شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

قلم و نون !!!

چند وقت پیش مطلبی نوشتم با تیتر تعطیلی رکن چهارم دموکراسی در شهرستان دلیجان  و گلایه کردم از اینکه فضای نقد و نقادی در شهرستان بسیار تنگ و محدود است . از دوستان خواستم که این فضا را بشکنند و با قلم خود نه به قصد در آوردن نان  بلکه به قصد ادای تکلیف که دانستن حق مردم است  این فضا را تغییر دهند . اکنون بعد از گذشت چندین ماه از این درخواست شاهد تحرکاتی در این حوزه هستیم . الحمد الله می بینم که وبلاگ های متعددی هم  در شهرستان با گرایش های مختلف درست شده و دارند به نوعی این خلاء را  حد اقل  در فضای مجازی پر می کنند .

و اما یک نکته:

خداوند به قلم و ارزشی که دارد قسم یاد کرده است از تمامی قلم به دستان در هر زمینه ای استدعا دارم اگر قصد درآوردن نان به هر قیمتی را دارند روش های دیگری را تجربه کنند چون تجربه ثابت کرده است که تراوشات قلمی شاید امروز خریدارانی داشته باشد  و پست و مقامی به همراه ولی فردا می شود سند ومدرک رسوایی .

تاریخ پر است از داستان هایی که نشان می دهد هر وقت انسان ها خواستند مقدسات را ابزاری برای نان و نام خود کنند خداوند با توجه به اینکه بهترین مکر کننده ها است با همان وسیله آنها را رسوا کرد .

پس یادمان باشد که ارزش قلم را حفظ کنیم و تنهای تنها برای رضای خدا قلم به دست بگیریم .

اگر چنین کردیم می شود مصداق واقعی باقیات صالحات .

اگر ملا احمد نراقی طراح نظریه ولایت فقیه برای رضای خدا قلم به دست نگرفته بود  الان نامی از او باقی نمانده  بود . اگر فتحعلی شاه هم  به دلیل اینکه او مرجع تقلیدش بوده خیابانی به نام او کرده بود ناصر الدین شاه  که از نفوذ معنوی او به دلیل مرگش هراسی نداشت آن را عوض می کرد ولی چه شده که امروز همه افتخار می کنیم که ملا احمد نراقی است و نراق هم شهری است از شهرستان دلیجان و اصرار داریم که حتما خیابانی از شهرمان به نام ایشان باشد . آیا اگر تمام خیابان های تهران به نام امام باشد برای ایشان فرقی می کند ؟

قلم امام در خدمت به اسلام بود . اگر می بینیم که آثار امام بعد از مرگش مراجعات زیادتری دارد این نیست مگر اینکه خداوند تضمین داده است حرمت این قلم را که عمری بر مدار حق چرخیده حفظ کند .

نظرات 9 + ارسال نظر
نقطه چین شنبه 7 آذر 1388 ساعت 10:55 ب.ظ

مطالب وبلاگتون را به روز کنید الان چند ماه است که مطالب جدیدوارد نکر دید

سلام
اگر به تاریخ مطالب نگاه کنید متوجه خواهید شد که چند ماه نیست ولی به چشم حتما خواسته شما را اجابت خواهم کرد . ممنون که به وبلاگ سر می زنید .

سعید پنج‌شنبه 23 مهر 1388 ساعت 06:31 ب.ظ

چرا؟ چرا؟ چرا؟‌
نظرات مرا درج نمی کنی ؟

سلام
درج نظرات در این وبلاگ مشروط به رعایت ادب و اخلاق اسلامی است .
اگر ایمیل برایم ارسال کنی حتما توضیحات بیشتری برایتان ارسال خواهم کرد .

[ بدون نام ] دوشنبه 13 مهر 1388 ساعت 08:57 ق.ظ

سلام دوست عزیز جناب آقای مرادی
از زمانی که آقای سلیمی نماینده شده دیگه مطلبی راجع به مشکلات شهر نراق در وبلاگ شما به چشم نمی خورد ولی در زمان آقای عباسی به صورت مداوم مشکلات موجود را یادآوری کرده و در مورد آن مطلب می نوشتید .آیا این تغییر فقط به خاطر دوستی شما با اااقای سلیمی است ؟؟؟//

سلام راستش را بخواهید بله درست فهمیدید به خاطر دوستی ما با آقای سلیمی است . ولی باورتان بشود که در زمان انعقاد عقد مودت چک سفید رد و بدل نکردیم .
من مدتی است دچار عذاب وجدان شده ام که چرا نمی توانم به دلایلی اقدامات و پیگیری های این دوست عزیزم را منعکس کنم .
ولی اگر روزی لازم شد در یک مطلب مقایسه ای بین او و عباسی خواهم کرد .
تنها به گوشه ای از اقدامات ایشان اشاره می کنم. آقای سلیمی تابحال وقت ملاقات با دو وزیر و چند معاون وزیر و روسای سازمان ها و معاونین رئیس جمهور را برای مدیران شهر نراق گرفته و ما توانسته ایم مشکلات خود را در این ملاقات ها مطرح و اعتباراتی هم جذب کنیم . کاری که عباسی حتی در سطح مدیران کل استان هم برای نراقی ها انجام نداد!!!
با این اوصاف شما می فرمائید با سلیمی دوست نباشیم ؟

هادی بیگی شنبه 11 مهر 1388 ساعت 09:42 ب.ظ http://delijanleaders.blogfa.com

با سلام از تذکر شما ممنون بحث دغدغه های مشترک را قبول ادارم امیدوارم در اینده ای نزدیک نشست مشترکی برای پیدا کردن راهکار حل این نگرانی ها داشته باشیم.در مورد استفاده از ادبیات دشوار مطلب خطاب به حضرتعالی بود که بحمدالله استادید .
نمی دانید این روزها چه فشاری را از ناحیه برخی تمامیت خواهان و اقتدارگرایان بی اعتبار دارم تحمل می کنم اما به امید خدا کوتاه نخواهم آمد تا ریشه رابطه و انحصار طلبی و باند بازی در این شهر خشکانده شود.
محتاج کمک همه دوستان هستم

سلام
در پست آینده وبلاگم مطلبی خواهم نوشت بر پایه نظریه نخبگان پاره تو ( الیتیسم ) و اینکه چگونه همیشه حکومت در دست نخبگان است . برخی دیدگاه های او را تایید و برخی را به نقد خواهیم نشست . امیدوارم که بتوانم مطلبی آسان و همه فهم بنویسم تا کاربران منظور بنده را درک کنند.
شیخ شما مدت کوتاهی است که در چنین وضعیتی هستی پس ما باید چه کنیم که سالها است مغضوب درگاه آقایون هستیم و هر وقت خواستیم حرفی بزنیم انگ اختلاف افکنی را بر پیشانی ما چسباندند و ما را در دم خفه کردند . اگر ملاحظات نراقی دلیجانی نبود اجازه نمی دانم به این راحتی آب خوش از گلوی برخی ها پائین برود ولی چه کنم که در برخی موارد به نفع نظام و وحدت مردم کوتاه آمدم .
یک وقت کسی اطلاعاتی ندارد و حرفی هم نمی زند ولی ما خیر سرمان صاحب تحلیل بودیم ولی مهر سکوت بر لب گذاشتیم تا دولت خدمتگذار در چشم مردم بد ترسیم نشود .
توکل بر خدا رمز موفقیت در این راه است که بحمدالله شما آن را به کمال دارید
موفق و سر بلند باشید .

هادی بیگی جمعه 10 مهر 1388 ساعت 07:58 ب.ظ http://www.http://delijanleaders.blogfa.com/

با سلام از ادب و متانت شما متشکرم امیدوارم مطالبی که می فرمائید نادرست است را تذکر بدهید اگر واقعا اینگونه باشد رسما در وبلاگم عذر خواهی خواهم کرد چون تاب اتش دوزخ را ندارم به هر حال من فکر کردم مخاطب آن مطلب هستم که شاید برداشتم نادرست بوده است چون ماها که معصوم نیستیم.
در مورد ادعیه و ... با شما موافقم و خوب می دانید که در راه این مبارزه چه تاوانی را در حال پس دادن هستم
با تشکر

سلام بر دوست عزیز جناب آقای بیکی

بگذار بگذریم و رو به جلو حرکت کنیم . آنقدر دغدغه های مشترک داریم که فعلا جا و مجالی برای بحث های فی مابین نیست .
صادقانه گفتم که مخاطب من از نوشتن مطلب قلم و نون شما و دیگر وبلاگ نویس های دلیجانی نبودید . خوشحالم از اینکه اکسیر صداقت در ضمیر پاک شما هم تاثیر خود را گذاشت .
من هر چه هستم و هر کاری که کردم و هر مطلبی که نوشتم از سر صداقت بوده و تا ته دنیا پای همه حرف هام ایستاده ام . نمی گویم مطالبم درست است ولی این را خوب می دانم که انتهای راه سعادت متعلق به افرادی است که با خود و دیگران صادق باشند . وبلاگ این حقیر سراسر نقد مشکلات اجتماعی نراق است و در بعضی موارد دلیجانی ها را هم نقد کرده ام . جالب است بدانید که تیزی قلم همیشه بر گردن نراقی ها بوده و کمتر به جای دیگر روانه شده است . مطلب ای کاش پای ما نراقی ها به چراغ برق باز نمی شد از دسته مطالبی است که به خیلی از بزرگان این قوم برخورد که ای آقا اگه ما نباشیم شما تو نراق از گرسنگی خواهید مرد .
جناب آقای بیکی شاید شما در خصوص من هزار ها فکر کرده باشید ولی این را بدانید که من در خصوص شما تنها یک فر کردم واینکه شما شجاعت ایستادن پای باور هایتان را دارید . این چیزی است که در دیگران وجود نداشته و ندارد که خیلی بد است مخصوصا در بزرگان قوم .
امیدوارم که با نقد مطالب من کمک کنید تا خوب فکر کنم و بعد خوب بنویسم . باور دارم که اگر پشت نوشته ها اندیشه و تفکر و تدبیر نباشد خسران دنیا وآخرت را به همراه دارد .
موفق و سر بلند باشید .

آخرین مطلب مسافر کوچولوی دلیجان:
پروسه دلیجانی زدایی در حال تکمیل است!
ظلم در حق دلیجانی ها

مسافر کوچو لو
سلام
از اینکه سوژه ما را سرقت کردید و در خصوص آن مطلب نوشتی بی نهایت خرسندم . به وبلاگ خوب شما سر زدم و از مطالب شما استفاده لازم را بردم . معمولا لینک وبلاگی را در وبلاگ خود قرار می دهند و درخواست لینک خود را می دهند ولی چون صادقانه لینک شدن وبلاگ مسافر کوچولو را مطرح کردید به روی چشم شما در وبلاگ ناقابل و سراسر نقص بنده لینک خواهید شد .
در پایان مطلب میهمانی که به صاحب خانه زور شده است !!! درخواست کردم نخبگان شهرستان باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل بکنند .
من از این می ترسم که زبان راجی که نماد بخشی از تاریخ مردمان منطقه است در آینده نزدیک با زبان پشتو در هم آمیزد و شما تصور کن چه خواهد شد .
خوب است شما به عنوان یک دلیجانی مطلبی را ترکیبی از این دو زبان سوژه یکی از نوشته های خود کنید . فکر کنم مخاطبان زیادی خواهد داشت و به خیلی ها بر خواهد خورد .
موفق باشی کوچولو

مطلبی از سیایت جناب حجت الاسلام بیک جمعه 10 مهر 1388 ساعت 06:43 ب.ظ

پاسخ مطلب نون و قلم!!! وبلاگ جناب آقای مرادی شهردار نراق:

در یکی از پیام ها مطلبی توسط یکی از دوستان نراقی توصیه شده بود که به وبلاگ های شهر نراق هم لینک بدهم که به توصیه این دوست عزیز عمل کردم و چون وبلاگ آقای مرادی شهردار فعلی شاخص ترین وبلاگ شهر نراق است وبلاگ ایشان را لینک کردم امشب که به وبلاگ ایشان سر زدم مطلب جدید ایشان را دیدم و احساس کردم مخاطب اصلی آن بنده هستم لذا از آنجایی که لقب وکیل العلماء لقب زیبنده ای برای جناب آقای مرادی است تصمیم گرفتم تا خودم زنده ام (البته بنده ادعای عالم بودن ندارم)از خودم دفاع کنم تا بعد از وفات زحمت دفاع از بنده به دوش ایشان نیفتد:

برادر عزیز جناب آقای مرادی :

بنده مطلب حضرتعالی درباره تعطیلی رکن چهارم دموکراسی را مطالعه نکردم اما مگر بقیه ارکان مردم سالاری در شهر ما برپا است که رکن چهارمش تعطیل باشد؟!!!

بنده هم مثل شما از اینکه دوستان متعددی دست به کار وبلاگنویسی زده اند خیلی خوشحال و حتی ذوق زده ام چون فعلا که ربذه نشین تبعید آقایون هستم سرگرمی دیگری جز وبگردی و کسب اطلاعات روز ندارم اما برادر عزیز توصیه های شما را اگر خطاب به من است به گوش جان می پذیرم زیرا حرف حق را باید همیشه شنید اما به رسم ادب و جوانمردی شما را به شنیدن این نکات دعوت می کنم:

مطلب شما درباره حرمت قلم کاملا به جا و پسندیده است اما خود حضرتعالی تا چه حد به این توصیه عمل کردید از خامه همین قلم شما بارها توهین نسبت به مردم دلیجان،علما و ... تراوش نکرد؟ آیا حرمت قلم این بود که اینگونه بارها تازیانه قلم شما بر پشت نحیف مردم نجیب این شهر بنشیند؟!

بنده که شاید می دانید امروز در تبعیدگاهم تاوان رک گوئی های این قلم را می خورم و اگر به فرموده شما دنبال آب و نانی بودم که باید به دهان این قلم بی پروا لجام می زدم و مجال ترک تازی به این نافرمان بدزبان نمی دادم و روش های دیگری را که شما گویا تجربه کرده اید تجربه می کردم. به هر حال ما که طرفی از این قلمفرسایی نبستیم شما را نمی دانم؟!!!!!!!!!

در اندک روزهای گذشته از آغاز این رکن چهارم نه به کسی ستمی و نه توهینی روا داشته ام که برایم سند و مدرک رسوایی بماند اما شما را نمی دانم باید به یادگارهای باقیمانده تان مراجعه بفرمایید!

فرموده اید که مقدسات را ابزارنام و نان نکنیم بحمدالله مسائل دلیجان را با چشم تیزبین خود رصد می کنید و می دانید که بنده دغدغه نام ندارم و در بحث نان هم چشمانم را به درگاه رازق بی منت آسمان ها دوخته ام و چشم انتظار بارش باران رحمت بی منتهایش بر کویر جانم هستم اما خوب است بفرمایید کدام مقدسات،کدام استفاده ابزاری؟

شاید منظورتان استفاده ابزاری از نام بلند یک عالم جلیل القدر برای توهین به شخصیت عالم دیگری است که یقین دارم اکنون در کنار هم فارغ از این ۱۷ کیلومتر فاصله علی الارائک ینظرونند. بله به ما می نگردند و بر این خط کشی ها و مرزبندی های مجازیمان می خندند.

مکائد و مکر خدا را هم که با جوشن تقوا باید از آن ایمن بود که چون هیچکداممان متر تقوا نداریم انظرنی الی یوم یبعثون!در مورد بحث رسوائی نیز که بحمدالله تیجان عزت بر سر داریم ! تنها رنجمان هم شکنجه های همنشین های نامهربان است که آتش جهلشان شرر به جانمان می زند!

صحبت از خدمت قلم به اسلام فرموده اید آیا ایجاد نقار و نزاع بین مردمی که هر روز با مهربانی به هم سلام می کنند به روی هم می خندند از مرزهای خودساخته ما خبر ندارند در این آشفته بازار دروغ و نفاق خدمت به اسلام است؟

فقط پاسخ یک سئوال مرا بدهید آیا قلم مرحوم مرعشی نجفی خازن بزرگ علوم اهل بیت به حق می چرخید و در خدمت اسلام بود یا قلم شما!

بله افتخار ما ملا احمد و ملا مهدی و علامه سید عبدالهادیند ،هر جا نام فاضلین بیاید گردن می افرازیم و چشمانمان برق می زند چون ساحت آسمانی علما برتر از این مرز بندی های محدود من و شماست علما متعلق به همه عرشیان و فرشیانند علما را با عملشان می سنجند نه با مسقط الراسشان!

بنده هیچ تعصب کور قومی ندارم شاهدش هم اینکه در ماه چندین بار خاکبوس آستان بی بی زبیده ام برای تفرج و زیارت به نراق میآیم امامزادگان شریفش را زیارت می کنم از خاک پاک تربت شهدایش توتیای چشم می سازم . از زیبایی درختان سر به فلک کشیده اش بزرگی پروردگار توانا را شکر می گویم.با مردم مهربانش انیسم آنان را از خود می دانم و میدانند.علمای عزیزش را استادان خویش میشمارم و ...اگر دلیل انتساب شما را به پسوند نراقی درست بدانم من هم به همان اندازه نراقی ام!

اما شما را به خدا بیایید میخ پیوند و اتحاد باشیم و تا پس از مرگم که آهسته به سراغم میایید صبر کنید تا ببینیدمراجعات من هم بعد از مرگم زیاد می شودیا نه! چون این مردم عادت کرده اند بر مزار آنان که در حیاتشان بر آنان نامهربان بودند گریبان چاک کنند پس آهسته چینی نازک تنهایی من دارد می شکند!

شما را به خدا اینقدر بر سر راه پیوند این مردم سرعت گیر نسازید!

سلام دوست عزیز جناب آقای بیکی عزیز . بسیار خوشحالم از اینکه شما هم به جمع وبلاگ نویس های شهرستان پیوستید .ورود رسمی شما را به فضای مجازی تبریک می گویم .
مطلب قلم و نون به هیچ وجه در رابطه با کار وبلاگ نویسی شما تنظیم نشده است . انتخاب تیتر نون و قلم هدف و منظوری دارد که متاسفانه خوب پیام آن درک نشده است . مطالب زیادی را درست یا نادرست در خصوص من درج کرده اید که کاری به آنها ندارم و قضاوت را به خوانندگان وبلاگ خودم و شما واگذار می کنم. تنها به یک نکته اشاره می کنم که شما ابتدای راهی سخت قرار گرفته اید که می بایست خطرات آن را هم مطلع باشید . امیدوارم که آگاهانه در این راه قدم بردارید . فضای مجازی قواعد خاص خود را دارد .شما که بحمد الله طلبه علوم دینی هستید بهتر می دانید که فلسفه ادعیه و زیارت نامه ها مبارزه صرف سیاسی با حامکان وقت است بدون ذکر نام و مشخصات آنها ، اهل معنا و تحقیق منظور و هدف ائمه (ع ) را درک می کنند .
به پاس احترامی که برایتان قائل هستم و صراحتی که در لهجه دارید وبلاگ شما را لینک می دهم و از اینکه وبلاگ مرا لینک دادید نهایت تشکر را دارم . امیدوارم در آینده از طریق همین وبلاگ نویسی بتوانیم
به فرهنگ شهرستان خدمت کنیم .

ناشناس پنج‌شنبه 9 مهر 1388 ساعت 11:26 ق.ظ

جوابتو توی وبلاگ رهبران دلیجان بخون

هادی بیگی چهارشنبه 8 مهر 1388 ساعت 11:41 ب.ظ http://www.http://delijanleaders.blogfa.com/

با سلام و عرض ادب
پاسخ مطلب زیبای شما در وبلاگ رهبران آمده است از جواب شما خوشحال خواهم شد.

سلام
پاسخ در وبلاگ خودم در بخش نظرات درج شده است .
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد