شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

غار چالنخجیر به نام شما به کام شما!!!

 

روی سخن من در این پست به نخبگان دو شهر دلیجان و نراق است .  

فروردین ماه سال جاری بعد از سالها سوء مدیریت بلاخره غار چال نخجیر افتتاح شد . بگذریم از اینکه در دوره  ریاست  قبلی سازمان میراث فرهنگی .......  میلیارد ها تومان از اعتبارات ملی  واستانی را  خرج احداث تونل در غار کرد  که این تونل در حال حاضر بدون استفاده مانده و اگر باز شود اکوسیستم غار را جدای از تخریب انفجارات آن در زمان  احداث به کلی تغییر خواهد داد .  

پولی که اگر صرف آماده کردن زیر ساخت های گردشگری شهرستان می شد ما الان در چنین وضعیت تاسف باری نبودیم که توریست ما بخواهد بعد از دیدن غار  به کاشان یا محلات برود !!!   

اما موضوعی که قصد دارم در این مطلب به آن بپردازم و انتظار دارم مورد تحلیل نخبگان دو شهر واقع شود  این نکته است که متاسفانه مدیران استانی به جای حل مشکل بین دو شهر نراق و دلیجان  بر سر موضوع غار  نه تنها آن را حل نکردند بلکه با مطرح کردن غار نخجیر مرکزی در رسانه ها و مصاحبه های خود هویت تاریخی دو شهر  شهرستان را نادیده گرفته و در پس آن اختیار کامل سرمایه گذاری در آن نقطه را درانحصار خود درآوردند !!! 

شرکت توسعه و عمران سرمایه گذاری استان که اکنون ادعای بهره برداری از غار را دارد باید ثابت کند که یک شرکت خصوصی است یا دولتی ؟ 

اگر دولتی است چرا بر خلاف سیاست های  دولت وارد کارهایی می شود که بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری است ؟  

اگر خصوصی است چه فرد یا افرادی سهمامدارن  آن هستند و توسط چه کس یا کسانی در استان حمایت می شوند؟   

 اگر قرار باشد اسم غار نخجیر مرکزی باشد و سرمایه گذار آن هم غیر بومی باشد  بعد از سالها نخبگان  دو شهر  نراق و دلیجان باید کلاه خود را قاضی کنند  و ببینند ما حصل این اختلافات  برای مردم منطقه چه بوده است؟؟؟  

نظرات 10 + ارسال نظر
حسن شنبه 2 مرداد 1389 ساعت 04:54 ب.ظ

وقتی مسئولین نراق همگی درظاهررفیق شفیق قافله ودرباطن شریک دزدندچکار میشود کرد برای شهر عزیزمان!!!!!!!!

همگی ؟!!!
دزدند؟!!!!
شهر عزیزمان نراق؟!!!
ح . ص اگه ایمیل برام ارسال کنی حرف های خصوصی زیادی برات دارم .

سعیده پنج‌شنبه 10 تیر 1389 ساعت 04:43 ب.ظ

درمورد سرمایه گذاری برای غار چالنخجیر چه کاری باید کرد ؟
خب اصلا سرمایه گذار هست که حاضر باشه در این راستا سرمایه گذاری کنه ؟
و یعنی می گید که باید سرمایه گذاریش دست بخش خصوصی باشه؟؟؟؟
اگر این منظورتون باشه احتمالا می شه با جذب سرمایه گذار ردیفش کرد و این می شه یک کار بازاریابانه (یعنی تخصص من و هم حرفه های من!)
اگر نه پس چطور؟؟؟؟؟؟؟ پس....
آخه شاید خود من یک نخبه باشم!! ;-)

سلام
غار چالنخجیر در ۵ کیلومتری شهر نراق و در ۱۰ کیلو متری شهر دلیجان قرار دارد . در منطقه چالنخجیر در حال حاضر هیچگونه امکانات زیر بنایی وجود ندارد . این منطقه طبیعتی بکر و سالم دارد. متاسفانه سیاست های متولیان استانی این است که در شعاع ۲۰۰ متری از دهانه غار سرمایه گذاری انجام دهند.
نظر ما این است که در این منطقه به جزء امکانات اولیه مورد نیاز ۲ الی سه ساعت گردشگر نباید امکانات دیگری وجود داشته باشد .
احداث هتل پنج ستاره در این محل منطقی نیست و این امکانات می بایست در دو شهر دلیجان و نراق فراهم گردد . این دو شهر نیاز به توسعه از این دست دارند ولی متاسفانه کسی به این مهم توجه ندارد و قصد دارند منطقه طبیعی حفاظت شده را شخم بزنند و در آن هتل و رستوران و تاسیسات بکارند به بهانه اینکه گردشگر نیاز به امکانات دارد .
من از نخبگان دو شهرستان با نوشتن این مطلب درخواست کردم پیرامون این موضوع نظرات خود را بیان کنند و به یک جمع بندی منطقی و علمی برسند تا مسئولین مجبور شوند نظرات آنها را لحاظ کنند .
حقیر نظر خودم را بیان کردم و خواستم دیگران آن را نقد کنند .
مردم دو شهر نراق و دلیجان توان سرمایه گذاری بسیار خوبی دارند لذا ورود سرمایه گذار غیر بومی به این محل منطقی نیست و می تواند در آینده این منطقه را دچار مشکلات جدی نماید .
به نظر حقیر بخش خصوصی در اولویت اول و سرمایه گذار بومی در اولویت دوم است .
اگر بخش خصوصی تمایل نداشت دولت حق ورود دارد و اگر بومی نبود غیر بومی .
موفق باشی.

هادى دوشنبه 24 خرداد 1389 ساعت 04:51 ب.ظ

سلام؛
خب،الان اگه یه نخبه بخواد در این زمینه اقدام بکنه باید به کجا مراجعه کنه!؟ به نظر شما با حرکت و اقدام نخبه یا نخبگان واقعا غار به جایگاه واقعیش بر میگرده؟
اصلا شما نظرت در این باره چیه:که غار در وضعیت کنونى باقى بماند یا با کمک نخبگان به نام شهر نراق بشه؟
"
با تشکر
"

سلام
غار باید در راستای توسعه شهرستان مورد استفاده همگان قرار گیرد .
اسم غار که مشخص است (( غار چالنخجیر نراق دلیجان ))‌
مانده سرمایه گذاری که باید برای آن فکری اساسی کرد .

هادى شنبه 22 خرداد 1389 ساعت 02:06 ب.ظ

خب من هم همینو میگم،
آخه چرا باید نخبگان حرکت کنند!؟
پس مسئولین کجا هستند!چرا باید این امانت الهى ارزشمند به نام استان بشه؟
آیا حد ومرز جغرافیایى را نادیده گرفته اند؟
چرا کسى اعتراض نمیکنه؟تا کى میخوان دم از عدالت بزنن و در عین حال پا روى حق وعدالت بگذارن!!!؟
غار در هر صورت از نراق است،حالا اینکه بعضیها به خاطر جایگاه شغلیشون حاضرند از هر چیزى بگذرند بحثى جداگانه است.
وقتى یه شهرى مثل نراق را دارن به روستا تبدیل میکنند وتمام امکانات رفاهیشو میبرند،دیگه غار پیشکش!!!
مبارکشون باشه؛
(حاصل اتحاد همشهریامونه).

سلام هادی جان
حرکت نخبگان همیشه جلوتر از مسئولین بوده است .
هر حرکت و جنبشی ابتدا از نخبگان شروع می شود بعد به مسئولین سرایت می کند .
به مطالبی که برات می نویسم خوب توجه کن .

هادى عابدى پنج‌شنبه 20 خرداد 1389 ساعت 10:36 ب.ظ

سلام،
یعنى از عدم حرکت نخبگان این دو شهر،این اتفاق افتاده است!!!؟
واقعا کسى نبوده که حتى از انجام این کار جلو گیرى کنه!؟
اگر نخبه اى وجود داشت،نمیذاشت این اتفاق بیافته،پس باید به تمام معنى کلمه"تاسف"خورد...
امان از این ریاستهاى بى خیال که اگه دنیا را آب ببره اونافقط صندلیشونا محکم میچسبن!!!
(البته نه همشون)
ببخشید که کمى رک وراست گفتم،آخه میگن حقیقت تلخه،مگه نه!؟
من این جمله همیشه جلو چشامه: "حققیقت را بگو اگر چه به ضررت باشد"

سلام هادی جان
منظور من مسئولین نیست اشتباه نشود .
نخبگان افرادی هستند که افکار عمومی را شکل می دهند . الزاما نخبگان افراد مثبت جامعه نیستند . بعضی مواقع یک لات بی سر و پا هم می تواند در نقش یک نخبه عمل کند .
اگر نفوذ کلام داشته باشد و بتواند تاثیر بگذارد یک نخبه است .
استادی داشتم که همیشه در بحث نخبگان مثال صدام را می زد و می گفت صدام یک فرد نخبه بود ولی در جهت منفی
شاید یک مداح یا معلم و یا یک بارازی در نقش نخبه عمل کند .
افراد تاثیر گذار به نوعی نخبه محسوب می شوند .
حرف من این است که مسئولین برای حفظ همان میزی که شما اشاره کردید همیشه در حال رصد خواست نخبگان هستند .
در این خصوص اگر نخبگان حرکت کنند مسئولین مجبور به همراهی خواهند بود .

ا.ک پنج‌شنبه 20 خرداد 1389 ساعت 09:30 ب.ظ

سلام
منظورتون از نخبگان یعنی کیا؟؟؟

سلام
در هر جامعه ای ابتدا نخبگان وارد عمل می شوند . بعد دولت مردان بعد توده .
نخبگان فرد یا افراد خاصی نیستند . هر کس که بتواند طرحی برای آینده داشته باشد به نوعی نخبه است .
مسئولین خواست نخبگان اجتماع خود را ارزیابی میکنند .
و سعی می کنند که حرکت خود را با حرکت نخبگان هماهنگ کنند چون می دانند که نخبگان کار دستشان خواهند و حتی توده را هم بر علیه آنها بسیج خواهندکرد .
موفق باشید .

ا.ک سه‌شنبه 18 خرداد 1389 ساعت 10:03 ب.ظ

واقعا تاسف باره که این اتفاق ها داره تو شهر ما میفته و کاری از دست ما برنمیاد البته این حرفای ما کار رو درست نمیکنه باید مسئولین یک فکری بکنند.یعنی امکانش هست که بشه غار به نراق و دلیجان واگذار بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
بله این امکان وجود داره اگه نخبگان حرکتی بکنند .

سعیده شنبه 15 خرداد 1389 ساعت 10:00 ب.ظ http://daeijan.blogfa.com

سلام.

واقعا اگر می شد چه می شد......

با اینکه من نراقی نیستم... اما کاملا متوجه شدم که برای نراق کم گذاشته شده...

از دست منم کاری برمیاد ؟؟؟؟!!

سلام
به سهم خود در معرفی نراق به دیگر علاقه مندان کوشا باشید .
با احساسی که نسبت به این کهن شهر از خود نشان دادید شما شهروند افتخاری آن به شما می روید .
برایتان لحظه هایی سرشار از موفقیت آرزو دارم .
امیدوارم در بازدید از نراق بتوانیم از تجربیات ارزنده شما و گروهتان استفاده لازم را ببریم .

موسی شنبه 15 خرداد 1389 ساعت 09:10 ب.ظ

با سلام
واقعا جای تاسف دارد که اینطوری شده است.
به نظر من اگز بعضی افراد(چه نراقی چه دلیجانی) از این تعصبات و طرز تفکرهای گاها بیجا دست بر میداشتند امروز شاهد چنین وضعیتی نبودیم.
به هر حال میگن ماهیا هر وقت از آب بگیری تازه است.
به نظر من اگه مردم 2 شهر به اجماع برسند براحتی میتونن اسم غار را بنام 2 شهر تغیر دهند.

نظر موسی جان
به نظر این حقیر نخبگان هر دو شهر مقصر هستند .
نخبگان باید به اجماع برسند نه مردم .

مهدی شنبه 15 خرداد 1389 ساعت 08:42 ب.ظ

سلام
ما حصل این اختلاف این شده است که آقایی به اسم ف. بیاید و به ریش همه ما بخندد .
شنیدم و دیدم که در غار کنسرت های رقص دسته جمعی توسط بهره بردار برگزار می گردد بخصوص در تالار عروس .
پیشنهاد می کنم برای کسب سود بیشتر در آن مکان جشن های عروسی برگزار شود خیلی مهیج خواهدبود و رکورد هم خواهد زد .
این مبارک نراقی ها باشد که ادعا دارند هر خانه یک شهید دارد .

سلام
متاسفانه خبر های بدی از تخریب و نحوه بهره برداری می رسد که در شان مردم منطقه نیست .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد