شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

دوست نادان و دشمن دانا !!!‌

جریان دوست نادان و دشمن دانا را که شنیده اید . برخی این روزها که تبلیغات نمایندگان مجلس داره شکل منسجم تری به خود میگیره چنان بد از کاندید مورد نظر خود حمایت می کنند که مصداق واقعی همان دوست نادانی  هستند که طرف را به زمین گرم می زنند .

در جایی دیگر هم گفته شده اگه می خواهی یک نفر را به زمین بزنی بد ازش تعریف کن !

اینها جملات عامیانه ای  هستند که در فرهنگ شفاهی ما زیاد بیان می شوند ولی همین چند سطر فوق در علم تبیلیغات روز دنیا پیرامون آن ده ها  جلد کتاب به نگراش در آمده است .  

تقریبا دو سال پیش یه بنده خدایی از همین تیپ آدمهای دوست نادان در انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری اومد تو مسجد جامع نراق و گفت اگه مردم به کسی غیر از هاشمی رفسنجانی رای بدهند مجلس با او مشکل خواهد داشت .  مردم هم که دل خوشی از اون نداشتن بر عکس به کسی رای دادند که اون می گفت بهش رای ندید !!

این بابا چون تحلیل درستی از مطالبات مردم نداشت پیش خودش فکر کرده بود اگه با این حرف ها پیش حزب کارگزاران سازندگی اعتباری کسب کنه بعدا به دردش می خوره و از اون جایی که خدا نمی خواست دیدید که چه شد . حالا هم  مونده بین اصلاحات ، اصولگرا و کارگزاران . بگذریم

در فرهنگ مادی گرای غرب اعتقاد بر این است که انسانها را باید مدیریت کرد و برای مدیرت کردن آنها باید خواسته ها و نیازهای آنها را شناخت و بر اساس این خواسته ها و نیازها سیاست را تنظیم نمود ولی در فرهنگی دینی ما انسانهای مومن اعتقاد دارند که منشاء همه چیز اراده خدا است و اگر خدا نخواهد برگی از آسمان به زمین نمی افتد و خدایی که خالق نظم و قوانین است می تواند بر خلاف این نظم هم حرکت کند . این است که بعضا ما مشاهده می کنیم بعضی اتفاقات با هیچ معیار و قانون  عقلی جور در نمی آید .

این حقیر کمترین به عنوان یک وبلاگ نویس مسلمان به تمامی کسانی که قصد دارند ردای نمایندگی مجلس هشتم  را بر تن کنند پیام می دهم در کنار تمامی تبلیغات رایج و غیر رایج سعی کنید در دل شب در خلوت خود با خدا  از او مدد بخواهید و صلاح کار دنیا و آخرت  خود را به او بسپارید .  اگر چنین شود هیچ استرس و نگرانی در چهره و حرکات شما مشاهده نخواهد شد و به لکنت زبان نخواهید افتاد. 

و سفارش می کنم که از دوستان نادان دوری  و به دشمنان دانای خود احترام بگذارید .  

نظرات 9 + ارسال نظر
مدیر وبلاگ بدون مرز دوشنبه 13 اسفند 1386 ساعت 01:23 ق.ظ http://bedune-marz.blogfa.com

با سلام
جناب آقای مرادی بدینوسیله از نظر ارسالی برای وبلاگ شما رسما عذر خواهی مینمایم . متاسفانه یکی از اعضای تحریریه ما مبادرت به این کار ناسواب نموده و ما او را مورد ماخذه شدید قرار دادیم . ما امید واریم بتوانیم تعامل مثبتی با جنابعالی در این دنیای مجازی داشته باشیم . قابل ذکر استمواضع شما در خصوص نماینده فعلی تا حد اعلایی به مواضع ما نزدیک و ما نیز همچون شما از منتقدین جدی عملکرد وی میباشیم .
البته در خصوص شهر نراق و مسائلی چند ما نظرات و دیدگاه هایی داریم که در صورت تمایل میتوانیم آنها را مطرح نماییم.
با تشکر

سلام دوستان عزیز
بسیار خرسندم در این بلبشو بازار فضای مجازی که هیچ حد و مرزی ندارد و تمامی کنترل های اجتماعی برداشته می شود افرادی قلم می زنند که به اصول اخلاقی پایبند هستند . وبلاگ شهر من نراق با هدف پیگیری مطالبات شهر نراق طراحی شده است و به هیچ گروه و دسته سیاسی خاصی وابستگی ندارد . اگر به ادبیات مطالب توجه فرمائید به وضوح این عدم وابستگی را مشاهده خواهید کرد .
از پیشنهاد شما در خصوص تبادل نظرات واندیشه ها استقبال می کنیم و اعتقاد راسخ داریم که اگر نراق پیشرفت کند موجب پیشرفت شهرستان و اگر دلیجان هم پیشرفت کند موجب توسعه و پیشرفت نراق خواهد شد . چند وقت پیش با دوستی دلیجانی در همین خصوص صحبت می کردم و این سوال مطرح شد که اگر بیمارستان امام صادق دلیجان مجهز به پزشک متخصص و پیشرفته ترین دستگاه ها باشد و من نراقی را به آنجا ببرند به جرم نراقی بودن امکان استفاده از آن را به من نمی دهند ؟
و آیا اگر نراق آباد شود شما دلیجانی هابه آن افتخار و از امکانات آن استفاده نمی کنید ؟‌
ما همگی یک درد مشترک داریم و آ ن این است که از نماینده فعلی انتظار داشتیم با عملکرد مطلوب خود عقب ماندگی چند ساله شهرستان را جبران و اختلافات را کاهش دهد ولی متاسفانه آتشی روشن کردند که اول دودش توی چشم دلیجانی ها رفت و بعد ما نراقی ها . اگر امروز شهرستان دلیجان بازنده انتخابات به نظر می رسد به خاطر عملکرد ما است یا عملکرد آقایون ؟
بازهم از توجه جدی شما به رعایت مسائل اخلاقی در کار وبلاگ نویسی تشکر می کنم و برایتان بهترین لحظات را آرزو دارم .
و باز هم تکرار می کنم دلیجان آباد به نفع ما نراقی ها است و ما اولین کسانی هستیم که از امکانات دلیجان استفاده می کنیم لذا تخریب دلیجان و دلیجانی منطقا به نفع ما نیست .

شهروند چهارشنبه 1 اسفند 1386 ساعت 05:41 ب.ظ

سلام بیا تبادل لیک بکنیم تو وبلاگ منو با عنوان (اخبار محلات و حومه)لینک کن و بعد با هر عنوان که میخوای بگو تا لینکت کنم.منتظرتم.
www.mahallatnews.blogfacom

دوست عزیز سلام
در این خصوص فکر و در آینده تصمیم خواهیم گرفت .

یه دوست سه‌شنبه 30 بهمن 1386 ساعت 06:38 ب.ظ

حاجی سلام
خبر داری فروغی تایید صلاحیت شد؟‌
قرار بود یه تحلیل پیرامون آمدن ایشان به عرصه انتخابات بنویسی پس چی شد .
شنیدم ایشون در بین نراقیها هم محبوبیت نداره چه برسه به دیگر شهر ها این درسته ؟‌

دوست عزیز سلام
بله خبر دارم .
به وقتش مطلب هم خواهم نوشت .
الان زوده .

هدهد دوشنبه 29 بهمن 1386 ساعت 11:59 ق.ظ

سلام محمود آقا
این بنده خدا را که سر سه راهی اصلاح طلب - اصولگرا و کارگزاران گیرکرده راهنمایش کن تا به دارو دسته اعتماد ملی بپیونده. چون مرام این آقا کپی برابر اصل مرام اون آقایونه.

پیشنهاد خوبی است .

نراقی مقیم کاشان شنبه 27 بهمن 1386 ساعت 04:33 ب.ظ

شنیده ام مرحوم آیت الله توسلی اصلیت نراقی داشتند در این مورد اگر اطلاعاتی دارید بفرمایید

دوست عزیز
در این خصوص تابحال مطلبی نشنیده ام .
محلاتی ها باید بیوگرافی ایشان را خوب بدانند .
خدا رحمتش کند و با امام شهیدان در قیامت محشور بفرماید . خیلی برای نظام زحمت کشیدند . تا آخرین لحظه هم خدا توفیق این خدمت را از ایشان نگرفت !!!
محلات بزرگان بسیاری دارد که متاسفانه قدر و منزلت آنها مجهول مانده !!!

مهدی عباسی شنبه 27 بهمن 1386 ساعت 09:33 ق.ظ http://www.khomeiniha.blogfa.com

با سلام

امیدوارم موفق باشید.
وبلاگ قوی به لحاظ فنی دارید.

اوضاع کدام کاندیدا در شهرتان بهتر است؟

در خمین رقابت بین بهرام حبیبی -محمدحسین مقیمی-امرالله موسوی است.
یا حق

سلام جناب آقای عباسی
شما به وبلاگ لطف دارید .
فعلا در محلات سلیمی توانسته اجماعی از اصولگرایان را به وجود بیاورد و در دلیجان رقابت شدیدی بین جلالی ، ابراهیمی ، عباسی و چند تای دیگه وجود دارد .
باز هم به ما سر بزنید
از اینکه ما را در جریان وضعیت خمین قرار دادید نهایت تشکر را دارم .
من نمی دانم شما طرفدار کدام کانید هستید ولی چون به لحاظ موقعیت کاری مدیریت آقای مقیمی را دیده ام او را یکی از قوی ترین کاندید های این دوره مجلس می دانم .
موفق باشید .

با سلام خدمت جناب مرادی
من به شخصه شما را دشمن هیچ کاندیدایی به شمار نمی آورم و اطمینان دارم که مشی شما هم اجازه دشمنی با این عزیزان را نمی دهد و شما به خاطر خیرخواهی است که انتقاد می کنید-البته گاهی هم به خاطر تعصب و خیرخواهی نراق انتقاد دارید- که اینها فی نفسه خوب است و باید به کفتکو حل و فصل شود و خدای نکرده نباید کینه ورزی و دشمنی به دنبال داشته باشد.
به ره حال هم شما و هم دوستان دیگر موفق باشید.

دوست یا دوستان عزیز
اگر قبول داشته باشیم که دانستن حق مردم است و مردم محرم نظام هستند و نباید یک صدا در جامعه حاکم باشد . کار ما مصداق واقعی جامعه چند صدایی است البته خطوط قرمز ما فرد گروه یا تشکیلات خاصی نیست بلکه نظام ، قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه است . به غیر از این به هیچ کس و هیچ چیزی تعهدی نداده و نخواهیم داد .
در مطالب قبلی اشار ه داشتم که متاسفانه بعضی افراد بر اثر جهل و نادانی مصالح شخصی خود را به نظام گره می زنند و این می شود نقطه اختلاف در دیدگاه ما با آنها .
تعصب امری پسندیده ،درست و فطری است . پیامبر (ص) می فرمایند : اگر علاقه به وطن نبود سر زمین های بد آّ ب و هوا آباد نمی شدند .
اما داشتن تعصب برای یک نماینده مجلس که نماینده گروه های متفاوت است با هیچ منطقی سازگاری ندارد .
یک نماینده مجلس حتی اگر می بیند که بودجه ایی را به خاطر قدرت او دولت به منطقه نفوذ ایشان اختصاص می دهد و این خلاف عدالت است و جایی دیگر نیاز بیشتری به آن است باید با آ ن مخالفت کند نه اینکه با کمال نادانی و جسارت این قبیل اقدامات خود را بهانه تبلیغاتی قرار دهد . بحمد الله نسل جوان ما صاحب فکر اندیشه و تدبیر است نمی شود او را با توپ فوتبال و یک جفت کفش و وعده فلان امکانات خرید .
بازهم به وبلاگ سر بزنید و ما را در ادامه این مسیر پر خطر راهنمایی کنید. خرسند خواهیم شد روزی شاهد باشیم سازماندهی افکار عومی شهروندان دلیجان در دست نخبگان آنها قرار دارد .

هاشمی شنبه 27 بهمن 1386 ساعت 08:29 ق.ظ

سلام دوست عزیز
در وبلاگ محلاتی ها خبری را دیدم و احتمال دادم برای شما سوژه جالبی باشد .
مدیر کل محترم شما چرا؟!
به گزارش یک منبع آگاه :سید حسن عباسی مدتی ها پیش مبلغ 15میلیون تومان برای اداره کل تربیت بدنی استان مرکزی جهت کمک به تربیت بدنی محلات و دلیجان هر کدام 7500000تومان کمک دریافت کرده وبه اداره کل تربیت بدنی استان تحویل داده حال با نزدیک شدن به زمان انتخابات به آنجا مراجعه واز مدیر کل تقاضای پرداخت پول را به تربیت بدنی ها نموده است که مدیر کل اعلام داشته پول قبلا پرداخت شده است. این منبع افزود : سید حسن از این کار مدیر کل اعصبانی شده و اعلام کرده چرا بدون اجازه او پول واریز شده است . این منبع اشاره کرد : وقتی بین سید حسن و مدیر کل بحث داغی شکل گرفت مدیر کل عزیز کوتاه آمده و برای ختم دعوا با صدور نامه ای به تربیت بدنی های شهرستان محلات و دلیجان اعلام کرده 1500000 تومان پول به حساب شما واریز شده است فلذا آن را با هماهنگی نماینده مجلس در امور ورزش هزینه نمایید.!! حال روسای تربیت بدنی بایستی در این مدت کوتاه این مبلغ هدیه را! با هماهنگی ایشان در امور ورزش شهرستان و جذب وآنرا هزینه نمایند.!

http://www.mahallatiha.blogfa.com

هاشمی عزیز
از مطلبی که ارسال نمودید تشکرم می کنم .
مواظب باشید متهم به ایجاد تفرقه بین دلیجان و محلات نشوید .
این روزها هرکی کم میاره طرف مقابل را متهم به تفرقه میکنه و انتظار دارند که افکار عمومی در دست قشری خاص برای بهره برداری به نفع گروه حاکم باشه .
بازهم به ما سر بزنید .

م. ت شنبه 27 بهمن 1386 ساعت 08:00 ق.ظ

جناب مرادی مطلب جالبی است لطفا از این دست مطالب بیشتر در وبلاگ قرار دهید . جامعه به اندیشیدن نیاز دارد . مطلب شما انسان را به فکر وا می دارد و این خوب است .

م . ت
سلام
از اینکه به وبلاگ سر زدید تشکر می کنم .
اگر با پیشنهادات و انتقادات خود ما را راهنمایی بفرمائید در آینده بهتر هم خواهیم شد ولی چنانچه به تعریف ختم شود امیدی به پیشرف نیست .
سخن معصومین در قالب روایات و احادیث گنجینه ایی است که متاسفانه ما از آن استفاده درست و به روز نمی کنیم . در احادیث چنان معرفتی نهفته است که سالها باید تحقیق و پژوهش کرد تا به عمق آن پی برد و تمامی مشکلات بشیرت دوری از این فرهنگ ناب است .
امیدوارم وبلاگ نویسان مطالعات دینی را در دستور کار خود قرار داده و این معارف بلند را به زبان امروز نشر و توسعه دهند .
متاسفانه در سطح مراکز عملی در بین جوانان و دانش پژو هان سوالات و مسائلی مطرح است که جواب آن ۱۴۰۰ سال پیش ارائه شده است ولی کسی این جواب ها را در شکل سوالات جدید دسته بندی نکرده است . خدا رحمت کند شهید استاد مرتضی مطهری را که عمری در راه احیاء این معارف دینی گذراند و خدا هم چه خوب مزد و اجر او را داد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد