شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

وقتی که قراراست فوق نخبگان برای نخبگان تصمیم بگیرند !!!

چند وقت پیش خبری شنیدم مبنی بر حمایت مسئولین شهرستان از نخبگان و اتخاذ تصمیماتی پیرامون حمایت از این قشر جامعه. خیلی برایم جالب بود بدانم نتیجه این جلسه به کجا رسید تا اینکه بلاخره چشممان به صورت جلسه  مباحث کارشناسی و فوق تخصصی این موضوع روشن گردید . حقیر بخشی از مطالب طرح شده در این جلسه را عینا بدون کم و زیاد برایتان نقل ودر ادامه به تحلیل محتوای آنها می پردازم نتیجه  کار را ببینید  و به حال نخبگان و آینده آنها از همین حالا تاسف بخورید!  

بخش اول بیانات  :

  ابتدا جناب ...........  ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین حاضر در جلسه به دستور کار جلسه مبنی بر همکاری ادارات و اعضاء حاضر در فعالیت و تاسیس انجمن نخبگان و فرهیختگان شهرستان را تشریح نمودند و به مطالب مطرح شده توسط معاون محترم علمی رئیس جمهور در استانداری مرکزی مبنی بر حمایت همه جانبه از نخبگان برتر در رشته های مختلف و تخصیص منابع اعتباری جهت تحقیق و پژوهش در هفته گذشته ، از مسئولین محترم خواستند تا تعدادی بعنوان هیات موسس نسبت به تشکیل این انجمن و تنظیم اساسنامه و جذب فرهیختگان شهرستان اقدام نمایند . وی همچنین با عنایت به نامگذاری سال جاری به عنوان سال نوآوری و شکوفایی از سوی رهبر معظم انقلاب از همه مسئولین خواستند تا با در اختیار گذاردن امکانات خود خصوصا اطلاعات مورد نیاز این قشر ، کتابخانه ها ، آزمایشگاه ها در امر تحقیق و پژوهش را مورد حمایت جدی قرار دهند .

بخش دوم :

 آقای .............مجددا تاکید نمودند این تشکل غیر دولتی باید بدون انتظار و توجه کمک های دولتی شکل گرفته و تنها با اتکای مردمی بمنظور حمایت های مادی و معنوی اقشار مختلف شروع به فعالیت نماید ودر انتها بر اساس آئین نامه اجرائی در حال تنظیم مورد حمایت دولت نیز قرار گیرند .

این بود بخشی از مطالب اما نتیجه تحلیل محتوای آنرا که بیانگر تناقض فاحش در سخنان ایراد شده است را  مشاهده فرمائید .

 1- همکاری ادارات و اعضاء حاضر در فعالیت و تاسیس انجمن نخبگان و فرهیختگان شهرستان = تاکید نمودند این تشکل غیر دولتی باید بدون انتظار و توجه کمک های دولتی شکل گرفته و تنها با اتکای مردمی بمنظور حمایت های مادی و معنوی اقشار مختلف شروع به فعالیت نماید.

2 -  مطالب مطرح شده توسط معاون محترم علمی رئیس جمهور در استانداری مرکزی مبنی بر حمایت همه جانبه از نخبگان برتر در رشته های مختلف و تخصیص منابع اعتباری جهت تحقیق و پژوهش = این تشکل غیر دولتی باید بدون انتظار و توجه کمک های دولتی شکل گرفته ودر انتها بر اساس آئین نامه اجرائی در حال تنظیم مورد حمایت دولت نیز قرار گیرند.

3 - از همه مسئولین خواستند تا با در اختیار گذاردن امکانات خود خصوصا اطلاعات مورد نیاز این قشر ، کتابخانه ها ، آزمایشگاه ها در امر تحقیق و پژوهش را مورد حمایت جدی قرار دهند = مجددا تاکید نمودند این تشکل غیر دولتی باید بدون انتظار و توجه کمک های دولتی شکل گرفته و تنها با اتکای مردمی بمنظور حمایت های مادی و معنوی اقشار مختلف شروع به فعالیت نماید.

با توجه به مطالب فوق شما فکر می کنید این بابا خودش فهمیده چی گفته ؟‌

آیا به نظر شما دولت حق دارد ابتدا برای تشکل های غیر دولتی تکلیف مشخص کند و در انتها برای خودش ،آنهم در امر رسیدگی به مشکلات نخبگان؟‌

حرف این بابا با حرف معاون علمی رئیس جمهور که دقیقا اشاره کرده است حمایت همه جانبه از نخبگان برتر در رشته های مختلف و تخصیص منابع اعتباری جهت تحقیق و پژوهش و اینکه ایشان فرموده اند این تشکل غیر دولتی باید بدون انتظار و توجه به کمک های دولتی شکل گرفته  و تنها با اتکا به کمک های مردمی را مقایسه کنید .انصافا  به چه نتیجه ایی خواهید رسید؟

خدا به همه نخبگان در قیدحیات شهرستان صبر جمیل و به مردگان آنها اجر جزیل عنایت فرماید.  خوش به حال آنها که رفتند و نخبه پروری به شیوه مدرن با پول جیب مردم را ندیدند!

نظرات 22 + ارسال نظر
بهروز پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1387 ساعت 02:02 ب.ظ

کسی که چیزی از دین را بر اساس رای خود قیاس و تشبیه کند
خداوند او را با ابلیس مقرون نموده است ، زیرا نخستین کسی که قیاس کرد ابلیس بود که(طبق فرموده قرآن) دلیل سجده نکردنش برآدم را بر اساس قیاس قرار داد و گفت:خدایا تو مرا از اتش آفریدی وآدم را از خاک و اتش برتر از خاک است(اعراف/12)
بنا بر این از رای و قیاس دوری کنید همانا روانیست دین خدا بر پایه قیاس نهاده شود.
حکومت یا امامت بالاخره ؟

بهلول پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1387 ساعت 01:15 ب.ظ

برای اینکه از بحث خارج نشویم
خداحافظ

بهروز پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1387 ساعت 11:26 ق.ظ

مشکل من و شما این است :
-سعی کنید افکار و اندیشه های خود را از طریق کانال ها و منابع بومی سازمان دهید نه کسانی که در اطاق شیشه ای نشسته و به نقد نظام و انقلاب و ارزش ها ی ما می پردازند . -

همیشه حق نقد طرف مقابل را بدون هیچ سر سوزن اطلاعی به خود می دهیم و سعی می کنیم بهش یه انگی بزینم و وابسته به دیگران و گروههای خاص نشانش دهیم .
مشکل مملکت ما همینه تا کسی حرف بزنه حرفاش نشات گرفته از گروههای خاص و استکبار جهانی و ... است و یه ملحد بودن هم بهش می بندیم و والسلام . نسخه اش پیچیده است .
واقعا متاسفم براتون .
نقد هم اگر می کنید بدون جانبداری و تعصب کور باشه .
آمار و ارقام کدوم سازمان را مبلاک قرار داده اید . اصلا آمار و ارقام درستی ارائه می شه که بخواد بهش دل بست .
باور قلبی شما اگر این باشه که تمام دنیا هم مثل شما فکر می کنن سر سوزنی ارزش نداره . مگه با باور قلبی مملکت اداره می شه .

و در مورد -انصافا نظام جمهوری اسلامی بر اساس آموزه های دینی به مراتب حقوق مدنی را بیشتر لحاظ و به آن توجه نموده است - نیز بهتر از حوادث ریز و درشتی که در هیچ رسانه ملی و روزنامه ای منتشر نمی شود .
تعریف شما از حقوق مدنی چیست و با چه کشورهایی مقایسه می کنید ؟

بهروز سلام
به همین حرفی که زدی خودت پایبندی ؟

((نقد هم اگر می کنید بدون جانبداری و تعصب کور باشه ))
دقیقا حرف ما هم همین است حالا چرا حرف همدیگر را نمی فهمیم خدا می داند .!
تعریف من از جامعه مدنی این است تو قلب اروپا یه پدری ۲۴ سال دختر خودش را حبس کند و ۶ تا بچه ازش پیدا کند و کشور متبوعش ما را محکوم کند به نقض حقوق بشر .
تعریف من از جامعه مدنی این است که در قرن ۲۱ برده داری به روش مدرن آهم از نوع جنسی در اورپا و آمریکا از دختران جنوب شرق آسیا وجود داشته باشد .
تعریف من از حقوق مدنی این است که بزرگترین شبکه های قاچاق انسان و اعضاء انها در اروپا و آمریکا وجود دارد ولی اونها ما را ناقض حقوق بشر می نامند .
تعریف من از جامعه مدنی این است که در اروپا انجمن حمایت از حیوانات اگه کسی یه گربه را زیر بگیر د و به بیمارستان نرساند محکوم می کنند ولی روزانه هزاران کودک و بزرگ به علت گرسنگی و فقر و جنگ در کشورهای جهان سوم میمیرند آّب هم تو دلشون تکون نمی خورد .
بیخیال بابا ما هر چی هم که بگیم بازم متهم میشیم به ....

بهروز سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387 ساعت 09:06 ق.ظ

از جوابیه کامل بی خیال متشکرم . ولی بعضیهاش با روحیات قشر خاصی از این جامعه سازگاری دارد فلذا نمی توان نسخه را که خود برای خود می پیچید برای دیگران تجویز نمایید . دیگران هم مثل شما عقل سالم دارند و هر کس برای خودش و با بضاعت خود قدرت تصمیم گیری در مورد دین و دنیا و رهبر و انقلاب و ارزشها و آمریکا و ... خود را دارد .
متاسفانه روحانیت و روحانی نما ، اهل دل و اهل ریا اینقدر قاطی پاطی شده که اطمینان به بیشتر اونها حماقتی بیش نیست . ) پر واضحه که وقتی من کامنت می زارم از نظر شخص من موضوع بیان می شه و عمومیتش نمی بخشم (
ولی کاش توی این جامعه زندگی می کردین . اگر صبح تا شب توی حوزه علیمه یا سازمانهای وابسته باشی و با دیگران و مردم در ارتباط نباشی نمی تونی بفهمی که چی می گم .
شاید شما بگی این کار و اون کار اشتباهه و قبول دارم ولی می رم مرگ بر آمریکام را می دهم و پاسدار و وامدار مملکت و نظام و انقلابم ولی اگه فکر کنی دیگران هم اینطور به دفاع از ارزشها )؟( می پردازند زهی خیال باطل .

بهروز جان سلام
فکر می کنی چند درصد جامعه مثل تو فکر می کنند و به باور های تو اعتقاد دارند .
باور قلبی دارم امروز انقلاب و ارزش های آن به مراتب پاسداران بیشتری نسبت به دهه شصت خود دارد .
من از شما به عنوان یک برادر کوچک استدعا دارم که طبق فرمایش خودتان بیشتر درون جامعه حضور داشته باشید .
سعی کنید افکار و اندیشه های خود را از طریق کانال ها و منابع بومی سازمان دهید نه کسانی که در اطاق شیشه ای نشسته و به نقد نظام و انقلاب و ارزش ها ی ما می پردازند .
شعار مرگ بر امریکای ما ایرانیها هیمه قدرت استکبار جهانی را در هم شکست و به دیگر ملل مظلوم جهان فهماند که اگر بخواهند از زیر بار استعمار غرب خارج شوند باید در مقابل سیاست های سلطه گر او مقاومت کنند . در امریکای لاتین زیر گوش ایلات متحده شعار مرگ بر امریکا می دهند شما اینها را نمی بینید و نمی شنوید !
عزیز من ارزش ها و دستاورهای نظام چیزی نیست که بشود با رفتار و عمل یک فرد یا یک گروه آن را زیر سوال برد . درست است خیلی ها در این نظام قبای خود را دوختند و به جیب خودشان رسیدند ولی آیا راهی که جوانان ما در آن شهید شدند راهی بیهوده است .
اگر عملکرد من اشکال دارد نباید آن را به پای نظام و اسلام نوشت . ما الان در دانشگاه داریم تمامی نظام های رایج جهانی را مطالعه و تحلیل می کنیم انصافا نظام جمهوری اسلامی بر اساس آموزه های دینی به مراتب حقوق مدنی را بیشتر لحاظ و به آن توجه نموده است .
اگر اشکالی هم است از کارگزاران و مجریان است در زمان امامت حضرت علی (ع) هم به مردم ظلم میشد و تاریخ نمونه های آن را ثبت کرده است . اما این دلیل نمی شود که کسی این را بهانه کند و با حکومت علی در بیفتد .
بحث زیاد شد ببخشید تا بعد .

غریب اشنا سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387 ساعت 12:55 ق.ظ

سلام: اقای مرادی کاربران محترم خیلی از مطلب اصلی دور شدند شما هم با جوابهاتون به این دوری افزایش میدهید به قول خودتان خدا رحم کند به نخبگان شهرستان ؛بندگان خدا دلشون خوش بود که یک جلسه ای ویک حمایتی براشون مهیا شد؛ عاقبت جلسه را دیدند ماتم گرفتند؛ دوباره دلشان به شما خوش شد که یه نفر پیدا شده تا با انها همدردی کنه ؛فکر کنم با این مباحث شما؛ نخبگی را بی خیال شدند. خواهشمندم مباحث را انسجام دهید حداقل از توش چیزی در بیاد و نخبگان دوباره سعی کنند نخبه بشند. قابل توجه کاربران! اگر اشتباه میکنم من و نخبگانی که شاید مطالب شما را بخوانند را راهنمای کنید. خیلی اقایید.

سلام دوست عزیز
درست می فرمائید داریم از بحث اصلی خارج می شویم . شاید هم مقصر من باشم . سعی می کنم ولی کاربران محترم هم باید رعایت کنند . اگر نظر آنها را بالا نبرم تبعات بیشتری دارد .
به کررات در پست های قبلی اشاره کرده ایم که هر نقد و یا دیدگاهی دارند پیرامون موضوع مطلب نوشته شده ارائه دهند ولی کاریش نمیشه کرد .
من خود سعی می کنم این موضوع را رعایت کنم .

بهلول دوشنبه 23 اردیبهشت 1387 ساعت 09:13 ق.ظ

با سلام
جناب آقای مرادی من نمی دانم تخصص شما در چیست لطفا بفرمایید. خوشحال می شوم بدانم.
ببینید من ادعایی در این زمینه ندارم نه رجل سیاسی هستم نه روشنفکر و دانشمند. من با فرمایش شما موافق هستم ولی برخی مسائل اظهر من االشمس است و نه نیازی به درک عمیق و شدید ندارد نه تخصص حتی من که یک آدم ساده و معمولی هستم حتی یک کارگر هم درک میکند . در یک تاپیک دیگر عرض کردم حتما بخوانید مثال دکتر و تجویز نابجا.
ببینید هر کسی از مسئولین خود درخواستهایی دارد که البته به جاست ایشان را که بیخود مسئول نکرده اند. اگر من از مذاکرات پشت پرده و مافیای سوخت و نفت خبر ندارم که نمی شود به گرانی بنزین و کرایه و .... اعتراض نکنم . درست است؟
من موافق نیستم که باید در سطح بالایی باشی تا بتوانی مسئولین بالا را نقد کنی نه اصلا درست نیست. اگر اینطور باشد همه باید دانشمند و فرزانه و نقاد شویم . از مثال خودتان استفاده می کنم . در مورد فیلم . ببینید تمام منتقدین که یک فیلم را نقد کردند حرف اصلی را تماشاچیان آن فیلم میزنند که میشوند همان آدمهای معمولی که هیچ سررشته ای از فیلم و فیلم سازی ندارند.
در مورد نقد مسئولین بالا دست هم حرفی نیست ولی اشتباه نکنید آن نقد و بررسی که شما میگویید یک نقد کلاسیک و علمی است . من منظورم نقد معمولی که متکی بر نظرات عامه مردم است بود که هیچگونه نیازی به تخصص و مهارت و درجه علمی ندارد و آن چیزی است که باعث میشود مردم بگویند خوب است یا بد است یعنی همان نارضایتی یا خشنودی.
سایه عالی مستدام

سلام . به لطف الهی چند سالی تجربه کار اجرایی در یک سازمان غیر دولتی دارم و نیمچه سوادی در روزنامه نگاری و علوم سیاسی .
تعریف نقد با ایراد و اشکال کاملا متفاوت است . در نقد طرف باید بتواند جایگزین یعنی پیشنهاد ارائه دهد .
مثال هایی که شما زدید ایراد گرفتن است نه نقادی .
شما به نرخ سوخت ایراد دارید ولی اگر از شما سوال کنند که چه راه حلی دارید از پاسخ در خواهید ماند .

بی خیال یکشنبه 22 اردیبهشت 1387 ساعت 03:38 ب.ظ

مرادی عزیز سلام
نظراتم را که نه ، بهتر است بگویم وراجی هایم را در ارائه پاسخ به شما از آخر شروع میکنم :::
تعصب فی نفسه مشکلی ندارد اما باید بررسی شود که در کجا استفاده میشود . امام صادق (ع) از دو طایفه گله مندند یکی ثروتمندان خسیس و دیگری جاهلان مقدس مآب .این جاهلان همانانی هستند که تعصبات بیجا و بیهوده خود را در تمامی عرصه های زندگی وارد نموده تا انجا که اهل و عیال انها در بعضی مواقع به ستوه می ایند .کم نیستند افرادی از این قبیل در کنار شما در شهر نراق. در زمینه سیاسی که به هیچ عنوان تعصب را بر نمی تابم . فصل الخطاب این داعیه (( میزان در هر کس حال فعلی اوست )) خمینی کبیر (ره) میباشد . در مباحث سیاسی و حتی دینی شاهدیم که فلان کس یا بهمان شخص در سالیان گذشته مورد عنایت امام یا رهبری یا یکی از بزرگان بوده ، دلیل نمی شود که الی الابد خوب باشد .نمیدانم تا چه اندازه در بحثهای روزنامه کیهان و قضایای تاریخی محمدی عراقی داماد آقای مصباح یزدی و تکذیبیه های ان طی روزهای اخیر و اطلاعات نهفته ای که بعضا در دل این اخبار تاریخی دهه 60 میباشد قرار دارید . صحت و سقم انرا به گردن نمیگیرم مسئولیتش با حسین شریعتمداری . امام با اندیشه های مصباح موافق نبوده اند میدانید چرا؟رهبری چرا با مصباح موافقند ؟ جواب این شبهات را چه کسی خواهد داد؟ تاریخ ؟ گذر زمان ؟ ظهور آقا ؟
شک ندارم که اگر مطهری ها و بهشتی ها زنده بودند جریان پویای اسلامی را بدون کمترین جمود فکری انچنان هدایت میکردند که افق دید همه متعصبین و دگماتیست ها را برمیگرداندند.به شخصه لذت بردم که ایت اله سبحانی بصورت کاملا علمی نظریات جدید سروش را پاسخ دادند بدون کمترین شانتاژ مطبوعاتی و عاری از هر گونه جاروجنجال . این نمونه تعصب در این زمانه پسندیده است که متاسفانه در میان علما وبزرگان کمتر شاهد آنیم . در مورد کمک به لبنان نیز بایستی از مردم شهر تهران و انانی که مالیات و عوارض میدهند سوال شود که راضی هستند پول انان اینگونه خرج شود ؟ این یعنی بیت المال و استفاده صحیح از ان . در صورتیکه میدانیم و میدانید که اکثرا این پولها را با نارضایتی و بصورت زوری میدهند بعید میدانم راضی باشند ولی حقیر بسیار خرسند میشوم که بجای سه ملیارد سی ملیارد به حزب اله لبنان کمک شود زیرا انان در عمل به فرامین اسلام و اهل بیت ازمن و ما و شما بسیار جلوترند وبا این که شاگردان بچه بسیجیهای ایرانند اما کَل بسیجیها را خواباندند.
یا علی

سلام دوست عزیز
پس اصل داشتن تعصب چیز بدی نیست ؟
بد این است که مانع دریافت حقیقت باشد .
شهدا به نظر من مصداق واقعی داشتن تعصب و غیرت دینی و ملی هستند . زمانی که بعضی ها تو همین مملکت خودمون سوراخ را خدا تومان می خریدند این بچه ها در گرمای ۴۵ درجه جنوب با موشک کاتیوشا پودر میشدن تا حتی یک وجب از خاک ما در دست دشمن نباشد .

در زمینه سیاسی هم ظاهرا تعریف من و شما از تعصب متفاوت است .
اختلاف دیدگاه رهبری و امام راحل را هم با استدلال خودتان پاسخ می دهم که ملاک حال افراد است نه گذشته .
در خصوص کمک شهرداری هم باید بگویم تمامی ژرداخت های شهرداری باید به تایید شورا برسد و شورا از طرف مردم وکالت دارند ودر عرف بین الملل با خواهر خواندگی دو شهر کمک های مادی و معنوی صورت می گیرد. الان در کشور ما چندین شهر وجود دارد که از کمک های شهر های اروپایی برخوردار هستند مثل اصفهان ُ شیراز ُ بم و....
.

بهلول یکشنبه 22 اردیبهشت 1387 ساعت 10:01 ق.ظ

من از شما واقعا تشکر می کنم ولی حرف من این دوسه تا مسئول جزء و پایین دست نیست . من حرفم اون بالا بالا هاست. اونا مشکل دارن که اینا هم اینجوری هستند من میگم اینا رو ولش کن اگه ما مردیم و راست میگیم اونا رو نقد کنیم
سایه عالی مستدام

بهلول جان . علیک سلام
نقد کردن نیاز به اطلاعات و درک صحیح و نگاه کلان دارد و باید بتوان در کنار هر نقدی پیشنهادی ارائه کرد .حد و اندازه من فعلا نقد کردن همین مسئولین جزء است .
دادستان ما به این می ماند که یک دانشجوی سال اول کارگردانی بخواهد حاتمی کیا را نقد کند . منطقی این است که اگر قرار است شروع به نقد ی کند ابتدا از کارهای کوچک دست بگیر و بعد بیاد یه کارگردان مشهور و با تجربه را نقد کند .
هفته گذشته یه دانشجو سر کلاس اصول روابط بین الملل سیاست ایران در تقسیم دریای خزر را نقد کرد و آن را خیانت تاریخی بر شمرد . استاد بعد از گوش دادن به صحبت های او در پایان گفت شما چه پیشنهادی دارید . ایشان جواب داد من که نمی توانم پیشنهاد داشته باشم . در هیچ جلسه و مذاکره ایی حضور نداشتم و اطلاعات کافی از مباحث مطرح شده ندارم . استاد هم گفت پس چگونه به خودت اجازه می دهی به این راحتی عملکرد دولت را زیر سوال ببری بعد خودش خیلی منطقی و علمی این موضوع را نقد کرد و پیشنهاد هم داد . در پایان هم گفت شاید به دلیل کم بودن اطلاعات به لحاظ محرمانه بودن برخی مذاکرات این دیدگاه دچار اشکال باشد .
از وبلاگ شهر من نراق انتظار نداشته باشید چالش های سر راه نظام را به نقد بکشد .
البته غافل از مباحث کلی و کلان جامعه نیستیم .

بی خیال یکشنبه 22 اردیبهشت 1387 ساعت 09:00 ق.ظ

بهروز جان سلام
نظرات تو باید در محیط علمی بیان شود تا اهل نظر بدون تعصب به آن بیاندیشند .حالا بماند:::
1- مرگ بر آمریکا را از ته دل فریاد میکشم چون به آرمانهای این نظام اعتقاد دارم هر چند که هیچ دل خوشی از مسئولین نظام از بالا تا پایین ندارم ((به استثنای رهبر فرزانه انقلاب )) . دلیل این شعار نفی پیشرفتهای علمی ایالات متحده نیست بلکه مبارزه با خوی استثسمار گرایانه آن است که جزیی از ارمانهای انقلاب است .
2- میدونم که تا خالا هیچ انتخاباتی سالم برگزار نشده و به گفته شاهدان عینی تقلب فراوان است ولی دل قوی دار که برگزار شدن انتخابات در هر سال در ایران نمادی از دموکراسی است هر چند بصورت نسبی.
3- مثال گوسفند را مناسب نمی بینم در عوض با تفکرات دیگران وارد عرصه نمی شوم و عقل خودرا در اختیار کسی قرار نمیدهم و مطمئنم کا این کار با اسلام علوی و نه با اسلام صفوی مطابقت دارد.
4- در ورطه تدین که صد البته نظریات شما را رد نموده و بر این اصل اعتقاد دارم که دیانت موجب سروری و افتخار برای افراد هر مرزوبومی خواهد بود و ایمان دارم که تحقیقات بایستی حول دین انجام گیرد ولی امثال من وشما نمی توانیم یا لااقل سواد ان را نداریم که وارد حوزه های پیچیده شرع گردیم لذا کار را به اشخاص متقن در این مجال واگذار میکنیم
5- به عقیده حقیر نوشته های استاد مطهری از اثاری است که کمترین تعصب رایدک می کشد و همین امر موجب ماندگار ی ایشان گردیده برای روشن تر شدن این مدعا میتوان به اثار مصباح یزدی اشاره نمود که بعد از فرمایش حضرت "آقا" که ایشان را جانشین مطهری دانستند وارد تعصبات سیاسی گردیده و حضورشان کمرنگ گردید .
6- بسیاری از این مردم ، از اقشار خاص جامعه که خود را به شرع مقدس منتسب میکنند گریزان شده اند قبول. اما خداوند به هر شخصی قدرت تفکر بخشیده است تا بتواند با دیده بینا و دستانی باز مسایل را حلاجی کند و صراط مستقیم را دریابد توجه داشته باشیم که من را در قبر کس دیگری دفن نمیکنند و خدا نیز در مورد عملکرد من از شما بازخواست نمی کند .
7- مرزهای اسلامی جهان اسلام در حال حاضر نه تنها ایران بلکه لبنان و عراق و افغانستان است و ما به عنوان داعیه دار امر مسلمانی باید از جان و مال و خود بگذریم تا ارمانهای شخصی و انقلابی به تحقق بپیوندد . سه میلیارد از عوارض و مالیاتهای مردم شهر تهران قرار است صرف باز سازی شهر بیروت شود . عادلانه نیست اما اگر نیمی از این پول را نیز صرف ساماندهی متکدیان ، زنان خیابانی ، ایجاد اشتغال هرچند برای پنج نفر نمایند هم خودی را حفظ کرده و هم دل طرف را به دست اورده اند .
8- به نظر میرسد پرده ها در حال حاضر کنار باشد و مشخص است کسانی که به چه امیدهایی سنگ شهر یا وطن یا اشخاص مورد نظر را به سینه می زنند مسلما این قبیل کارها نه برای خدا بلکه در راستای نظریه بت پرستی شماست . من نیز هیچ وابستگی سیاسی و فکری به هیچ گروه و دسته خاصی ندارم .خواستم تا اندکی حرفهای خودمانی را در فضای مجازی زده باشم تا چه قبول افتد و جه در نظر آید . امیدوارم که بهروز جان از اتش کلامت به مرور کاسته شود و نظرات خود را مودبانه بیان کنی تا بیشتر به دل بنشیند . یا علی

دوست عزیز
سلام
ضمن تشکر از پاسخ مناسبی که ارسال نمودید خواهشمند است پیرامون سوالات زیر نظر خود را مرقوم بفرمائید .
۱ - در خصوص پرداخت سه میلیارد تومان عوارض شهرداری تهران برای باز سازی بیروت نظر خود را شفاف تر بنویسید . این کار درست است یا نه ؟
۲ - اگر مطهری امروز زنده بود با وضعیت کنونی کشور ایشان بهتر از مصباح یزدی عمل می کرد ؟
۳ - نظر شما در خصوص تعصب دینی و عقیدتی چیست ؟ آیا تعصب فی نفسه امری مزموم و ناپسند است ؟

غریب اشنا شنبه 21 اردیبهشت 1387 ساعت 10:58 ب.ظ

سلام: بهلول عزیز حالت را درک میکنم وبرای اینکه برات ثابت بشه که شریک در غم و غصهات هستم رو راست وحسینی میگم ۴ ماه پیش بعد از ۲ماه بی گوشتی یکی از بستگان یک کیلو گوشت نذری برام اورد و فعلا گوشت خریدن را رها کردم ولی خدا را شاکرم . ولی بهلول جان این مشکلات نباید باعث بشه خیلی از حقایق را نبینیم وهمه مسولین را یه کاسه کنیم ومنکر اللهی بودن انقلاب و بعضی از مسولین باشیم . ما دستاوردهای بزرگی را که به دست اوردیم حفظ میکنیم وشدیدا مطا لبات خود را از مسولین می خواهیم وانها را به نقد وچالش می کشیم به طوری که کاندیدای ریاست جمهوری در تبلیغات خود گریه کند یا وعده حقوق ماهانه بدهد ولی با کمال افتضاح رای نیاورد. البته ۳۰سال هم در تحریم اقتصادی از طرف امریکا هستیم نمونه ان در مورد خود کفایی هسته ای که دو قطعنامه نیز علیه ایران صادر شد. پس اگر استقلال وپیشرفت میخواهیم این چیزها را نیز باید تحمل کرد ولی اینا قبول دارم همه به طور مساوی باید تحمل کنیم نه فقط بعضیها مثل داداشت. دادا مطالب را با دقت مطالعه کن وبا دقت جواب بده. من غریبم به خاطر .... اما اشنایم.

سلام دوست عزیز
متاسفانه چنان هجمه و تبلیغات بر علیه روحانیت بالا است که کمتر کاربری باور می کند شما چند ماهی است قید گوشت را زده باشید .
سطح زندگی مقام معظم رهبری از زندگی اقشار متوسط جامعه هم پائین تر است ! ولی وقتی که از مسئولین و روحانیت نام برده می شود افرادی مطرح می شوند که خود و آقا زاده هایشان آبروی اسلام و نظام را برده اند .
چند سالی است دکتر به من گفته نباید گوشت قرمز بخوری با این که شاید توان مالی دارم ولی امکان خوردن ندارم . ببین چه قدر فرق بین نخوردن من و تو است . انشا الله که سالم باشی و در خدمت دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی و درد و بلات بخوره تو سر هر کسی که ...... .

بهلول شنبه 21 اردیبهشت 1387 ساعت 12:14 ب.ظ

جناب آقای مرادی
ظریفی گفته است :
پیرهن به تنم مخمل کاشی
خرجم با خودم آقام تو باشی

پس بااین حساب آقایون بوقند؟؟؟ ... مشکلات را که خودمان و نخبگان حل کنیم .. با فساد و اعتیاد هم که خانواده ها مبارزه کنند ... گرانی و کمبود ها را هم که با دیده منت و باکمال میل باید ملت تحمل کنند و بسازند ... مسکن هم که اگر گران است انشاءا......... حل خواهد شد فعلا شرمنده کاری از دستشان برنمی آید .... برنج و گوشت و .. هم اگر گران است تقصیر آمریکاست .....
بفرمائید آقایون لولو سر خرمن هستند ؟؟؟ این همه حقوق های نجومی و سایر مزایا و مسکن و وسیله نقلیه و بورس و سفرهای زیارتی و سیاحتی و هزاران امتیاز دیگر که به ایشان اعطا می شود فقط برای داشتن و یدک کشیدن نام مسئول است ؟؟ یا در قبال این ها و این مناسب عالی و بلند مرتبه که حتی بعضی وقتها به امام زمان هم متصل می شود ایشان نباید قدمی بردارند . من نمیدانم شما چرا اصرار و اصرار دارید که مردم را مسئول بدبختی خودشان بدانید . چرا اصرار و اصرار دارید مسئولین را بی گناه و تبرئه نمایید . شما این نظر رانشر میدهید که بابا مردم به مسئولین کاری نداشته باشید آنها را ول کنید و خودتان دستتان را به زانو بزنید انگار که اینها افرادی غیر ایرانی هستند که صرفا به صورت صوری و ظاهری به ایران آمده اند تا مارا رهبری و سرپرستی کنند و حرجی به ایشان نیست و اگر هم کاری نمی کنند و بی لیاقت هستند ایرادی ندارد ما بیش از این نمی توانیم از ایشان انتظار داشته باشیم.
آخر این چه تفکری است عزیز من مسئولین باید و باید و باید برای مردم خدمت کنند اگر نمی کنند راهش این نیست که مردم خودشان زحمت ایشان را بکشند . این درست نیست والله درست نیست نکنید این کار را.
سایه عالی مستدام

سلام بهلول
من به مسئولین کاری ندارم !؟
من سنگ آنها را به سینه می زنم!؟‌
من دفاع از کارهای نکرده آها می کنم !؟
جدا انصاف هم خوب چیزی است ! فکر می کنم یه اشتباه خیلی بزرگ شده . جای من و شما داره تو وبلاگ عوض میشه . من وبلاگ میزم روزی دو الی سه ساعت از عمرم را روزانه صرف آن می کنم تا فضایی فراهم شود برای گفتگو و نقد کارها و اندیشه ها اون وقت شما می فرمائید اصرار دارم مسئولین را بی گناه جلوه دهم .
خوب به تیتر این خبری که توش نظر دادید دقت کنید کجای آن بوی حمایت می دهد .
برادر من حرف بنده این است که سطح مطالبات مردم نوع عملکرد مسئولین را تعیین می کند . اگر مردم خواهان حق و حقوق خود از جمله حقوق شهروندی باشند یک مسئول نمی تواند بدون توجه به آنها به حکومت خود ادامه دهد . این بدان معنی نیست که مردم خودشان باید مشکلات را حل کنند . درست می فرمائید مسئولین وظیفه دارند خدمت کنند ولی آیا این مسئولین به پشتوانه رای همین مردم مسئولیت نگرفته اند ؟
حرف بنده این است که ما باید تلاش کنیم شعور سیاسی و اجتماعی توده مردم بالا رود تا در گزینش ها و انتخاب ها آینده را مد نظر داشته باشند نه حال را . کار سختی است ولی امکان دارد .
من قصد دارم روحیه یاس و نا امیدی را از جامعه بخصوص جوانان دور کنم و به انها بفهمانم که حتی یک رای شما سرنوشت ساز است . شما با این کار مخالف هستید ؟

بهروز شنبه 21 اردیبهشت 1387 ساعت 12:01 ب.ظ http://www.naragh.net

چه کاری انجام داده ام ؟
اولا که یک دست صدا نداره و توی مملکت که پر از این جور موارده کارهای بزرگ باید توسط نهادهای بزرگ انجام بشه که متاسفانه مملکت ما ) شایدم مملکت اونا ( از این امر مستثنی است .
چه کاری در رابطه با چی ؟ ویرانی ؟ منظور شما و من از ویرانی زمین تا آسمون فرق می کنه . شاید ویرانی مد نظر من آبادانی و خوش خوشون بعضی ها باشه که به واقع هم همین طوره .
پس فقط در مورد مواردی که در پست آوردم می گم .
۱- دموکراسی را نمی تونم در موردش کاری کنم ؟ به نظر شما می تونم ؟
۲-شعار مرگ بر آمریکا نمی دم چون مغزم اینقدر کوچیک نیست که مشکلات را در مرگ آمریکا ببینم .در عوض اتفاقا بسیاری از پیشرفتهای دنیای امروز وامدار همین آمریکا است .
۳- مثل گوسفند سرم را پایین نمی ندازم و خودم را فدای کسایی که ارزشش را ندارن نمی کنم . در مورد باید و نبایدهای زندگی و دنیای خودم خودم با وجدان خودم ، با عقل خودم ، با فهم و شعور خودم و با استفاده از نکات مثبت و بدون تحریف و شائبه دینم تصمیم می گیرم .
۴-مهمترین مثالی که باعث می شه یک ملت مثل ملت ما به بعضی ها سواری بدن و مثل احمقها سرشون را پایین بندازن و هر بلایی که می خوان سرشون در بیارن دین و دینداریه .
با چشم باز ، با عقل و فهم ، با استناد به تاریخ و گذشته و قتل و غارت و تحریفهای بارز در دینم ، با تحقیق حداقل در مورد دین خودم - دیگر دینها پیشکش ) نه چیزی که به عنوان دین به من و تو تزریق کرده و می کنند ( سعی می کنم زندگی ام را به پیش برم .
۵-با توجه به همون نکته اول یعنی عدم دموکراسی نمی توان تمامی صحبتها را کرد ولی اگر حتی اون دموراسی وجود داشت و می گذاشتند در مورد دین خودت تحقیق کنی به نکات جالبی که هیچگاه در صحبتهای یک ملا و آخوند نمی توانی کشف کنی می رسیدی و آنجا بود که باید از تعصب کورکورانه دست بر می داشتی و در مورد اعمال خودت بازنگری می کردی .
۶-شاید بگی اعمال و رفتار اشخاص به دین ربطی نداره ولی اگه کتابهای فقط مرتضی مطهری و شیخ و شیوخ متعصب را فقط نمی خواندید جای کمی تفکر و تعقل برایتان باز بود .
۷-بسیاری از این مردم با این وضع دین و دینداری که آقایان الگوی آن هستند از دین و دینداری زده شده اند . چرا ؟ نگاه نکن توی نراق کلی بچه مثبت و با دین و ایمون وجود داره . واقعیتها خیلی دور تر از نراقه .
وقتی رئیس پلیس تهران بزرگ را با ۶ تا خانم می گیرن که عریانشان کرده و ازشون خواسته نماز جماعت بخونن فکرشو بکن چند درصد از خود مسئولین ما اونجاشون گهیه .
اگر پرده ها کنار می رفت و می دیدیم که برای چه کسایی ارزشهای مفت و مجانی و الکی و دبدبه و کبه واهی ایجاد کرده ایم دو دستی توی سر خودمون می زدیم .
من نه وابستگی سیاسی به گروهی دارم نه از سیاست و پدرسوخته گری خوشم می آد .
به نظر فقط درد این مردم کمی تفکر و تعقل و بازنگری در روشها است . وجدان آدمها بزرگترین راهنمایشان است ولی ما راهنمایان مجازی برای خودمان درست کرده ایم که از بتهای جاهیلت هم بزرگتر و سخت تر هستند .
به واقع اگر بگویم بت پرست شده ایم ، سخن به گزافه نگفته ام .
تمام اصول دین را ول کرده ایم به آمریکا و عراق و فلسطین و افغانستان چسبیده ایم .
همیشه به قول نراقیها منع شاهان قاجار را می کردیم حالا یکی نیست به این آقایون بگه پول مملکت را کجاها مصرف می کنید . به شکم کدوم نامردی می بنیدی .
حتما الجار ثم الدار ؟
ولی قبل از اون چراغی که به خونه رواست به مسجد حرومه .

زیاد شد ولی حرفی زده نشد . سعی می کنم کاملش را بعدا در سایت بزام . چون اینجا کابرانی می آن که حوصلشون شاید اینقدری نباشه که همش را بخونن و تمایل هم نداشته باشن .
اصلا بی خیال . این همه گفتم برای کی .



بهروز جان سلام
نقد مطالب شما را به دیگران واگذار می کنم .
موفق باشی

غریب اشنا پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387 ساعت 12:57 ق.ظ

سلام: از اون سه گزینه ای که حذف کردی کدوم درست بود با مرام.

سلام . همه آنها درست بود ولی مصلحت بود که فعلا حذف شوند .

غریب آشنا چهارشنبه 18 اردیبهشت 1387 ساعت 08:32 ب.ظ

سلام:خیلی فکرکردم از بی نام ونشان دربیام با توجه به...... به نام غریب اشنا با شما ارتباط برقرار می کنم.اما درمورد این جلسه البته جدای از موضوع نخبگان انقدر برات بگم که سخنران جلسه سیاست خوبی را بیان کرده استفاده از حرکتهای مردمی میدونی مثل چی؟ مثل مسجد سازی مردم از قدیم الایام که تبدیل کردن به مدرسه سازی( این موضوع برای بعد) مثل حزبهایی که خواستن به تقلید غرب مردمی کنند ولی چکار کنند مردم ما حسینی هستند وفقط زیر پرچم او سینه میزنند.واما نتیجه جلسه : باید به گونه ای این ظرفیت مردمی را جذب کنندمانند کمک از خیرین و بعد مدیریت . به نظر حقیر سخنران یا .... بوده یا ..... که این سیاست به او دیکته شده بوده که خودش هم متوجه نبوده. اما نخبگان عزیز تلاش علمی وتحقیقات خودتان را ادامه بدید وتمام کاستیها را تحمل کنید چون بعد سختیها پیروزی و موفقیت هم هست ان مع العسر یسری.موفق باشید.

سلام غریب آشنا
با عرض پوزش بخشی از مطالب شما سانسور شد .
درست فهمیدی . قرار است در نهایت مردم و خیرین مشکل نخبگان را حل کنند نه دولت ودولتمردان !

بهلول چهارشنبه 18 اردیبهشت 1387 ساعت 02:15 ب.ظ

سلام بهروز جان
الهی خدا دیبون اونی رو که این وبلاگ را به ما معرفی کرد بکنه حالا که اومدیم آدم کرمش میگیره تو همه مسائل نظر بده.

اقادمت گرم . میخوامت اگه میشه من در مورد این مرگ بر آمریکا یه چیزی اضافه کنم. من با آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند کار دارم.
بهروز جالبه فکر کنم که دیگه بدبختی نیست که آمریکا از دستش برآد برای ما بکنه . جالبه الان سی ساله داره ملت مارو بدبخت و بیچاره میکنه و هنوز می گیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . من موندم این غلط چی هست . شاید این همه تحریم گرانی بدبختی جنگ غلط نباشه و منظور یه چیز دیگه است.

بهلول
اشتباه نکن .
آمریکا قرار بود ما را از نقشه جغرافیایی حذف کند که این سخن مطرح شد. الان با گذشت نزدیک به ۳۰ سال از انقلاب که نتونسته هیچ غلطی بکنه ، بعید است در آینده هم بتونه . اگه خیلی توان داره مشکل عراق را حل کنه و با چند واسطه دست به دامن ایران نشه .
من قصد ندارم در این وبلاگ بحث های تخصصی طرح کنم و به قول بعضی ها دیپلم به بالا حرف بزنم ولی انصافا نظریه پردازانی مانند چامسکی افول ایالات متحده آمریکا را در آینده نزدیک پیش بینی کرده اند . به زعم بیشتر کارشناسان روابط بین الملل و علوم سیاسی علت جنگ عراق غافل کردن افکار عمومی مردم آمریکا از وضع داخلی بوده است .

بهروز دوشنبه 16 اردیبهشت 1387 ساعت 04:37 ب.ظ http://www.naragh.net

۳۰ سال دموکراسی ؟؟؟
همین فیلترینگ خودش جواب کامل و بی نقصی بر این مدعا .

شعار مرگ بر آمریکا ؟؟
بهتر نیست همون شعار را هم ندهند چرا که همین تکنولوژی که دارین باهاش مطالب را می خونین آمریکایی . آیا مملکت ما و مخصوصا سردمدارانشون مردم و بخصوص جوانها را شعار گرا نکرده اند . اصلا شعار یعنی چی ؟ هر کی بلوف می زنه و زیادی ادعاهای بلند بالا داره می گن شعار نده . مملکت ما هم همینه .

انتقاد ؟؟
جوانهای ما نیاز به فکر کردن دارن . متاسفانه تا موقعی که یکی بگه و دیگران ) با عرض معذرت فراوان ( مثل گوسفند سرشون را پایین بندازن و بگم همونی که اون می گه درسته وضع مملکت از اینی که هست بهتر نمی شه .

یعنی اصلا می خوان که همین طور بشه .
اعتیاد - فقر - فحشاء - دزدی و ... در مملکتهای اسلامی چرا بیشتر از جاهای دیگه ؟

این خانه از پای بست ویران است .

بهروز سلام
من و تو برای ساختن این خانه ویران تابحال چه کردیم ؟‌

شهروند دوشنبه 16 اردیبهشت 1387 ساعت 01:41 ب.ظ

سلام
نخبه ها معمولا اطلاعات دارند ولی امکانات ندارند .
به احتمال زیاد ایراد از دبیر جلسه بوده که به جای امکانات ٬ نوشته اطلاعات ٬ چون دقیقا اون چیزی که مسئولین الان ندارند ٬ اطلاعات است و اونی که دارند ٬ امکانات .
بنابر این میشه با جابجا کردن این دو کلمه در صورت جلسه مشکل را حل کرد .
یعنی مسئولین امکانات را به نخبگان بدن .
اولین اعتبار ار هم باید به من بدن که به این راحتی مسئله را نخبگانه حل کردم .

بد نبود به جای نقطه چین ٬ اسم طرف را می نوشتی ببینیم این نخبه کی بوده که اینقدر زرنگ بوده ؟

**************
به این یارو هم بگو روشا زیاد نکنه .
کسی با مسئولین دلیجانی دشمنی نمی کنه .
حرف حق را باید زد هرچند به ضرر خود آدم باشه .
ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم

در پناه حق باشید

شهروند سلام
اصلا مهم نیست کی این حرف ها رازده مهم این است که چی گفته !
تا چند روز دیگه در همین خصوص یه خبر توپ مبرم بالا .
شاید تیترش این باشد ((حاکم رفت تا حکیم بیاید !!!‌)‌

تو احمقی یکشنبه 15 اردیبهشت 1387 ساعت 02:30 ق.ظ

شما یک انسان فاشیست متعصب هستی
رفیق انگار نافتو با دشمنی با مسئولین دلیجانی بریدن
برو خودتو اصلاح کن که اوضات روز به روز خراب تر داره میشه
از ما نصیحت از شما............

سلام رفیق
به نظر من این نوع نصیحت کردن کارساز نباشد !
من به شما قول میدهم که لحظه ای از اصلاح در طول زندگیم غافل نشم ولی شما هم این قول را بدهی بد نیست !!!

یه نخبه شنبه 14 اردیبهشت 1387 ساعت 11:13 ب.ظ

به نظر من عبور از سد مسئولین نیاز به تخصص و نخبه بودن دارد . یه نخبه اگه واقعا نخبه باشه می دونه با اینها چیکار کنه .
وبلاگ خوبی دارید ارزش یک بار سر زدن در هفته را دارد . موفق و موید باشید .

لطف دارید .
باز هم سر بزنید و نظر دهید .
ممنون میشم .

بهلول شنبه 14 اردیبهشت 1387 ساعت 05:18 ب.ظ

آقا سعید و جناب اقای مرادی
شاعرش هر کی هست خدا بیامرزدش میگه :
گوش اگر گوش منو نال اگر ناله توست
آنچه البته به جایی نرسد فریاداست .
یه بنده خدایی می گفت آقایون مسئولین گوششون را به ....شون دایورت کردند. یعنی چی ؟؟؟؟ به لفظ نراقی خودمون میشه : من که بگم و تو نشنوی شوردنگی !!!!!

بنده اعتقاد دارم باید فریاد چنان محکم باشه که اگه گوش طرف به قول شما دایورت هم شده باشه باعث پارگی بشه . باور کن اگه فریاد محکم باشه این اتفاق خواهد افتاد من نمونه عینی دارم .

سعید شنبه 14 اردیبهشت 1387 ساعت 09:53 ق.ظ

سلام حاجی
شنیدی کاشی ها یه مثل دارن میگن : دله بهتر از خره است .
دمت گرم این مطلب باعث میشه بفهمن که تو شهرستان یکی هست جلوشون در بیاد . ظاهرا تو این شهرستان به مردم بخصوص جوانان گرد مرگ ریختن . چرا هیچ گروهی نیست به این نوع تصمیم گیری ها اعتراض نمی کند . ما یاده است سر آبادانی تا حرف می زد بر علیه او موضع می گرفتن و به در و دیوار مسجد حرف هاش را می نوشتند پس کجا هستند این قوم منتقد . حالا که دولت اصول گرا شد عواملش هر کاری هم که بگنه باید از او حمایت کرد ؟
تو خود استان هم هیچ گروه منتقد و پیگیری به چشم نمی خود .
همه تعریف و تمجید می کنند .
حاجی من از تو عازانه خواهش دارم بگی چرا ما به اینجا رسیدیم .

علیک سلام
در یک کلام همه به نوعی مصلحت فردای خودمان را به آینده کشور ترجیح می دهیم و نمی خواهیم بهای پیشرفت جامعه را که شاید خورد شدن استخوان هایمان باشد بپردازیم .
از شهدا تجلیل می کنیم ولی راه شهدا را تشریح نمی کنیم !!!‌
تا دیروز با شعار من نباشم تا تو باشی زندگی می کردیم(فرهنگ شهادت ) والی الان شعار کاملا عوض شده .
من باشم و هیچ کس نباشد .
شعار مرگ بر امریکا سر می دهیم ولی در اعماق وجود به پایه های فرهنگ آمریکایی گرایش پیدا کرده ایم .
بسه یا بازهم برات بگم .

یه دوست شنبه 14 اردیبهشت 1387 ساعت 09:45 ق.ظ

خیلی جالب بود . واقعا نخبگان چه نفعی خواهند برد از این جلسات و هماهنگی ها !
آقای مرادی اشتباه نکن نخبگان همیشه نباید آدم موفقی باشد همین که اینها توانسته اند مدتی بر مردم تسلط داشته باشند و هیچ کس هم مانع حکومت آنها بر مردم نشود خود نوعی نخبگی است!
نخبه یعنی اینکه دو نفر سر پل سیل بند تو جاده نراق دلیجان کشته شوند و پنج نفر هم لت و پار تا اینها بهمند که باید جاده را تعریض کنند و تابلو ی سبقت ممنوع و سرعت محدود و چراغ خطر بگذارند . اینهم نوعی نخبگی است .
واقعا چه مردم مظلوم و خوبی داریم . اگه این اتفاق تو یه کشور اروپایی می افتاد تا فرماندار آن ایالت را مجبور به اسعفا نمی کردن کوتاه نمی آمدند .
این توجیه قضا و قدر هم برای مسئولین ما خوب دستاویزی شده !
قربات .

سلام دوست عزیز
اروپایی ها که شما مثال زدید ۳۰۰ سال دموکراسی را تجربه کردن ما ۳۰ سال . اون ها به قول شما توجیه قضا و قدر هم ندارند . ما هر کجا که در برنامه ریزی های خود کم می آوریم متوسل به تقدیر و سرنوشت می شویم . اصلا تو فرهنگ ما ادبیات عذر خواهی از مردم وجود ندارد .
همیشه این مردم هستند که باید کوتاه بیایند .
تا رسیدن به جامعه مطلوبی که افراد از حقوق مدنی و شهروندی برخوردار باشند فاصله زیادی داریم . ولی با همه اینها باید برای دست یافتن آن تلاش کرد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد