونی که ما میگیم دستگیرش بشه نه اینکه الان نراق را با روستاها مقایسه کنه .
همه اینها به کنار گوسفنده نصیب کی شد ؟
روبان را کی قیچی کرد ؟
اسفند را کی دود کرد ؟
دل منو کی خون کرد ؟

مریم م چهارشنبه 24 بهمن 1386 ساعت 08:04 ق.ظ

با سلام
حقیر دائما به وبلاگ شما یکسری می زنم و مطالب شما را می خوانم نمی خواهم بگویم درست می گوئید یا اشتباه فکر می کنید چون اطلاعات چندانی در مورد صحبتهای شما ندارم اما می توان با گفتگو و رایزنی مشکلاتی که وجود دارد را حل کرد و با پیشنهاد م .ن موافقم بهتر است همدل شد خصوصا با شرایط بوجود آمده که در محلات فقط یکنفر کاندید شده است به نشر شما با رای دادن به محلاتیها می توان مشکل شما را حل نمود . بعید می دانم آیا نمونه ای از اقدامات مثبت اقای هادیزاده را می توانی نام ببری که توانسته باشد به نراق کمک کرده باشد !!
با تشکر - یک هموطن

خواهر محترم
بنده مدافع و رای جمع کن محلاتی ها نیستم .
شاید نتوانم اقدام مثبتی از هادی زاده برای نراق ذکر کنم . ولی اقدام منفی هم از ایشان سراغ ندارم .
هادی زاده با همه شخصیت های علمی و فرهنگی که محلات داشت هیچوقت سعی نکرد از دل تاریخ برای معرفی و کمبود های شهر ش علامه در قد و اندازه های فاضلین نراقی بتراشد تا در هر جلسه ای به هر بهانه ایی از آن نام ببرد .
من هم مثل شما و دیگر کاربران اعتقاد دارم که با مذاکره می شود مسائل را حل کرد ولی نه با مذاکره ایی که طرف مقابل خود را در موضع قدرت می بیند .

[ بدون نام ] یکشنبه 21 بهمن 1386 ساعت 03:03 ب.ظ

بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از یکسان‌سازی قبور شهدا به نحوی که بی‌توجه به فرهنگ و ارزش‌های اصیل انقلاب و دفاع مقدس باشد، انتقاد کرده و آورده است: باور کردیم که تقابل مدرنیته غربی با سنت‌های اسلامی به آستانه مقدسه شهیدان رسیده است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، در بیانیه این بنیاد آمده است:
دردمندانه بر سوگ یادآوران نشسته‌ایم، سوگ نه از سر فقدان آنان که شهیدان بحقیقت، آئینه بی‌غبار کمال جویی و قرب الی الله هستند، هر چند به جور ایام، غبار بر مزار ساده و بی‌پیرایه آنان نشسته بود.
لازم بود هر از با گلاب اشک، غبار را مثل مادران شهدا از روی سنگ مزارهایشان کنار بزنیم و در خلوت نیاز عصرهای پنجشنبه، چشم در چشم، با عکس‌های پر پیامشان گره بخوریم و دست نیاز و توسل به سنگ سادگی و نقوش پر مرز و رازشان بکشیم و بر سفره کریمانه بهترین بندگان خدا در عصر معاصر بنشینیم.
این سنت در فرهنگ ما با تپش قلب صبور زینب سلام الله علیها آغاز می‌شود و با اشک پنهانش در می‌آمیزد تا این تپش زلال، مسیر تاریخ را به ما نشان دهد. لاجرم هر تجدد و نو اندیشی باید در زیر خیمه این سنت، معنا شود اما به گواهی دلها، بسیاری از آباد کردن‌ها، عین ویرانی است و نماد این تجدد نامانوس با سنت‌ها در تخریب مزار شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.
امروز که تیر اندیشه‌های مدرنیسم یکی از شاخه‌های تناور شجره طیبه انقلاب اسلامی را نشانه رفته است، باور کردیم که تقابل مدرنیته غربی با سنت‌های اسلامی به آستانه مقدسه شهیدان رسیده است لذا باید فریاد زد فریادی بر آمده از درد و نهیبی برخاسته از عمق پیام شهیدان.
مدیران بنیاد شهید با این اقدام به دنبال ماندگار کردن قبور با استفاده از مصالح بهتر و یکسان سازی و شکیل کردن گلزارها به منظور القای بیشتر فضای معنوی به زائران و جلوگیری از امحاء عکس‌ها و مدارک شخصی شهیدان هستند.
بپذیریم که در چنین اقدامی دو اصل باید مبنای برنامه ریزی باشد: اول اینکه اصلاحات نباید ریشه‌ها و محکمات فرهنگی را دستخوش تغییر و تحول قرار دهد و دوم اینکه: اصلاح باید رنگ و صبغه اسلامی و ایرانی داشته و منبعث از تعاریف اصلی باشد.
بی‌تردید، یکسان سازی عین عدالت نیست، خاصه اینکه این یکسان سازی - اگر چه بدنبال پیوند با رگه هایی از معماری اسلامی و ایرانی است - و لیکن در یک هیئت کلی، تداعی‌گر قبور کشتگان فرامرزها است.
کدام انسان منصف و بیدار است است که میان دفاع مقدس ما و بالطبع به معراج رسیدگان ما با جنگ‌های زیاده‌خواهانه و کشتگان آنان، تمایزی قائل نباشد. اگر این اصل را بپذیریم لاجرم به چند نکته خواهیم رسید:
1- گلزارهای شهداء به تنهایی بخشی از موزه و تاریخ بزرگ دوران دفاع مقدس است و اگر تمام امکانات نظام، بسیج شود، نمی‌تواند دوباره آن را ایجاد کند و اگر همه هنرمندان جمع شوند به هیچ وجه قادر نخواهند بود، معنویتی که فضای پیشین به زائران قبور شهداء القاء می‌کرد، در فضای جدید به وجود آورند
2- هر سنگ، سندی گویا از اندیشه‌های تعالی جوی شهیدان ماست، تنوع در شکل قبرها نماد مردمی بودن دفاع و از خود گذشتگی مردم به ویژه جوانان در این دوره از تاریخ کشور است و انهدام این تنوع و یکسان سازی تداعی کننده اجبار و زور در اعزام نیروهای مردمی است.
3- هر مزار حداقل هفته‌ای یک بار محل زیارت دلسوختگان است و انتقال آثار شخصی و ملزومات معنوی شهیدان به یک موزه متمرکز - حتی در مجاورت گلزار آنان - به شدت از تاثیرگذاری و معرفی چهره‌های معنوی آنان می‌کاهد.

برادر یا خواهر بزرگوار
گپی پیست جالبی انجام دادی ای کاش دو کلام به زبان عامیانه منظورت را می نوشتی .
گلزار شهدای نراق در کنار قبور ۶ تن از امامزادگان قرار گرفته که به نقل مشهور تمامی آنها شهید می باشند .
ما طی چند سال گذشته بنای این امامزاده ها را مخروبه و گلزار شهداری خودمان را آباد کرده بودیم . در واقع این امامزاده ها بودند که از قرار گرفتن در کنار شهدا فیض می برند نه شهدا . شما نظری غیر از این دارید ؟‌

م.ن پنج‌شنبه 18 بهمن 1386 ساعت 08:30 ق.ظ http://mahallatdelijan-8.blogfa.com/

جناب آقای مرادی
با سلام و خسته نباشید
یک انتقاد می کنم که اگر دوست داشتید درج کنید. به نظر من بین جمعیت شهر نراق و جمعیت استان مرکزی یک تناسب بگیرید، اکنون ببینید که سهم شما چقدر است؟
واقعا من فکر نمی کنم به نراق و یا حتی به نیمور ظلم شده باشد. من در استان های هم جوار مناطقی را سراغ دارم که با دو یا سه برابر جمعیت شهر نراق هنوز روستا هستند و حتی یک اداره و یا بانک هم ندارند. و یا شهر هایی را سراغ دارم که حتی به اندازه نصف نراق هم امکانات رفاهی ندارند.
پس توصیه می کنم به جای تخریب بیایید راهی برای بهتر استفاده بردن از وضع موجود پیدا کنیم و به فکر شعار ولی فقیه که می دانم شما به ایشان سخت ارادت دارید - اتحاد ملی و انسجام اسلامی- باشیم.
ضمنا از مطالب خوبی که در مورد ملا احمد نوشتی تشکر می کنم.

سلام دوست عزیز
از اینکه به وبلاگ سر زدید متشکرم .
بخشی از انتقاد شما را قبول دارم .
ولی از شما می خواهم به این نکته توجه داشته باشید که نراق در سال ۱۲۴۵ هجری قمری ۱۰ هزار نفر از جمعیت خود را بر اثر بیماری وبا از دست داده . این تعداد جمعیت تقریبا ۱۸۰ سال پیش چیز کمی نیست .
ولی متاسفانه سیاست های اعمال شده در سالهای اخیرموجب گردیده که به قول شما از برخی روستا هه هم کمتر جمعیت داشته باشد .
تصور کنید که اگر دانشگاه آزاد اسلامی به همت آقای معصومی احداث نمی گردید حالا نراق چه وضعیتی داشت .
اما مقوله اتحاد ملی و انسجام اسلامی یک راهبرد کلان است و به دعوا های برادری بین شهر ها ارتباطی ندارد .
ما در مقابل بیگانگان متحد هستیم ولی در درون خود اختلافاتی هم داریم که منطقی و درست هم است .
همه شهر ها این تلاش را دارند . مثلا رشدی که ساوه در این چند سال اخیر داشته است قابل مقایسه با دیگر مناطق استان نیست . کمیجان در این سالها به مراتب موفق تر از محلات در جذب بودجه و اعتبارات بوده .
این نشانه چیست ؟آیا آنها استحقاق بیشتری داشته اند یا نه تلاش بیشتری نموده اند؟
از قدیم هم گفته اند تا بچه گریه نکند مادر به او شیر نمی دهد . پس نوشته های ما را خیلی سخت نگیر و بدان که در دفاع از ارزشها و نظام نراقیها همچون گذشته پر افتخار خود در صف اول مبارزه خواهند ایستاد و خوب است شما مقایسه ای بین جمعیت نراق در طول ۸ سال دفاع مقدس داشته باشید . با جمعیت ۲۵۰۰ نفری بیش از ۷۰ شهید را تقدیم نظام نمود .

به تو چه چهارشنبه 17 بهمن 1386 ساعت 10:31 ق.ظ

بابا چرا شما نمک نشناسید این همه پروژه تو شهر افتتاح شده. تازه می گید مسئولین محترم هیچ کاری نکردن ؟
از مدرسه شبانه روزی حاج عباس بگیر و از دانشگاه آزاد بیا بیرون ..........بابا پروژه نیم قرنی سالن ورزشی ام که در دست اجراست .دیگه چی می خواهید؟
راستی مگه نمیدونی همین قیچی و رمان و اسفند چقدر هزینه برداشته؟
از شما تقاضا می کنم تا کمتر به تخریب شخصیت های مهمی از جمله ...................................... بپردازید (فعل معکوس که یادت هست)

گل چهارشنبه 17 بهمن 1386 ساعت 08:24 ق.ظ

من که فکر میکنم ما اگه بخواهیم با این قانون و مقرراتی که تو این کشور مثلا داره اجرا میشه پیش بریم همیشه باید بدبخت باشیم
تو این زمونه که هرکی فکر کار خودشه فقط و فقط باید ............ تا یه کاری بکنن .

جناب گل عزیز
یه کمی مراعات کن
می خواهی نون ما را آجر کنی ؟
ببخش اگه بخشی از مطلب شما را نقطه چین کردم .

ققنوس سه‌شنبه 16 بهمن 1386 ساعت 12:50 ب.ظ

سلام
راستی مگر قرار نبود برای گلزار شهدا سر در ساخته شود
چی شد

درست میشه .اگه نراق جوان هایی مثل شما داشته باشه همه چیزش درست میشه .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد