شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

ما پیکان مدل ۴۷ را برای این مسابقه انتخاب کردیم !!!

تعدادی از کاربران محترم درخواست نموده بودند به مناسبت 9 اردیبهشت سالروز تاسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا در خصوص عملکرد این نهاد مردمی در شهر نراق طی سال گذشته مطلب بنویسم و بعضا یادآوری کرده بودند با توجه به اطلاعاتی که دارم شورا را نقدکنم . در جواب این دوستان عزیز باید عرض کنم معمولا نقد برای اصلاح صورت می گیرد و  طرف مقابل هم  در خود ظرفیت  پذیرش این انتقاد را فراهم نموده است . اگر نقد یک طرفه باشد همان  مثال بیدار کردن فردی است که خود را به خواب زده، لذا در شرایط کنونی احساس می شود نقد ما تاثیری جز بهانه دادن به دست  دوستان نخواهد داشت ،لذا از این بحث خارج شده و این موضوع رابه زمانی دیگر موکول می کنیم که فضای نقد ونقادی در شهر فراهم باشد و ما متهم به آباد کردن جهنم شب ها در خانه هایمان نشویم . 

 

اماطرح این بحث باعث شدتا از زاویه دیگر به نقد همین دوستان که سفارش مطلب می دهند بپردازم . شاید گوش شنوایی پیدا شود و باعث گردد ما و شما کمی به فکر فرو رویم . همانطور که استحضار دارید بر اساس آیات و روایات عبادتی بالاتر از تفکر وجود ندارد . متاسفانه در جامعه ما کمترین تبلیغ و آموزشی برای آن( عقلانیت) از طرف صاحبان خرد واندیشه صورت نمی گیرد . چرا ؟ نمی دانم !

 برای اینکه بتوانم منظورم را برسانم مجبورم قبل از طرح آن مثالی بزنم تا عزیزان کاربر به راحتی موضوع را درک کنند . مسابقه ای را در نظر بگیرید که قرار است جمعی از شرکت کنندگان به همراه تعدادی ماشین با مدل های مختلف مسیری را طی نمایند . شرط مسابقه این است که افراد شرکت کننده با شنیدن سوت به طرف خودروهای تعیین شده رفته و با انتخاب یکی از آنها مسیر چند کیلو متری را پشت سرگذاشته و به خط پایان برسند . سوت به صدا در می آید، بعضی ها بدون توجه به نوع ماشین مدل و توان آن به اولین خودرویی که می رسند داخل آن نشسته و حرکت می کنند . برخی هم که از درایت بیشتری برخوردار هستند با کمی تامل سعی می کنند ماشین مناسب را هر چند با تاخیر انتخاب کرده و مسیر را طی کنند. اولین نفری که بدون دقت و گزینش مناسب سوار بر اولین ماشین شده و مسابقه را شروع کرده و به ظاهر فعلا از همه جلوتر است و خود را پیروز این میدان می کند متوجه می شود خودرویی از او در حال سبقت گرفتن است . با فشار دادن پدال گاز  سعی می کند فاصله را کم کند ولی متوجه می شود ماشین انتخابی او پیکان است و در بهترین شرایط 160 کیلومتر بیشتر سرعت نمی رود . خودرو ها یکی پس از دیگری از او سبقت می گیرند ودر نهایت فردی که به دلیل وسواس در انتخاب نوع و مدل ماشین آخرین نفر مسابقه را شروع کرده اول می شود و اولین نفر آخر .

پیکان سوار که از این موضوع  عصبانی است  از خودرو  پیاده می شود و با کوبیدن درب لگدی هم نثار ماشین کرده و می گوید: این چه ماشینی است و شروع می کند به بد و بیراه گفتن به پیکان !  فرد پیروز نزدک پیکان سوار می آید و می گوید تو از پیکان چه انتظار داری؟ انتظار داری  بیشتر از 160  کیلومتر در ساعت حرکت کند؟  چرا  خودت را ملامت نمی کنی؟  در بین ماشین های مسابقه بنز هم بود ولی دقت و عجله و بی توجهی باعث شد اولین ماشین را انتخاب کنی و مسابقه را به همین دلیل باختی و من به خاطر انتخاب همان بنزبا توجه به اینکه به ظاهر نفر آخر بودم مسابقه را بردم . 

 حکایت مثال فوق دقیقا شده حکایت ما!!! وقتی که قرار است نماینده  انتخاب کنیم گرایش های فامیلی ، قومی ، مذهبی ، سیاسی ، رفاقتی وحتی لج بازی های بچه گانه اجازه انتخاب صحیح به ما نمی دهد ولی وقتی که شورا  یا هر نهادی با این ترکیب ایجاد می شود و نا کارآمد از آب در می آید به زمین و زمان فحش داده ، دیگران را محکوم می کنیم این در حالی است که ما متاسفانه پیکان مدل ۴۷  را برای مسابقه انتخاب کرده ایم  و انتظار داریم ۱۶۰ نه بلکه ۲۵۰ کلیومتر در ساعت سرعت داشته باشد . لب کلام این است عزیز من انتخاب صحیح ۸۰ ٪ رمز موفقیت است چرا ما نسبت به این امر مهم بی توجه هستیم ؟ 

چرا ما به جای خودمان عادت کرده ایم دیگران را ملامت کنیم ؟‌

شما در خصوص این مطلب چه نظری دارید ؟‌   

نظرات 6 + ارسال نظر
محسن دوشنبه 23 اردیبهشت 1387 ساعت 07:57 ب.ظ

مرادی جان سلام
من یک نراقی مقیم ترکیه هستم
وبلاگت خیلی خوبه اما دیر به دیر آپدیت میشه
راستی فکر میکنم یک مقدار تنروی هم میکنی چراکه از لحن نوشته هات پیداست
پیداست که با دلیجانی ها مشکل داری
من به تو نصیحت می کنم دور دلیجانی ها نپلک که متخصص براندازی نرم هستن
اینجا توی ازمیر ترکیه یه نمونشو داریم که از اوون ......
خلاصه دوست همشهری مواظب باش

سلام محسن جان
ازمیر چه میکنی ؟‌
میخواهی باور کن میخواهی نکن اون قدر که با نراقی ها مشکل دارم یک صدمش هم با دلیجانی ها مشکل نداریم .
در ضمن ناراحت نباش تو این کار ما داریم فوق تخصص میگیریم . نمونه بارزش هم براندازی یه بابایی بود که خیلی خون به دل ما کرده بود .
داری منا !!!
آقا محسن گل بخش نظرات مطالب به مراتب زیباتر و بهتر است هر شب حداقل چند نظر درج می گردد .
موفق باشی همشهری

بهلول دوشنبه 23 اردیبهشت 1387 ساعت 09:52 ق.ظ

جناب آقای مرادی
می خواستم اگه میشه خواهش کنم یک تاپیک هم برای مطالب آزاد باز کنید. البته جسارتا روم به دیوار اگه پررویی نباشه.
سایه عالی مستدام

سلام
سعی دارم پیرامون موضوعات مطرح شده مطلب نوشته شود تا بحث به پختگی لازم برسد . اگه مطلب آزاد داشته باشیم اون وقت هر کی هر چی دلش می خواهد مطرح می کند و در نهایت به جایی نمی رسیم .
اگر موضوعی مد نظر شما است اعلام بفرمائید تا پیرامون آن کار کنیم .
لطف عالی زیاد

غریب اشنا پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387 ساعت 12:54 ق.ظ

سلام: قبول دارم این همان قحط الرجال است همه باهم دعا کنیم یوسف زهرا بیاد. پس بنز را ازصحنه مسابقه حذف کن. و مثل سالهای متمادی گذشته از پیکانی که خیلی هم به ما ایرانیها خدمت کرده است صحبت کن ولی قبول کن بعضیها نه قدر پیکان را دونستند ونه اینکه حالا احترامش را حفظ می کنند.العاقل یکفی بالاشاره

غریب اشنا چهارشنبه 18 اردیبهشت 1387 ساعت 01:18 ب.ظ

سلام : خدا کنه حداقل بین اون ماشینا یه دونه بنز باشه شاید یه نفر اشتباهی سوار اون بشه.اما( المومن کیس)باید بنزها را از همین الان برای دوره بعد شناسای کرد وبه صورت یک گروه منسجم ویک دست در سیاستهای کلی به توافق رسیده وانها را به موقع معرفی کنید میدونم سخته اما محال نیست.و وقتی باشعورها بنز را دیدن هزار هم عجله داشته باشند بنز را انتخاب می کنند اما فقط باشعورها.

سلام
انتخاب بنز آرمان است .هدف این است که اگه قراره به هر دلیل پیکان انتخاب کنیم انصافا سراغ مدل ۴۷ نریم . این کار که از دستمون برمیاد !

مرد هزار چهره جمعه 13 اردیبهشت 1387 ساعت 03:21 ب.ظ

واقعا حیف این پیکان ۴۷.............
روت شد بندازیش رو صفحه؟
آخه یه پیکان تمام انگلیسی برا خودش حرمت داره ...
نه این که هر ننه قمری پیدا شه(بلا نسبت پیکان ۴۷)ازش سو استفاده کنه
بهتر بود بجای استفاده از این سالار یدونه از همون خودروهای ملیتونا می زاشتی؟
در سال نوآوری بهتر نیست یه روش جدید و مدرن برا خر کردن مردم پیدا کنید؟
اخه چه شورایی ؟چه مجلسی؟چه قانونی؟
چه مملکتی؟
همه مردم رفتن سر کار خودشونم حالیشون نیست
شما را نمی دونم یا شما هم بی خبرید یا شما هم آره؟
می خوام بدونم مگه شما برا خونتون تا حالا خرید نرفتی ؟

اخه وقتی یه چیزی ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته .(چی دارم می گم بابا همه چی) چطوری توقع داری مردم به این چرت و پرتا گوش بدن؟
من تا حالا برات نظر نداده بودم و دیگه هم نخواهم داد .ولی این مطلبت بد جوری زد تو حالم .مرد حسابی مردم را گذاشتی سر کار؟فکر نکن تعداد نظرات رفته بالا خیلی آره دیگه.قریب به اتفاق یا رفیقاتن یا افرادی که می خوان کلتا بخابونند.نه این که فقط روی صحبتم با شما باشه . بلکه با همه مسئولین سرفراز این مملکت بودم .چون دستم به هیچ کدوم نمیرسید مجبور بودم شما را مخاطب قرار بدم.
امیدوارم از حرفهای من ناراحت نشده باشی چون حرف دلم بود.

سلام دوست عزیز .
چون حرف دلت بود بردم بالا !
قول میدم با مطالب جدید کاری کنم باز هم نظر بدهی حتی اگر مخالف باشه !

شهروند پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1387 ساعت 01:16 ب.ظ

سلام
شب بخیر
آخ که چند وقته دنبال این بحث هستم .
دم شما گرم
یه چیزی هم من بگم :
مطلبی که نوشتی برای قبل از انتخابات شورا مناسبه
الان که جز سوختن و ساختن چاره ای نیست
پس تا انتخابات بعدی باید چند نفر را پیدا کنیم که پیکان ۴۷ را هل بدهند تا حداقل با نفر آخر چند تایی فاصله داشته باشیم .
نفر یکی مونده به آخر هم خیلی خوبه
همین که آخر نشیم خودش خیلیه .

*********
و اما در مورد ملامت دیگران ٬ شما بین بد و بدتر مجبوری بد را انتخاب کنی
وقتی به کسانی که سرشان به تنشان می ارزد بها داده نمی شود ٬ در نتیجه این افراد برای شورا کاندید نمی شوند .

اونوقت شما یه انتخاب بیشتر نداری و اونم اینه که به هر کی کاندید شده رای بدی .
*********
از کنه مطلب بر می آید که شما سوار ماشین بنز شدی و کسی خبر نداره .

ناقلا تازه چه خبر ؟
*********
از نقد هم پرهیز نکن .
اگر چه ممکنه شخص مربوطه نشنوه یا نخونه یا نبینه
حداقل بقیه که روشن می شن .
من قبلا عرض کرده ام باز هم تکرار می کنم :
می میرم برای انتقاد ولی به شرط حفظ آبروی افراد .
اگر هم نمی تونی انتقاد کنی ٬ پیشنهاد بده اونا اجرا کنند .
فرصت را نباید از دست داد .
عزت عالی مستدام
آدینه و شب آدینه خوبی را براتون آرزو می کنم

شهروند جان سلام
پشت بنز نشستم اما روی صندوق عقب !
باور کن من هیچکدام از مطالبم را برای دیدن یا شنیدن شخص مربوطه ننوشتم . و خدا می داند که برای سر درآوردن هیچ نیازی به ایستادن روی جنازه دیگران ندارم که بخواهم با طرح این مباحث خدای ناکرده شخصیت کس یا کسانی را زیر سوال ببرم . با هدف روشن شدن افکار عمومی بخصوص نسل جوان دلسوز و فرهیخته وارد این میدان شده و در این مدت یک سال برای این کار بهای سنگینی پرداخته ام .
کسانی که سرشان به تنشان می ارزد(نخبگان) باید قید سر را بزنند و خود برای اصلاح جامعه اقدام کنند . نباید منتظر بود تا مردم هجوم بیاورند . مردم توده وعوام هستند اگر توسط نخبگان هدایت نشوند به طرفی خواهند رفت که استثمار می شوند .
اگر شهید شیخ فضل الله نوری ،مدرس و شهید نواب صفوی پای چوبه دار نمی رفتند هر گز امام راحل موفق به ایجاد حکومت جمهوری اسلامی نمی گردید .
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد