شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

توسعه گردشگری به چه قیمتی ؟!!!

شرمنده باید ببخشید

این حقیر به عنوان یک عضو  دلسوز  در توسعه صنعت گردشگری ایران همیشه این باور را داشتم که مردم کشور ما باید توان و ظرفیت خود را در تعامل با فرهنگ های دیگر بالا ببرند و موانع  سر را ه  این صنعت پر سود و ارزشمند در کشور به تدریج برداشته شود تا بتوان از طریق این جایگزین نفت ،هم  درآمد و اشتغال ایجاد کرد وهم اینکه  فرهنگ غنی خودمان  بخصوص میراث ارزشمند گذشته ایران زمین را  که در محدودیت شدید رسانه های امپریالیسم غرب قرار دارد وبه همین دلیل چهره ایی وحشی و حامی تروریسم از ایران و ایرانی  در هالیود  به دنیا نشان می دهند  ارائه دهیم ولی متاسفانه چند روز پیش  در یک مکان مورد احترام نمونه ایی از چند توریست خارجی را دیدم که به قول معروف دود از کله ام بلند شد . دیدن این صحنه مبتذل  انگار پتکی بود بر سرم و هر کاری کردم نتوانستم خودم را قانع کنم این شد که به فکر فرو رفتم متولیان امر در کدام محاسبات خود اشتباه کرده اند که ما در یک دولت  ارزشی مدافع راه امام وشهدا به اینجا  رسیده ایم؟ لذا به عنوان یک شهروند ایرانی  حق قانونی خود می دانم از نماینده خود در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر سلیمی بخواهم به لحاظ این کوتاهی که قلب خانواده معظم شهیدان و ایثارگران را جریحه دار می کند  و تکرار آن در آینده بیشتر خواهد کرد بخواهم برای دقایقی هم که شده وقت گرانسنگ اسفندریار این دیار را در خانه ملت گرفته و نسبت به این توهین آشکار به ارزشها ، امام و خون شهدا در حضور نمایندگان ملت توضیح بخواهد . عکس های دیگری هم دارم که فعلا صلاح ندیدم در معرض دید عموم قرار گیرد .  

نظرات 17 + ارسال نظر
سروش یکشنبه 26 خرداد 1387 ساعت 01:58 ق.ظ

سلام مجدد
مواظب باشیم نهی از منکر ما به اشاعه منکر تبدیل نشود .

سایت حوب شما که همیشه در مورد شهدا و ارزشها صحبت میکند .ادم دلش نمیخواهد این تصویر را اینجا ببیند.

سلام دوست عزیز
باور کن من هم دلم نمی خواهد ولی چاره ای نیست اینهاواقعیت های پیرامون ما است نمی شود که چشم را بر واقعیت ها بست می شود ؟

یه بچه ملاتی دوشنبه 20 خرداد 1387 ساعت 08:08 ب.ظ http://www.gezeroo.blogfa.com

با بخشی که سلیمی را اهل مطالعه و وبلاگ خونی و ... نمیدونید و اینکه هنوز سلیمی کارشو شروع نکرده ژست نقادی بگیریم.
به نظرم اول باید راهکار و پیشنهاد داد و مشکلات را با راه حل ها معرفی کرد و....

سلام دوست محلاتی
ما در زمان انتخابات تعدادی سوال مطرح کردیم وانتظار داشتیم عزیز دلمان جناب آقای سلیمی به آنها جواب دهد که متاسفانه در جواب خودشان به بنده حضورا اعلام کردند که خیلی به وبلاگ ها و نوشته های آنها واین نوع تبیلغات اهمیت نمی دهند که در عمل هم این را ثابت کردند . نه پایگاه اینترنتی دارند و نه اینکه تا جایی که بنده اطلاع دارم برای ایجاد آن چنین قصدی دارند . این خیلی بد است که یک نماینده مجلس نسبت به ابزار مدرن برقراری ارتباط با دیده شک و تردید نگاه کند و شان خودش را بالاتر از این حرف ها بداند . رئیس جمهور با این همه مشغله کاری برای خودش وبلاگ دارد و از طریق همین وبلاگ در جریان فضای جامعه قرار می گیرد و افکار خود را منتقل می کند . خاصیت فضای مجازی این است که افراد بدون سانسور و ملاحظه کاری حرف خودشان را می زنند .
اما اینکه فرمودید (هنوز کارشو شروع نکرده ژست نقادی نگیریم ) من این را اصلا قبول ندارم . سلیمی در حال حاضر حداقل یک سال عملکرد دارد تا به این مرحله رسیده است و این یک سال قابل نقد است . افراد که یک شبه نماینده مجلس نمی شوند ! مهمترین نقدی که بر عملکرد سلیمی وارد است این است که برنامه تدوین شده مطالعاتی ندارد . یعنی به عنوان یک کاندید نمایندگی مجلس نیامده با یک تیم کارشناسی برای خود برنامه تدوین کند ( البته این نظر من است شاید اطلاعات من کم باشد )‌. تمامی سوالاتی که ما مطرح کرده بودیم در واقع برایندی بود از این برنامه که متاسفانه چون زحمت داشت و جواب آنها کار یک شب و یک ماه نبود همه نامزدها از جمله جناب آقای دکتر سلیمی بیخیال پاسخ به آن شدند و انگار نه انگار که وبلاگ نویسی در حوزه انتخابیه درخواستی داشته که روزانه چندین کاربر دارد .
فعلا همین انقاد را داشته باش تا بعد . به قول قدیمی ها شب داز است و قلندر بیدار .

پسر نراقی دوشنبه 20 خرداد 1387 ساعت 07:43 ب.ظ

هم شهری محترم اقای مرادی.
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما و تمام عزیزانی که در جهت بالا بردن سطح فرهنگی ایران تلاش می کنند.
خدمت شما عارضم این احساس شما فردی نیست و شامل تمامی کسانی که امام و افکارش را می شناختند می شود.دوست محترم ما همان هایی هستیم که می گفتیم اماما قلب ما باند فرودگاه توست.همانهایی هستیم که وقتی در جبهه ها یکی از رزمنده ها تیر می خورد سه نفر به جایش تفنگ دست می گرفتند.همانهایی هستیم که هنوز وقتی صحبتهای امام در تلویزیون پخش می شود اسمان چشمانمان بارانی می شود.براستی این بود کلام امام ؟این بود تبعیت از امام؟
این بود پشتیبانی از ولایت فقیه ؟وای بر ما .واقعا فردا را می خواهیم چه کنیم .ما در مقابل این شهیدان مسئولیم.اگر فردا مثلا شهید علی رزاقی آمد و از ما پرسید.من جوانی ام را سپر گلوله کردم تا تو امروز بتوانی باشی ؟تا بتوانی زندگی کنی جوابمان چیست؟

سلام دوست عزیز
من که هیچ جوابی جز شرمندگی ندارم .

ایرانی دوشنبه 20 خرداد 1387 ساعت 06:03 ب.ظ

سلام
وقتی به زور بخوای چیزی را تو کله کسی کنی نمیشه عزیز - یه ذره چشمات را باز کن - همین ۲ - ۳ تایی هم که دارن میان تو ایران می خوای بپرونی !!! تو بذار بیان اگه ارست میگی نمیخواد اونا را اصلاح کنی خودت و دخترت و خواهر ت و خوانوادتا مواظب باش و طوری تربیتشون کن که با دیدن این چیزا دست پاچه نشن و دچار خود کم بینی بشن ایشاالله با برخورد درست و فرهنگ زیبایی که داشتیم خارجیها اوتوماتیک به اسلام گرویده می شوند.

سلام
سعی می کنم با راهنمایی ها شما و دیگر عزیزان وسعت دیدم را افزایش دهم ولی اجازه نخواهم داد در کشتی که من و خانواده ام بر آن سوار هستند کسی سوراخی ایجاد کند . فلسفه امر به معروف و نهی از منکر همین است که جامعه از گزند انحراف در امان باشد . من به آن زن روسی هیچ کاری نداشته و ندارم اون بنده خدا برای همین حجابی هم که داشت خیلی به زحمت افتاده بود. شاید ایشان بخواهد با ..... کنار مرقد امام حاضر شود که حتما می خواهد ولی آیا احترام به باور ها و عقاید یک ملتی که برای تحقق آن خون داده اند ( جامعه اسلامی ) نباید از طرف مسئولین این صنعت رعایت گردد . آیا به نظر شما آنها به ما اجازه می دهند با هر پوششی و به هر طریقی که می خواهیم بر مزار پاپ آنها حاضر شویم . شاید انسانها وحشی جنگل های آفریقا درختی را به عنوان خدا بپرستند آیا به نظر شما گردشگری اجازه دارد شلوار خود را به آن درخت آویزان کند ؟ یا به آن بی احترامی کند ؟
عزیز من خارجیها ماشین نیستند که اتوماتیک وار به اسلام بگروند آنها هم دارای شعور و فهم هستند . آمار نشان می دهد اکثریت بانوانی که به دین اسلام مشرف می شوند علت علاقه خود به این دین الهی را حجاب اسلامی و حفظ کرامت زن می دانند .
با تمامی این اوصاف از ابراز عقیده شما نهایت تشکر را دارم .

یه بچه ملاتی جمعه 17 خرداد 1387 ساعت 10:32 ق.ظ http://www.gezeroo.blogfa.com

هر چند فکر نمی کنم تمام نظرتون درست باشه ! ولی در رابطه با بند آخر پایه هستم!
در ضمن ما هم شما را لینکوندیم

سلام
کدام بخش از نظرات را قبول ندارید کلی گویی کار بسیار آسانی است .

سروش جمعه 17 خرداد 1387 ساعت 01:22 ق.ظ

سلام
می خواهم از زاویه دیگر نگاه کنیم. ایا اخلاق اسلامی حکم نمیکند برای گرفتن عکس ایشان و نشر ان اجازه از ایشان بگیریم . در فرهنگ ما واو کدام قبیح تر است .
اگز دنبال این چیزها باشید می توانید از هموطنان خودمان هم عکس های ناجورتر از این بگیرید.حتی از خود ما در حالات ناخواسته شاید عکسهای بدتری شکار کنند.
شما بهتر می دانید در حال حاضر توریستهایی که به ایران می ایند عمدتا توریستهای فرهنگی اند و بسیاری از افرادی که در برابر هجوم وحشتناک فرهنگی و سیاسی از ما دفاع می کنند از همین آدمهایی اند که به ایران آمده اند و مجذوب مردم و فرهنگ ما شدهاند

سلام دوست عزیز
این زاویه نگاه شما با زاویه ما ۱۸۰ درجه متفاوت است .
اصل ماجرا را ول کردی گیر دادی به اخلاق اسلامی !!!
این عکس شکار نشده است اشتباه نکن شکار عکس خبری در یک لحظه اتفاق می افتد این درحالی است که افراد در حالت طبیعی خود قرار داشتند . طرف چادر نداشته که بگیم بر یک لحظه کنار رفته و عکس شکار شده !

من، هیچکی نیستم ! یکشنبه 12 خرداد 1387 ساعت 03:40 ق.ظ

هزارو یک جای این مملکت و دولت ، ایراد داره --- این عکس و باقی چیزای اینجوریم روش!!!!
حوصله دارید آ !!!! هممون کنار گود میشینیم و میگیم لنگش کن !!
یه پیشنهاد:
چند روز هفته تو یه ساعت معین ، از طریق یاهو مسنجر کنفرانس تشکیل بدید.... زنده و مستقیم ---- زودتر هم به نتیجه میرسید
مثلا دوشنبه ها ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۲:۳۰

فعلا با این شیوه گفتگو می کنیم . شما هم سعی کن بیرون گود نباشی .

خابالو شنبه 11 خرداد 1387 ساعت 11:00 ب.ظ

سلام
قربونه خدا برم با این چیزی که آفرید. بترکه چشم حسود.
وقتی پودر لباس شویی در ۱روز از ۲۰۰ می شود ۸۰۰تومان خوب منم دیگه با شلوارک می آیم بیرون.

مجید شریفی پنج‌شنبه 9 خرداد 1387 ساعت 02:06 ق.ظ

ما سر میزنیما حاجی
بالاخره کار خودتو کردی دمت گرم!
دست ما هم درد نکنه!

سلام .جناب آقای شریفی نویسی . جدا دست شما هم درد نکند . با عنایت به اینکه در پایگاه های مقاومت تهران دستی بر آتش دارید لطفا این خبر را با ذکر منبع پوشش دهید تا مسئولین امر اقدامی برای جلوگیری از تکرار آن بکنند . اگه اون شب تو حرم دخالت نمی کردیم امکان داشت حادثه ای اتفاق بیفتد که هم برای نظام خوب نبود هر برای بچه بسیجی های درگیر . متاسفانه توریست ها هم که هر کدام از درگیری به وجود آمده چندین تصویر و فیلم گرفتند و هیچ کسی هم مانع کار آنها نشد .
موفق باشید .

دلیجان ---------- شهر من چهارشنبه 8 خرداد 1387 ساعت 09:55 ب.ظ http://WWW.BEDUNE-MARZ.blogfa.com

به روز هستیم ...........
سر بزنید..........

یه بچه ملاتی چهارشنبه 8 خرداد 1387 ساعت 05:02 ب.ظ http://gezeroo.blogfa.com

این هم از مشکلات آدم گزینیست!!
به داد سلیمی برسید...

وبلاگ شهر من نراق در آینده نزدیک یکی از فعال ترین وبلاگ های نقد عملکرد نماینده منطقه خواهد بود . هر چند که ایشان به مطالعه و پیگیری اخبار وبلاگ ها اعتقادی ندارد و به شیوه های سنتی ارتباط (منبر و سخنرانی ) بیشتر پایبند است ولی مطمئن باشید کاری خواهیم کرد که تو خود صحن مجلس هم که نشسته مجبور باشه اگه بخواهد به روز حرف بزنه تعدادی از وبلاگ های شهرستانی را پیگیری نماید .
من از تمامی فعالان این بخش عاجزانه استدعا دارم مطالبات خود را از نماینده مجلس مطرح و در معرض نقد دیگران قرار دهند . مگر نه این است که دوست خوب حکایت آینه را دارد ؟
اگر حد اقل ۱۰ وبلاگ فعال در سطح دو شهرستان شکل بگیرد بیش از ۸۰ درصد از واقعیت های منطقه را پوشش خواهند داد .

سوال چهارشنبه 8 خرداد 1387 ساعت 03:54 ب.ظ

مکان این عکس نراق است

سلام دوست عزیز
بخش نظرات را مطالعه کن متوجه خواهی شد .

س. م سه‌شنبه 7 خرداد 1387 ساعت 09:47 ق.ظ

به قیمت اینکه تفکر بسیجی به موزه جنگ سپرده شود و این توریست ها آنرا درموزه های ایران ببینند نه در خیابان و کوچه . چون مزاحم هستند و درد سر ساز . یعنی حقیقتا چند تا بچه بسیجی با غیرت تو اون مکان پیدا نمی شد که اجازه ندهند وارد بشوند؟
آقای مرادی من اجازه دارم به سهم خود این موضوع را پیگیری کنم ؟
ممنون از اطلاع رسانی خوب شما .

سلام دوست عزیز
هدف اصلی ما هم همین بود که هرکی به سهم خود پیگیری کند . امر به معروف و نهی از منکر وظیفه یک فرد یا گروه خاصی در جامعه نیست . شما هم می توانید متولیان امر را امر به معروف و نهی از منکر کنید .
با توجه به اینکه سید حسن خمینی در حال حاضر متولی و تولیت حرم را در اختیار دارد اولین شخصی که باید این موضوع را پیگیری نماید تا حرمت مکان حفظ گردد .

یه بچه محل دوشنبه 6 خرداد 1387 ساعت 07:42 ب.ظ

سلام
آقای مرادی من جای تو بودم این عکس هایی که میگی را می فرستادم برای احمدی نژاد و بهش می نوشتم دمت گرم خوب حرمت امام و شهدا را نگاه داشتی . خدا وکیلی اگه این اتفاق تو دولت خاتمی افتاده بود اینها ولکن ماجرا نبودن حالا چرا حفه شدن خدا می دونه !‌
فکر نکنم سلیمی هم کاری بکنه چنان براش توجیه می کنند و دوتا انگ هم به تو می چسبونن که بیا و ببین .
واقعا باید تاسف خورد تو مرقد امام و این وضعیت !!!‌

سلام
براش می فرستم که فرادی قیامت نتونه بهانه داشته باشه که من خبر نداشتم اسفندیار جان داره چه کار میکنه!
برای اسفندیار هم خواهم فرستاد . برای دفتر رهبری هم خواهم فرستاد و هر کجا که فکر کنم اقدامی انجام می دهند .

[ بدون نام ] دوشنبه 6 خرداد 1387 ساعت 09:23 ق.ظ

چه خانمی نازی
موش نخوردش الهی

م .م دوشنبه 6 خرداد 1387 ساعت 08:39 ق.ظ

سلام حاجی
دود از کله ما هم بلند شد .
اینجا مرقد امام نیست ؟

سلام
ای کاش نبود !!!

غریب اشنا یکشنبه 5 خرداد 1387 ساعت 04:36 ب.ظ

سلام : اقای مرادی جلب گردشگری این چیزها را هم دارد وبرات بگم برای خودیها نیز این فرهنگها جالب است . شما برای اینکه گردشگری نراق به این انحرافات کشیده نشود چه کار کرده اید؟

علیک سلام
سوال خوبی کردید. در حد خودمان سعی داریم فرهنگ اصیل نراق را که مبتنی بر آموزه های دینی است برای گردشگر به نمایش بگذاریم. مثلا در معرفی کوبه های درب های قدیمی راهنمایان توضیح می دهند چگونه با انتخاب نوع کوبه طرف پشت درب مشخص می شد تا نامحرم برای باز کردن نرود و یا فضای داخلی اندرونی و بیرونی که شرایط خاص خود را دارد چه کارکردی در حفظ حریم خصوصی خانواده ها دارد . برنامه داریم در موزه مردم شناسی بخشی را به شهدا و ایثار گران ۸ سال دفاع مقدس اختصاص دهیم تا گردشگر نا خواسته با این بخش از تاریخ شهر نیز آشنا شود تا شاید در کنار معرفی تمامی جاذبه های هنری فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خود را به نمایش بگذاریم که گردشگر بفهمد حجاب در فرهنگ دینی ما نه تنها محدودیت به شمار نمی رفته بلکه مصونیت ایجاد می کرده و حفظ نظام خانواده مهمترین اصل بوده است .ولی با همه اینها اگر سیاست گذاری های کلان درست نباشد ما هم دچار مشکل خواهیم شد . الان ۳۰ نفر از بانوان نراقی که الحمد الله همگی محجبه هستند در ارائه خدمات گردشگری کمک می کنند و نشان می دهند که می توان در کنار حفظ سنت های ارزشمند به روز هم بود . فکر کنم این خودش بهترین درس عملی باشد .
اعتقاد دارم همیشه فرهنگ ها دچار هجمه از طرف فرهنگ های دیگر می شوند ولی اگر فرهنگ مورد حمله قرار گرفته قوی و ریشه دار باشد می تواند بر فرهنگ مهاجم غلبه و حتی تاثیر هم بگذارد . دانشگاه آزاد در اکثر شهر های ایران تاثیر بدی بر جای گذاشت ولی انصافا نراقیها به دلیل بالا بودن سطح فرهنگشان خیلی متاثر از آن نشدند . اوایل همین بحث بود که نباید دانشگاه به نراق بیاید و خیلی مخالفت ها هم شد ولی آیا اگر دانشگاه نبود الان چیزی از نراق باقی مانده بود ؟ اعراب ، مغول ها، افغان ها به ایران همه کردند ولی بعد از مدتی در فرهنگ ایران اسلامی هضم شدند .
این یعنی غنای فرهنگی ، ما اگر قرار است گردشگر را به کشور خودمان بیاوریم باید در پایان بازدیدش از ایران او از فرهنگ ایرانی اسلامی ما متاثر شود نه ما از او .
موفق باشید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد