شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

درباز و روی باز پس چرا داخل نمی شوید ؟

 

 

م 

مقام معظم رهبری در تاریخ ۷/۷/۸۹ دیداری با ائمه جمعه سراسر کشور داشتند  و در این دیدار توصیه کردند امامان جمعه  در برنامه های خود توجه خاص و ویژه به  جوانان داشته باشند .  

ایشان فرمودند : مهمترین وظایف ائمه جمعه، توجه بیش از پیش به این جایگاه والا، آگاهی از واقعیتهای روز جامعه، غافل نشدن از طراحی های دشمن، ارتباط نزدیک و صمیمی با جوانان و استفاده از ابتکار و توانایی های آنان است. جوانان که اکثریت جمعیت کشور را تشکیل می دهند، اصلی‌ترین هدف دشمن هستند، زیرا جوان موتور پیش برنده کشور است. باید جوانان را از آسیب خطرهای دشمن حفظ کرد که یکی از راه های آن، ارتباط مستمر و هدایت‌گر ائمه جمعه با جوانان است. ” باید با جوانان رفیق بود و حرف و سخن آنان را شنید و راه را برای حضور آنان در عرصه های مختلف باز کرد. “

بحمد ا... ستاد نماز جمعه شهر نراق سالها است در شهر امکانات و مکان مناسبی را برای نهادامام جمعه فراهم نموده  و توجه خاص به جذب جوانان  دارد .  

حال جای طرح این سوال از جوانان شهر وجود دارد که به قول معروف درباز و روی باز  تکلیف هم که از طرف معظم له مشخص گردیده پس چرا از این فرصت مغتنم در شهر  استفاده نمی کنید ؟؟؟  

نظرات 12 + ارسال نظر
ر.ق دوست سه‌شنبه 7 دی 1389 ساعت 06:13 ب.ظ

بی ربط
سلام وقت بخیر اول اینکه یه توصیه دوستانه دارم
پا تو کفش از ما بهترون نکن والا با توجه به شعاری که اول وبلاگ دادی از خیلی چیزها وجاها میگذراننت!!؟
دوم شایعه تعویض شهردار در شهرصحت داره ؟
انشاالله دروغ باشه ای خدا
سوم مشکل شهر ما نه بی پولیه نه مردمن نه جووناش یا به قول شما همدل نبودنه .مشکل شهر یه عده آدمن که به قول خدمون آردشونو الک کردن و به توصیه ------ میشن شورا(گزارش موثق دارم) .بعد اگه کسی بهشون بگه کی جلستونه میگه کارت دعوت برات میدیم یا خیلی دور نریم کتمان کردن ساعت افتتاح غار(بعضی آقایون بی خبر بودن)؛ جریان --- نراق نو یا استقبال نکردن از همین طرح گردشگری و... اره عزیز مشکلات زیاده خودشما بهتر میدونی حالا چسبیدی به یه ستاد که میخواهد درش به رو جونا باز بشه البته خیلییم خوبه ولی اگه بشه وگرنه اگه جوون سر کار باشه خیلی ببخشید کی میاد دنبال الواتی یابه قول نراقی ها تختگاه میدان بشینه و ستاد نماز جمعه به زحمت بیفته و پلاکارد برای حفظ حیا وعفاف بزنه (این همه)
ببخشید سرتا درد آوردم ولی منم مثل شما دوست ندارم از نراق برم وگرنه بخدا شهر های دیگه کار زیاده شهرغریبم به قول خود شما نمیگن پسر فلانیه میگن جناب مهندس.....

سلام دوست عزیز
بله شایعه صحت داره خواهشا دعا کن دروغ نباشه .

شهروند نراقی شنبه 4 دی 1389 ساعت 10:53 ق.ظ

سلام
همانطور که میدونید یه بنده خدایی دنبال احداثه یه حسینه در شهرک هست (با جمع آوریه کمک مردمی) حالا نیاز به انجام این کار هست یا نه نمیدونم..... فقط میدونم بعضی ها مخالفت کردن !!!

ما که از ---- و------- چیزی ندیدیم !!!

هرکی به فکر خودشه
به فکر فریاد رسی نیست
همه به هم بی اعتنا
حتی به مرگ هم دیگه !

جلسه شما هر نتیجه ای (مخصوصا مثبت) داشته باشه ُ احتمال زیاد با مخالفت ------ و------ مواجه میشه و بعد همه چی سر جوونه نراقی شکسته میشه.

همه چی قشنگ و خوبه ولی بیکاری خیلی اذیت میکنه........ همه به خاطر نبود کار یه راست میرن چراغ برق........کلی هم حال میکنن.........خیلیهاشونم دست از پا درازتر و داغون برمیگردن.
موفق باشین

سلام شهروند عزیز
ببخشید اگه مجبور شدم بخش هایی از نظرات شما را سانسور کنم .
شهر تنها به خیابان ُ پارک ُ امکانات تفریحی و کارخانه و .... نیاز ندارد . یکی از مهمترین نیاز های یک اجتماع شهری داشتن روحیه مشارکت ُ تعاون و همدلی است که متاسفانه ما آن را در نراق فعلا نداریم .
اینهاچیزهایی نیست که بتوان باپول خرید و به شهر آورد و در بین مردم توزیع کرد .
این چیزها ابتدا در خانواده بعد در نهاد تعلیم و تربیت و بعد در اجتماع همسالان و نهایتا در اجتماع شهری قابل آموزش و نهادینه شدن است .
من به عنوان یک مسئول نمی توانم کسی که ۴۰ سال تک روی کرده و استبدا در ذاتش رسوخ کرده را مجبور به انجام کار گروهی و مشارکتی کنم .
خدا کند روزی بیاید که بتوانم این مشکلات را با مردم بخصوص با جوانان شهر درمیان بگذارم .
موفق باشید

هادی جمعه 3 دی 1389 ساعت 04:18 ب.ظ http://NARAGH-HADI.3DE.ir

سلام

پیشنهاد میکنم حداقل یک هفته قبل از برگزاری مراسم (تریبون آزاد!)،اطلاع رسانی در شهر صورت بگیرد تا دوستان و همشهریان امکان برنامه ریزی لازم را برای شرکت در جلسه داشته باشند.به نظر شما سالن شهید رجایی برای این کار مناسب است یا نه؟
اگر فرماندار محترم هم در این جلسه دعوت شوند خیلی موثر خواهد بود.

. سلام . پیشنهاد خوبی است و این کار را خواهیم کرد .

آعلی نراقی جمعه 3 دی 1389 ساعت 02:54 ب.ظ

سلام
وقتتون بخیر
آقای مرادی متاسفانه تنهاچیزی که ماجوانان ازستادنمازجمعه فقط فهمیدیم موهات راتوکن،چراحجابت رارعایت نمیکنی،چراوچرا...
تاحالاشده جوانی برای رفع مشکلش مراجعه کنه؟
تاحالاشده جوانی برای درددل مراجعه کنه؟
هیچ چیزسرجای خودش نیست حتی ستادنمازجمعه

سلام . اگر همین چیز هایی که گفتی شنیده باشی که معلوم میشه خیلی کار کردن !
پس معلوم میشه حداقل امر به معروف و نهی از منکر انجام دادن .
جمله آخری را هم من اصلا به خود نمی گیرم . چون دقیقا درست اشاره کرده اید.
یکی طلب ما .

جناب آقای مرادی
سلام
خدا وکیلی ما رو که نگرفته ای
یعی شما ومسئولین مشکلات را می دانید
آره مسئولینی که حقوق دریافت می کنند وهر از چند وقت یکبار هم می فرمایید بیایید با همفکری کنید ؛وهمراه شوید و .... ما که خیلی از مسایل و مشکلات را گفتیم گفتید ایده هم بدهید و راه کار ارائه نمایید این کار را هم کردیم کار را با هزینه خودمان کارشناسی هم که کردیم . شسته و رفته و هزینه انجام را هم تقبل کردیم آخر سر هم مرقومه نوشته شد نیازی به کمک و اظهار نظر ندارید 0
و اما خود شما ما که نفهمیدیم چرا از مدتی قبل مشکلات را که ثبت می کردید و حتی با نگارش و پیگیری آنها به نتیجه می رسیدیم را هم بی خیال شده اید اگر شما را نمی شناختیم شاید می گفتیم دغدغه مرادی مشکلات نبوده و تنها معدود افراد مخالف و معلوم الحال بوده که مسایل را مکتوب می کرد . و مگر تشکر شما از پدر و مادر بخاطر صداقت ، انسانیت و دیانتی که داشتند نبوده که شما اینگونه شده اید پس این هدیه را به فرزندانمان هدیه کنیم و

سلام . ای کاش جوانانی مانند شما در شهر هزاران نفر بودند .
این را برای تعریف و تمجید نگفتم .
مهدی جان انسان نخبه کسی است که بتواند در مسیر آب شنا کند نه بر عکس آن . چون از انرژی آب هم در رسیدن به مقصد کمک می گیرد . اصل انتخاب صحیح مقصد است .
شرح این داستان بماند برای بعد .
شهر نراق در کنار تمامی نیاز ها و مشکلاتی که دارد بزرگترین نیاز فعلی آن همدلی و هم فکری مردم آن است که متاسفانه فعلا در بین ما وجود ندارد و کسی هم برای رفع آن تلاشی نمی کند .
نفاق بزرگترین عیب یک جامعه است که متاسفانه بخصوص در این سالها به شدت افزایش پیدا کرده است .
من هر چه باشم وهر کاری که کرده باشم و هر مطلبی که نوشته باشم خدا را شاهد می گیرم که تمامی سعی خود را نموده انم که چهره ای منافقانه به خود نگیرم.
امروز در شهر هزینه صراحت در داشتن لهجه و کلام بسیار سنگین است و به قیمت آبروی انسان تمام می شود .
هیچ اشکالی ندارد . بعد از جان انسان آبرو مهمترین سرمایه او است لذا ما با تمامی سرمایه خود وارد میدان خدمت شده ایم و به انهم افتخار می کنیم . نسل های آینده شاهدان و قاضیان خوبی خواهند بود .

م. ر جمعه 3 دی 1389 ساعت 11:37 ق.ظ

سلام . به نکته خوبی در شهر اشاره کردید . به راستی ستاد نماز جمعه تنها کارش برگزاری نماز جمعه در شهر است یا نه .
در حال احضر مسئولیت این ستاد به عهده چه کس یا کسانی است ؟
شما هم در آن عضو هستید ؟
بفرمایید خودتان تابحال در این ستاد چه اقداماتی انجام داده اید ؟
با تشکر .
م.ر

سلام. م. ر
بنده عضو بودم ولی ظاهرا کار بد ی کردم اخراجم کردن .
شوخی میکنم . راستش ستادی به معنای واقعی در کار نیست .
فقط زیر پلاکارد برخی مراسم ها در شهر از طرف ستاد اسمی مشاهده می شود .

هادی پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 06:00 ب.ظ http://naragh-hadi.blogfa.com

سلام
چشم!منم قول میدم،اما به شرطی که این گردهمایی نتیجه مثبت داشته باشد و شاهد تحولاتی برای رشد جوانان و نوجوانان شهر باشیم و این قول را هم از شما بگیریم که حداقل هر سال یکی دوبار از این جلسات در سطح شهر برگزار شود.

سلام . هر شرطی از طرف شما مورد قبول است .

مهدی پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 02:33 ب.ظ

سلام آقای مرادی
خیلی خیلی خوشحال شدم از ایجاد این پست
چند ماهی بود میخواستم این کاری که شما کردید رو انجام بدم ولی راستش جرات نکردم
متاسفانه مسئولین یا بهتر بگم اونایی که ادعای مسئول بودن دارن فقط و فقط به فکر حفظ صندلیشون هستن و اصلا مردم و جوانان شهر رو نمی بینن
خیلی حرفها تو دلم هست که میخوام بگم اما...

سلام آقا مهدی
منظورت از مسئولین بنده که نیستم ؟!!
البته اگر باشم هم درست می فرمایید .
این وبلاگ دقیقا به همین منظور طراحی و نوشته می شود تا هر کس هر حرفی که در دلش است را بزند مخصوصا حرف هایی که به حقیر ارتباط دارد .
حداقل آن این است که شهروندان و دوستان ما حرفهاشون تبدیل به غده بدخیم نخواهد شد .
مطلب اگه جرات دارید یک وبلاگ طراحی کنید دقیقا به همین خاطر نوشته شد .
متاسفانه به درد خود شیفتگی دچار شده ایم چون دائما افراد چاپلوسی در کنار خود جمع می کنیم و آنها هم با تمامی توان در حال اغفال ما هستند که امورات شخصیشان بگذرد غافل از اینکه در پس این چند نفر هزاران نفری هستند که دارد حالشان از دست ما به هم می خورد ولی به روی خودشان نمی آورند .

سعید پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 01:36 ب.ظ

سلام . جناب مرادی . ظاهرا منظورت را خوانندگان وبلاگ متوجه نشدن .
کدام در باز ؟ کدام روی باز ؟ کدام ستاد و کدام اقدام شایسته ؟
رهبری هم بنده خدا اتمام حجت کرده که فردای قیامت بتونه حرفی برای گفتن داشته باشه .
چه کسی تابحال در این کشور دنبال اجرایی کردن این قبیل فرمان ها بوده؟ !!!
هر چه بد بختی داریم می کشیم به خاطر این است که ده سال بعد حرف های رهبری برای ما مفهوم پیدا میکنه. وقتی کار از کار گذشت مثل جریان شبیخون فرهنگی .

خدا پدر و مادرت را برات نگهداره
طرح این بحث به اندازه کافی جسارت می خواهد که خدا را شکر شما کمی هنوز در وجودتان این جسارت باقی مونده . ترس من از اینکه تو هم در آینده مصلحت اندیش شوی . سن که بالا بره نا خود آگاه انسان جسارت را از دست میده و به سمت مصلحت اندیشی گام بر می دارد . .

سلام سعید جان
نترس برادر به جای ترسیدن دعا کن
مثل معروف گریه بچه و شیر خوردن را که شنیدی؟
درسته که شاید مادر کوتاهی کرده باشه ولی بچه هم گریه ای نکرده .
این یک واقعیت تلخ است .

سمرقندی چهارشنبه 1 دی 1389 ساعت 06:22 ب.ظ

پیشاپیش جسارت منو در اعلام نظراتم ببخشید.

کار نوجوان که می کنیم، استاد عزیز می گه باید مواردی که ازشون میخایم عمل کنند رو، قبل از هرچیز به عنوان قانون بهشون بگیم... قانون هم که ردخور نداره !

میگه خیلی از دخترای این سن تاحالا همین عبارت ساده ی حجاب دستور خداست و باید انجام بشه. یا اینکه حجابی که خدا می خواد فلانه و..... رو از زبون یکی که براش اهمیت قائلن نشنیدن !

میگه خب اگه خودتون باشید و اینا رو هیچ وقت قطعی نشنیده باشید و از خانواده هم که عمل قطعی نبینید (که دیگه بدتر !!) اونوقت تا بیان بهتون تذکر و اخطار بدن موضع نمی گیرید ؟!!!

و واقعا هم که راست می گه!
یادم میاد همون سن ها که بودم خیلی چیزا رو کم و بیش می دونستم... ولی وقتی تنم از هیبتشون لرزید و برام اهمیت ویژه پیدا کردن که مستقیم و مقتدر شنیدم !

(البته خب اینا که گفتم درمورد نوجوونهاست... تو هر سنی تفاوت داره بلاخره. ولی بنظرم اگه نوجوونهای 1 جایی رو درست کنیم کم کم یه موج اصیل و با شرافت میفته تو نسلهای اونجا...)



و اطلاع رسانی مستقیم هم که هیچ وقت کلیشه نخواهد شد... مطمئن هستم !

در کل اینکه با نظر قبلی موافقم دیگه !!!!! ;-)

سلام . جسارت شما قابل ستایش است .
البته نظرات شما هم قابل تامل

هادی چهارشنبه 1 دی 1389 ساعت 06:15 ب.ظ http://naragh-hadi.blogfa.com

بله.دقیقا همینطوره که شما میفرمایید!
همیشه آرزوم بوده که یه روزی برسه یکی به فکر جوانان این شهر یاشه وبراشون یه قدمی برداره تا از این وضعیت نجات پیدا کنند! امیدوارم شما با این کار به نتیجه برسید و روزی بیاد که دیگه نگران چنین مواردی نباشیم.
و یک پیشنهاد:
اگر یک گردهمایی ای یا جلسه ای هم برای جوانان شهر برگزار شود و این امکان وجود داشته باشد که مسوولین درد دلهای جوانان این شهر را بشنوند هم شاید موثر باشد.

سلام هادی جان
من به سهم خود قول برگزاری جلسه را می دهم . البته شماهم باید قول بدی در جلسه شرکت کنی.

هادی چهارشنبه 1 دی 1389 ساعت 12:13 ب.ظ http://naragh-hadi.blogfa.com

سلام
اگه ما از شما و اونم تو فضای مجازی این چیزا رو بشنویم!
فکر کنم مواردی از این قبیل،نیاز به اطلاع رسانی داشته باشد!
ما که کمتر داخل شهر هستیم ،بیشتر از طریق سایت شهر زیبای نراق یاوبلاگ شما متوجه اتفاقات و وقایع میشویم!
بهتره تو این فضا هم اطلاع رسانی شود.
با تشکر%

سلام . هادی جان پس به نظر شما در این خصوص اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفته است ؟
دقیقا به دنبال این چرا ها هستم . متاسفم از اینکه می بینم اکثر جوانان شهر حتی برای یک بار پایشان به دفتر و ستاد نماز جمعه باز نشده است . بخصوص جمعیت زنان شهر
هر کس مقصر باشد خدا از او به این راحتی ها نخواهد گذشت .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد