شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

چه کسانی پشت دیوار متوقف می شوند ؟

  

سخنوران در طول تاریخ برای بیان حقایق مورد نظر خود راه های مختلفی را آزموده اند . شعرُ قصه ُ طنزُ و طرح داستان هایی با شخصیت های حیوانات نمونه هایی از این تلاش فکری آنها است .  بنده حقیر هم با تاسی از بزرگان این راه قصد دارم در این مطلب برای کاربران عزیز   مفهومی را منتقل کنم که شخصیت های آن را  سه حیوان زبان بسته به اسم الاغ ُگاو و لاکپشت تشکیل می دهند .  

  

داستان از این قرار است که الاغی روزی در مقابل راه خود دیواری دید بسیار بلند و فراخ هر چه فکر کرد چیزی به عقلش نرسید لذا از ادامه راه منصرف شد و برگشت فرادی آن روز مشاهده کرد گاوی به سوی دیوار می رود خود را به آن رسانید و گفت : از این راه نرو در مقابل تو دیواری است بلند که امکان عبور از آن نیست گاو که مغرور به شاخ های بزرگش شده بود به الاغ گفت: اگر تو نتوانسته ای عبور کنی این دلیل نمی شود که منهم نتوانم لذابه را ه خود ادامه داد تا به دیوار رسیدُ بدون اینکه اندیشه ای  کند نگاهی به شاخ های خود انداخت و با کمی عقب عقب رفتن محکم بر دیوار کوبید تا شاید بتواند آن را از سر راه خود بردارد . دیوار چنان محکم بود که باعث شد گاو زبان بسته در دم مغزش بیرون بریزد و بمیرد . فرادی آن روز لاکپشت در مسیر دیوار الاغ را دید . الاغ  به او گفت به آن طرف نرو دیواری بلند و بزرگ در مقابل تو است گاوی را دیروز نصیحت کردم ولی گوش نکرد و جان خودش را در این راه  از دست داد تو از آن عبرت بگیر  وگرنه پشیمان  خواهی شد . لاکپشت جواب داد هر دیواری دربی دارد و به راه خود ادامه داد  در پای دیوار جنازه گاو زبان بسته را دید که مغزش متلاشی شده بود  کمی فکر کرد و پای دیوار را گرفت و به راه خود ادامه داد و در بین راه مدام با خود تکرار می کرد هیچ دیواری بدون درب نیست باید بروم تا به انتهای آن برسم .   

اگر خوب دقت کنیم می بینیم خیلی از رفتار های ما در زندگی مصداق واقعی این حکایت است بعضی ها تا مانعی بر سر راه خود می بینند صحنه را خالی می کنند ُ برخی ها هم با فهم نادرست از مسائل خود را تباه می سازند و برخی ها هم با ایمان و اعتقاد با درایت و هوشیاری هر چند با گام هایی کوتاه مسیر زندگی و مشکلات را طی می کنند .  

این فرزند کوچک نراق به همه دوستداران این شهر سراسر افتخار و پر آوازه نوید می دهم ُ اگر با درایت و هوشیاری عمل کنند و جزو دسته اول و دوم نباشیم شهر نراق به جایگاه تاریخی خود که روزی حاج سیاح محلاتی از آن به اسم هند کوچک و هند ایران نام برده است خواهد رسید .  

 انشا الله

نظرات 4 + ارسال نظر
دیده بان پنج‌شنبه 16 آبان 1387 ساعت 01:10 ق.ظ

سلام!!!
برای اولین بار است آن هم به توصیه دوستان به سایت ای (سطح پایین شما شهرمن نراق و شهر نراق)سر زدم خیلی برایم جای سوالبود که :
۱- چرا در سایت شهر من نراق هیچ لینکی از لینک های شهر دلیجان نبود؟
۲- چرا در سایت شهر نراق هیچ جای ثبت نظر نبود؟
۳- شما که زدن سنگ سینه عالامه های گرانقدر نراقی را به سینه می زنید چه لزومی دارد که زندگی نامه فردی مانند فریدون فروغی (خواننده ای معلوم الحال )را بکنید و هدفتان چیست؟
امیدوارم این سوالات را جواب داده و یا در معرض دید دیگر بازدید کنندگان محترم گذاشته تا آنها نیز مطلع شوند .
یا علی مدد...

سلام.
دوست عزیز برای تو جوابی ندارم .

محمد باقر شهبازی دوشنبه 13 آبان 1387 ساعت 06:57 ب.ظ http://www.photonet.blogfa.com

سلام بر آقای میم عزیز
از مطلب قشنگتان استفاده کردم
من هم امیدوارم شهر تاریخی نراق به جایگاه واقعی اش برسد.
با ؛بهشت ایران محلات؛ بروزم.
موفق باشید!

دلیجان نیوز دوشنبه 13 آبان 1387 ساعت 12:46 ق.ظ http://delijannews.com

اخبار دلیجان از دریچه : دلیجان نیوز

ناصر حایری چهارشنبه 8 آبان 1387 ساعت 06:36 ب.ظ http://www.nhayeri.blogfa.com

سلام
خسته نباشید
خوشحال میشم با هم ارتباط داشته باشیم و چند وقت یه بار ما هم از اخبار منطقه آگاه کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد